Toyota Corolla vai Nissan Almera

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja bil
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

bil

Vieras
Uutta autoa mä metsästän, tahdon saada toimivan...
Kaksi japsia vastakkain, Toyota Corolla -97 aj. 290000 km ja sitten Nissan Almera -99 aj. 220000 km. Molemmat katsastettu.
Kumpaa suosittelisit?

Tylsyyskö se auton oston kriteeri on?

Mä etsin itselleni parhaillaan uutta autoa ja Toyota Corolloita tai vanhoja Nissaneita en edes viitsi vilkaista, autossa pitää olla jotain kivaa, nuo on vaan niin perustylsiä ja rumia.
Jonkun uuden Nissanin (Juke, Note tai Qashqai) voisin huoliakin.
Mä oon kyllä aika kranttu, yhden ihanan PT Cruiserin hylkäsin vaan siks kun siinä oli jumalattoman ruma radio :D Ja yhdessä Mitsussa oli niin ruma vakionopeudensäätönappi etten vaan ois pystynyt ajaan sillä...

en kumpaakaan noista, ite vaihdoin just samoilla kilometreillä ajettuun volvoon. 01 vuosimallinen. ajelee ainakin toisen mokoman vielä. mut jos noi ois ne ainoat vaihtoehdot ni almera.

Mun appiukolla ja kaverilla on Nissan Almera, toisella vm-99 ja toisella vm-98. Molemmissa autoissa tekniikkapuoli, moottori ym. tosi hyvässä kunnossa mutta pohjat pahasti ruosteessa vaikka on ruostesuojauksetkin tehty. Appiukon auto ei mene seuraavasta katsastuksesta enää läpi ilman pohjan vaihtoa (mikä taas ei kaiketi ole kannattavaa rahallisesti).

Me ostettiin muutama vuosi sitten uudempi auto, päädyttiin Nissan Almeraan (oli vm 05 muistaakseni), koska oli Corollaa halvempi. Petyttiin kyllä pahasti ko autoon ja puolivuotta ostamisen jälkeen siinä meni vaihdelaatikko rikki ja korjaaminen maksoi lähes 2000e :o Heti korjaamisen jälkeen auto sai lähteä vaihtoon ja mihinkän muuhun päädyttiin, kuin Corollaan! Nyt on Corolla ollut meillä kohta 2 vuotta ja tyytyväisiä ollaan oltu ihan koko tämä aika! Ei ikinä Nissania meille enää.

Corolla paljon parempi ja mukavampi ajaakin!

Työautona mulla on Nissan Micra, se on kyllä ihan kiva pikkuauto :) Vaikken tosiaan itselle Nissania tuu enää ostamaankaan.

Yhteistyössä