TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 LOKAKUUSSA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jossu-71
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jossu-71

Jäsen
03.05.2007
945
0
16
Satakunta
TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 LOKAKUUSSA
KILOKERHO 1.8.-31.12.

PUDOTTAJA & TAVOITE & TILANNE 1.10.

katrinainen 8kg /-3,5kg
kriisi 18kg /-6kg
Carmen 11kg /-1kg
merika77 17kg /-5kg
birdie81 5kg /-1,25kg
naukuri 5kg /-2,4kg
Marmotta 5kg /-4kg
Matamimimmi68 7kg /-1kg
Keilis 12kg
kurpitsa 5kg /-3,3kg
London Calling 10kg /-1,4kg
Jossu-71 24kg /+-0kg
santtra 4kg
eeti 8kg
hannanna 5kg /-1kg
weiss 6kg /-1kg
Böö-78 6kg
Edla-Mamma 20kg
majj 5kg /-5kg (15.10), uusi tavoite -4kg
Pipsa Possu 10kg
Annaliina73 10kg
liukumiina 5kg
poika04&08 -4kg

Huomentaa |O ! Kiitos Jossu-71 uudesta pinosta :).

Voi vitja miten oli taas levoton yö... Meillä on herätty jo kaks viikkoa 45min-1,5h välein. Pikkasen rassaavaa! Viime yönäkin laskin neljän aikaan, että olin noussut jo 12 kertaa sängystä :/ (siis nostan J:n aina meidän vanhempien sängylle syömään ja siitä sitten takaisin pinnikseen). J ei nukahda tutilla eikä hyssyttelyllä, vaan vaatii tissin nukahtaakseen uudestaan. Tytöllä ei millään voi olla noin usein nälkä tai niin ainakin epäilen. Sitkeästi nostan J:n aina takaisin omaan sänkyynsä, kun hän nukahtaa, koska vieressä heräilisi vieläkin useammin. Nyt kun ollaan saatu iltanukahtaminen helpommaksi, niin yöt on muuttuneet tuollaisiksi. Olen aamulla väsyneempi kuin illalla maate mennessä. Huoh!

Jenni Toivotaan, että migreeni alkaa helpottaa. Päänsärky on kyllä lamauttavaa ja inhottavaa. :hug:

Istuminen Meillä kans pungerretaan sylissä väkisin istumaan. Pieniä aikoja olen istuttanut kainaloista tukien. Neuvolassa terkkari sanoi, että 6kk:n tienoilla voi alkaa kokeilla istuttamista syöttötuolissa, jos selkäranka pysyy suorassa. Eiköhän tuo kuitenkin ole aika yksilöllistä, toiset oppii ennemmin kuin toiset.

huomenta.

poika on ekoilla päikkäreillä, joten mammalla on aikaa olla koneella. Kauhee muuttohärdelli päällä. koko ajan pakkaamista ja tavaroiden siirtoa. Vielä kolme viikkoa tätä sitten helpottaa!! Tuntuu vaan että rahkeet ei ihan kaikkeen riitä. remppaan ja muuhun.. perjantaina pitäs mennä remppahommiin uuteen kotiin. saas nähdä mitä tulee kittaamisesta pojan kanssa, kun en muutenkaan mikään pro ole remppahommissa :)

meillä uni ja ruokarytmit on pysyny samoina. edelleenkin poika menee nukkumaan klo 22 ja herää klo 08. Sopii meille.. Ja ruuista ei edelleenkään oo tullu mitään allergioita. hyvä niin.. puurojen alotusta aateltiin koittaa heti muuton jälkeen.. katotaan mitä se täti siellä neuvolassa sanoo..

edelleen kovasti tsemppiä marmottalle!!..

Kiloista: näyttäis että -400g on lähtenyt pysyvästi jo, ja semmonen 300g viikossa tiputusta rupee onnistumaan. liityin kiloklubiin. siellä näkee hyvin paljonko syö, miten syöt (onks riittävästi kuitui jne..) ja paljonko liikut... Tosi hyvä palvelu ja vielä ilmanen!!! Mulla on laihis motivaatio huipussa,kun huomasin etten viikonloppunakaan ollu lihonu., ja nyt varmaan taas kilot karisee!

meillä ei edelleenkään käännytä, mutta kaikki aikanaan..

nyt suihkuun ja päivän hommiin käsiks.

birdie

No nyt on taas uus pino :)

Meillä yö meni hyvin! *tuulettaa* :D 12h aikana tyttö heräs kaks kertaa syömään ja tuossa aamulla 7 aikaa nostin viereen kun ähisi ja puhisi sängyssään ja nukahti saman tien sitten viereen ja nukkui 9 asti :)

istumisesta ja kääntymisestä Koko ajan J yrittää punnata itseään ylös istuma asentoon, mutta en anna vielä istua, sylissä ollessaan on kyllä puoli istuvassa asennossa mutta niin että selkä nojaa mahaani vasten. Kääntymistä kovaa yritetään, mutta ei vielä hoksaa ottaa kättä alta pois.

marimint :hug: Tiedän liiankin hyvin mitlä tuntuu kun täytyy herätä vähän väliä öisin, ei siinä jaksa sitten päivällä edes mitään tehdä..

jenni päänsärky on kyllä niin inhottava toivottavasti migreeni alkais helpottaa :) Oletko kenties koittanu migreeni lääkkeitä, jos niistä olis apua?

birdie Minäkin rekisteröin eilen itseni kiloklubille.. mutta en tiedä vielä miten käy koska ei vieläkään ol motivaatiota laihduttaa :ashamed: vieläkin odotan että se tapahtuu itsestään :laugh:

majj Juu, voimat on pikkasen kateissa. Ei jaksa tehdä mitään, eikä oikein huvitakaan. Ja hermot meinaa olla pikkasen liian kireällä...erityisesti ukko-kullalle, vaikka hän ei ole mitään pahaa tehnytkään. Miehelle jo vinkkasin, että viikonloppuna olisi ihana nukkua yhtenä aamuna edes 1-2h pidempään. Hän voisi nousta tytön kanssa aikaisemmin. En osaa oikein päikkäreitäkään nukkua ainakaan silloin, jos J on ulkona nukkumassa. Sisällä tyttö nukkuu niin lyhkäisiä unia, että en ehdi edes nukahtaa. Hienoa, että teillä on alkaneet yöt sujua paremmin :).

Istumisesta vielä Siis en minäkään ihan täysin anna tytön itse istua. Kannattelen neitiä kainaloista, niin ettei tytön paino ole täysin hänen oman selkärangan varassa. Jos sylissä istuu, niin pidän myös puoli-istuvassa asennossa selkä omaa mahaani vasten. :)

marimint meillä on nyt mennyt kans neljä yötä ihan hulinaks. Tississä roikuttais vaan hetken ja sit taas unta. Ihme jokellustuokio on sit aamuyöst :( joopa, joo. Meillä tuli just 4kk täyteen et tarviiskohan jo jotain muuta kuin maitoo. Toisaalta ei koskaan kitise rinnalla et sitä tavaraa kyllä tulee. Onneks on neuvola huomen. Tsemppiä öihin.

Majj onko maissivelli tehonnut öihin? ootko antanut sitä miten paljon iltaisin -entä
jotain muuta?

KIITOS UUDESTA PINOSTA Jossu-71.

Mut nyt pitää mennä -tosi synkkää ja sateista. mitäs sitä tänään keksis

jenni: Taitaa olla hormooni hommaa toi sun migreeni. Mulla on nimittäin yks tuttava jolla kävi raskausaikana aina toisin päin eli migreeni hävis kokonaan.

Meilläkään ei viel käännytä. Toi käden siirtäminen ei viel onnistu.

Meillä on pikkumies tällä viikolla nukkunut yönsä heräämättä. Nukkumaan menee klo 20-21 ja heräilee klo 7-8. Jee, jee, tästä äiti tykkää.

Joku teistä pohti kumpi ensin puuro vai liha. Meillä otettiin ensin puurot. Tosin ikää ei ole vielä tota 5kk, mutta muutenkin aloiteltu hiukan ennakkoon, kun tuntui pelkällä maidolla olevan kokoajan nälkä.
Meillä syödään nyt aamupuuro+maito, hedelmäsosetta 2kertaa päivässä, yks satsi jotain peruna sekoitusta ja iltapuuro, tarpeen vaatiessa maito/velliä väliin.
Puurot aloitettiin maistelemlla valmiita. Nyt käytössä muksun banaani- ja riisipuuro. Tosin ton riisipuuron maustan jollain hedelmä soseella.

Jossu & K 4kk+10pv

Kiitos pinosta Jossu!!

Mulla lähtenyt -1,7kg, mut viimesen kuukauden aikana vaan 200g. Jee. Ehkä sit jouluks on se loputkin 3kg poissa. Ja sit voikin joululomalla syödä ne takasin :D Säälittävää tämä.

Marimint: Sama meno täälläkin yöllä. Tosin poika rauhoittuu tutilla, mutta kun sitä on käyny laittamassa 4 kertaa tunnin aikana (ja nälkä ei ole ) niin alkaa vähän ramaseen... On alkanu vaikuttamaan mun päiviin aika paljon nyt tän viikon aikana. Nytkin vaan istun täällä yöpuku päällä ja suunnittelen olevani koko päivän sisällä :) Poika toki saa vedellä ulkona päikkärinsä. Ja sama mulla noiden omien päikkärien kanssa ku sulla; ulkona ku nukkuu ni en saa ite kunnolla unta ja sisällä nukkuu niin vähän aikaa, etten ehdi itse nukahtaa. Ja yllättäen et varmaan säkään mene samaan aikaan vauvan kanssa unille..? ;)

naukuri Juu, sama meininki täällä. Tosin en enää yöpaita päällä ole, mutta istua kökötän sohvalla. Järkyttävä pyykkivuori huutaa mua tuolta pyykkikorista ja kait sitä kaikkea muutakin touhua olis, jos jaksais. Mun on pakko kehitellä päivälle jotain toimintaa, vähintäänkin lenkkeilyä, muuten nukahdan pystyyn. Tänään ajattelin lähteä käymään J:n kanssa papan luona. Ja nukkumaan ei tosiaan tule mentyä seitsemän aikoihin, jolloin neiti simahtaa :).

Merika77 Ei multa velleistä kysellyt, mutta vastailen kumminkin :), kun olen kanssa miettinyt miten velli joillakin pitää paremmin nälkää loitolla. Meidän tyttö syö peruna-porkkanavelliä illlalla ennen unia 150ml ja sekaan laitan 50ml korviketta, jotta velli notkistuisi ja tulisi paremmin normipullotutista läpi. Vellitutista tyttö ei suosta syömään. Uniin vellin antaminen ei ole vaikuttanut mitenkään...vaikka kovasti niin toivoin :/ . Enemmän meillä nyt heräillään, kuin aikaisemmin.

Niin, tosiaan tuota puurojen aloitusta odotellaan meillä aika kovasti. Toivoisin, et auttais vähän levottomiin öihin. Mut tietty jos kehityksestä johtuu, niin ei sitä varmaan ruualla tainnuteta :D Vellejä mäkin kommentoin. Ne auttoi meillä varmaan vähäsen siihen, et ei herätä 2h välein syömään, mutta muuhun sähellykseen ne ei oo auttanut. Meillä menee aamulla ja illalla 120-180ml pelkkää velliä. Tosin en ole nyt kokeillutkaan, et millainen olis yö pelkällä maidolla, mut en kyllä haluakaan kokeilla! :laugh:

puuro vai liha kysymykseen, meillä aloitettiin puuro ennen lihaa. Näin maallikkona ajattelin että tuolla puurolla eli kuiduilla saa mahan toimimaan paremmin ennen kuin sinne tuppaa tujua lihaa. Siis niin kuin ihan itselläkin, jos pelkää lihaa söis niin aika tukossa olis, mut kuiduthan käsitykseni mukaan auttaa vatsan toimintaa. Ja meillähän nuo viljat toi mukanaan joka päiväisen kakan, ennen oli aina sellasta kirvistelyä kovan masun kanssa ja levolacia jouduttiin käyttään. Nyt en edes muista milloin neidin masu olis ollut kovalla, nättiä kakka pukkaa päivittäin.

Marimint: Joo, älä edes puhu pyykeistä... Meillä vielä yösähkö käytös, ni pitäs aina laittaa ne yöks peseytymään, mutten koskaan muista illalla ladata konetta. Käsittämätöntä. Meillä olis tänään muskari, mutta kun poika on vähän nuhainen, niin ei varmaan mennä. Ehkä mäkin saan kohta vaatteet päälle, kun poika menee toisille päikyille :)

Jossu:
KILOKLUBI -1,7kg

naukuri just hokasin, että tiskitkin olis konees |O . Voi voi! Ehkä ne hyppelehtii päivän aikana itekseen sieltä kaappiin :D. Meillä ollaan vasta ekoilla päikyillä, seiskalta herättiin. Nyt vaunut heiluu...täytyy mennä :wave:

merika Maissi-velliä tyttö syö n.120ml ja jonka päälle joskus vielä vähän tissiä, annan sen kun menee nukkumaan ja ekalla syötöllä loput mitä tölkkiin on jäänyt. Jaksaa sillä nukkua n. 4-5h putkeen ennenkun herää syömään. Joka siis ihaan hyvin meillä :)

Huomenia..tai päivää!

Tervetuloa Eeti takaisin!

Okei,meidän poika on seonnu...ekakskin nukku yli seiskaan,johonkin 7.15 asti. Ei tietenkään putkeen,meuhkaaminen alkoi jo ekan syötön jälkeen...tosin oli nukkunutkin siihen mennessä melkein 5h putkeen,mikä on pieni ihme :saint: Sit se ei suostunut millään menemään normisti 2h jälkeen päikyille,kakka tuli aikataulusta jälessä kesken nukutuksen ja vaihdettiin vaippa,sit poitsu lekotteli mun sylissä sohvalla...mitä ei just koskaan tee et olis ihan rauhassa vaan sylissä.... sit vihdoin kun oli valvonut 3h,sain pienellä kitinällä kaverin unille... Normisti menee mukinoitta tai pienen narinan saattelemana päiväunille ja vaunuja pitää heijata max 5min :o Muutenkin piti kauheeta jöötä koko ajan,sylissä yrittää saada paidanhelmat ja kädet yms. suuhunsa,mahoton touhotus päällä |O

Nyt en kyllä tiiä miten tää päivä tulee menemään...onkohan tää jotain rytminvaihdosta,vai hampaita vai tilapäinen mielenhäiriö :o Ja just kun mainostin miten tarkka se on rytmistään :laugh:

Weiss: Dieetillä ollaan...ehkä se sit laukasee syömishimoja :p

Nyt mun on pakko mennä peseytymään ja syömään,että saa jotain aikaseks...sekotti tollanen ihan tyystin :ashamed:

Oon ihan unohtanu kirjottaa, että oon huomannu että nyt imetyksen aikana mun nännipihoihin on tullut luomia :o toisessa on 4kpl ja toises 5kpl sellasia tosi pieniä ne on mutta silti :o :D

Täällä myös neitokainen alkanut maistelemaan kiinteitä, perunaa ja maissivelliä näin aluksi... Vellinkin syötän lusikalla, ettei tulisi mitään ylimääräistä pullorumbaa...
Ja pyykkiä myös täällä käsittämättömät läjät AINA... Sen vuoksi pitäisikin tänään lähteä katselemaan pesutornia.. jihuu!!!

Marimint: Meillä mennään ekoille päikyille yleensä klo 8 maissa ja ne kestää tunnin verran. Sit ollaan hereillä se 1,5h (noin ) ja taas unille :) Äsken just nukahti toisille päikyille. Kestänevät samoin sen max. 1h. Ennen oli parit tosi pitkät päikkärit, mut nykyään 3krt 1h +-15min ja 1krt 30min illalla. Mut ehkä mäkin nyt käyn siellä suihkussa ja laitan sen pyykkikoneen NYT täyteen :D Sain pojan nukahtamaan pinnikseen, katsotaan kauan uni maittaa... Kissa vahtii vieressä omassa korissaan :)

Majj: Mulle taas tuli raskauden aikana luomia lisää sinne sun tänne. Johtunee hormoneista. Eivätkä ole lähteneet pois.

Heipodei kaikille!

Oltiin viime viikko pääkaupunkiseudulla Alisan kanssa "lomailemassa". Tukikohtana toimi miun äitin ja pikkuveikan koti. Lentämällä mentiin ja tultiin takas, hyvin meni lennot. Enemmän taisi tätä äitiä jännittää kuin ite tyttöä! Kiva oli kyllä tulla kotia takas, kun pääsi lepäilemään hulinaviikosta, kun piti joka paikassa käydä yms yms.

Eilen oli 4 kk neuvola ja sieltä saldona paino 6570 g ja pituus 61,7 cm. Lääkäri kuunteli keuhkot ja sydämen ja tarkisti korvat: kaikki ok. Vauvaheijasteet on hävinneet pois. Paino on pysyny tasaisena, pituus aavistuksen oli tippunu; lääkärin mukaan ettii omaa käyräänsä eikä ollu huolissaan, etenkin kun paino pysyny samalla viivalla. Kiinteitä aloittelen lähempänä viiden kuukauden ikää, tissitellen mennään tässä.

Alisa sitten alkoi huutamaan kesken aamupäiväpäikkäreiden ja nälkähän sillä raukalla oli! :o On eka kerta, kun kesken päikkäreiden alkaa nälkäänsä itkemään..! Simahti helposti vaunuihin enkä ajatellut siksi, että nälkä olisi. Täytynee katsoa huominen vielä tai sitten antaa suoraan ennen päikkyjä maitoa. On siis vielä nukkumassa. Yöt ovat menneet viikon verran yhdellä syötöllä. Tosin nyt on tarvinnu käydä tuttia antamassa siinä puolen yön tietämillä; mistähän sekin johtuu? Ja sitten vaille kuusi, jos tuntuu heräilevän liian aikaisin. Tutilla olen saanut venytettyä lähemmäs puoli seiskaa heräämisen. On itelle ainakin parempi, mutta kuudeltakin herätään, jos tarvii (kuten tänä aamuna ). Oon kyllä ruvennu miettimään, että kuin käy, kun kelloja tarvii siirtää loppukuusta tunti taaksepäin! Toivottavasti ei herätys käy viideltä! :kieh: Silloin kyllä pistän tissin suuhun ja tuumaan, että nyt nukutaan!

Täällä kanssa kaikki lelut, mitkä vain käteen saa, menee suuhun ja niitä heitellään aina välillä. Myös oma ääni on alkanut löytymään, siitä osviittana kimeähköt kiljahdukset. Iltaisin ei oikein tahdota viihtyä lelukaaren alla, sylissä on sen verran kiva katsoa telkkaria tai lueskella (=katsoa kuvia) kirjaa ja käännellä sen sivuja aivan itse (etenkin pehmeästä kirjasta).

Nyt vähän hiuksia laittamaan (joita myös täällä lähtee!) ja pakkelia naamaan, kun tänään on kerhopäivä. Kiva näyttää välillä normaalilta.

Heinuli & Alisa

Yhteistyössä