tradenomit/merkonomit huomio!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja trad
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

trad

Vieras
kertokaas tradenomit (miksei muutkin) onko teillä töitä ja millaisia, millainen palkka, jne jne... kannattaako opiskella tradenomiksi, vai voisiko samoja hommia tehdä jo merkonomin koulutuksella?

Pakko sanoa että merkonomin koulutus on mennyt täysin hukkaan sekä mulla että mun miehellä :(
Ollaan oltu melkein 4v. kumpikin työttömiä vaikka oikeasti ihan mikä tahansa duuni kelpaisi! Mutta aina kun hakee esim. siwan kassalle, on 50 tradenomia meitä ennen jonossa :/

On ollut töitä koko ajan. Olen ollut yksityisellä ja valtion palveluksessa (virasto). Nyt yksityisellä. Palkasta ei sen enempää, mutta katson että se on kohtuullinen ja ennenkaikkea minulla on siihen vaikutusmahdollisuus.
Minun tradenomiystävillä on kaikilla hyvät työpaikat, mutta tiedän myös niitä joilla ei. Tunnen myös muutaman merkonomin jotka on päässeet tosi hyvään saumaan ja ovat siis hyvissä hommissa.
Riippuu niin monesta asiasta.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Pakko sanoa että merkonomin koulutus on mennyt täysin hukkaan sekä mulla että mun miehellä :(
Ollaan oltu melkein 4v. kumpikin työttömiä vaikka oikeasti ihan mikä tahansa duuni kelpaisi! Mutta aina kun hakee esim. siwan kassalle, on 50 tradenomia meitä ennen jonossa :/

Tämä on kans huomattu! Paitsi että kilapailijoita on myös lukion käyneet koska niille tarvii maksaa vähemmän palkkaan! Meidän luokalta 60% jäi jo opiskeluaikana ilman työssäoppimispaikkaa! Eli edes ilmainen työvoima ei kelvannu..

Tradenomi olen ja töissä ollut jo ennen valmistumista reippaan kymmenen vuotta. Teen ns. asiantuntijatyötä taloushallinnon allalla ja meillä vaatimuksena on tradenomin tutkinto (merkonomeja ei otea). Palkka ei mikään älytön kun työskentelen julkisella puolella.

Merkonomin papruilla ei ole mitään hyötyä.
Sain töitä ihan toiselta alalta, joka valitettavasti merkitsi uuden ammatin opiskelemista.

Mä olen valmistunut merkonomiksi -89, ja olen tehnyt silloin vuosia sitten täällä pääkaupunkiseudulla töitä sillä koulutuksella, työpaikkoja kyllä oli. Nykyään tosiaan tuntuu, että kaupan kassaankin päästäkseen pitäisi olla tradenomin koulutus.

Toisaalta kaikki riippuu paljon myös itsestäänkin, aikaisemmalla työkokemuksellakin on merkitystä.

Itse en varmaan enää ton alan hommiin pääsisi, kun olen ylikoulutettu elikkäs datanomi, ja tehnyt näitä hommia jo 16 vuotta.

Olen melkein vastavalmistunut tradenomi ja pätkähommia olen saanut ja lähinnä merkonomin hommia, isoissa kaupungeissa olisi paremmat mahdollisuudet työllistyä oman tasoisiin hommiin.

Mä en oo ollut töissä sitten kesän 2003, ja olen aikeissa vaihtaa alaa kokonaan.

Se, etten ole töissä, on kiinni lähinnä siitä etten halua & ettei alan hommat juurikaan mua kiinnosta. Olisihan niitä töitä kuitenkin saatavilla.

oon käsittänyt etttä tradenomit joutuu tekee merkonomin hommia.
ite merkonomi ja meillä töissä kaikenlaisia koulutuksia.
toisaaltan ehkä turhaa lukea tradenomiksi jos kuitenkin samaa hommaa tekee

Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:
oon käsittänyt etttä tradenomit joutuu tekee merkonomin hommia.
ite merkonomi ja meillä töissä kaikenlaisia koulutuksia.
toisaaltan ehkä turhaa lukea tradenomiksi jos kuitenkin samaa hommaa tekee

Paitsi että nykyään sitten taas merkonomeilla voi olla vaikea päästä juuri minnekään kun tradet vie ne paikat. Ja onpahan helpompi lisäkouluttautua. Itse olen taas miettinyt että mitä järkeä mulla lähteä enää amispohjalle kun vähän pidemmällä pääsen tradenomiksi..

jesh, eli vastauksista päättelen ettei kannata lukea merkonomiksi EIKÄ tradenomiksi... ei viitsisi kyllä olla AMK-koulutuksella kaupan kassalla töissä :-(
tätä vähän pelkäsinkin....

Yhteistyössä