Heipodei kaikille!
Oltiin viime viikko pääkaupunkiseudulla Alisan kanssa "lomailemassa". Tukikohtana toimi miun äitin ja pikkuveikan koti. Lentämällä mentiin ja tultiin takas, hyvin meni lennot. Enemmän taisi tätä äitiä jännittää kuin ite tyttöä! Kiva oli kyllä tulla kotia takas, kun pääsi lepäilemään hulinaviikosta, kun piti joka paikassa käydä yms yms.
Eilen oli 4 kk neuvola ja sieltä saldona paino 6570 g ja pituus 61,7 cm. Lääkäri kuunteli keuhkot ja sydämen ja tarkisti korvat: kaikki ok. Vauvaheijasteet on hävinneet pois. Paino on pysyny tasaisena, pituus aavistuksen oli tippunu; lääkärin mukaan ettii omaa käyräänsä eikä ollu huolissaan, etenkin kun paino pysyny samalla viivalla. Kiinteitä aloittelen lähempänä viiden kuukauden ikää, tissitellen mennään tässä.
Alisa sitten alkoi huutamaan kesken aamupäiväpäikkäreiden ja nälkähän sillä raukalla oli!

On eka kerta, kun kesken päikkäreiden alkaa nälkäänsä itkemään..! Simahti helposti vaunuihin enkä ajatellut siksi, että nälkä olisi. Täytynee katsoa huominen vielä tai sitten antaa suoraan ennen päikkyjä maitoa. On siis vielä nukkumassa.
Yöt ovat menneet viikon verran yhdellä syötöllä. Tosin nyt on tarvinnu käydä tuttia antamassa siinä puolen yön tietämillä; mistähän sekin johtuu? Ja sitten vaille kuusi, jos tuntuu heräilevän liian aikaisin. Tutilla olen saanut venytettyä lähemmäs puoli seiskaa heräämisen. On itelle ainakin parempi, mutta kuudeltakin herätään, jos tarvii (kuten tänä aamuna ). Oon kyllä ruvennu miettimään, että kuin käy, kun
kelloja tarvii siirtää loppukuusta tunti taaksepäin! Toivottavasti ei herätys käy viideltä! :kieh: Silloin kyllä pistän tissin suuhun ja tuumaan, että nyt nukutaan!
Täällä kanssa kaikki lelut, mitkä vain käteen saa, menee suuhun ja niitä heitellään aina välillä. Myös oma ääni on alkanut löytymään, siitä osviittana kimeähköt kiljahdukset. Iltaisin ei oikein tahdota viihtyä lelukaaren alla, sylissä on sen verran kiva katsoa telkkaria tai lueskella (=katsoa kuvia) kirjaa ja käännellä sen sivuja aivan itse (etenkin pehmeästä kirjasta).
Nyt vähän hiuksia laittamaan (joita myös täällä lähtee!) ja pakkelia naamaan, kun tänään on kerhopäivä. Kiva näyttää välillä normaalilta.
Heinuli & Alisa