Toukokuun vauvat 2010

  • Viestiketjun aloittaja Elina77
  • Ensimmäinen viesti
Elina77
Onko muita juuri äsken plussanneita? Olisiko meidän omalle ketjulle tilausta jo... :)

Itse tein positiivisen raskaustestin viime viikolla. Raskausviikko 5 siis menossa. Eli ihan alussa ollaan.
 
Selia
Moikka Elina77!
Täälläkin siis yksi plussannut. Testin tein vasta eilen ja hämmentyneissä tunnelmissa mennään, koska olin ihan satavarma, ettei tässä kierrossa olisi ollut mahdollista tulla raskaaksi. No, näin kuitenkin kävi :). Vähän pessimistisellä asenteella olen liikkeellä kuitenkin, kun olo on jotenkin ihan samanlainen, kun ennen keskenmenoa (06/07). Voi ei :/. Toivotaan nyt parasta, että kaveri kestäisi menossa mukana...

Selia rv 5+2
 
Elina77
Mukavaa, että meitä on muitakin! Toivotaan, että tulevien viikkojen aikana toukokuun ryhmään liittyy monta, monta muutakin onnellista :)

Selia, onko sulla ollut minkälaisia oireita? Mulla pahoinvointi on ollut yllättävänkin voimakasta heti ensimmäisellä viikolla, kuvotusta ja heikotusta, eikä oikein tee mieli syödä juuri mitään, kun kaikki jotenkin etoo. Hedelmiä, jugurttia ja mehuja olen lähinnä syönyt. Mulla on myös vanha vaiva sappikivet, jotka ovat nyt raskauden alussa ilmoitelleet heti olemassa olostaan kuten yleensä kai käykin. Tosi karmea vaiva, ei tuskallisempaa oloa voi kuvitella kuin sappikohtaus. Otan asian heti puheeksi, kun menen ekalle neuvolakäynnille. Siihen asti täytynee vaan yrittää vältellä isoja ruoka-annoksia ja kaikkea ruokaa, missä on vähänkin rasvaa.

Elina rv 5+2
 
Selia
Näin toivotaan tosiaan :)).

Mulla ei oo ollut oireita vielä kummemmin. Sen puoleenkin se keskenmeno jännittää. Kauheesta väsymyksestä jo vähän arvailin raskautta, mutta niinkun sanoin, luulin, ettei tää ois ollut mahdollista. On tainnut ovulaatio valita ihan oman paikan tässä kierrossa ;D. Ihmeen itkuinenkin oon ollut, mut sen taas ajattelin johtuvan ihan muista elämänmullistuksista. Selitykset katsos jokaiselle oireelle ;). Pahoinvointia odotan kauhulla... Toivottavasti välttyisin siltä, kun se ei tosiaankaan oo kivaa. Kaikki sympatiat sulle Elina ja jaksamista öklötysten kanssa. Hyvän asian takia ainakin niitä joutuu kärsimään.

Onko teille Elina ensimmäinen lapsi tulossa vai monesko? Meille odoteltaisiin toista. Esikoinen on nyt just vuoden vanha tytöntyllerö.

Selia rv 5+3
 
ribjo
Olen onnellinen saadessani liittyä tähän ketjuun. Laskettu aika on vasta toukokuun 13. pvä. Testin tein eilen. Takana on keskenmeno mutta yritän nyt nauttia edes tästä ajasta : ]
 
Selia
Heippa tjejen, ribjo ja -S--!
Tervetuloa mukaan jutskailemaan :)). Pitäiskös meistä jo alkaa tehdä listaa, niin pysytään kärryillä toisistamme... Laitan nyt jotain kasaan, lisätkää puuttuvat ja tietty muutakin toiveiden mukaan.

Selia rv 5+5



tjejen LA 2.5.2010, esikoinen
Selia LA 4.5.2010, kakkonen (tyttö 09/08)
Elina77 LA
-S-- LA 9.5.2010
ribjo LA 13.5.2010
 
Selia
Heippa!
Eikö muita plussanneita ole kuulunut, höh. Tänne vaan lisää porukkaa :).

Mä tilasin itselleni ajan varhaisraskauden ultraan ja ensi tiistaina sitten sinne. Vieläkin on vähän epävarma fiilis tästä raskaudesta ja se ärsyttää kovasti... No mutta viikon päästä tiedän ainakin sen, onko alkio oikeassa paikassa, ettei ole kohdunulkoinen tai sitten tuulimuna. Peukut pystyyn bd!!

Tänä aamuna oli ekat pahoinvoinnin viitteet, mutta eipä pahemmin, onneksi. Selkään on jomotellut pitkin päivää ja jalat on jotenkin levottoman tuntuiset. Väsyttääväsyttääväsyttää, mutta muuten ihan normiolo :).

Kuinkas teillä muilla?

Selia rv 5+6
 
Jen-n
Plussasin viikko sitten haamun ja eilen uskaltauduin testaamaan uudelleen. Kaksi kaunista punaista viivaa oli testissä. Sain laskurilla LA:n 12.5. Neuvolaan ajattelin soitella ensi viikolla. Olo on vähän epäluuloisen hyvä; aikaisemmilla raskauksilla olen voinut jo tässä vaiheessa todella huonosti ja rinnat on ollut kipeät. Nyt on ollut vain hiukan pahoinvointia, rinnat on kasvanut ja ehkä hieman aristaa. Kyseessä kun on neljäs raskaus, voi tietysti olla että kroppa sopeutuu jotenkin helpommin! Toivotaan että kaikki menee hyvin ja ensi toukukuussa päästään nauttimaan pikkuisista ihanuuksista!
 
Elina77
Hei, mahtavaa, tännehän oli tullut monta uutta plussaa muutamassa päivässä! Tervetuloa ja hurjasti onnea jokaiselle!

Mä soittelin tänään neuvolaan ekaa kertaa. Tulikin heti monta aikaa: sain ensimmäisen neuvola-ajan lisäksi ajan myös labraan verikokeita varten sekä ensimmäisen ultraääniajan lokakuun puoliväliin. Lisäksi varasin yksityiseltä ajan varhaisultraan, se on parin viikon päästä. Kalenteri täyttyi siis yhtäkkiä mukavasti :)

Neuvolassa puhelimessa vastaanotto oli mukava, yksi terveydenhoitaja, jonka kanssa puhuin ymmärsi onnitellakin. Asiaani tosin hoiti sitten varsinaisesti harjoittelija, joka oli todennäköisesti ensimmäistä päivää ja ensimmäistä aamua töissä. Taustalta kuului koko ajan terveydenhoitajan supina tyyliin "kysy nyt sitä ja tätä, paina nyt tuota nappia...". Herttaista, mutta puhelu kesti ikuisuuden... :)

tjejen LA 2.5.2010, esikoinen
Selia LA 4.5.2010, kakkonen (tyttö 09/08)
Elina77 LA 5.5.2010, esikoinen
-S-- LA 9.5.2010
ribjo LA 13.5.2010
 
-S--
Hei!
Mullakin kai täytyy alkaa huomenna neuvolaan soittelemaan, jotenkin vieläkin tuntuu ihan epätodelliselle että olen tosiaan raskaana:)
Miten teillä muilla on ollut oireita? Mulla kipristelee alamahaa aikalailla ja se on jotenki turvonneen tuntuinen koko ajan, rinnat on todella kosketusarat ja pissattaa melkoisen tiheästi. Tänä aamuna oli ensimmäisen kerran melkoisen etova olo, mutta väsymystä joka kuulostaa olevan melko yleinen oire ei mulla ainakaan vielä ole ollut.
Esikoinen meillekin olisi tulossa, pitää vaan toivoa että kaikki menisi hyvin.
tjejen LA 2.5.2010, esikoinen
Selia LA 4.5.2010, kakkonen (tyttö 09/08)
Elina77 LA 5.5.2010, esikoinen
-S-- LA 9.5.2010, esikoinen
ribjo LA 13.5.2010

-S-- rv5+1
 
-S--
Minäkin sain varattua ensimmäisen neuvolan 29.9 ja heti seuraavalle viikolle ensimmäinen lääkäri+ultra 9.10.
Uskomatonta kuinka paljon aikuista ihmistä voi jännittää yksi neuvolaan soittaminen:)
Onneksi sielä oli tosi mukavan kuuloinen ja ymmärtäväinen terkkari.

-S--
 
Selia
Pitäsköhän tosiaan sinne neuvolaankin jo soitella... Tuntuu, et vasta oon lopettanut siellä käymisen ja eikun uusiks :D. No mutta mukavahan siellä on haastella.

Ribjo, eiks oo jännä huomata, et tässä vaiheessa jo alkaa aivosolut karista yksi kerrallaan ;D xD.

-S--, mullakin on maha tosi turvonneen tuntunen ja alaselkään jomottaa ja nipistää. Mulla ei maha tunnu kipeeltä, mut siis normaalistikin menkkakivut tuntuu aina vaan selässä. Rinnoissa ei oo tapahtunu (taaskaan :/) yhtään mitään, pah ;).

Päivitin Jen-nin la:n tuohon...

tjejen LA 2.5.2010, esikoinen
Selia LA 4.5.2010, kakkonen (tyttö 09/08)
Elina77 LA 5.5.2010, esikoinen
-S-- LA 9.5.2010, esikoinen
Jen-n LA 12.5.2010
ribjo LA 13.5.2010
 
Tinsula
tjejen LA 2.5.2010, esikoinen
Selia LA 4.5.2010, kakkonen (tyttö 09/08)
Elina77 LA 5.5.2010, esikoinen
-S-- LA 9.5.2010, esikoinen
Jen-n LA 12.5.2010
ribjo LA 13.5.2010
Tinsula LA 11.5.2010

Ajattelin liittyä teidän ketjuun, testi on tehty ja plussaa se näytti. Ei meinannu millään uskoa kun yritystä on takana vuosi ja 3kk eikä ainuttakaan plussaa ole testiin ennen tullut :)
Mulla autto terolud lääke heti ensimmäisen kuurin jälkeen tärppäs :) IHANAA!! kumpa kaikki vaan menisi hyvin.
 
Dazeer83
Plussa-testi tuli tehtyä viikko sitten ja sen jälkeen on koitettu ymmärtää, että kyllä tässä raskaana ollaan..

Oireita ei juuri ole; hieman alavatsaa aristaa aina välillä ja rinnat ovat hieman normaalia kipeämmät, mutta jos en tietäisi olevani raskaana niin en noihin varmaan edes kiinnittäisi huomiota.. Ihan normaalit olotilat ja hyvä niin, eiköhän sitä ehdi sitten myöhemminkin oirehtimaan.. :)

Eli lisäänpä itseni listaan, vaikka näin alussa raskaus onkin.

tjejen LA 2.5.2010, esikoinen
Selia LA 4.5.2010, kakkonen (tyttö 09/08)
Elina77 LA 5.5.2010, esikoinen
-S-- LA 9.5.2010, esikoinen
Jen-n LA 12.5.2010
ribjo LA 13.5.2010
Tinsula LA 11.5.2010
Danzee83 LA 15.5.2010

Toivotaan, että jokaisella etenisi nämä raskaudet mukavasti ensi kevääseen asti.. :)

Danzee83 + Itiö rv.5+0
 
Tinsula
Moikka mullakaan ei pahemmin mitään oireita ole, menkkamaisia kipuja aika ajoin ja ehkä väsyttää aikasempaa enemmän.
Aika epäuskonen olo edelleen, ja tietty aika varauksellinen jos kuitenkin jotain tapahtuu... kun alulle saantiinkin meni vuosi ja 3kk. Toivotaan meille kaikille parasta onnea!!!

 
Elina77
Mä varasin eilen ajan varhaisultraan yksityiselle, menen kahden viikon päästä eli olen silloin jo 9 viikolla omien laskujeni mukaan.

Ei mullakaan ole mitään massiivisia oireita. Nännit aristaa hiukan, hajut tuntuvat voimaakkaana nenässä ja jotkut ruoka-aineet etoo, mutta pahoinvointi on mun mielestä helpottanut jonkin verran sitten viime viikon, eikä niitä hemmetin sappikivikohtauksia ole onneksi enää tullut tällä viikolla (Koputan puuta!). Väsyttää kyllä, nukun pitkiä yöunia ja voisin ottaa päikkäritkin, jos siihen olisi mahdollisuus. Paljon pieniä oireita, mutta ei mitään erityisen tuntuvaa ja näkyvää.
 
Selia
Moikka ja tervetuloa Tinsula ja Danzee83!

Mä kirjoitinkin jo aiemmin, et tilasin maanantaina ajan varhaisraskauden ultraan ja se tehdään siis ensi tiistaina. Olisivat ottaneet mut sinne jo perjantaina, mut sanoin, et odotetaan ensi viikkoon, kun en tiedä oliks mulla ovulaatio etuajassa vai myöhässä, kun ajallaan se ei ollut ainakaan ;). Edellisessä raskaudessa kävin rv 8+3 ja sillon alkio oli jo muistaakseni 19 mm, et varmasti se näkyy jo, jos siellä mitään on... *huoh*. Neuvolaan en oo saanu soitettua vieläkään. Josko sit ultran jälkeen....

Mulla on ihan tajutonta tää väsymys... Oon just aloittanu työt hoitovapaan jälkeen ja melkein hävettää töissä, kun oon naama levällään koko ajan. Haukottaa vaan niin pirusti ja voisin toisinaan nukahtaa melkein pystyyn xD. Muuten rauha maassa ja vointi ok :).

Selia rv 6+1
 
Selia
Tuli vielä mieleen, et pitäiskö laittaa meidät iät tohon listaan myös? Olis ihan mukava tietää, minkä ikäisiä juttukavereita täällä on :). Ja Tinsula, siirrä jossain kohtaa nimesi päivämääräjärjestyksen mukaiseen paikkaan, vähän ylemmäs :)).
 

Yhteistyössä