Trisekvens

  • Viestiketjun aloittaja Anni
  • Ensimmäinen viesti
Anni
Olen eilen aloittanut Trisekvens-hormonihoidon kuumiin aaltoihini. Olen aika järkyttynyt, että minulla on vaihdevuodet alkaneet, sillä olen vasta 41 vuotias.

Kenelläkään ystävilläni (tietääkseni) eikä 4 vuotta vanhemmalla siskollani ole vielä vaihdevuosia. Minulla oireet ovat olleet aika rajut; siis aivan kamalat kuumat aallot, hiki vaan nousee pintaan ja hiuksetkin kastuu (olen aina hionnut päästäni). Nämä ""hikikohtaukset"" ovat alkaneet rajoittaa elämääni, jätän menoja menemättä, etten joutuisi kiusalliseen tilaneeseen kuumien aaltojen tullessa. Tämä on ihan kamalaa.

Mutta kysymykseeni. Onko jollakin tästä lääkkeestä kokemusta? Miten pian se on alkanut vaikuttaa? Onko ollut negatiivisia vaikutuksia, lähinnä painonnousu kiinnostaa?
 
näin minulla
Mulla loppuivat kuukautiset 42 vuotiaana. Siitä parin vuoden päästä alkoivat kuumat aallot, mutta ne eivät mulla olleet pahoja vaan unihäiriöt kiusasivat kovasti.
Sain Trisekvensiä ja kuumat aallot loppuivat kuin seinään viikossa, muuta unen laatuun eivät auttaneet.
Söin puoli vuotta , rinnat kipeytyivät hieman mutta paino ei noussut . Vaihdoin Indivinaan joka vei unettomuuden :)
 
mielialanvaihtelut
Olen eilen aloittanut Trisekvens-hormonihoidon kuumiin aaltoihini. Olen aika järkyttynyt, että minulla on vaihdevuodet alkaneet, sillä olen vasta 41 vuotias.

Kenelläkään ystävilläni (tietääkseni) eikä 4 vuotta vanhemmalla siskollani ole vielä vaihdevuosia. Minulla oireet ovat olleet aika rajut; siis aivan kamalat kuumat aallot, hiki vaan nousee pintaan ja hiuksetkin kastuu (olen aina hionnut päästäni). Nämä ""hikikohtaukset"" ovat alkaneet rajoittaa elämääni, jätän menoja menemättä, etten joutuisi kiusalliseen tilaneeseen kuumien aaltojen tullessa. Tämä on ihan kamalaa.

Mutta kysymykseeni. Onko jollakin tästä lääkkeestä kokemusta? Miten pian se on alkanut vaikuttaa? Onko ollut negatiivisia vaikutuksia, lähinnä painonnousu kiinnostaa?

Minä olen käyttänyt TRISEKVENSiä jo 7 vuotta, 37-vuotiaasta lähtien, ilmakalvojen kuivuuteen ja virtsatietulehdusten sekä mielialavaihteluitten hoitoon.
Jo ensimmäisestä tabletista auttoi.
Nyt 44-vuotiaana on alkanut vaivata kaikki vaihdevuosivaivat TRISEKVENSistä huolimatta, mutta ei hätää: onneksi on paikallishoitoja saatavissa ja niitä voi huoletta käyttää.
Olen käytttänyt paikallishoitoa viikon verran ja yöhikoilu on poissa, mielialakin tasainen - onneksi.
Sillä se jos mikä rassaa, kun sahaa mieli ylös/alas.

Sama juttu, järkytyin huomatessani, että nyt ne ovat tulleet!!!! Asia, joka on vain hyväksyttävä!!!!
Me kaikki vanhenemme, kukin oman perimän ja geenien tahdissa.

Paino saattaa lisääntyä, siksi on syytä tarkkailla kuinka paljon syö ja mitä. Rasvat kannattaa minimoida, mutta ei ihan poiskaan jättää, sillä rasvoja tarvitaan jo kaikkien aineiden imeytymisen vuoksi.
Kohtuudella kaikkea!!!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä