Hae Anna.fi-sivustolta

Treffikokemukset

Viestiketju osiossa 'Sinkun elämää' , käynnistäjänä Mari, 23.08.2006.

1. Mari Vierailija

Kertokaapa treffikokemuksia netissä tapaamanne ihmisen kanssa! Ei välttämättä mitään katastrofikertomuksia, vaan mitä teitte, miten juttu sujui ja missä vaiheessa ja miten päätitte, halusitteko tavata uudestaan. Miten monta ihmistä jouduitte tapaamaan, ennenkuin kolahti? Vai kolahtiko koskaan? Ja mistä oikeastaan tiesitte, että molemmilla kolahti?

Olen aloittelija ja muiden kokemukset kiinnostavat!

2. Sick Fuck Vierailija

Mulla on menossa aika lupaava nettideitti nyt. Tosin on vaihdettu vasta muutamat sähköpostit ja treffit joutuvat odottamaan varmaan ensi viikolle.

Mutta nyt minua on alkanut vähän jännittämään että minkäslainen nainen siellä oikein mulle kirjoittelee. Se nimittäin kertoi tykkäävänsä Rainbowista ja Whitesnakesta. Tuli vaan mieleen että voiko olla kovin nuori jos diggailee noita bändejä? Vielä kun lisäksi mainitsi kutovansa villasukkia. :/
    Lisäjännitystä tuo vielä se että ei suostunut kuvaansa laittamaan, vaikka itse tarjoan aina runsaasti kuvamateriaalia itsestäni deittaillessa.

No eikun vaan rohkeasti treffeille kaikesta huolimatta. =)

3. Mari Vierailija

No, voisit ehkä tulla tänne tilittämään miten menivät. Kertokaa kokeneemmat!

4. ~30~ Vierailija

Joskus viisi vuotta sitten oli kolmet treffit. Kukaan heistä ei miellyttänyt minua mitenkään erityisemmin, jaksoin tunnin treffit, mutta en halunnut tavata uudelleen. He kaikki olisivat halunneet tavata minut.

Sen jälkeen todella harvalla välillä tapasin kolme poikaa, joista jokaisesta kiinnostuin. Yksi löysi ensimmäisten treffien ja monien viestien jälkeen live-elämästä tyttöystävän, joten emme ikinä ehtineet tutustua kunnolla, vaikka käsitykseni mukaan hän myös viihtyi treffeillä - ei siis kuitenkaan tarpeeksi hyvin. Yhtä olen tavannut toisinaan, mutta mitään seurustelua ei ole syntynyt. Kolmas ei koskaan enää vastannut viestiini.

Tänä vuonna kirjoittelin yhden pojan kanssa, enkä oikein ollut varma, oliko viestit kivoja vai ei. Tapasin pojan, mutta ei meillä ollut mitään yhteistä.

Uskoa ei juurikaan ole nettitreffeihin, mutta toivoa toki on, joten kyllä minä varmaan vielä joku päivä kokeilen.

Ai juu, kaikki mainitut "pojat" ja minä olemme tällä hetkellä kolmekymppisiä.

5. Mari Vierailija

Kiitos kiitos ja enemmän tätä :) Eniten mietin sitä, että mitenköhän kauan kannattaa yrittää, jos on kivaa muttei ole ihan varma... Ja miten ihmiset ovat kertoneet teille, ettei kiinnosta, vai ovatko he jättäneet kokonaan kertomatta. Omat ensitreffit vähän jännittävät :)

6. Meku Vierailija

En edes jaksa muistaa, miten monta olen tavannut. Ekat treffit taisi jännittää, sen jälkeen ei oikeastaan.

Kaikki treffit on olleet ihan ok, kaikki miehet joita olen tavannut ovat olleet ok, ikähaarukka n. 35-50. Kaikki työssäkäyviä, huumorintajuisia, kivoja. Joidenkin kanssa synkkaa heti, toisten taas ei. Ellei synkkaa, pitää ottaa se siltä kannalta ettei itsessä ole mitään vikaa ja uudestaan heti vaan. Itselläni on ollut kahdetkin treffit heti sovittuna samalle päivälle ja samalle viikolle on joskus ollut kolmet, neljät sovittuna. Treffeillä on juotu kahvit ja juteltu, joskus lähdetty kävelylle. Yleensä treffien perään sitten me on sanottu moikka ja palataan. Sitten sähköpostilla jatketaan kirjoittelua, jos kiinnosti tai sitten ei jatketa. Toki on kiva kirjoittaa jotakin vielä joka tapauksessa.

No, omia kokemuksia:

Kannattaa treffata aika pian, kun muutama viesti on vaihdettu ja molempia kiinnostaa. En vaihtaisi puhelinnumeroa, saati kertoisi oikeaa koko nimeäni ennen tapaamista, liian sinisilmäinen ei kannata olla. Sovi netissä treffit johonkin neutraaliin paikkaan, kahvila on hyvä. Ilmoitat vaikka, että mulla on punainen villatakki, tummat pitkät hiukset.... niin tunnistatte toisenne.

Itselleni kävi sellainen tapaus, että mies ehdotti tulevansa minua vastaan junalle ja sitten lähdetään hänen autollaan siitä ravintolaan syömään. Hän ilmoitti myös puhelinnumeronsa siltä varalta että emme löydä toisiamme. Onneksi en antanut omaani. Ilmoitin s-postilla miehelle että homma muuten ok mutta en aio tulla hänen autoonsa, mennään ravintolaan ratikalla tai kävellään. Se ei miehelle sopinutkaan ja juttu jäi siihen. Tarkistin puhelinnumeron ja se oli prepaid liittymä. Koskaan ei voi olla liian varovainen.

Monikin on ollut valmis uuteen tapaamiseen, vaikka itse en ole ollut ja toisinpäin. Sille ei sitten vaan voi mitään. Sitten kerran tuli sellainen vastaan, että tiesin heti että tuossa se on. Nyt on kohta seurusteltu vuosi ja edelleen olemme umpirakastuneita, aiomme mennä naimisiin ja olla yhdessä loppuelämämme.

7. Mari Vierailija

No niin, nyt on taas kysyttävää :) Miten aloitatte juuri tavattuanne, mistä olette puhuneet, minkälaiset tyypit ovat olleet symppiksiä ja ketkä olette hyljänneet heti? Olen tosi varovainen ja hyvä että muistutit siitä, Meku.

8. Meku Vierailija

No, kuka kenenkin mielestä on symppis?? Minua tökkii ainakin, jos mies alkaa kertoilemaan miten erinomainen hän on, kehumaan itseään, autoaan (?), omaisuuttaan tai haukkumaan ex-vaimoaan, - tyttöystäväänsä ym. Tai on muuten negatiivinen asenne vähän kaikkeen.

Me on juteltu, mitä tykkää tehdä vapaa-aikana, mitä harrastaa, matkusteleeko, lukeeko ja jos niin mitä, tms. työpaikoistamme, vaikka ilmoista tms. small-talkia. Joidenkin kanssa, miksi on eronnut, onko lapsia, miten niiden tapaaminen... kyllä siinä niitä näitäkin jutustellessa saa yllättävän paljon ihmisestä tietoa. Kyselee kaikkea mitä kiinnostaa, pakko ei ole vastata jos toinen kysyy liian henkilökohtaista kun ei vielä tunneta.

Yleensä meillä eka tapaaminen on kestänyt tunnin, korkeintaan kaksi ja sitten lähdetään ilman muuta eri suuntiin. Tässä vaiheessa olen joillekin sitten antanut pyynnöstä kännykkänumeroni, jos tyyppi kiinnostaa. Kyllä sen tällainen aikuinen näkee aika pian voiko luottaa. Jatkosta sovitaan sitten taas sähköpostilla, että haluaako vielä tavata uudelleen.

9. suopursu Vierailija

Hommasin itselleni aikoinaan toisen kännykkäliitymän nettitreffejä varten. Laitoin puhelinnumeron salaiseksi. Liittymästä ei tullut kuluja koska sain ilmaista puheaikaa ja ilmaiset kuukausimaksut joksikin aikaa. Annoin siis miehelle tarvittaessa tämän numeron. Yleensä soitimme toisillemme juuri silloin kun piti tavata. Puhuttiin puhelimessa että kuka olet..joo nyt mä näänkin sut jne. Tästä oli myös helppo aloittaa keskustelu kun oli kasvokkain.

Nettitreffit eivät ole tietenkään ihan samanlaiset treffit kuin jos muualla on tavattu ja sitten sovitaan ensi treffit. Mutta olen itse kuitenkin aina panostanut sen verran nettitreffeihin että olen ns. kaunistautunut ja valinnut vähän mitä laitan päälleni. Sellaiset miehet, jotka eivät ole viitsineet nähdä vaivaa edes sen vertaa että olisivat laittaneet päällensä muuta kuin vanhan kulahtaneen t-paidan, olen hylännyt ekojen treffien jälkeen. Ihmettelen vaan miten jotkut miehet eivät halua antaa parasta ensi vaikutelmaa...

Jos aiot tapailla samanaikasesti useampaa miestä, suosittelen että kerrot siitä miehille avoimesti. On kurjaa jos jostain syystä toinen kuvittelee olevansa ainoasi. Nettitreffejähän järjestettäessä useamman miehen tapaaminen on suotavaa, kaikille tämä ei ole kuitenkaan selvä juttu.

10. harmaahapsi Vierailija

Hyvä että uskoa riittää loppuelämän yhdessäoloon. Ikää on?
    todennäköisesti liian vähän :DD .Tule tänne kertomaan mikä on tilanteenne 10 vuoden kuluttua, jookos.

11. Mari Vierailija

Eikun pidetäänkö nämä jutut asiassa, jooko!? Kyselin treffikokemuksia, onkos harmaahapsella niitä?

12. satunen Vierailija

Olen käynyt noin 40 nettitreffeillä. Yksikään tapaamani mies ei ole ollut kaheli tai henkisesti sairas. Koskaan en ole salannut henkilöllisyyttäni tai jättänyt kertomatta puhelinnumeroani, jos sitä on kauniisti pyydetty. Ikinä ei ole ollut mitään ongelmia kenenkään nettitutun kanssa, vaikkei olisikaan synkannut. Kukaan ei ole häiriköinyt tai jäänyt jälkikäteen jankkaamaan ja kiusaamaan. Siksi ihmettelen tuota joidenkin naisten äärimmäistä varovaisuutta, ettei puhelinnumeroa tai henkilöllisyyttä voi nettitutulle tapaamista sovittaessakaan paljastaa. Luotan itse omaan arvostelukykyyni ja vaistooni siinä määrin, etten lähde epäluotettavilta vaikuttavien henkilöiden kanssa edes kirjeenvaihtoon. Luottamus ja avoimuus on kaiken lähtökohta, jotta jotain suhdetta voisi syntyä.

13. tuli Vierailija

Mieli kannattaa pitää avoimena, vaikka pettymyksiä ihmissuhteissa tulisikin. Tottakai rakastuneena uskoo, että suhde kestää kaikki vaikeudet, mitä järkeä olisi muuten edes heittäytyä rakkauteen? Jos suhde kaikesta uskosta ja toivosta huolimatta tuottaakin pettymyksen, ei siitä pidä katkeroitua, eikä tulla kyyniseksi niin, että harmaahapsena jakelee sapekkaita elämäntotuuksia nuorille.

Marille sanoisin, että älä jää kärvistelemään tunniksi tai pariksi huonoihin treffeihin, vaan sano suoraan, että tämä ei toimi ja toivota hyvät päivänjatkot. Huonoja treffejä ovat mm. näitä, joissa vastapuoli on jo valmiiksi monen promillen kännissä, tai on jotain aivan muuta kuin mitä piti, esim. sporttinen pyykkilautavatsainen 25-vuotias onkin 5-kymppinen pesupallomassuinen ukkeli.

Omat parhaimmat treffit kestivät useita tunteija. Treffejä sopiessani, sanoin miehelle ettei mulla ole aikaa kuin tunnin verran, ei oikeastaan huvittanut lähteä ollenkaan ajelemaan kauheeseen lumimyrskyyn. No, sitten kun tämän komistuksen näin, niin sen jotenkin tiesi ensi kädenpuristuksesta lähtien, että kannatti tulla. Istuimme kahvilla yli kuusi tuntia! Kotimatkalla olin niin hurmoksessa, että ajoin väärä kautta kotiin, tuli yli 10 kilsan lenkki:)

14. Mari Vierailija

Tosi hyviä vinkkejä ja kokemuksia, olen tässä kokoillut itseäni treffejä varten suosiollisella avustuksellanne. Kiitos!

Tärkeintä on varmaan olla odottamatta oikeastaan mitään, olla oma itsensä ja osoittaa kiinnostusta toisellekin ja sanoa rehellisesti, jos asiat eivät toimi. Ja sain vastauksen siihenkin, miten erotaan tyylikkäästi, minusta tuommoinen "palataan asiaan" kuulostaa hyvältä loppukommentilta. Aion vähän tälläytyä - onhan sekin jonkinlaista kunnioitusta toista kohtaan. Kiitos kiitos ja kertokaa lisää, jos jotain lisättävää on!

15. Meku Vierailija

Satuselle: Olet ihan oikeassa. Totta on myöskin, ei minuakaan ole kukaan jäänyt häiriköimään ja varmaankin se on aika harvinaista. Mutta koskaan ei tiedä, liian varovainen ei minusta voi olla, jos tänäkin kesänä lehtiä on tullut luettua. Kun on ekan kerran naamatusten nähnyt (ja siksi koitankin saada sen aina tapahtumaan mahdollisimman nopeasti), näkee kyllä voiko ihmiseen luottaa. Muutaman sähköpostin perusteella minä en ainakaan pysty sanomaan onko henkilö epäluotettava, jotain tietysti voi vaistota mutta ei aina.

Ja harmaahapselle:
    Ikää on 46 kuten miehelläkin, toinen meistä eronnut, toinen leski.Takana molemmilla yksi avioliitto ja nyt lähes aikuisten lasten pitkä yksinhuoltajuus.

Nettitreffeissä on se hyvä puoli, että voi heti lyödä hakuun sopivat kriteerit; ikä, pituus, harrastukset, onko lapsia vai ei, uskonnollisuus, paikkakunta tms. jolloin jo lähdetään osin hyvästä tilanteista kun ne "täsmää".

16. n34 Vierailija

Joo, minäkin voisin muutaman sanan kertoa omista n. 10 kpl nettitreffeistä.
    Kuvia olisi kiva vaihtaa ennen treffeille lähtöä. Koska ilman kuvaa, treffeille meno jännittää ihan kamalasti. Mutta toisaalta jotkut miehet ovat lähettäneet itsestään sellaisen kuvan, mistä ei mitään tunnista. Olen kyllä ihan sokkotreffeilläkin käynyt.

Mutta eihän se kuva ole pääasia. Treffeillä sitten selviää ihmisestä monenlaista. Treffeille kannattaa siis mennä aika piakkoin parin mailin jälkeen. Muuten voi alkaa mielessään jo rakentamaan henkilöstä sellaista kuvaa, mitä hän ei ole. Eihän ihmisetkään aina kerro rehellisesti itsestään.

Oikeastaan kaikki treffini ovat menneet ok. Olen ystävällisesti jutellut nettitutun kanssa sen pari tuntia (esim kahvilassa, kävelyllä), riippumatta siitä onko henkilö kiinnostava tai ei.
    Jos minua ei ole kauheasti henkilö kiinnostanut, olen laittanut ystävällisen tekstarin seuraavana päivänä jossa toivottanut 'hyvää jatkoa'. Mielestäni näin on parasta tehdä, asiallisesti ja nopeasti, ettei toinen ala toivomaan liikoja.
    Samaa asiallista käytöstä en ole kuitenkaan saanut moneltakaan mieheltä. Ollaan käyty esim useammallakin treffillä. Ja sitten yks-kaks miehestä ei enää kuulu mitään (ei esim vastaa enää soittoihin/tekstareihin, peruu seuraavat treffit perusteetta yms). Minusta on tuntunut, että onpa miehet arkajalkoja, kun eivät voi suoraan rehellisesti kertoa ettei kiinnosta enää.

Yhtäkin miestä tapailin reilu 3 kk. Sitten tuli kummallakin lomat ja omat lomamatkat vuoronperään. Yhtäkkiä mies ei enää vastannut viesteihini. Lopulta matkalta päästyäni (4 kk tapaamisten jälkeen) yritin soittaa. Ei vastannut. Lopulta seuraavana päivänä soitti, mutta minun piti lypsää häneltä se tieto ettei häntä enää kiinnosta.

Jotenkin alkaa tuntua tosi rankalta tämä nettitreffailu. Aikamoista kyttäilyä esim suomi 24 -sivuilla. Ja sitten kun olen niin herkkä ihminen, että tuntuisi vaikealta tapailla montaa miestä samaan aikaan. Mutta tätä on kait sitten tehtävä, muuten jää nuolemaan näppejään kun eka ei natsaa, ja loput tarjokkaat on jo 'unohtuneet' tai 'hukattuja'.

17. ei mulle Vierailija

Vuosi sitten ainakin neljät nettitreffit.
    Tapaamiset kestivät 1-2 tuntia.
    Kaikki olivat ihan ok, mutta kukaan ei sytyttänyt.
    Yksi vaikutti vähän salailijalta. Esimerkiksi asuinpaikka muuttui treffeillä. Heräsi epäilys, että ero vaimosta ei ollut vielä täyttä totta.

Koin nettitreffailun ajanhaaskaukseksi.

18. UjoMies Vierailija

Miten olette nettitreffejä jatkaneet ? Miten voisi sen paremmin tyrkyttämättä kysyä, kiinnostaisiko vastapuolta treffata jatkossa ?

19. nainen Vierailija

Aina voi kysyä suoraan, jos nainen ei osaa sanoa asiaa suoraan niin silloin kannattaa unohtaa koko juttu
    Mä tapasin nykyisen kaverini 4v sitten sokkotreffeillä, oltiin vaan laiteltu viestejä ja joku kerta puhuttu puhelimessa Hän kysyi suoraan ett miten jatkossa, lähdetkö mukaan:)... ja miks en olis mennyt
    Tosin yllätyin positiivisesti kun näin hänet ekan kerran, silloin ei vielä ollut kamerakännyjä

20. Anne Vierailija

Mukavan asiallinen ketju!

Kerronpa minäkin nettideittikokemuksistani, joita on takana vasta yksi ja edessä kohta toinen :) Keväällä kävin vilkasta meilinvaihtoa yhden kundin kanssa. Hiukan liian pitkään meilasimme, ennen kuin päädyimme treffeille. Oma kiinnostukseni ehti lopahtaa jo ennen treffejä, mutta toisaalta se hyvä puoli, ettei tavatessa tullut isoa pettymystä. Opin sen, että ei kannata liian kauan tärvätä aikaa sähköpostitteluun, mutta minulle ei myöskään sovi tahti 2-3 treffit viikossa sellaisten ihmisten kanssa, joilta olen vasta pari viestiä saanut. Tuleva treffikaveri vaikuttaa lupaavalta. En pety, ellei elämäni miestä (taaskaan) löydy, sillä tiedän, että luvassa on todennäköisesti älykästä ja huumorintajuista juttuseuraa. Lisäksi elämänarvot ja harrastukset osuvat pitkälti yhteen. Mitä muuta voi tässä vaiheessa toivoa?

Noista nettideittailun säännöistä. Olen suht epäluuloinen ihminen, joten ihan äkkiä en halua oikeaa nimeäni tai kännynumeroa vieraalle antaa. Mutta itse en myöskään hankkisi mitään erillistä kännykkäliittymää, koska en halua olla niin "ammattilainen" nettideittiasiassa. Jotenkin haluan jättää sattumallekin sijaa ja tuollainen suunnitelmallisuus hiukan sotii sitä vastaan. Luotan myös omaan ihmistuntemukseeni enkä halua olla liian hysteerisen tarkka omasta yksityisyydestäni. Toki treffit sovitaan julkiselle paikalle päiväsaikaan ja sinne mennään omin päin jne. Eli ihan samat säännöt kuin kasvokkain sovituilla treffeillä.

Valokuvasta vielä. Se on ihan hyvä vaihtaa. Helpottaa tunnistamista. Mutta pitää myös muistaa, että harva ihminen näyttää kuvassa samalta kuin luonnossa - jotkut kun eivät vain ole fotogeneettisiä. Olen nyt aikeissa lähettää tulevalle nettideitille kuvani ihan oma-alotteisesti. Jos treffit sen jälkeen peruuntuvat, niin eipä sitten ainakaan tarvinut tuhlata aikaa väärään kaveriin. Eli pientä riskinottoa myös suosittelisin kaikille nettideittajille.

UjoMies: kannattaa olla rohkea, mutta ei liian tyrkky. Eihän tähän ole mitään sääntöä, mutta ainakin minä antaisin vastapuolelle aikaa sulatella ekoja treffejä ennen kuin lähtisin ahdistelemaan jatkokysymyksillä..ehkä päivä tai kaksi? Toisaalta, jos kemiat oikeasti kolahtavat, niin miksei kakkostreffejä voisi sopia jo vaikka sillä ekalla tapaamiskerralla. Ja pitää myös muistaa, että vastapuolikin voi kärsiä ujoudesta, eikä vain kehtaa pyytää sinua ulos!

21. N-78 Vierailija

Mä olen treffaillut lähinnä vauhdilla 1 henkilö/vuosi ...

Olen aina halunnut tietää jonkinlaisen "vaikutelman" henkilöstä, joten olen sättäillyt henkilön kanssa pari kertaa.Vaikutelma nyt on tietysti lähinnä suuntaa-antava jonka perusteella varmistuu, että on saamassa ainakin hyvää treffiseuraa. Olen halunnut myös että henkilöllä on realistinen kuva minusta joten ollaan puhuttu tyylistä ja musa- ym. mausta.

Kuvia en ole kertaakaan vaihtanut. Sain yhden kaverin puhelinnumeron kerran ja koska se oli hänen duuninsa numero, löysin työpaikkansa nettisivuilta kaverin valokuvan, joka oli karmea. Kaveri kuitenkin osoittautui kivaksi tyypiksi sekä paremman näköiseksi kuin nettikuvassa. Olin edellisten kirjoittajien tapaan myös vähän epäluuloinen, siksi selvitin puhelimen haltijan tiedot kun numero oli tiedossa.
    Treffit, joilla olen käynyt, on olleet pelkästään kivoja, mitään fiaskodeittejä ei ole ollut. Yksi tapaus johti tapailuun mutta ei sitten mihinkään pidempään.

22. Mari Vierailija

Jatkan kokemuksien jakamista itse elämäni ekojen nettitreffien jälkeen...

Oli mukavan rento tunnelma, hauskannäköinen mies ja huumorikin kukki. Molempia jännitti selvästi, mutta höpötin itseni jännityksestä vapaaksi ja mieskin siinä sitten lämpeni puhumaan. Oltiin neljä tuntia yhdessä ja jäljelle jäi peruskiva ja rento fiilis.

Jälkipeliä tuli sitten harrastettua meilin välityksellä. Mies kirjoitti haluavansa tavata uudelleen, vaihdettiin puhelinnumerot ja hän soittikin minulle illalla. Olin sitä ihan iloinen, mutten oikeastaan tunne mitään. Onko se merkki jostain?

Olen sanonut, että tavataan vaan vielä. Sitä tässä pohdin, että miten kannattaisi jatkaa. Antaa hänelle vielä toinen tilaisuus ja tehdä jotain kivaa yhdessä? Seurata omaa "ihan kivaa, MUTTA" - fiilistä (eli ei tavata)? Laatia uusi, vähän perusteellisempi ilmoitus ja alkaa tapailla useampia?

Niin, itsehän vain voin tähän vastata, mutta jakakaa toki kokemuksianne! UjoMies: minusta helpointa on tämän kokemuksen perusteella meilata "viattomasti" ja kiittää viimeisestä ja heittää avoin kysymys tyyliin: miellä mielellä olet ja haluatko tavata vielä. Niihin ei voi vastata muuten kuin rehellisesti.

23. Ruusunnuppu Vierailija

Vastasin miehen ilmoitukseen. Meilailtiin viikon verran ja soiteltiin. Hän laittoi sitten kuvansa kännykällä ja minä omani hänelle.
    Treffattiin sitten pitkän kävelylenkin muodossa. Mies oli tosi mukava, mutta aika hiljainen. Minua häiritsi se, että hän ei puhuessaan katsonut minua (vain vilkaisi silloin tällöin). No sitten ajattelin, että ei kai mitään kysele jos ei kuitenkaan ole kiinnostunut. Erottiin sitten parkkipaikalla ja sanoi, että "saa soittaa" - ajattelin että just joo. En varmasti soita.
    Yllätys oli suuri, kun sain häneltä tekstiviestin jossa kertoi pitäneensä minusta kovin, mutta olevansa kovin ujo...(mies kuitenkin jo 39-vuotias eikä mikään eilisen teerenpoika...)
    Eli minä kuvittelin tuon ujouden olevan aivan jotain muuta...
    Onneksi laittoi viestiä, muuten se juttu olisi jäänyt siihen.
    Nyt on jo monta ihanaa tapaamista takana :)

24. Mari Vierailija

Millä foorumilla olette muuten tavanneet nettituttavuuksianne? Suositelkaa niitäkin!

25. Mr. onlinedate Vierailija

Olet päättänyt tutustua Siihen Toiseen netin kautta, hyvä päätös, jos olet valmis näkemään vaivaa, käymään turhilta tuntuvilla treffeillä ja kestämään pettymyksiä (eli ihan kuin missä tahansa muuallakin).

Ensi askel, kontaktin luominen

Tätä voin tietysti kirjoitella vain miehen näkökulmasta. Ensin tietysti täytyy löytää ilmoitus joka herättää kiinnostuksen. Kun tällainen löytyy laadit siihen vastauksen johon yrität sopivassa suhteessa yhdistää tietoa itsestäsi ja toisaalta herättää toisen kiinnostusta. Liian tyhjentävä romaani itsesti uuvuttaa lukijan ja liian lyhyt vastaus ei erotu joukosta. Ei vaikka siinä olisi kuinka sukkele sutkautus tahansa. Tämän jälkeen kiinnostuksesi kohde vastaa sinulle ja olette matkalla kohti ensi treffejä. Todellisuudessa ei ihan näin :) Naiset saavat hirvittävän määrän postia ja vaikka vastauksesi olisi kuinka hienosti tahansa laadittu niin se ei takaa että sitä välttämättä edes luettaisiin.

Yleisesti purnataan näitä massapostituksia vastaan. Tavallaan olen samaa mieltä, mutta kuitenkaan en. Koska saatat kuitenkin joutua vastaamaan kymmeniin ilmoituksiin ennenkuin joku vastaa sinulle takaisin on mielestäni luvallista käyttää ns. vastausrunkoa jonka kustomoit aina jokaista kiinnostavaa ilmoitusta kohtaan. Poistat siitä osioita tai lisäilet riippuen hieman ilmoituksen tyylistä. Muista kuitenkin pysyä itsenäsi, valehtelusta jäät heti kiinni samoin kuin siitä jos yrität olla jotain mitä et ole. Jos sana ei ole lainkaan hallussa niin et tule pääsemään treffeille. Ja muista kirjoittaa parempaa suomea kuin minä.

Toinen vaihtoehto on laatia oma ilmoitus, kannatan enemmän tätä. Tässä pätee periaatteessa samat säännöt kuin ilmoitukseen vastaamisessa, jos se on liian pitkä ja puuduttava kukaan ei lue sitä ja jos taas liian pieni niin kukaan ei kiinnostu. Ellet ole todella komea ja laita kuvaasi mukaan. On todennäköistä että et saa ilmoitukseesi yhtään vastausta. Hylkää se, älä käytä samaa uudelleen vaan kirjoita kokonaan uusi ilmoitus. On suorastaan surkuhupaisaa nähdä sama ilmoitus roikkumassa listoilla aina uudestaan ja uudestaan.

Vastaus saatu, onneksi olkoon!

Joku vastaa vastaukseesi tai ilmoitukseesi, hienoa. Riittävän nopeat vastaukset pitävät toisen mielenkiinnon yllä. Älä siis anna toisen odottaa vastaustasi kuin korkeintaan päivän. Toisaalta, ei tee hyvää vaikutusta jos roikut postilaatikkosi vieressä valmiina vastaamaan samantienkään.
    Jatkat kirjoittelua omana itsenäsi, huomioi saamasi vastaus, muista käydä keskustelua, ei kirjoitella romaania itsestäsi pienissä paloissa. Jo muutamien viestien jälkeen kannataa sopia treffeistä. Vaikka ihan tasa-arvoisessa maassa ollaankin niin parempi että miehenä ehdotat niitä. Ja tällöin pääset valitsemaan paikan jossa tunnet olosi kotoisaksi, kun kotikenttäetu on saatavissa niin käytä sitä, valitse paikka jossa viihdyt. Jos toinen ei koe olevansa vielä valmis tapaamaan sinua, älä loukkaannu, jatka kirjoittelua kuten ennenkin ja ehdota uutta tapaamista myöhemmin.

Kuvista, yleensä kai ihmiset haluaa että puolin ja toisin lähetetään kuva. Kaikki ei vaan ole kuvauksellisia tai ei muuten halua kuvaansa tuntemattomalle lähettää. Jos et lähetä kuvaa, varaudu siihen, että toisen kiinnostus lakkaa. Voihan se toisaalta lakata nimenomaan sen kuvan näkemisen johdosta. Toiselle on aina mukava yllätys huomata että toinen on paremman näköinen kuin odotukset oli. Kuvaile itseäsi rehelleisesti mutta mielummin vähätellen sillä se ensimmäinen tapaaminen ratkaisee enemmän kuin mikään mitä olet voinut itsestäsi kertoa postinvaihdossa. Pienikin pettymys jättää tapaamisesta ikävän maun.

First date

Suuri päivä, ensi treffit. Älä myöhästy, pukeudu siististi mutta kuitenkin omalla tyylilläsi. Mieti valmiiksi hyviä puheenaiheita jos ei ole luonnostasi supliikkimiehiä. Yleensä naiset haluaa että mies maksaa. Ja sitten jotkut haluaa maksaa ehdottomasti itse. Suosittelisin kaikesta huolimatta että kumpikin maksaa omansa. Ja tämä siksi, että koska vasta tavatessa on pienintäkään mahdollisuutta selvittää onko teillä mitään mahdollisuutta ja saatata joutua tapaamaan kymmenittäin naisia ennenkuin oikea tulee kohdalle on kohtuutonta odottaa että maksaisit aina. Eikä tilanne ole muutenkaan verrattavissa muutoin sovittuihin treffeihin joissa on selvää että sinä miehenä maksat. Jos olette etukäteen keskustelleet aiheesta ja todenneet että ette aio tavata muita ennenkuin katsotte miten juuri Teidän välinen juttu kehittyy voit hyvin maksaa.

Sinun tehtäväsi on saada toinen tuntemaan olonsa mukavaksi. Silloin hänkin saa sinun olosi tuntumaan mukavalta. Älä juovu ellette oli nimenomaan sopineet lähtevänne ryyppäämään (mikä voi olla ihan hyvä idea jos molemmille on selvää että nyt aiotaan myös juopua). Älä puhu aiemmista suhteistasi ellei sinulta erikseen kysytä.

Muutaman tunnin mittaiset ensitreffit ovat jo pitkät. Ja jos tuntuu että et kohdannutkaan sellaista ihmistä kun toivoit, kannattaa se kohteliaasti kertoa ja jatkaa matkaa, ei ole reilua viedä toisenkaan aikaa turhan tähden. Lopeta treffit ajoissa ellei todella vaikuta siltä että aiotte viettää yön/viikonlopun/viikon yhdessä, siis ennenkuin innostunut tunnelta luhistuu. Ensi treffit ei yleensä tarkoita ensisuudelmaa, sillä tarkoituksena on vain selvittää kannattaako tavata uudestaan. Moni kokee liian tuppautumisena jos yrität tehdä ensitapaamisesta liian romanttisen tai intiimin - ettehän te vielä tunne toisianne.
    Tee selväksi haluatko tavata toisen uudestaan. Muista sanoa myös jos et. Miehellä tulee ilman muuta olla selkärankaa sanoa jos on parempi että ei tavata enää uudestaa, kohteliaasti mutta reippaasti. Jos sovitte että pidetään yhteyttä, älä anna toisen odottaa. Samana iltana ei tarvitse vielä soittaa, mutta suosittelisin lämpimästi seuraavaa iltaa. Pidempi odottelu on turhaa.

Tapailu jatkuu, toiset treffit.

Nyt on pikkuhiljaa aika ruveta selvittämään syttyykö se kipinä vai ei. Tee se omalla tyylilläsi. Yritä tarkkailla tilannetta, jos toinen ei tunnu valmiilta, jarruta. Jos vaikka kävelette, ota kädestä kiinni. Halaa kun tapaatte, miten vaan. Joka tapauksessa nyt on se hetki jolloin katsotaan löytyykö sitä kemiaa. Jos toistenkin treffien jälkeen tuntuu siltä jommasta kummasta ettei oikein tiedä, niin todennäköisesti suhdetta ei synny, tai jos syntyykin niin se ei kestä.
    Tämä ei kuitenkaan missään nimessä tarkoita sitä, että toisten treffien päätteeksi pitäisi yhdessä hypätä sänkyyn tai edes välttämättä suudella, mutta pyrkimys läheisyyteen on aloitettava. Muuten jäätte kavereiksi. Jos päädytte tapaamaan jo viidettä kertaa eikä mitään säpinää ole ilmassa ette ole toisianne varten.

Ja jos toista ei enää kiinnostakaan, usko se ja kunnioita hänen tunteitaan (tai niiden puuttumista). Ole myös itse rehellinen deitillesi asian suhteen. Rakkaudesta, av(i)oliitoista, lapsista jne. ei luonnollisestikaan puhuta vielä mitään.

Näin tapailu muuttuu suhteeksi, kuten aina muutenkin, kannattaa sopia säännöistä ääneen, siis siitä että tavataanko enää muita jne. Kunnioita yhdessä tekemiänne sopimuksia. Jos sovitte että että kirjoittele enää muille.

Oikeastaan ensitreffien jälkeen nettitreffailu muuttuu samanlaiseksi kuin mikä tahansa muukin treffailu.

Tässä pikakokemukset ja ohjeet n. kolmenkymmenen nettitreffin, viiden lyhyen suhteen, yhden särkyneen ja ainakin yhden särjetyn sydämen jälkeen (Anteeksi Mari). Tuo ajanjakso elämästäni kattoi reilut 3 vuotta, ei yhtäjaksoisesti kylläkään. Ehkäpä joku kirjoitustyylistäni tunnistaa Espoolaismiehen deitti.net ja sinkut.net palvelujen entisen (ja tyytyväisen) käyttäjän. Omalla kohdallani nettitreffit kantoi hedelmää ja häitä vietettiin menneenä kesänä.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri