¤TOUKOKUU2006¤

  • Viestiketjun aloittaja osa ??
  • Ensimmäinen viesti
Tinnu 35+5
Terveiset lääkärineuvolasta:
Pissa muuten puhdas mut leukosyytit ++ (syynä runsas valkovuoto)
Vp ok
Hb noussu kahdessa viikossa 111->130 mut rautaa saa edelleen syödä pienemmällä annostuksella varastoon
Sf- mitta 32, nätisti keskikäyrällä mennään
Vauva edelleen rt, sykkeet +150, liikkeet ++, lapsivettä normaalisti
Paino +300 g/vko (yhteensä 13 kg)

Lääkäri teki normaalin sisätutkimuksen, ei siis painellu luita eikä mitään muutakaan ihmeellistä. Sanoi vaan et normaali lantio et eiköhän sieltä normaalikokoinen lapsi mahdu tulemaan. Kysyin sitä kokoa niin sanoi että vaikeetahan se on vatsan päältä arvioida mut jos jotain on pakko sanoo niin 3,5-4 kg laskettuna aikana. Ja kohdunsuu oli vähän lyhentynyt, mut edelleen kiinni ja kiinteä. Vauva hyvin alhaalla muttei kiinnittynyt. Ei siis mitään uutta tanskanmaalla...

Nyt vaan niin kiirettä tuolla neuvolassa et seuraava aika on mulla vasta kahden viikon kuluttua ku viikkoja jo 37+6!! No, eipä tuo minua haittaa kun voihan sitä soittaa jos jotain ihmeellistä ilmaantuu.
 
Antsukka
Tänään olikin sitten viimeinen koulupäivä, vaikka oonkin jo lomalle virallisesti jäänyt jo toissaviikolla. On kyllä ihanaa kun saa ihan luvan kanssa olla vaan. Paitsi oon kyllä vähän semmosta sorttia, että varmana kyllästyn jo muutamassa päivässä pelkkään oleskeluun. Että täytyypä järjestellä itselle aina joka päiväksi jotakin pientä puuhaa.

Huomenna me mennään tutustumaan kotkaan synnärille, sittenpähän tietää, että minne sitä ollaan menossa. Vaikka onkin kiva nähä mihin on menossa.. tuntuu niin turhauttavalta lähteä sinne puoleksi tunniksi kierrokselle, kun matkoihin edestakasin menee kaksi tuntia. Torstaina olisi taas neuvola, jossa oma terkkari on taas paikalla.

Siivoamisjuttuja mulla olis vielä jonkin verran tekemättä, mutta onneksi ton suurimman vaatehuoneprojektin oon jo saanu tehtyä. Ostosreissuja ois mukava tehä, mutta taitaa antaa rahatilanne periksi sellaiselle vasta joskus ensiviikolla. Joten aikaa on kulutettava ilman rahantuhlausta. Tänään mulle tulee postista iso paketti kynttilöitä, kun pitelin kutsut tossa pari viikkoa sitten. Pääsee niitä sitten lajittelemaan ja jakelemaan. Tulee ainakin vieraita kyläilemään tai sitten minä pääsen kyläilemään.

Vaavikin pyllistelee tossa välillä niin,että ihan massussa on iso kuhmu tuossa melkein kiinni kylkiluissa. Potkujakin tulee ihan riittävästi. Välillä jo toivois, et vois nyt alkaa jo laskeutumaan, kun se ahdistelee mun kylkiluita aika tiuhaan tahtiin.

Harsoista: anoppini oli ostanut harsokangasta kangaskaupasta ja teki siitä harsoja. Itse en ole kovinkaan käsityöihminen siis viitsimyspuolella. Mutta onneksemme anoppi on ompelija, joten ei noista ompeluhommista tarvitse huolehtia. Anoppi on luvannut tehdä lakanat ja me ollaankin jo saatu ensilakanat(ihanat valkoiset, missä menee semmoinen pitsikaistale). juh, mutta nälkä kurnii..
 
Nanna -77
Neuvolassa käyty, ja kaikki oli hyvin. Hemppa on lähtenyt nousuun, taisi olla n. 130. Verenpaine ja pissanäyte myös normaalit. Vauva oli aktiivinen, ja yllätyksenä tuli mulle, että oli jo laskeutunut melko alas. Ei kuitenkaan ollut kiinnittynyt. Joten kait tässä saa pian ruveta henkisesti valmistautumaan synnytykseen :)

Harsoa saa tosiaan Eurokankaasta, metrihinta muistaakseni 1,5 e. En tiedä, tuleeko sen halvemmaks, kuin markettien harsot..

Mulla on pesukone laulanut tämän päivää. Lajittelin vauvan vaatteet ja petivaatteet pinoihin pesuohjeen mukaan. Onhan tuota vaatetta kertynyt, huh...

Huomenna on silityspäivä, siinäpä sitä onkin hommaa varmaan koko päiväksi!

Nyt lähden kirjastoon lukemaan lehtiä, ennen kuin mies tulee kotiin.
 

Yhteistyössä