TS: Asiantuntija rajoittaisi odottavien äitien meikkaamista.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Chala
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No, onneksi en ole ikinä hirveesti tököttejä käyttänyt. Nyt jos olisin raskaana taas, niin jättäisin kynsilakan pois, mutta muuten jatkaisin varmaan samaan malliin.

Jotenkin häiritsevä tuo tapa, jolla juttu on kirjoitettu. Ehdotetaan meikkausKIELTOA vedoten haittoihin, joiden "yhteyttä pystytä varmuudella osoittamaan". Sikäli olen samaa mieltä, että ihmisiä ylipäätään tulisi valistaa enemmän kemikaalien vaikutuksesta terveyteen ja suositella niiden välttämistä. Tuossa olisi kyllä joko toimittajan tai asiantuntijan tai molempien pitänyt valita sanansa toisin. Kemikaalialtistusta ei vältetä pelkällä meikkaamatta jättämisellä eikä raskaanaolevaakaan voi suoranaisesti kieltää tekemästä sitä sun tätä. Jättää hieman väärän mielikuvan.

No kun ottaa huomioon että tutkija on mies niin on varmaan helpompi ymmärtää että täyskielto ei niin hetkauta ihmistä joka oletettavasti ei itse meikkaa :D

Tuollaiset halventavat "kotiäidin ei tarvitse näyttää miltään mutta ihan kohteliaisuudesta muiden pitää yrittää" on ihan naurettavia. Ihan kuin ihminen ei voisi olla perussiisti ilman meikkikerrosta, ja jos pelkkä ripsari riittää niin mihin sitäkään enää tarvitaan?

Tämä on kyllä outo käsitys, että nainen ei olisi siisti ilman meikkiä tai montaa eri hiustököttiä. En usko että kovinkaan moni ihan oikeasti tarvitsee neljää-viittä eri hiustenmuotoilituotetta näyttääkseen joltain. Ehkä omaa hiuslaatua ei tunneta, ehkä ei osata laittaa hiuksia tai ehkä ei vain ole aamuisin aikaa. Mutta meikitön ja lakatonkin ihminen voi olla siisti. Muistaakseni prinsessa Viktorian hääkampaus oli todella siisti, ilman mitään hiuslakkaa ;)

Mietityttää että kuinkahan monen iho voisi paremmin ilman sitä hirveää kemikaalimäärää? Näyttää myös siltä että monenkaan iho ei hengitä meikkivoide- ja puuterikerroksen alta. Se lisää näppyjä.

Mutta tosiaan ärsyttää tuo olettamus että meikitön olisi epäsiisti. Olen kyllä siisti nytkin: puhdas, puhtaissa vaatteissa, hiukset taasen ojennuksessa (nyt ilman lakkaa :D) ja ryhti kunnossa ja hymy kasvoilla :)

Ei mulla muuta, mutta tosta tupakoinnin kiellosta raskausaikana olen ihan samaa mieltä... Vaikka ei nyt tähän nimenomaiseen keskustelunaiheeseen liitykään.

Mä en tullut ajatelleeksikaan että meikin tai itseruskettavien käyttö olisi ollut raskausaikana pahaksi vauvalle.. Ekassa raskaudessa käytin siis itseruskettavaa, kun iho ei sietänyt aurinkoa ollenkaan :/ En kyllä muista yhtään että miten paljon... Meikkasin kuitenkin harvemmin kuin normaalisti, taisin värjätä hiukset yhden kerran ekassa raskaudessa. Vähensin siis kaiken kosmetiikan käyttöä, tosn ihan vain jaksamissyistä, mutta kyllä voisin olla koko raskausajan kokonaan ilman mitään...

Itse en kyllä ymmärrä tuoreita äitejä, jotka lotraavat itseensä hajuvesiä niin että se haisee todella pitkän matkan päähän, onkohan tästä tehty tutkimusta, että mitä se vauvalle aiheuttaa?

Itse en kyllä ymmärrä tuoreita äitejä, jotka lotraavat itseensä hajuvesiä niin että se haisee todella pitkän matkan päähän, onkohan tästä tehty tutkimusta, että mitä se vauvalle aiheuttaa?

Mä olen miettinyt monesti että miten se vaikuttaa siihen miten vauva tunnistaa äitinsä, äidin tuoksu kun on kuitenkin yksi tosi tärkeä tunnistustekijä.

Yhteistyössä