Tsempatkaa mua vähän..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Villivadelma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Villivadelma

Aktiivinen jäsen
19.08.2005
3 906
0
36
Tyttö on kohta 6kk ja mun tekis mieli lopettaa imetys. :ashamed: On alusta asti ollu tosi vaikeeta ja tyttö oli pienenä jopa 10 tuntia putkeen tissillä.Tietty se nyt on jo helpottanut,mutta edelleenkään en siitä niin suuresti nauti.
Tytölle on nyt tullu myös 2 alahammasta,äsken annoin iltatissiä ja jumatsuikka kun puras lujasti.Tuli itku ku sattu niin perkeleesti! |O Että sekin vielä.
Tsempatkaa mua jatkamaan,kun tyttö on kumminkin semmonen tissivauva niin en toisaalta raaskis lopettaa.Mutta itsekkyys välillä nostaa päätään. :ashamed:

Mä en ole koskaan ymmärtänyt tuota imetysfanaattisuutta. Korvikkeella kasvaa ihan yhtä kunniallisia kansalaisia. Ei kaikki Nnan kakarat ole mummonpotkijoita ja toisaalta imetetyissä on prosentuaalisesti ihan taatusti yhtä suuri osa linnassa istuvia kuin korvikkeilla ruokituistakin. Jos lapsi on jo 6 kk se suurin kriisiikä on jo ohi. Eihän sellaista edes ole, mutta imetysfanaatikothan sen määrittävät, että ainakin 6 kk on pakko antaa tissiä, muuten kasvaa vähintään vajaaälyinen ihminen.

Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:
Tyttö on kohta 6kk ja mun tekis mieli lopettaa imetys. :ashamed: On alusta asti ollu tosi vaikeeta ja tyttö oli pienenä jopa 10 tuntia putkeen tissillä.Tietty se nyt on jo helpottanut,mutta edelleenkään en siitä niin suuresti nauti.
Tytölle on nyt tullu myös 2 alahammasta,äsken annoin iltatissiä ja jumatsuikka kun puras lujasti.Tuli itku ku sattu niin perkeleesti! |O Että sekin vielä.
Tsempatkaa mua jatkamaan,kun tyttö on kumminkin semmonen tissivauva niin en toisaalta raaskis lopettaa.Mutta itsekkyys välillä nostaa päätään. :ashamed:

Minä lopetin imetyksen, joka luisti todella hyvin, ihan itsekkyyttäni kun lapsi oli 9kk. Ja kylläpä helpottui elämä, alkoi yöunet maistua ja pottu. Mutta täähän ei sua auta, koita jaksaa sillä imetys on kuitenkin se paras ruoka alle 1v lapselle ja eipähän tarvis korvikkeita ostaa, kun imettää. Eikä pestä pulloja.

Alkuperäinen kirjoittaja ryyttynä:
Mä en ole koskaan ymmärtänyt tuota imetysfanaattisuutta. Korvikkeella kasvaa ihan yhtä kunniallisia kansalaisia. Ei kaikki Nnan kakarat ole mummonpotkijoita ja toisaalta imetetyissä on prosentuaalisesti ihan taatusti yhtä suuri osa linnassa istuvia kuin korvikkeilla ruokituistakin. Jos lapsi on jo 6 kk se suurin kriisiikä on jo ohi. Eihän sellaista edes ole, mutta imetysfanaatikothan sen määrittävät, että ainakin 6 kk on pakko antaa tissiä, muuten kasvaa vähintään vajaaälyinen ihminen.

näin juuri ja tuossa iässähän voit jo antaa kiinteitäkin joten jos siltä tuntuu niin lopeta vain. imetyksen ei ole tarkoitus kuitenkaan olla mikään pakkopulla. ja voitahan vaik vain iltaisin antaa :hug:

mä oon sitä mieltä että jos siitä touhusta ei nauti niin kannattaa vaihtaa korvikkeelle. sä voit kruunuasi kiillottaa sillä että oot imettäny kuusikuukautiseksi saakka, mikä on jo loistava saavutus! haikeaahan se on, kun imetyksessä on se tietty läheisyytensä.. mutta muita perusteita sille ei sitten enää olekaan, siinä vaiheessa kun syödään jo kiinteintäkin. (ja tästä ollaan montaa mieltä, tämä on vain mun oma henkkoht kantani josta kenenkään ei tarvi vetää hernettä keuhkoon)

mä olen lopettanut imetyksen kun poika 5,5 kk ensimmäisen hampaan tulon myötä. Mulla ei koskaan oikeen imetys ollut "luonnollista", joten ensimmäinen puraisu teki selväksi sen, etten kyllä jatka. Mä rupesin pelkäämään imettämistä ja poikakin sen vaistosi. Ei oikein päivällä edes tahtonut rinnalle. Pari viikkoa imetin vain öisin sen jälkeen, ja sitten siirryttiin kokonaan pullolle. Ah, sitä ihanuutta. Sain omat rintani takaisin, vain itselleni. =) Älä suotta imetä, jos vähänkin siltä tuntuu. Lapsi on kuitenkin jo 6 kk ja varmasti saa hellyyttä muullakin tavoin kuin pelkästään rinnalla.

Mä vähän kadun, että en ole tyttöä vierottanut aikaisemmin, täyttää pian 10kk... Ja se todella vaan pahenee ajan kanssa se tissiaddiktio... :whistle: Toiset lapset kai vaan on tämmösiä.

Niin ja kun tyttö ei juo edelleenkään pullosta,niin pitäis sit siihen opettaa tai siirtyä suoraan nokkamukiin.
Tytöllä on pullossa tommonen nokka,josta osaa vähän juoda.Mutta siitäkin pitää antaa toooosi varovasti,muuten vetää henkeen vedet.

Yhteistyössä