Toukokuiset 2009

  • Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti
Tinka77
Heissan,

Täällä ollaan ja kokonaisena, ainoastaan alkaa järki irtoomaan... Mulla ois pe viimenen neuvola, sitten ens tiistaina yliaikakontrollikäynti äippäpolilla. Henkinen jaksaminen on aikas alakantissa. Odottavan aika on äärimmäisen pitkä. Ei pahemmin jaksa enää edes pohtia kun suppareita tulee ja menee ja mitään ei tapahdu. meillä on koko perhe jo aikas tuskissaan.

Mummokin lähtee tänään kotia, oli viikon verran ja masu on kokonaisena. Perjantain jälkeen täytyy alkaa taas säätämään enemmän tuon esikoisen hoidon kanssa. Anopilla loma loppuu perjantaina, taitaa olla jo viikonloppuna töissä. Sitten täällä kärvistellään yksin ilman juttuseuraa ja voin kuvitella kuinka hitaasti aika kuluu sitten. Nyt on ollu sentäs juttuseuraa. Esikoinen menee huomenna ja pe hoitoon pitkästä aikaa.

Tinka, 40+6
 
simpsa
Paljon onnea vauvaantuneille! Ja jaksamista vielä Tinkalle ja Tikruttarelle!

Meillä on tavallista vauvaelämää. Aika todellakin lentää, vaikkei mitään kummoista tekisikään ja poika kasvaa vauhdilla. Ensi viikolla on oma jälkitarkastus ja pojan neuvolalääkäri. Kovin usein en koneelle "ennätä", voi mennä monta päivää, mikä ennen vaavia oli ennenkuulumatonta.

Yöt on alkaneet rauhottumaan. Mikäli kissa ei herätä mourunnoillaan, niin poika nukkuu 5-6 tunnin unet, syö ja vielä parin tunnin unet pärään. Tosin se syönnin jälkeinen uudelleen nukahtaminen kestääkin sitten sen puoltoista tuntia edelleen ja käy voimille. Sinnikkäästi vien pojan öisin omaan sänkyyn, kun on syliin nukahtanut tai puolinukuksissa. Päivisin hän voi nukkua meidän pedissä, rinnan päällä, sylissä jne, mutta unet on silloin lyhempiä.

Lisäksi päivällä poitsulla on "huono tapa" syödä eli hän tankkaa 5 min putkeen, sitten ei halua imeä noin varttiin, tankkaa taas, ei halua imeä varttiin-puoleen tuntiin ja tankkaa. Millään en saa häntä syömään lyhyemmässä ajassa. Eli esim. kaupungille lähdön valmistelu kestää kauan, jotta voi lähteä varmana siitä, ettei poitsu ei heti ekassa mutkassa itke nälkäänsä. Ja kaupungilla ollessa ei jaksaisi istua niin kauaa lastenhoitohuoneessa odottelemassa, että tuleekohan heti uusi nälkä. Siksi ei ihan hirveesti olla oltu missään menossa.

En ole vielä jaksanut käydä katsomassa sitä suljettua ketjua. Kaiketi odotetaan Tinka ja Tikrutar ensin jakautuneiksi ennen kuin siirrytään joka tapauksessa...

simpsa ja poju 5vk 2pv
 
Taisha
Voimia Tinkalle ja Tikruttarelle!! Nuo viimeiset päivät on syvältä.. Yrittäkää silti nauttia (hah, muistan kyllä, miten itse tuohon reagoin, mutta nyt on oikeasti haikea olo ja ikävä sitä vatsaa..)

Punatulkku on varmaan jo vihdoin poksunut, toivottavasti ainakin..:) Mä en sitten enää ehtinyt koneelle pikapäivityksen jälkeen, mutta osastolla suunnittelin kiertäväni ja huhuilevani Punatulkun perään..:) Ei sitten osunut silmään ketään sopivaa ehdokasta ja hyvä niin näin jälkiviisaana, kun et kuitenkaan siellä ollut..:)

Me kotiuduimme eilen ja kotona neiti on lähinnä vain syönyt, nukkunut ja kakannut. Eli kivasti on sillä rintamalla mennyt. Maitoa tulee ihan tolkuttomasti, rinnat on valtavat, pinkeät ja kipeät, mutta yritän välttää pumppaamista niin pitkään kuin mahdollista, etteivät enempää tästä kasvaisi. Lisäksi imuote ei ole paras mahdollinen vielä, ei saa rinnanpäätä riittävän syvälle suuhunsa, joten rinnanpäät on lisäksi lähes vereslihalla..mutta kyllä se tästä lähtee. :)

Synnytyksestä pieni raportti.

Jaa, kirjoitankin kohta, nyt vaaditaan ruokaa..

-T ja neiti 3vrk
 
Haikara80
Heippa,

Joka päivä käyn lukemassa ja toivon ehtiväni kirjoittaa - ehkä nyt!

Meillä oli tässä pari päivää huutoa joka tänään on onneksi loppunut. Otin kovat keinot käyttöön - Cuplaton, Rela-tipat + uusi imetystyyli. On tänään toiminut eikä vielä yksiäkään raivareita! Nukkumaanmeno vaan on vaikeaa, poika nukahtaa rinnalle tai syliin mutta jatkaa sitten unia pedissään max 10 minuuttia ja sitten pitäisi taas heijata uneen. Tätä voi jatkua jopa tunnin verran. Yöt sujuu edelleen suht hyvin, 1-2 herätystä, max 30 minuuttia hereillä.
Eilen oli neuvola ja kokoa on tullut, nyt 54 cm ja 3,5 kg. Vaatteet alkaa jäädä pieniksi, nyt siirrytty 54 cm. Pitäisi käydä vaatteet läpi ettei jotain kivaa jää käyttämättä :)

Hirveästi voimia Tinka + Tikrutar, se on ihan kamalaa kun menee yli ja odotusta ei jaksa enää kukaan!!

Haikara80 + poika 2 vko ja 3 pvä
 
punatulkku*
Heippa!

Meidän typy syntyi sitten VIHDOIN 1.6. klo 22.55, koot 3400g ja 50cm, pää 34,5cm. Tänään päästiin kotiin, kaikki hyvin. Tyttö on hirmu suloinen ja nukkuu paljon. Istuminen ja liikkuminen muutenkin kyllä aika tuskaista. Mulle kanssa sanottiin, että tikkejä ei laskettu... Mä voin enempi selostaa myöhemmin. Oltiin me Taisha vähän aikaa samaan aikaan osastollakin kun mut kärrättiin sinne ma-ti välisenä yönä. Olin 310:n puolella 4-huoneessa. :) Mut siellä pysyinkin aika tiiviisti sen alun.

Tsemppiä viime metreille, palkinto odottaa!!

punatulkku ja neiti 2vrk
 
Tinka77
Huomenta kaikille,

Onneksi olkoon Punatulkku ja pesue!!!

Nyt enää odotellaan Tikruttaren uutisia ja mut puhkaistaan viimeistään viikon päästä.
Jotenkin se jo helpottaa kun tietää että enää maksimissaan viikko tätä tuskaa.
Täällä ei mitään uutisia, yöt rauhallisia ja päivällä suppareita ja kipuja ja oikea reisi kramppaa jatkuvasti, eipä muuta. Huomenna viimeinen neuvola aamulla ja sit onneks ens viikon ti yliaikakontrolli. Esikoinen meni 10 päivää yli eli syntyi 41+3, katotaan pistetäänkö pidemmäksi ja paremmaksi tämän kanssa.

Tinka, 41+0 POKS

 
Foxie82
Toukokuun 2009 odottajat/Syntyneet:

2.5.09 Aurorah, kolmas, vm -76, KYS, tyttö / 5.5, tyttö, 53 cm 4,520 kg
2.5.09 simpsa, esikoinen, vm -78, KOS, poika / 27.4, poika, 50 cm 3,635 kg
4.5.09 Rei, esikoinen, vm. -83,TAYS / 28.4 poika, 50 cm 3,180 kg

5.5.09 miida, esikoinen, vm -83 / 8.5, poika, 52 cm 3,710 kg
7.5.09 Tiuku72, kolmonen, SEKS , poika / 7.4, poika, 47 cm 2,760kg
7.5. Haikara80, esikoinen, vm -80 HUS / 17.5, poika, 50 cm 3,132kg
8.5.09 Isabel, kakkonen, vm -79, poika / 17.4 poika, 46 cm 2,660 kg
9.5.09 Henttulivei, kakkonen.vm -80 PKKS / 27.4 poika, 48,5 cm 3,025 kg
14.5.09 Nitta, toinen / 5.5 poika, 52 cm 3,840 kg

17.5.09 Punatulkku, kakkonen, vm -81, TYKS / 1.6 tyttö, 50 cm 3,400 kg
17.5.09 Mamma85, kakkonen, LKS / 28.5 tyttö, 50 cm 3,160 kg

21.5.09 Milla¤, kakkonen, vm -82, tyttö / 15.5 tyttö, 49 cm 2,925 kg
22.5.09 Tikrutar -77, esikoinen (km 04/08), SEKS tyttötunne
23.5.09 Inya -81, esikoinen, HUS/Jorvi / 20.5 poika, 53 cm 3,760 kg
24.5.09 Mipsa, neljäs
24.5.09 Foxie82, esikoinen, vm -82, K-HKS / 29.5 poika, 55 cm 4,790 kg
25.5.09 Taisha, kolmas , vm -77, TYKS / 31.5 tyttö, 51 cm 3,580 kg
25.5.09 n35 & m34, esikoinen / 28.5 poika, 50 cm 3,050 kg
28.5.09 Tinka77, kakkonen, vm.77, JS

Odottajia yhteensä 19 kpl, joista syntyneitä 16 kpl.
poikia 11 kpl ja tyttöjä 5 kpl
 
isabel*
Onnittelut kaikille; Foxie, Punatulkku; Taisha ja muut tässä välissä vauvan kotiin hakeneet!!!
Milla, jospa vauvalla on vaan sellanen tiheän imun kausi, meillä taitaa sellanen olla menossa ja esikoisella koin aikoinaan pari sellasta kans, eli koko ajan rinnalla ja huutaa lisää vaikka tuntuvat tyhjiltä, pitäähän sitä varastoa kasvattaa kun vauva itekin kasvaa : )
Muuten täällä sujuu jo aika hyvin, yöt menee parilla heräämisellä joka on ihanaa, esikoisen kans oon vaan välillä helisemässä kun päikkäreille menoon yhtä hirveetä taistelua...huh huh. pitää ottaa järeämmät konstit käyttöön vaan.
Mä päätin hankkia tuplarattaat, että pääsen turvallisesti kahdenlapsen ja koiran (suuri ja voimakas : ) kans ulkoilemaan, kun jos esikoinen juoksee vaunujen vieressä ja koira toisessa kädessä ja sit vielä vaunut lykättävänä niin ei kädet riitä... kun tuun hulluks kun en pääse liikkeelle täältä kunnolla, tai sit pitää jättää koira kotiin ja liikuntaahan sekin kaipaa, samoin mä.
meillä on ens viikonloppuna kastajaiset, aloin jo leipomaan ja mies pisti taas vauhtia tohon että saadaan piha valmiiks ja eturappuset paikoilleen, ettei porukka tuu sisään kodinhoitohuoneen kautta : ) tuota hommaa vaan riittää ihan loputtomiin pihassa ja autotallissa, huh huh. no mihinkäs meillä kiire on ; )
Tsemppiä vikoille vauvaansa odottaville!!

isabel ja nyytti
 
Milla¤
Onnittelut Punatulkulle!! <3
Isabel, niin mie vähä luulen. Koko ajan syö ja jo yli äyräidensä :/ Eilen ja tänään on nimittäin raukka ihan kunnolla oksentanut, molempina päivinä kerran vaan onneksi.. Hitsiläinen miksi tällanen ongelma nyt piti tähän tulla. Pitänee huomena mennä lääkäriin kun se oli ihan sapen hajuista ja suihkuna lensi niin että koko vauva-raasu oli märkänä :( Siis luulisin juuriki että johtuis tuosta ahmimisesta, mutta kuulemma suihkuavan oksennuksen takia pitää mennä lääkäriin..paree siis käyä.

Mutta kutsu taas kävi!
-Milla¤ ja pieni oksenteleva ahmatti
 
Tiuku 72
Milla meilläkin oli joku viikko sitten aivan samanlaista ja välillä tuli sappinesteet. Mutta vauva kasvoi ja pahin meni ohi parissa viikossa.Mutta seuraa ettei ole refuksia tai jotain muuta
 
Tinka77
Huomenia kaikille,

Täällä vielä ollaan, ikävä kyllä kokonaisena. Kärvistellään eteenpäin. Oli viimeinen neuvola, onneks, ja nyt ens ti sitten äippäpoliaika yliaikakontrolliin ja to sitten käynnistys. Ihanaa.. eli max 6 päivää kun saadaan jotain tapahtumaan. Sydänääniä kaivettiin ihan tosissaan, liikkuu onneks niin ei asia mitenkään jänskättäny. Terkkari epäili että nyt on jo niin syvällä että paremmin sais kohta alakautta. No, siltä tuntuukin, nyt kramppaa molemmat sisäreidet kun liikkuu ja tuntuu et alapää repeää riekaleiks milloin tahansa. Täytyy kaivaa leffat taas esiin, on niin kamalan sateinen keli ja kintut jatkuvasti krampissa ettei kiinnosta paljoa mitään tehä. Onneks on perjantai! Viikonloppu tulossa ja mies saa viihdyttää mua ja esikoista :=)

Tinka, 41+1
 
simpsa
Onnea punatulkulle! Ja voimia Tinkalle!

Milla: Meillä oli myös muutama viikko sitten ahmimiskausi. Huusi rinnalle puoli tuntia - tunti edellisen syötön lopetuksesta. Rinnalla sitten hirveää hökeltämistä ja ahmimista (mulla on kyllä tullut maitoa koko ajan liikatuotantona) ja ilmaa tietysti nieli hirveästi siinä samalla. Sitten tuli iiiiso puklu kerran päivässä, kun oli ahminut ties kuinka kauan. Ja haisi sapelle. Nyt on syöntivälit jo tasoittuneet. Mutta ainahan se on oman mielenrauhan takia hyvä tarkistuttaa lääkärillä.

Nykyisin meillä ilmavaivat tuntuu vaivaa lähes joka syötön jälkeen, vaikka käytössä on Relat ja Disfasyl-tipat. Muutama viikko sitten oli iltasin monen tunnin huutosessio. Päivällä/yöllä ei mitään ja monesti nukahti rinnalle. Nyt sitten joka syötön jälkeen röyhtäytyksestä huolimatta alkaa itku noin vartiksi-puoleksi tunniksi, kuljetaan ja hytkytellään poikaa eikä mikään auta, kunnes jotain "laukeaa" vauvan masussa eli olo helpottuu ja saattaa sitten simahtaa kesken huudon. Lisäksi pojalla on päivittäin useita nikotuskohtauksia, tulevat just kun on nukahtamassa ja kestävät pitkään, mihin poika sitten hermostuu.

Pojulla alkaa pikkuhiljaa hormoninäpyt lähtemään (toivottavasti lopullisesti). Vielä viikko sitten hän oli pikku rupikonna. Koko naama, otsa, hiusten seassa, kaulalla jne täynnä punasta ja valkopäistä näppyä. Nyt on enää muutama poskilla, kaulalla ja niskassa ja vanhoista näpyistä karhiintunut iho on pikkuhiljaa vaihtunut takaisin pehmeään vauvaihoon. Oli kyllä tosi pahan näköinen yhdessä vaiheessa. Ja hiuksia lähti niistä näppy alueilta, joten on vielä kaljuja läiskiä. Tosin uutta tukkaa näyttäisi jo kasvavan takaisin.

Nyt kutsu käy syötölle.
simpsa ja vaavi 5 vk 4pv
 
Inya
Onnea uusille vauvan saaneille :)

Täällä on monta sivullista juttua lukematta, kun nyt vasta pystyn istumaan... ja nytkin kirjoitus onnistuu vain yhdellä kädellä kun vauva on kantoliinassa (huonossa asennossa...) ja vain yksi käsi käytössä. Liinan käytössä vielä opettelua, mut luin jostain että saattais auttaa ilmavaivoihin, joita tälläkin pojulla on. Mietin jo cuplatonia, mut pakkauksessa oli ettei ihan vastasyntyneille(?) vaan vastakoliikki-ikäisille, joten yritetään ensin luomukonstein.

Mies on ollut nämä pari viikkoa kotona ja ottanut aamuisin vauvan syliin pariksi tunniksi, että saan vähän unta lisää. 4-5 tunnin yöunet on pikkuhiljaa muuttuneet 3 tunnin pätkiksi :(. Pelottaa ensi viikko kun isukki menee töihin, mahtaako sen työpäivät venyä taas ylipitkiksi ja hajoanko itse miten nopeasti.

Nyt tuli omaa napaa... Tinka, synnytystuulia sinnepäin!

Inya + valtavan ihana vauva
 
Tikrutar
Heippa!

Edelleen yhtenä palana :)
Eilen oli äitipolilla yliaikaiskontrolli jossa tutkittiin siis vauvan sydänkäyrä, ja oli ultra ja lääkärin vastaanotto ja huomenna sitten uusi kontrolli jos ei nyt jostain kumman syystä tänään jotain tapahdu... ;) Ja maanantaina sitten aletaan käynnistellä kun on 42+2 kasassa.

Mutta huojensi kyllä, kun lääkäri teki sisätutkimuksen ja sanoi että mahdan olla harvinaisen kivuton synnyttäjä, kun totesi kohdunkaulan jo auenneen ja kohdunsuun lyhentyneen, enkä ole tuntenut minkäänlaista supistuskipua vielä! Joskus jotain lihaspistoksen kaltaista. Mutta kivuttomat supistukset oli tehneet jo tehtäväänsä, vaikka oon ymmärtäny ettei niiden pitäisi edes viedä synnytystä eteenpäin. Mutta nyt alankin sitten jännittää sitä, että osaanko lähtee laitokselle tarpeeksi ajoissa, jos en tunne supistuksia tai huomaa ajoissa merkkejä :) Onneksi on pienet murheet ja uskonpa ettei tämä loppuun asti ihan näin kivuttomasti suju... Mutta onneksi on edes jotain jo tapahtunut ja lääkäri epäili ettei ehkä tarvi alkaa käynnistellä kun voi tulla jo ennemmin. Teki hieman kovakouraisemman sisätutkimuksen, että saataisiin baby sillä lähtemään liikenteeseen. Ja kyllä se pieni mahassa möyrästikin eilisen päivän, taisi tehdä jo muuttopuuhia ;)

Voimia Tinkalle! Kyllä mekin seuraavan viikon aikana poksahdetaan :)
 
Milla¤
Me ollaan kärvistelty vuorokausi sisätiloissa vesisateen takia. Nyt näyttäis poutaiselta, huisia! Lapset tosin on nyt päikkäreillä, mutta kuhan heräävät niin lähetään ulos.

Joo, aamusta käväsin tytön kanssa lääkärissä ja saman totesi että luultavastikki vaan ahmimisesta johtuvaa. Helpotus.
Tänään olen sitte "itkettänyt" vauvaa, kun en ole automaattisesti lyöny tissiä suuhun joka huudosta. Ja sitten ne neuvolassa vielä puhuvat lapsentahtisesta imetyksestä :S
Jota ei kuitenkaan sais noudattaa..

Noista Cuplattomista yms. Esikoiselle ostettiin muka varuiksi, mutta ei sillon tullu missään vaiheessa tarpeen käyttää.
Olen jostaki kuullu vinkin että pikkulusikalla vois hörppäyttää vishyä! Sehän kyllä pistää röyhtäyttämään.. En kyllä ite ole testannu vauvalla.
Enkä tiiä mitä vastasyntyny siitä tykkäis..

Hyvät viikonloput!!
-Milla ja vekarat
 
Mipsa
Piiitkä tauko ollut, en ole konetta edes aukaissut pariin viikkoon. Tai kerran olen käynyt laskuja maksamassa. Nyt ajattelin ilmoittautua, että ette luule minun vielä kärvistelevän mahan kanssa.
Saadaan lisää vaaleanpunaista ketjuun. Eli meille syntyi 21.5. tyttö. Mitat 4615 g ja 53,5 cm. Synnytys meni nopeasti, kesto varmaan pari tuntia. Ja olikin aika rajua, mutta kaikki lopulta hyvin. Ei edes yhtään repeämää.
Vauva on supersuloinen, äitihän ei yhtään ole puolueellinen;-) Nautin joka hetkestä, vaikka aika sähläystä tämä arki on. Ei ehdi sillä tavalla pysähtyä, kun nuo isommat lapset vaativat omansa.

Onnea kaikille vauvan saaneille! Enää muutama jäljellä. Voimia Tinka ja Tikrutar! Enää ei ole paljoa jäljellä!

Kertokaa lisää siitä suljetusta. Yritän jossain vaiheessa kahlata viestit läpi, nyt ei ehdi.

Oikein ihanaa viikonloppua kaikille!
 
Foxie82
Toukokuun 2009 odottajat/Syntyneet:

2.5.09 Aurorah, kolmas, vm -76, KYS, tyttö / 5.5, tyttö, 53 cm 4,520 kg
2.5.09 simpsa, esikoinen, vm -78, KOS, poika / 27.4, poika, 50 cm 3,635 kg
4.5.09 Rei, esikoinen, vm. -83,TAYS / 28.4 poika, 50 cm 3,180 kg

5.5.09 miida, esikoinen, vm -83 / 8.5, poika, 52 cm 3,710 kg
7.5.09 Tiuku72, kolmonen, SEKS , poika / 7.4, poika, 47 cm 2,760kg
7.5. Haikara80, esikoinen, vm -80 HUS / 17.5, poika, 50 cm 3,132kg
8.5.09 Isabel, kakkonen, vm -79, poika / 17.4 poika, 46 cm 2,660 kg
9.5.09 Henttulivei, kakkonen.vm -80 PKKS / 27.4 poika, 48,5 cm 3,025 kg
14.5.09 Nitta, toinen / 5.5 poika, 52 cm 3,840 kg

17.5.09 Punatulkku, kakkonen, vm -81, TYKS / 1.6 tyttö, 50 cm 3,400 kg
17.5.09 Mamma85, kakkonen, LKS / 28.5 tyttö, 50 cm 3,160 kg

21.5.09 Milla¤, kakkonen, vm -82, tyttö / 15.5 tyttö, 49 cm 2,925 kg
22.5.09 Tikrutar -77, esikoinen (km 04/08), SEKS tyttötunne
23.5.09 Inya -81, esikoinen, HUS/Jorvi / 20.5 poika, 53 cm 3,760 kg
24.5.09 Mipsa, neljäs / 21.5 tyttö, 53,5 cm 4,615 kg
24.5.09 Foxie82, esikoinen, vm -82, K-HKS / 29.5 poika, 55 cm 4,790 kg
25.5.09 Taisha, kolmas , vm -77, TYKS / 31.5 tyttö, 51 cm 3,580 kg
25.5.09 n35 & m34, esikoinen / 28.5 poika, 50 cm 3,050 kg
28.5.09 Tinka77, kakkonen, vm.77, JS

Odottajia yhteensä 19 kpl, joista syntyneitä 17 kpl.
poikia 11 kpl ja tyttöjä 6 kpl
 
Foxie82
Onnittelut Mipsa!

Jopas onkin teidän tytöllä ollu kokoa, mut ei ihan päihittäny tätä meitin poikaa ;)

Tikrutar: Toivottavasti tuo sisätutkimus antoi vauhtia synnytykselle, eikä tarttis enää kärvistellä. Itellä ainakin synnärillä sillosen iltavuoron kätilön tekemät sisätutkimukset lisäs suppareita ihan kiitettävästi. Mut eipä tuohon maanantaihinkaan enää kovin pitkä aika ole. Tsemppiä viime metreille!

Tinkalle kanssa tsemppiä! Loppusuora häämöttää.

Jaahas, täytyy tässä alkaa valmistautumaan illan syöttörupeamaan. Jostain syystä tuo poitsu tankkaa itteensä aina iltasin useamman tunnin, tosin herääkin pääsääntöisesti yöllä vaan kerran syömään :) Toivottavasti tuohon ei tuu kauhiasti muutosta pojun kasvaessa...

-Edelleen flunssainen Foxie ja poitsu kohta 1 vko
 
Tinka77
Onneksi olkoon Mipsalle ja koko perheelle!!! Vaaleanpunaista vaihteeksi.

Eilen oli jo lupaava ilta mutta lopahti sitten nukkumaan mennessä. Mukavat reisipoltot, meni myös sisäreidet jumiin ja ei pystynyt kävelämään. Konttasin portaat ylös, mies oli hiukan huolestuneen näkönen siisnä vaiheessa. soittelin Jorviin että mitä prklettä nää sisäreidet hommelit oikein on ja siellä vakuuteltiin että supistuksia, supistuksia, ja vielä tehokkaita. Noh, tänään täytyy sitten hullunu kiertää kauppoja ja oikein rääkätä ittensä että saa taas kunnon päiväsupparit. Jos eivät sitten vaikka pysähtyisi tällä kertaa.

Tikrutar, kaikki sympatia sinne!! Maanantai tulee pian ja ehkäpä ollaan jo molemmat tänään synnärillä (tai ehkä sä :=))!

Foxie, joko turvotus on laskenut? Mulla lähti synnytyksen jälkeen viimeks aika paljon painoa kun juoksin varmaan tunnin välein vessassa pissaamassa turvotusta pois.

En saa taas unta. Ei varsinaisesti supistele mutta on muuten tosi levoton olo. Laitoin pyykit ja nyt ihmettelen että mitäs sitten...

Tinka, 41+2
 
Taisha
Hyvä hyvä, lisää punaista..:) Reipas oli sunkin synnytys sitten..:)

Nyt kuulostaa lupaavalta Tinkan tilanne, mulla oli viimeinen ilta just tollasta levotonta haahuilua ja reisiä poltteli kun tehtii se neljän tunnin shoppailurupeama, jonka kolmevuotias jaksoi kävellä reippaammin kuin minä..:)

Tikrutarkin on jo voinut päästä eilisten (vai torstaisten?) tutkimusten jälkeen tositoimiin..:)

Mä yritän jossain välissä kirjoitella synnytyskertomusta, mut en vielä oo saanut aikaiseksi, kun mies on lomalla ja "häiritsee" mun päivärutiineja..;P Mut ehkä illalla tai huomenna, kun isommat lähtee mummun ja taatan kanssa laivareissulle ja mies viettää vihdoin varpaijaisiaan, jotka on edellisenkin synnytyksen jäljiltä viettämättä..:p Ja mulla alkaa vapaailta vauvan kanssa..:)

-Taisha ja neiti nimetty 6vrk
 
Foxie82
Tinka: Alkaa noista jaloista näkymään hiljalleen noi luut eli turvotus on laskenu ihan kiitettävästi kuten myös painokin :D Tähän mennessä tippunu suurinpiirtein sellaset 13-14 kg :) eikä synnytyksestä oo ku viikko. Tosin matkaa lähtöpainoon on vielä reilusti kun minähän keräsin painoa loppujen lopuks tuon kotivaa'an mukaan sellaset 30 kg! Aamusin on kiva hyppää vaakaan kun aina näyttää mukavampia lukemia :) Mies tuumaskin mulle eilen et alkaa tuo mun naamataulukin hiljalleen näyttää "normaalilta".

Foxie viikon vanhan poitsun kera
 

Yhteistyössä