Toukokuiset (6)

  • Viestiketjun aloittaja Uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti
Viivu83
Huomenta taas.. =)
Tänne ei edelleenkään mitään uutta.. Ei supistuksen supistusta mutta liitoskivut senkun vaan yltyy..=) Ei auttanu 2h lenkki helteessä, sauna tai seksikään..Eli taidan vetää tän loppuraskauden ihan vaan lonkkaa riippumatossa kun kaikki ponnistelut tuntuu menevän aivan hukkaan...=D
Eilen oli tosiaan neuvola. Kaikki oli ihan hyvin. Painoo on tullu nyt yhteensä 13 kg. Vauvan painoarvioks täti määritteli noin 3.3 kg. Saa nähdä kuin lähelle osas arvuutella, naapurin vauvan kanssa sillä meni tosin 0,6kg pieleen et sekin vaara on olemassa..=)
Voi ihanaa, täälä jotkut jo suunnittelee ristiäisiä..Minäkin tahdon!! =) Kuinka monta kummia meinaatte pyytää? Itsee vaan mietityttää moinen asia, kun mun olis vissiin "pakko" pyytää neljää (1 pariskunta + 2 "yksinäistä")! Kaikki olettaa pääsevänsä kummiks (vaik en oo kelleen mitään sanonukaan koko aiheesta) ja kaikki on kyl ihan hyviä (parhaita) vaihtoehtoja joita itekin olin miettiny..Mut onks 4 vähän jo liikaa?? Mitä mieltä ootte?
Tänään mulla olis se täällä sivulla "itse arvioitu" laskettu aika, saa nähdä kuin ämmän käy..=D
Ja jooh..voimia vaan anoppien ja äitien kanssa, ne välillä tuppaa oleen vähän tommosia..=(
Mut nyt lähen viritteleen sitä riippumattoo..Ihana ilma taas tulossa..=D

Viivu rv.40+2
 
Minki76
Eiköhän Viivu toi neljä kummia oo ihan sopiva määrä. Jos kerta huippuyksilöitä löytyy, ni antaa mennä. Siskonikin on viidentenä kummina yhdelle omista kummilapsistaan. Meidän esikoisella on siskoni avomiehensä kanssa sekä mieheni veli. Tulevan kummeiksi tulevat varmaan veljeni vaimoineen. Miehelläni ei ole kuin tuo yksi veli, eikä ketään erityistä kaveria, jonka uskoisin hänen haluavan lapsellemme kummiksi. Emme ole vielä edes keskustelleet kummijutuista, kun nimestäkään ei olla päästy yksimielisyyteen. Jos nimen kanssa menee samoin kuin edellisellä, niin yksimielisyyteen päästään vasta ristiäisaamuna:) Mutta synnytetään nyt ensin, ennen kuin aletaan mitään ristiäisiä miettiä.

Ei me sitten sextattukaan eilen, saunottiin kyllä. Ehdotin ukolle kyllä nopeutuskeinona seksiä, mutta hän on tyytyväinen käynnistysaikaan. No, onhan se tietty hänelle mukavaa, kun tietää tarkalleen työnsä suunnitella, mutta.. Ja eihän sitä kuitenkaan tiedä meneekö synnytys sinne asti. Koitin kertoa, että painoa tulee näin loppu vaiheessa vauvalle niin paljon, että josko kumminkin. Mutta jäi harrastamatta. Ei sen puoleen, on tämä maha niin valtaisa, että tuskin siitä olisi edes nauttinutkaan.

Se pitää muuten kysyä teiltä, joilla on useampia lapsia, että eikö sitä tosiaankaan saa esikoisesta kotihoidontukea, kun on kuopukselta vanhempainpäivärahalla? Minulle kun ei tullut sellainen vaihtoehto edes mieleen, kun sitä hain. Nyt sitten tuli paperit ja olin lentää pyrstölleni. Miehelläni kun ei edes ole kummoiset tulot yrityksestään.

Mutta nyt valmistautumaan neuvolaan.
 
Mirkku33
Minkin kanssa oltiin yhtäaikaa :eek:).

Juu, eipä sitä noita tukeja saa vanhempainrahakaudelta. Muistaakseni se lukee Kelan sivuillakin.
Meillä mies jää vanhempainvapaalle, minä kun teen töitä kotona kuitenkin, niin ompa kaksi vanhempaa sitten kotona. Tulot ei putoa kuin pari kolme sataa, kun huomioi miehen työmatkan säästöt. Hoitovapaalle jää jompi kumpi, katsotaan sitä sitten. Isäkuukauden mies pitää ensi kesänä.
 
Apila85
Huomenta!

Neuvolassa taas käyty,ei mitään uutta.Maanantaille sain ajan äitipolille,sunnuntaina tulee se 10 päivää yli.Toivon kyllä että syntyy ennen maanantaita,etten joudu taas sille tylylle lääkärille.

Meillä on esikoisella 4 kummia,joista tosin yksi ei ole "virallinen" kummi koska ei kuulu kirkkoon.Neljä kummia tulee tälle toisellekin,2 miehen kaveria ja 2 minun kaveria.Nuo minun kaverit on kaksoset:)

Sitten noista tuista,että minä saan esikoisesta nyt vanhempainpäivärahalla ollessa hoitolisää 30e/kk.Parempi sekin kuin ei mitään:)

Mutta nyt menen syömään,kun esikoinen on nukkumassa niin saa kerrankin syödä oman ruokansa rauhassa!

Apila 41+1
 
Minki76
No voi voi, kai sitä sitten joutuu tyytymään kohtaloonsa noissa tukiasioissa. Me saadaan myös hoitolisää 35€/kk.

Neuvolassa ei mullakaan mitään erityistä. Mitä ny paino ei ollu menny suuntaan eikä toiseen. Aika huisaa, ku tähän asti on ollu niin mahotonta nousukiitoa. Sit semmonen selvis äitipolilta tulleista papereista, että mun synnytyksen käynnistäminen maanantaina ei ookka niin itestään selvää. Papereissa luki jotain, et jos paikat on pehmenny tarpeex. Huah, ja mä ku ehin jo tottua ajatukseen. Terveydenhoitajakaverini kyllä sanoi, että äiti voi aika paljon itse vaikuttaa asiaan. Eli pitää kai olla vaan kovana, että käynnistys alotetaan. Mut ensisijasesti tietty toivoa, et se alkais viikonlopun aikana itekseen.
 
Indima
Viivu; meillekin tulee vain kaksi kummia pojalle. Serkku ja hänen miehensä. Esikoisella oli 4 ja valitettavasti toinen parikunta on jo eronnut sen jälkeen eikä kummastakaan näistä ole kuulunut sen jälkeen mitään :( Olivat "kaveri-kummit" eli miehen kaveri+vaimo. Tästä viisastuneena tällä kertaa vain sukulaisia. Niistä kun ei pääse eroon :)
 
Viivu83
Indima: Jooh, kyllä noi munkin kaavailemat kummit olis pääosin sukulaisia (sisaruksia), paitsi yks on luokkakaveri ekalta luokalta lähtien, et tuskin siitäkään eroon pääsee kirveelläkään..=) Ehkä mua tää kummiasia senkin takia mietityttää jo nyt, kun omat kummit on ollu huonoimmasta päästä eikä omalle lapselleen toivois kyl samaa kohtaloo..=(
 
Milla Maqia
Syntyneet:

Titti70, 6.1.08 enkelivauva.
äiti-06, 04.04.08 poika, 2760g, 46,5 cm
Ulpu74, 22.4.08 tyttö, 3810g, 49,5 cm (rv 38+4)
Piritta, huhtikuun loppu, tyttö
ohva, 25.4.08 poika 4020g, 50 cm, pipo 37 cm (rv 38+4)
Mari-71 29.4.08, poika 3550g, 51 cm
Mirkku33, tyttö 1.5.08,, 3766g, 50 cm
Indima, poika 2.5.08, 2950g, 48 cm (rv 39+2)
Penelope-76, tyttö 4.5.08, 4080g, 50cm (rv 40+0)
Thelma, tyttö 6.5.08, 3520g, 49 cm (rv 39+1)
Ninni74, tyttö 9.5.08, 3980g, 50cm
Halina, poika 10.5. 3600g, 48cm. (RV 38+3)
Kimball, tyttö, 18.5., 3580 g, 48,5 cm (rv 41+1)
Lilja-77, poika,18.5. ,4925 g, 56,5 cm, pipo 37 cm (rv 40+6)
Hemuli-81, tyttö, 20.5., 3840g, 51cm, pipo 36cm (rv 39+6)
Emmi22, poika, 21.5. ,3530g, 50cm
Manna-83, tyttö 21.5., 3770g, 49cm (rv 42+0)
Tupuna, tyttö 22.5., 4430g, 53 cm
Milla Maqia, tyttö, 28.5. 3870, 52cm (rv41+3)


Odottajat:

Chansey, toinen, la 5.5.
nenna77, neljäs, la 14.5. SEKS pohjanmaa
Veluna, eka, la 14.5. , OYS
Kaino Vieno, toinen, la 16.5, EKKS
Tytteli25, eka, la 20.5.
Tupuna-83, toinen, la 21.5
rosa80, eka, la 21.5.? Tampere
Leeniliini, toka, la 22.5. PKKS Pohjois-Karjala
Ansuliini -78, toinen, la 22.5. LAS (Loimaan aluesair.)
Apila85, toka, la 22.5. MKS Mikkeli
minni74, ensimmäinen. 25.5.
Minki76, toka, la 27.5. K-PKS
Viivu83, ensimmäinen, la 28.5.
Muunica, ensimmäinen, la 29.5.
Ansu03, toinen, la 31.5.

Pikaisesti päivitän itsni listaan. Eli tyttö syntyi keskiviikkona aamuyöstä. Kaikenkaikkiaan synnytys oli helppo mutta aika pitkä. Äiti ja vauva voivat hyvin ja ovat jo kotiutuneetkin. ;D Isot sisarukset ovat innoissaan ja käyvät koko ajan "rapsuttamassa" vauvaa.

Milla ja piipero 3vrk
 
Viivu83
Paljon onnea Millalle ja piiperolle!! =) Kiva kuulla et synnytys oli helppo.
"Varastit" sitten mun lasketun ajan..=D
Noh, nyt se on sitten ainakin varmistunu et meidän pikkusesta tuli kesäkuun vauva niinkun jo jossain vaiheessa vähän uumoilin.. Sais kyl olla sit kesäkuun alun (eikä puolenvälin) vauveli.. Kohta lähetään veneileen, toivottavasti olis kunnon aallokko ees et jotain alkais tapahtuun..Vaikka toisaalta, haluanko synnytykseni alkavan keskellä ulappaa...? *miettii* ..=D
Päivänjatkoja muillekin!

Viivu 40+4
 
Kimball
Huomenta ja onnea Milla Maqia sekä muut vauvautuneet!

No Lilja toivottavasti et sitten etukäteen hankkinut kovin paljoa 50 ja 56 cm vaatteita ;). Ja mukava kuulla, että ei jäänyt kammoa kuitenkaan, vaikka oli aikamoinen urakka!

Ja Mirkulle tsempit, ymmärrän ajatuksiasi OIKEIN hyvin.

Kummit on mietinnässä täälläkin: kummankin puolelta siskontytöt ovat ihan selvä juttu, mutta tekisi mieli saada myös ns. aikuiskummi / -pari, mutta sen keksiminen onkin vähän hankalampaa... ennen kaikkea haluaisin, että olisivat jossain lähellä. Omat kummilapseni ovat kaukana, lähin 200 km päässä, ja silloin väistämättä minusta on tullut sellainen merkkipäiväkummi, vaikka olisin mielelläni ollut enemmänkin arjessa mukana.

Nuo tuet ne vasta ovatkin taas selviteltävänä. Mulle kelpaa kyllä vähäkin lisä per kuukausi, tippuminen 60 e/pvä -tuloihin koettelee vähän lainanmaksukykyä. Ja lisäksi pitäisi kuitenkin saada jostain tikistettyä sen verran syrjään, että voisi pitää edes muutaman kuukauden hoitovapaata eikä sittenkään tarvitsisi laittaa pientä hoitoon alle vuoden vanhana. Ehtiihän noita lainoja kai maksella sitten eläkkeelläkin...vaikka se on mulle kyllä aika vieras ajattelutapa, kun haluaisin hoitaa velat ajallaan. Mutta lapsi on vain vähän aikaa pieni.

Nyt tyttönen heräsi, taas imetetään tovi :). Meillä menee oikein kivasti!
 
Viivu83
Helou..
Tänään pyörin 4 tuntia ostoskeskuksessa, ja ilmeisesti kannatti, sillä saaliina oli irronnut limatulppa (tai ainakin osa siitä).. Josko kohta alkais siis jotain jo tapahtuun..=) Kuinka nopeesti teillä muilla on synnytys lähteny käyntiin ton tulpan irtoamisen jälkeen? Toivottavasti hyvin hyvin pian, sillä kyllä oli inhottava olla tua ostoksilla kun kaveri sovitteli kaikkia ihania kesävaatteita ja mä vaan tyydyin sovitteleen kenkiä, mitkä nekin tietenkin puristi joka suunnalta..=(
Muuten kaikki täälä ihan reilassa..=)

Viivu 40+5
 
Indima ei kirj.
Viivu, jos olet viellä linjoilla, minulta irtosi ekassa raskaudessa limatulmma klo 9 aamulla ja seuraavana päivänä klo 16 vauva syntyi. Kuulemma max.2vkon sisällä syntyy.. Toivotaan parasta!
 
Viivu83
Pah..täälä mä viä notkun kotona.. Koko viime yön kyllä nukuin huonosti, ehkä just siks kun odottelin noita supistuksia ja kuulostelin joka kolotusta erilailla kun ennen.. Vielä ainakaan ei mitään merkkejä mistään..=( Taitaa mennä siis se 2 viikkoo viä..=/

Viivu 40+6
 
Milla Maqia
Viivu, älä vaivu epätoivoon! Mulle annettiin neuvolasta ohje, että kävele paljon!! Lisää supistuksia ja painetta kohdunsuulle. En tiedä auttaako se vai ei, mutta suosittelen kokeilemaan. Ja tule kertomaan tuloksista... ;D

Tänne kuuluu hyvää. Vauva on kiinni koko ajan. Nyt sain sen taas tainnutettua ja laitan ruokaa lapsille. Siis ruoka on jo uunissa... =D Käyn kyllä lukemassa kirjoituksia vauvan kanssa, usein nukkuu sylissä tissi suussa... =D mutta kirjoittaminen on hankalaa kun kädet on varattu. Pitää tukea vauvaa ja pitää siitä kiinni. Kuulostaa varmaan kamalalta, mutta en koe sitä niin. Vauva kuitenkin nukkuu yöt kivasti, herää siis vain syömään ja nukkuu taas, ja kun tiedän, että tämä jatkuva roikkuminenkin loppuu kun vauva vähän kasvaa niin ei haittaa!

Miten siellä muilla menee vauva arki?

Ja mitä tyttelille kuuluu??? Joko on lähdön hetki koittanut? Ei ole kuulunut mitään piiiitkään aikaan.....

Milla ja piipero 6vrk
 
Apila85
Meillä jatkuu akkavalta:)

Tyttö syntyi 1.6 klo 01.52.Painoa 4060 ja pituutta 51cm.Synnytys kesti vajaat 7 tuntia,sairaalassa ehdittiin olla n.2 tuntia ennen kuin tyttö oli maailmassa.Ponnistusvaihe kesti 4min.Tänään päästiin kotiin,molemmat voidaan hyvin ja totutellaan pikku hiljaa vauva-arkeen.Isosiskokin on innoissaan vauvasta,tosin halaukset on vielä liian rajuja:)

Viitsisikö joku päivittää minut tuohon listaan....
 
Viivu83
Paljon onnea apilalle tyttövauvasta! =)
Itse vedin illalla kunnon treenin kuntopyörällä ja sen päälle otin viä rajuhkot löylyt.. Nyt heräsin aikamoiseen juilintaan alavatsassa ja -selässä... Toivotaan nyt että tää olis sitä itseään..En jaksais taas herätä aamulla omasta sängystä pettyneenä..=( Tosin huomenaamulla mulla olis neuvola ja nyt ne vissiin kirjottas mulle lähetteen jo sairaalaan et eipä tätä odottelua NIIIN kauaa sit enää muutenkaan olis.. Mut katsotaan kuin muijalle nyt käy..=)
Mut missä pirussa muuten on MinkI?? Se näkyy kirjottaneen viimeks joskus perjantaina?!? Toivottavasti siellä suunnalla edes olis jo vauveli kainalossa?? =) Nyt lähen ootteleen josko rupeis tuleen supistuksia oikein kunnolla.. Hyvät yöt muille!

Viivu 41 (tasan)
 
Muunica
Toivottavasti Viivu on supistusten kourissa sairaalassa jo! Tiedän niin miltä tuntuu! Täälläkin vaan kärvistellään ja odotellaan, että joko, joko. Lauantaihin saakka tuli päivittäin muutamia kivuliaitakin supistuksia, mutta sen jälkeen ei mitään. Ei niin mitään. Kaikki ässät koitettu, ei auta rankka treeni, kävelyt, lenkkeilyt, ei lepo, ei mikään. Mulla alkaa kohta mennä usko omaan kroppaan. Mitä jos mun keho ei osaakaan synnyttää? Jos mä osaankin olla vaan raskaana? Tää raskaanaolo kun on sujunut niin älyttömän hyvin, mitään vaivoja ei ole ollut.

Aargh.
 
Kimball
Muunica :D. Kärsivällisyyttä...
(hyvä sanoa nyt, kolme viikkoa sitten oli itselläkin toinen ääni kellossa)

Vauvan kanssa sujuu kivasti, mitä nyt yöt ovat repaleisia, mutta esikoinen on suht. mustasukkainen. Itsellä on pinna sen kanssa kireällä varsinkin näiden 4-5 tunnin unien kanssa ja vaikka tiedän että pitäisi olla kärsivällinen niin en aina kyllä pysty. Aina en myöskään huomaa sen aikeita ja niinpä sai vauva eilen legosta päähän. Ja esikoinen aikamoiset nuhteet, joista ei ollut millänsäkään. Kovaan kouluun joutuu vielä tämä tyttöparka... ja me myös, kun alkaa konstit loppua ihan perusasioissa, näköjään.
 
Ulpu74
Kimball: Minkä ikäinen sulla olikaan esikoinen? Meillä täyttää poika elokuussa 3 vuotta ja on ihan hirveässä uhmassa ja mustasukkaisuudessa nyt, kun on vauva talossa. Ei auta huomioiminen, ei komentaminen, ei lahjonta, ei kiristys... Pari muksausta on vauva saanut, mutta onneksi ei kovia!
Ja sama täällä, ei näillä yöunilla jaksa aina olla niin kärsivällinen, vaan pinna meinaa palaa ja silloin kyllä tulee kovennettua ääntä, aika useinkin itseasiassa. Plus poika joutuu jäähylle... Jossa ei millään meinaa kyllä pysyä.

Joku kysyi aiemmin, että mihin se meidän ystävien vauva kuoli. Suolikuolion aiheuttamiin muihin ongelmiin. Siis vaikka kuolio leikattiin pois, niin tuli muita ongelmia =(

Meidän typykkä kitisee aika paljon. Ehkä mahakipuja, ehkä flunssaa, en tiedä. Valveilla ollessaan viihtyy lähinnä sylissä, jos siinäkään.

Ulpu
 
Ninni74
Ulpulle:
Meillä esikoinen täytti juuri 4v ja samanlainen uhma päällä. Huomiota hakee ja osaa olla jo "ärsyttävä", voi hokea rallattaa puoli tuntia että "äiti on typerä, äiti on typerä..." vauvan antaa olla suht rauhassa, mitä nyt imettäessä tunkee viereen ja könyää syliin...
Itsellä palaa välillä käämi, ja tulee huudettua, ei vaan pinna riitä vaikka kuinka yrittää. Vauvakin on jotenkin levoton, jos vertaa esikoiseen vauvana, kaipa sekin vaistoaa että äiti on vähän kiree...
Muuten menee suht hyvin, kun vaan jaksaa olla urhea ja tasapuolinen. Vauva syö ja kakkaa hyvin, välillä mahaa nipistää ja kiukuttaa.
Pitäisi varmaan ruveta puuhaamaan ristiäisiäkin.
Ihanan aurinkoista kesää kaikille!
 

Yhteistyössä