¤TOUKOKUU2006¤

  • Viestiketjun aloittaja osa ??
  • Ensimmäinen viesti
Hesan tapaaminen
Helsingin tapaaminen 8.4. klo 13, ravintola Amarillo

1. Mymmeli
2. Kevätkukkanen
3. Kakli
4. Miia??

Vielä, että laitettaisko nimimerkiksi tuo ""Hesan tapaaminen"" niin jokaisen on helppo löytää viimeisin lista ketjusta ok??

Laitetaan tää tänne uuteen ketjuun mukaan, että jospa vielä joku olisi mukaan tulossa =)

Laittakaa nimeä listaan, aikaa voi muuttaa siis tuo klo 13.00 ei ole lukkoon lyöty.
 
kevätkukkanen 33+3
hei vaan,

minäkin olen välillä miettinyt jostain että onko kivuton suppari vai vauva mutta tulkinnut aina vauvan möyrimiseksi. Se hilluu aika paljon tuossa navan kohdalla ja siinä tuntuu monesti joku möykkykin (jalka??) vaikea tietää onko supistuksia kun ei oo koskaan ennen ollu raskaana mutta kai sen sit huomaa kun se syntyy :) viime sunnuntaina ja torstaina rehkin aika kovasti siivouksen parissa mutta eipä siitä sen kummempia seurannut, mitä nyt vähän selkä meinas jumittua.

Meillä on nyt ollu viikonloppuna mun vanhemmat käymässä pohjois-suomesta ja eilen kierrettiin kauppoja varmaan joku 6 tuntia (kyllä tuntui jaloissa!!!) ja ostettiin mm vauvalle kaikenlaista. Nyt sillä alkais olla kaikki varmaan ja vähän päällekin. Itkuhälytin vielä pitäis ostaa ja ns. ""pikkutavarat"". Niin ja imetysliivit itselle. Pikkutavaroista tuli mieleen että kokeneemmat vois neuvoa mitä sitten tarvis, itse ajattelin:
- liivinsuojia (merkkisuosituksia? onko esim daily hyvä)
- tuttipulloja (montako??)
- maidonkerääjä (rintakumeja ei kannata varmaan valmiiksi ostaa)
- pieniä vaippoja
- puhdistuspyyhkeitä
- vanua tms.

ja sitten jotain voiteita, kylpyöljyjä tms. niistä oon ihan pihalla kun on kylpyöljyä, kosteuvoidetta, sinkkivoidetta (no se on kait ihottumaan) ja kaikenlaista. Mutta mitkä olis niinkuin oikeasti hyödyllisiä. Äippäpakkauksessa oli muistaakseni joku Natusan voide. Jollain olikohan sit Ainu vai natusan jolla on se mainos että voitelusarja nelivedoille. siinä oli kai joku 6 eri tuotetta mutta ei kai niin montaa tarvi?
No ehkäpä ne siitä selviää...

unohtuikohan listalta jotain olennaista?? tarviskohan apteekista jotain valmiiksi varata, meillä tosin apteekki 1 km päässä mut ei oo viikonloppuna auki. Niin ja on ne muut kaupatkin varmaan lapsen syntymän jälkeen auki mutta nyt on vaan tämmönen ""varustautumisinto"".

Itselle varmaan vois varata jotain megasiteitä...

Tapaamisesta sen verran että aika ok mutta en oo ihan varma vielä pääsenkö tulemaan kun ens lauantainakin olis vieraita tulossa mutta en tiedä vielä mitä ne lauantaina meinaa että haluaako ne itsekin helsinkiin palloilemaan. Pitäiskö jonkun tehdä pöytävaraus? vaikka ei 4:lle varmaan tarvi. niin ja miten tunnistettais toisemme??

hyviä sunnuntaipäivän jatkoja ....

lähden tästä syömään ja meseen juoruamaan :)
 
iltatähti
Samoilla seuduilla möyrytään täälläkin, elikäs navan molemmin puolin. Välillä voisi kantapäästä ottaa kiinni. Ja hikka, voi että siitä on tullut jokapäiväinen riesa pikkuihmiselle. Se vaan tuntuu itsestäkin niin pahalta.

Tosta pikkutavarasta...kaikkea on tänäpäivänä niin valtavasti tarjolla. Olen noudattanut nytkin näitä entuudestaan hyviksi havaittuja, mm. natusan sinkkivoide- ja puhdistuspyyhkeet sekä natusan talkki, aqualan perusvoide, ceridal lipolotion (suihke), bepanthen, vanulappuja, topz- puikkoja. Voin olla vähän vanhanaikainen, mutta aiempien lasten kohdalla on suositeltu keitettyä vettä napatyngän ja silmien pesuun ja aivan varmasti jatkan tätä itse niin hyväksi koettua tapaa. Eli minulla on jo nyt varattuna pieni kannellinen lasipurkki, johon sitten päivittäin keitän veden.
Ja vielä (perinteitä) antiseptinen käsienpesuneste on myös jo hommattu, jolla ""pesetän"" varsinkin pikkuvieraiden kädet, ennenkuin annan vauvaan koskea. Käsidesi on kanssa jo hommattu (joka veskiin ja hoitopöydän reunalle).
Mä olen jostain syystä vaan ominut tämän erittäin tarkan tavan ihan vastasyntyneen kanssa ja tietysti oman suuren vaikutuksensa antaa hoitajan ammatti ja siellä nähdyt pöpöt. Parempi katsoa kuin katua!
Joku voi pitää hoopona, mutta mulla on esikoisen kohdalta ikäviä muistikuvia (23 v sitten). Sai pöpön sairaalasta, imettiin räkää/limaa nenästä, paino laski, syöminen oli huonoa, lääkäri kävi kotikäynneillä, höyryhengitystä monta kertaa päivässä...se oli jotain karmeeta, kun vauva meni huonoon kuntoon, vaan terävä tyttö on tullut.

Tuttipullo asiaan en osaa niin sanoa, niitä joko tarttee tai sitten ei. Itse kyllä varaisin ainaskin pari pienempää ja 1-2 isompaa tuttipulloa (niin ne kyllä on jo varattu...)
Ostin Ainu- liivinsuojia paketin ja sitten on pestäviä kolme paria. Megasiteet vielä puuttuu, mutta ne on todella ostettava.

Apteekista jos jotain ostan, niin ne on Panadol suppoja, sekä keittosuolatippoja, niin ja tuolla aiemmin mainittuja.

Kyllä tää todella on jotain ""varustautumisintoa"". Mutta hitsi vie, kun et tiedä vaikka joutuu totaaliseen lepoon vielä loppuajasta ja minä olen sen sortin ihminen, että haluan asioiden olevan omilla jäjillä (piste)

No niin tulipa sitten päivän saarna pidettyä.
Hauskuutta jokaisen pyhäpäivään.
 
sinttu rv 33+5
sunnuntai-iltaa

voi taivas että väsyttää. on ihanaa ettei huomenna tarvi herätä klo 5 koirien kanssa lenkille ja sitten töihin. mieskin menee iltavuoroon, nin voidaan nukkua vähän pidempään ;o)
ajattelin huomenna lähteä kaupungille vähän shoppailemaan - kummipojalla on 8-vuotissynttärit, joten jotain tarvis ostaa... pojille on vaan niin vaikea ostaa mitään.
vauvalle en tiiä enää muuta ostettavaa kuin turvakaukalo.

olo on ollut aika hengästyttävä tänään. olen ihan hissukseen siivoillut ja aina välillä loikoillut sohvalla. supistuksia tulee jonkin verran... eilen illalla kun menin nukkumaan, niin tuntui sellaista jomottavaa kipua selän puolella - ehdin jo ajattelemaan että nytkö se alkaa, mutta se menikin ohi saman tien. nukuin yön oikein hyvin - kuten tähänkin asti.

huomenna tarvíi muuten soittaa neuvolaankin, kun en saanut sieltä keskiviikkona minkäänlaista sairaslomatodistusta töihin lähetettäväksi... enkä muistanut sit loppuviikosta sellaista kysellä, kun siellä synnärillä pötköttelin.

(mittasin muuten just ekan kerran vatsanympäryksen - 103cm... aikas mittava ;o)
mulla on tuo vatsa kokonaan tuossa edessä, eli ei sivuilla lainkaan. en silti olisi uskonut että on senteissä noin suuri kun kenkienkin laitto sujuu vielä ihan pienellä puhinalla vain..... ei ole ollut mitään ""valas-oloa"" lainkaan...)
 
Satu
Terve taas pitkästä aikaa! Meitsi ei oo paljon ehtiny käydä teitä tervehtimässä, kun on ollut tuota muuttohässäkkää. Nyt ollaan sitten uudessa omakotitalossa ja áh, on tää niin ihanaa. Siinä sivussa onki sitte melkein kaikki muu unohtunu. Mä en oo hankkinu vauvalle vielä mitään. Onnex veljen pojan vanhoja tavaroita ja vaatteita tuun saamaan lainaan aikasta paljon. Eetu ku on ny sopivasti yheksän kuun ikänen, joten turvakaukalot, sitterit ym. on jo historiaa. Mitä ny vaunuja ym. pitää hankkia. Tässä muuttohässäkässä pääsi ihan unohtumaan viime keskibviikon viiminen perhevalmennuskertaki. Ois opeteltu rintaruokintaa. Harmittaa. Huomenna on neuvola, ni pitää kysellä terkalta mistä jäin paitsi. Mut eiköhän ne sitte synnärillä opeta sitäki asiaa. meitsillä alko ny virallisesti vuosilomien ja ylitöiden pitämiset. Äippäloma alkaa vasta 20.4. Oon ollu jo viikon verran tätä ennenki pois töistä aina ku mahollista, ku venäytin pakaralihakseni. Tosi inhottavaa nilikuttamista ollu. Varsinki, ku tää muutto on kuitenki vaatinu liikkumaan tosi paljon. Onnex mä oon saanu ihan kivasti apua tossa siivouspuolessa. Muuten oisin tullukki hullux. Ja tuskinpa vaavika ois oikein tykänny. Mut nyt on onnex aikaa hurumykke keskittyä vaan vauvan oottamiseen. Oonki jo ihmetelly, et mitä mä teen nää kax kuukautta. Mut eiköhän se aika kulu, ku alan hommaamaan vauvalle kamaa ja silleen. Ja kylläpä tätä tupaaki saa puunata moneen otteeseen, ennen ku kaikki rakennuspöly on hävinny. Ja kai sitä pitäis alkaa leipoonki varastoon, ku vierailla on kohta kax syytä tulla käymään. Lenkillä en oo pystyny käymään kuukauteen, joten painooki on tullu kiitettävät 15 kg. Alaselkä ei kestäny hiihtoa ja kiinnityskivut vaivas kävellessä. Mutta onnex meiän vaavit tulee kesän kynnyksellä, ni voi sit tehä kunnon vaunukävelyjä kauniissa kesäpäivissä. Nyt taidan mennä kattoon Unelmakämppää, vaikka tää oma unelmakämppä onki jo valmistunu. Hyviä jatkoja kaikille!
 
Mymmeli
Iltaa.

Anoppilasta palattu ja taas tapeltu miehen kans =(
No eiköhän kun nää hormoonit tasoittuu.

Hyvä kun joku mainitsi siteistä, enhän mä ollut ajatellut että NIITÄKIN TAAS tarvii. Siispä heti huomenissa haen ettei jää hakematta.
Mä ostin ihan Dailyn liivinsuojia, käytin pojan aikaan kans ja musta olivat ihan hyviä ja halvempia kuin nuo esim. Ainun. En käyttänyt ollenkaan niitä pestäviä, vaikka miksi ei nyt vois hankkia. Ja tosiaan liivitkin pitäis ostaa.

Tuttipulloja meillä muistaakseni 6 pientä ja 2 isoa. Ja tykkäsin käyttää niitä Liberon new born 2-4kg vaippoja. Ihanan pehmeitä, parempia kuin Pampers.

Mä kyllä kans pesin pojan silmät ja navan, ja poimut keitetyllä vedellä. Vaikka nykyään ihan kraanavesi suoraan käy, mutta mä keitin. Ja tosiaan vanulapuilla ja vanupuikoilla putsasin.

Pitäisi varmaan painella pehkuihin, väsytti tuo Lahden matka niin...
 
VP 32+2
Sunnuntaita!

Vielä ehdin tämän vuorokauden puolella kirjottelemaan :)

Kumma, ettet Sinttu saanut ihan automaattisesti sairaslomatodistusta. Yleensähän se annetaan pyytämättäkin, jos joutuu sairaalassa pötköttelemään. Joko alkaa supistelu helpottaan?

Mulla on vauva viime päivien aikana ""porautunut"" tosi alas ja haittaa liikkumista ja välillä jopa sattuu. Onneksi on taas ens viikolla neuvola ja pääsen kysymään asiasta. Tosi hankalaa, kun ei oo raskaudesta aikaisempaa kokemusta, eikä oo siis mitään hajua, miltä pitäis/sais tuntua. Nyt on taas muutama tunti töitä takana ja olo sen mukainen. Vähän hirvittää, kun oon sopinu ison konsertin huhtikuun lopulle ja pitäis pystyä sekä laulamaan, että heiluttelemaan käsiä ihan kunnolla. Saa nähdä, onko musta sittenkään lauteille... Aika näyttää.

Eikö Satulle olla kitisty neuvolassa painonnoususta? Mulle tuli kommenttia, kun lähti kunnolla nousuun. Tähän mennessä tullut 13kg, mutta tahti on jo hidastunut. Haamurajaksi oon laittanu 16kg, sen yli en aio päästää, että pääsen kiloista joskus eroonkin.

Onneksi kaikki ""isot jutut"" on jo hankittu. Enää tuo hygieniapuoli hoitamatta, mutta ne tavarat saa ihan tavalliselta markettireissulta ja apteekista.

Äitiyspakkausta odotellessa, VP
 
Tinnu 34+4
Hih, pitipä munki kaivaa mitta esiin ja mitata mahan ympärys. Paksuimmasta kohdasta tasan 100 cm, mikä on pikkasen tuossa navan alapuolella. Jos mittaa ns. vyötärön kohdalta niin on vaan 94 cm.=) On se silti huima ero kun joskus ollu vyötärö alle 70 cm. Painoa on tullu ajasta ennen raskautta 12 kg, katotaan pysyykö alle 15 kg kokonaisnousu...

Sitä oon muuten miettiny et miten tuo oma syöminen oikein vaikuttaa vauvan kokoon?! Oon nimittäin lukenu niin ristiriitaista tietoo netistä ja lehdistä etten oikein tiiä mitä uskoa. Yhtäällä varoitellaan et ei saa syödä liikaa sokeria ja rasvaa et tulee sokerivauva, ja sit taas toisesta lähteestä saa lukee et se vaikuttaa vaan mikäli alla on diabetes tai muuten sokeriaineenvaihdunnassa häiriötä (eli sokeria pissassa tai sit raskausdiabetes). Mulla ei oo noista mitään, mut ku herkut maistuu. Vois laskee et mulla menee keskimäärin 100 g suklaata joka päivä, joskus enempi joskus vähempi.*tunnustaa nolona* Tiiä nyt sit onko se sit paljon vai vähän ja miten se sit vaikuttaa vauvan kokoon ku sf-mitta kulkee keskikäyrällä ja painoa on tullu tasaisesti? Onko kellään tarkempaa tietoo???
 
Mymmeli
Päivää.

No ainakin sokeritasapaino raskausajan diabetestä sairastavalla pitää pysyä tasaisena päivän mittaan. JA juuri vältettävä ylimääräistä sokeria, sillä oma insuliinin tuotanto ei riitä. Tai riittää monilla sitten, kunhan noudattaa ruokavaliota, jossa vähän hiilareita eli sokeria.
Ja hyvähän kaikkien on välttää ylenpalttista sokeria, juuri oman painon nousun takia. Ja suolaa turhien turvotusten takia. Ja joillain uolan käyttö on aiheuttanut raskausmyrkytystä.
Mutta en mä tiiä onko niillä ns. sokerivauvoja syntynyt, joilla ei sekereissa ole ollut häikkää. Ja vaikka mulla oli pojan aikaan häikkää, ei kuitenkaan tullut sokerilla kasvanutta suurta vauvaa.

Eilen kävin Liberon sivuilla lueskelee rv35 juttuja. Siellä oli, että ""Tunnetko itsesi köntykseksi?? Tuntuuko, etteivät kädet riitä??"" Ja juuri tuolta tuntuu. En saa pojalle kenkiä jalkaan kun hän istuu sylissä, tulee välillä aika avuton olo.

Mulla kalakeitto tuolla porisee, pitäis noi kalanpalat nakata joukkoon.
 
sinttu
heissan

nyt on vaavilla turvaistuin, että pääsee autoilemaan ;o)
maxi cosi citi-merkkisen ostin, kun tuntui kaikkein parhaalta ja ulkonäkökin oli miellyttävä. täytyy harjoitella sen kiinnittämistä autoon, mutta ei nyt, sillä täällä sataa silkkaa vettä...
soitin neuvolaan ja kyselin sitä sairaslomatodistusta, mutta siellä ei moista koneelta löytynyt........... täytyy odottaa keskiviikkoon, kun lääkäri on seuraavan kerran paikalla. aika ihme touhua jättää tuollainen merkkaamatta. olis tietty itse pitänyt huomata sitä vaatia heti, mutta kun se lähtö tuli niin äkkiä ja oli vähän hätääntynyt olo.
no, eiköhän tuokin asia keskiviikkona selviä.
keskiviikkona menen myös käymään töissä. täytyy vissiin hommata jotain tarjottavaa, tapana kun on ;o)

mulle myös maistuu makea, mutta eniten silti himoitsen limsaa......
 
Nanna -77
Huomenia!

Vedinköhän pohjat, vatsan ympärys 105 cm ;-) Normaalisti se on päälle 70 cm... Silti keskikäyrän alapuolella SF-mitta.

Vähän jo alkaa tympimään tämä kotona oleminen, vaikka on vasta 6. lomapäivä. Siivoillut olen, ja ompelin neljä verhoa. Pitäis varmaan lähtee taas kangaskauppaan, ja ommella parit aluslakanat pinnasänkyyn. Ja unipussi on tekemättä, kangas on jo valmiina.

Huomenna alkaa Hullut päivät, täytynee käydä vauvaosastolla, jos siellä olisi jotain hyviä löytöjä. Sitten illalla onkin synnärille tutustuminen edessä.

Käveleminen tuottaa aika tuskaa, lähinnä selkä kipeytyy. Ja vatsaa pistää samalla tavalla, kuin joskus kylkiin, kun menee maitohapoille. En kuitenkaan usko, että olis supistuksia...

Minkähänlaisen ammeen sitä hankkisi? Onko niissä eroja ja mistähän saisi kaikkein halvimmalla?
 
iltatähti
Piti se minunkin tuo ympärys mitata, vaatteiden päältä 101cm. Normaalia en edes tiedä, ei ole tullut koskaan mitattua.
Vitsi Nanna oelt kuudetta päivää kotona ja tympii, arvaa olen ollut s-lomalla vuoden alusta saakka...arvaa välillä tympiikö, no ja het hemmetisti. Asutaan vielä syrjässä, että ei ole edes ohikulkevaa liikennettä pahemmin. Ei keskustaan ole matkaa kuin viisi kilsaa, mutta en ole oikein shoppailija tai muuten kuleksija tyyppiä.

Onko teillä kellään ollut sellaista sähköiskun tyyppistä tuntemusta alapäähän?? Mulla nyt muutamana päivänä ollut ja tekee aika häijyä. Aattelin huomenna neuvolassa kysäistä, että mitä mahtanee olla. Selkäkin on kipeä jatkuvasti ja masua vetää kivikovaksi. Ettei vaan ennakoisi ennenaikaista synnytystä?

Onko muuten eripuolilla Suomenmaata kuinka ""keväistä"" ?
Täällä etelä-savossa on kaikkea muuta. Äsken satoi räntälämpäreitä ja nyt vettä, todella tylsää ja unettava keli.
 
Tinnu 34+5
Huomenet täältä pohjoisesta. Taitaakin tulla lämmin päivä kun jo het aamusta ollu plussan puolella, sais kyllä ruveta pikkuhiljaa sulamaan noi lumet...Sitähän tuli viikonloppuna varmaan 15 cm lisää.:/

Iltatähti: Mulla oli noita ""sähköiskuja"" toissa viikolla ja samaan aikaan tuntu että vauva kairas päätään yhä alemmas ja alemmas, mut ei oo tosiaan nyt varmaan viikkoon tuntunu mitään ja vielä ollaan yhdessä kasassa.:)

Tänään ajattelin pitää leipomispäivän, jos sais jo tonne pakkaseen jotain tulevia vauvavierailuja varten. Oon himoinnu monta päivää sellasta oikein vanhan ajan pullaa, mikä olis voihin ja kermaan leivottu vaan ei meikä sellaista osaa tehdä...mut ajattelin josko porkkanakakun ja pätkiskakun tekis tänään ja ens viikolla sit vaikka mustikkapiirakkaa ja kuivakakkua. Luulis nyt noilla jonku aikaa pärjäävän?;)
 
Satu
Ei mulle oo kitisty tosta painonnoususta. Eilen kävin taas neuvolassa, ja ilmeisesti muuton myötä kilojen tulo oli tasaantunu. Nyt oli tullu vaan 300 g, ku tähän asti on tullu keskimäärin 660 g.
 
Satu
Jatkanpa vielä.. Neuvolassa pääteltiin eilen, et mun vauva on sitte perätilassa. Kiva. Mut ei se kuulemma vielä oo vaarallista, ku viikot on vasta 32+3. Toivotaan, että kaveri vielä pynnäis ittensä ympäri. Mun mahan ympärys oli 103 cm, vaikka mun la on meistä viimisenä. Turvotus vaikuttaa varmasti kans tohon painon nousuun. Ei mun paino sitte ookka noussu ku 13 kg, vaikka muuta epäilin. Se ku on ny viime kerrasta tasaantunu. Mut kyllä itestä tuntuu, et siinäki on riittämiin, ku oon edelleen meistä se, jolla on vika la. Toivotaan, että pääsisin vähän liikkumaanki, kuhan tuo pakaralihas tosta paranee. Se on ollu ny kipee kax ja puol viikkoa ja nyt alkas pikku hiljaa helpottaa. Kelit ei oo kyllä häävit lenkkeilyäkään aatellen. Täällä Pohjanmaalla on kans tullu älyttömästi lunta ja tänään ripsuu jotain rännän sekasta. Pitäis jaksaa hakee vielä viimiset kamat rivitalolta ja sitte siivota seki. Ei oikein innosta. Enempi kiinnostais vaan alkaa vaikka leipoon pakastimeen. Pääsiäisen aikaan, ku oon suunnitellu kutsua väkiä vähän jonku asteisiin tupareihin. Sekä sukua että kavereita, eri päivinä kylläki. Saa ny nähä jaksaako sitä:)
 
MIMMU
Mulla la 29.5. Eli viimisenä. Listaan voisi vaik lisätä. Olo sellainen
supistelua, myös niitä sähköiskuja tai ihme tuntemuksia tuol alhaal sisuksissa. Maha todella pallo. Ja todella tippuvan näköinen. Nivuksissa tuntuu jos paljon touhuaa ja kävelee. Rautaa syöty- niistä tullut öklötys olo. Viel työpäiviäjäljellä...
Painoa tullut 8 kg.
 
*E*
Morjens,

Terveisiä neuvolasta. Viikkoja on nyt siis 35+5. Pissa oli puhdas, verenpaine 119/86 ja vauvan syke 130. Sf-mitta on 29,5 cm eli hieman alakäyrän yläpuolella mennään. Paino mulla oli 2 viikossa tippunut 70,4 kg--> 70,0 kg. Se varmaan vaikutti, etten aamulla ollut kauheesti tankannut. Ja mietin, että voisko sekin vaikuttaa, että enää en syö töissä lounasta. Siellä tuli kuitenkin päivittäin vetästyä tuhdit lounaat salaatteineen ja jälkkäreineen. No, mitään hätää tässä ei nyt kumminkaan ole, kunhan muistan syödä. :) Seuraava käynti on sitten ens viikon torstaina. Silloin on lääkärintutkimus synnytystapa-arvioineen.

Sitten oon tässä vähän raivaillut kämppän tilaa. Mun vanhemmat tuo meille illalla olkkariin yhden uuden senkin ja ja vievät alta pois pari hyllyä. Tää mun sisustusprojektini alkoi jo viikko sitten. Mies on ihan hermona, kun meillä on kämppä kuin pommin jäljiltä. No, ehkä mä nyt saan lähipäivinä paikat kuntoon.

Meillä ei muuten ainakaan ole keväästä tietoakaan. Joka paikka on tosi ankeannäköinen, kun on tienpenkat hiekkaa ja lunta täynnä. Sais sen verran lumet sulaa, että vois pyöräillä. Käveleminen on välillä niin hidasta, että tuntuu, että kaupassa käyntiinkin menee puoli päivää. Tosin en kyllä tiedä, miten se pyöräily sitten mahan kanssa oikein sujuu...

Mimmu, saat tietosi listaan, kun kopioit sen listan tuolta alusta, liität sen viestiisi ja lisäät siihen omat tietosi.
 
Kakli 34+6
Hei vaan. En ole taas hetkeen saanut kirjoiteltua. Töitä pukkaa. Naureskelin tässä, että toisilla on tylsää äitiyslomalla kotosalla ja toiset taas haaveilee löhölomasta... Kai se optimaalinen juttu olisi jostain siltä väliltä. Itsellä mahanympärys on 107 tienoilla ja painoa tullut 13-14 kg. Maha on todella korkealla eli olen aika eri mallinen kuin moni näkemäni odottaja, joilla maha on tosiaan aikas alhaalla. Itse olen siitä päätellyt, ettei taida kaveri olla ainakaan lähiaikoina tulossa. Eiköhän se sitä ennen kuitenkin laskeudu tuo maha?!?

Lauantai iltana olleet asiakkaan juhlat menivät hyvin. Neljä tuntia jaksoin seisoskella ja hymyillä ja jutella kohteliaita ;-) Sitten selkää rupesi aika ajoin vihlaisemaan niinkuin veitsellä olisi iskenyt joten totesin, että on aika lähteä kotiin. Maha tuntui olevan sellainen vetonaula, että ei ollut kellään puutetta siitä mistä olisi small talkia vääntänyt... Montakohan kertaa illan aikana mainitsin lasketun ajan. Sunnuntai aamuna oli lastenvaatekirppis ja sinne ryntäsin tietysti tekemään ostoksia. Ostin 24 vaatekappaletta ja soittorasiamobilen sängyn yläpuolelle. Yhteensä taisi mennä noin 40 euroa ja ihan hyvää tavaraa oli. Meillä noita järjestetään kerran kaksi vuodessa että hyvään aikaan sattui minun kannaltani ;-)

Eilen töitten jälkeen innostuin järjestelemään paikkoja. Mies katsoi ihmeissään kun klo 8-12 meikäläinen petasi kotiin tuodun pinnasängyn, järjesteli kaappeja niin että sain pari vetolaatikkoa tyhjäksi ja järjesteli näihin laatikoihin vauvanvaatteet jne. Yön sitten nukuinkin aivan tajuttoman sikeästi. Pitkään aikaan en ole nukkunut noin sikeästi yötä. Taisin olla siis suht kuitti...

Tänään pitäisi varmaan vielä illalla siivota kun huomenna neuvolantäti tulee kotikäynnille. Saas nähdä mitä käynti pitää sisällään. Tavalliset mittaukset plus jotain haastattelua sun muuta käsittääkseni. Kommenttia tulee varmaan meidän ulkorappusista... Eivät nimittäin ole minkään turvallisuuskriteerin täyttävät :-( Korkeat, kapeat, lahot, jäässä, ei kaiteita. Itselläkin teki alkuun heikkoa kun ylärapulla seisoi mutta aikaa myöten niihin on tottunut. Tämän rappuvirityksen piti olla siinä vain hetkellisesti kun ulko-oven paikkaa siirrettiin mutta ovat nyt sitten olleet siinä jo kohta 3 vuotta. Siis pyhästi kyllä piti laittaa raput kuntoon raskauden edetessä ja ennen vauvan syntymää mutta eihän talvella mitään ole tapahtunut. Toivottavasti ensi kesänä tulisi jotain parannusta asiaan. Mutta neuvolan täti kyllä taatusti kiinnittää niihin huomiota... Pitäisiköhän hänelle tarjota jotain kahvia ja pullaa?!? Apuva!
 
Kakli
Ai niin. Joudun valitettavasti perumaan osallistumiseni tuohon ensi viikonlopun tapaamiseen, koska joudun menemään hautajaisiin. Tuo tilaisuus ei minua sen enempää kosketa kun ei ole minulle sukua/läheinen mutta pakkohan se on puolisona mukaan mennä. Onneksi viime viikonlopun juhliin hankkimani vaatteet olivat mustat, joten ei tarvitse miettiä mitä tuonne pukea.
 
kevätkukkanen 33+6
kirjottelenpa sitten lisää kun ei työtkään maistu eikä tässä viimeisille päiville edes ole kauheasti hommaa.... pitäs työpöytää ""vähän"" siivoilla...

tällä viikolla on viimein ruvennut fyysisestikin tuntumaan että on korkea aika jäädä äippälomalle. Jotenkin väsyttää ja maha painaa ja vauva välillä myllertää alaosassa jotenkin että osuu sisäelimiin tms. eli vihlaisee välillä ikävästi. Nii ja selkäkin jumittuu. Menis nyt nää räntäkelit ja tulis kevät niin viittis lähteä vähän kävelemäänkin.

Tää väsymys on kyllä ihan kauhea. Ei ole mitään muistikuvaa että erityisesti valvoisin yöllä wc:n, vauvan tms. takia. Kylkeä pitää kyllä välillä kääntää. Kai rajoitettu nukkuma-asento yms. sit kuitenkin vaikuttaa unen laatuun niin että aamulla tuntuu kuin ei olis nukkunut ollenkaan. Jotenkin kuitenkin kun tulee töistä kotiin niin keksii kaikkea tekemistä eikä viitsi mennä päiväunille. Onneksi enää 2,5 päivää töitä.

Kauhea stressi remontin ja vauvahuoneen valmistumisesta mutten viitsi olla koko ajan miehelle valittamassa, hidastuu varmaan entisestään... halu olis vaan kova järjestelemään vauvan tavaroita ja tekemään viimeiset hankinnat (itkuhälytin+ pikkutarvikkeet). Olen keksinyt miljoona projektia itselleni äippälomaksi mutta saa nähdä mitä sitä sitten loppujenlopuksi jaksaa tehdä...

Huomenna olis neuvolakin ja varmaan paino noussut aika reippasti kun oon viimeisen neuvolan jälkeen syönyt paljon roskaruokaa ja herkkuja mutten niin hirveästi liikkunut. Onneksi ei oo paino-ongelmia niin ehkä se yks meganousu ei niin haittaa... koti vaa'alla en oo seurannu painonnnousua

Äippälomalla tietysti valmistan terveellisiä aterioita ja liikun reippaasti :) no, joo yritystä ainakin ...

2 viikon päästä ois se viimeinen neuvolalääkärikin, ihan jännä tietää mitä siellä sitten näkyy eli onko lyhenemistä/avautumista tms. ja osaako lääkäri ""ennustaa"" kauanko menee vielä synnytykseen.

jos vaikka lähtis syömään...

 
Mymmeli
Räntäistä keskiviikkoa.

Tuo surkea ilma vetää mielenkin tympeäksi. Käytiin katsoo miehelle uutta pyörää ja istuinta siihen pojalle ja tietenkin pyöräilykypärää. Saapi äiti levähtää vauvan kanssa kun isi pyöräilee pojan kanssa =)
Vielä tosin ei tarvitse ostaa, kun ulos katsoo niin ei plajon viitsi pyöräilemään lähteä.

Meillä olisi tarkoituksena päikkäreiden jälkeen askarrella pojan kanssa. Kylvetään rairuoho ja maalataan munia sormiväreillä. Katsotaan miten onnistuu, mutta jotain kun yleensä vain piirretään.

Nukkuminen tosiaan on hankalaa. Joka kerta kun haluaa kääntää kylkeä on herättävä ja ähellettävä toiselle kyljelle. Ja vessassa käyn ainakin 2 kertaa yössä. Vauva ei kyllä valvota, nukkuu kyllä yön. Mutta aamulla ei ole kovinkaan virkeä olo, mutta pian helpottaa. Onneksi enää kuukaus ja vauvan pitäis olla maailmassa.
Mä vaan mietin tässä talvipukua, sillä toukokuussa mahtaa hyvinkin olla kylmää tai sit ei.

Ratas asia meillä järjestyksessä, ens to haetaan istuin ja rattaat.

Mä kyllä kans joudun ny lauantaista vetäytyy. seuraavakaan ei käy ja sit on jo mun veljen rippijuhlat ja sit voin olla jo laitoksella.
Ois kyllä ollut kiva tavata, mutta aina ei onnaa.

Mymmeli rv35+6
 

Yhteistyössä