Hae Anna.fi-sivustolta

Tsempparit?? Vieläkö ootte linjoilla?

Viestiketju osiossa 'Tsemppikerho' , käynnistäjänä Malla 1979, 04.01.2018.

1. Malla 1979 Vierailija

Vieläkö löytyy vanhan Tsempparit ryhmän jäseniä? Arja h? Anutza? Lipsuilija? Keventäjätär? Muut?

Pistettäiskö taas ryhmä pystyyn? Tarttis pudottaa "jokunen" kilo taas.

2. Arja h Vierailija

Onhan täällä vanhan ryhmän jäsen. Minä olen kerran etsinyt teitä mutta kukaan ei vastannut.
    Kunpa löytyisi lisää!

Minä tarvitsisin kovasti tsemppiapua. Kiloja on tullut paaaljon.

Kiva että löysin tämän ketjun. Nyt katson joka päivä, miten etenee.

3. Malla 1979 Vierailija

Ompa mukavaa että löytyi tuttuja! Mitä kuuluu arja h? Löytyisipä muitakin. Tartteis kyllä itelläkin viritellä taas laihdutuskuuria tulille. Tarkoituksenani on aloittaa urakka ensi viikon maanantaina. 20 kiloa tarttis saada kadotettua kevään aikana. Miten hiipivätkin takaisin niin salakavalasti...

4. vierailija Vierailija

Toivotaan että entiset tututkin huomaa tämän ketjun vuosien takaa .
    Minähän jo silloin sairastin selkääni ja se vaan jatkuu. Olen kuitenkin tullut sen asian kanssa toimeen, liikunnan avulla.
    Nyt muutaman kuukauden on liikkuminen ollut vähäisempää, olen ollut laiska suoraan sanoen. Painokin on noussut hiipien aivan liian paljon.
    Minulla on pari myös pulskaa ystävää ja tapaamme usein. Ensi viikon tapaamisella teemme ohjelman, jokainen omansa. Katsotaan alkaako kiloja lähteä.
    Minun ongelmani on syömiset. Kun saisin sen asian kuriin, niin moni terveydellinenkin asia paranisi.
    Minun tavoite on ensin 5kg.
    Mutta kirjoitellaan me nyt alkuun suunnitelmiamme parempaan, terveellisempään elämään. Jospa saisimme toisiltamme vinkkejä.

5. Arja h Vierailija

Edellinenhän oli Arja h...

6. Malla 1979 Vierailija

Harmillinen juttu että arja h sun selkä reistaa. Itelläni vaivaa lähinnä tuo patalaiskuus. Jostain syystä on vetänyt viimeisen vuoden aikana jaksamisen ihan sippiin. Liikunta on jäänyt totaalisesti. Nyt minulla on hankittuna työpaikan smartum-kortti ja suunnittelen etes jotain liikuntaa.

Puntarinkin kaivoin kaapi perukoilta mutta siitä oli patterit loppuneet. Pitää ostaa uudet ennen kuin saa lähtöpainon.

Työpaikalla ollaan liitytty Jutan superdieetti simpleen porukalla. Sieltä pitäisi kai tulla jotain ohjeita. Me ollaan kovia herkuttelemaan enkä itse ollenkaan vähäisimpänä.

Maanantaihin vielä muutama päivä ennen kuin kuuri alkaa!

Arja h: Mitä ootte suunnitelleet teidän porukalla?

7. Arja h Vierailija

Ystäväryhmäni ei ole vielä tavannut näissä merkeissä. Minä olen ollut mökkielämässä tämän viikon. Täällä on hyvät lenkkeilymaastot joten joka päivä taas pitkästä aikaa sauvakävelyä 3 - 4km. Ja kyllä selkäkin tykkää!!!
    Ateriat ja välipalat on retuperällä. Siihen tarvitsen apua ja tsemppiä.
    Minä en voi laittaa painoani tähän. Laitetaan nyt ensin tavoitekilojen pois saanti .

8. Malla 1979 Vierailija

Arja h: mukavaa että oot innostunut ulkoilemaan kivuista huolimatta. Kyllä talvikelissäkin on ihan mukava ulkoilla kunhan on vaan oikeanlainen vaatetus. Mulla liikunta ollut lähinnä työmatkat mutta kaikkihan se on eteenpäin. Nyt oon ollut pari viikkoa flunssassa ja se on kyllä väsyttänyt paljon.

Ei oo vaakassa vieläkään pattereita. Huomenna alkaa dieetti. Oon itseasiassa jo ihan innoissani siitä. En oo aikoihin yrittänyt karistaa kiloja kunnolla. Jotenkin vaan ollut jämähtäneenä tähän samaan ja mennyt vaan eteenpäin päivästä toiseen. Mut tiiän kyllä että hoikempana olisi parempi olla ja sitä lähden nyt tavoittelemaan. Olisi mukava että vaatteetkin istuisivat paremmin.

Jos joku seuraa kirjoitteluamme niin tervetuloa mukaan ryhmään laihduttamaan :)

9. Malla 1979 Vierailija

Ai niin. Tavoitteenani on pudottaa 15-20 kiloa kesään mennessä.

Paljonko arja h sulla on tavoitteena?

10. Arja h Vierailija

Minun tavoitteena on kesään mennessä laihtua 5kg. Aloitan tähän tavoitteeseen pääsemisen 21.1. Merkitsen näkyviin viikottain tuloksen.

Tapaan ystäväni tulevana lauantaina ja silloin hiomme erilaisia vaihtoehtoja parempaan elämänlaatuun pääsemiseksi.

Olen jo aloittanut siten että liikun enempi kuin ennen. Sauvakävely on minun lajini.

Tulkaa mukaan!

11. Malla 1979 Vierailija

Malla1979 A: 79,8 kg N: 79 kg T: 60-65 kg

Merkkasin tohon aloituspainon, mikä paino on nyt ja tavoitepaino.

Kuumetta ollut taas koko viikon. Tai lämpöä jokunen pykälä. Väsyttää kyllä tämmöinen tosi paljon. Levätä vkonloppu että paranis nyt kokonaan.

Viides päivä on menossa karkki/herkkulakko ja terveellistä dieettiä. Ainakin vielä on mennyt hyvin :) pudotettavaa mulla onkin paljon. Oon ottanut 4 kk tavoitteen etes sen 15 kilon pudotukseen. Edellisellä kerralla noin 4 vuotta sitten pudotin 4 kuukaudessa 20 kiloa. Alku oli silloinkin hankalaa mut kunhan vauhtiin pääsi niin kilot karisi.

En oo lenkkeilyä vielä pystynyt aloittamaan flunssan vuoksi.

Arja h on kyllä aktiivinen kun jaksat käydä sauvakävelyllä.

Harmi ettei muita entisiä ryhmäläisiä ole linjoilla tai muitakaan. Saa tulla mukaan laihduttamaan ja tsemppaamaan :) kiva ryhmä oli aiemmin.

12. Arja h Vierailija

Toivottavasti Malla alat parantua, nyt kun olet ihan levännyt vkln.

Tänään alkoi elämäntapamuutos minulla. Punnittukin on ja voi kauhistus. Ei ole ihme että vaatteet kiristää.

Eilen kokoonnuimme ystävien kanssa. Meillä kaikilla on sama tavoite, terveempi elämä.

Minulla on ongelma, että juon liian vähän vettä. Tehostan tätä laittamalla veden joukkoon tilliä ja kurkkusiivuja.
    Yritän tehdä aamuisin lautasellisen vihannestikkuja ja samoin hedelmiä ja syön ne päivän aikana.
    Varsinaisina ruokina keittoja . Keitän isoja satseja kerralla ja pakastan annosrasioihin.
    Rahkaa, viiliä jne....
    Karkit pois ja leivonnaisia niukasti.

Mieheni tekee omat ruokansa koska hän on melkein liian laiha!!

13. Malla 1979 Vierailija

Kiitos arja h, flunssa on jo onneksi parempana. Pitkäänhän tuo kestikin.

Dieetti on mennyt tosi hyvin onneksi ja vielä riittää intoa. Lisämotivaatiota tuo toukokuulle varattu parin viikon aurinkoloma. Tarttis päästä bikinikuntoon :D

Kyllähän tuo omakin vaaka hirmulukemia näytti ja siitäpä sitä oli sitten pakko sisuuntua. Liikuntaa en oo vielä lisännyt mutta ruokavaliota parannellut ja ollut herkkulakossa. Järkevät annoskoot on tärkeitä ja oon koittanut syödä säännöllisesti.

Miten teidän ryhmässä menee?
    Meidän työporukka on ainaki vielä yhtenä rintamana laihduttamassa.

Rahka on pahaa, sitä en kykene syömään. Mut keitot on hyviä. Pyrin syömään normi kotiruokaa sen enempää hifistelemättä mutta lisään kasvisten osuutta ja syön mustikoita ja hilloja.

Tästä eteenpäin vaan! Kyllä me pystytään tähän

14. Arja h Vierailija

- 400g / vk. Siispä ei voi hurraata huutaa. Tiesin että näin käy. En lenkkeillyt kertaakaan. Ruuat eivät olleet kevyemmästä päästä.

Tiedän just mitä pitäisi tehdä kaiken suhteen, niin liikunta kuin syömiset mutta heikko luonne. Mutta homma jatkuuuuu....

Miten sInulla Malla?

15. Malla 1979 Vierailija

Kahdessa viikossa on paino tippunut 1,5 kiloa. Ei se kyllä hurraa huutoja aiheuta mutta kaikki eteenpäin. Ainakin olo on parempi ja ei oo niin turvonnut.

En oo hirmu innostunut kokkaamisesta ni on ollut miettiminen ruokien kanssa. Lohta, jauhelihaa, kanaa ja kasviksia. Tärkeintä mulle on kuitenkin olla herkkulakossa. Pullan ja suklaansyönti riistäytyy helposti käsistä.

Ei mullakaan oo olleet kaikki ruuat kevyimmästä päästä mutta koitan tarkkailla annoskokoja. Ja muutenkin koittanut syödä päivällä enemmän kuin illalla. Aamupalan syöminen tökkii vieläkin. Töissä oon syönyt mikrokaurapuuroa mustikoilla aamupalaksi.

Tästä vaan eteenpäin! Kyllä me pystytään tähän. En oo aikoihin pystynyt olemaan etes kahta viikkoa herkkulakossa.

16. Malla 1979 Vierailija

Kahdessa viikossa on paino tippunut 1,5 kiloa. Ei se kyllä hurraa huutoja aiheuta mutta kaikki eteenpäin. Ainakin olo on parempi ja ei oo niin turvonnut.

En oo hirmu innostunut kokkaamisesta ni on ollut miettiminen ruokien kanssa. Lohta, jauhelihaa, kanaa ja kasviksia. Tärkeintä mulle on kuitenkin olla herkkulakossa. Pullan ja suklaansyönti riistäytyy helposti käsistä.

Ei mullakaan oo olleet kaikki ruuat kevyimmästä päästä mutta koitan tarkkailla annoskokoja. Ja muutenkin koittanut syödä päivällä enemmän kuin illalla. Aamupalan syöminen tökkii vieläkin. Töissä oon syönyt mikrokaurapuuroa mustikoilla aamupalaksi.

Tästä vaan eteenpäin! Kyllä me pystytään tähän. En oo aikoihin pystynyt olemaan etes kahta viikkoa herkkulakossa.

17. Arja h Vierailija

Remonttini jatkuu.. Ei tämä ihan helppoa ole. Viime viikolla oli kaikkea ylimääräistä, vieraita ym joten en ollut täydellä teholla asiassa kiinni.

Nyt olemme taas mökillä. Täällä on sopivat lenkkimaastot. Nyt tulee lunta niin että huomenna pitää varmaan sukset etsiä!

Kotona ei saa olla leivonnaisia eikä keksiä niin ei ole mielitekoja. Ilman karkkia voin ihan hyvin olla.

Olen ostanut erilaisia makujuomia mutta en pidä hiilihaposta. Niitä on vähän ja ovat liian makeita. Vesi ei tahdo maistua ja se olisi kaiken a ja o.

Malla, sinä olet saanut hyvän tuloksen parissa viikossa. Muistan edellisestä ketjusta kun laihdutit myös ulkomaanmatkoillesi. Onko paikka/maa edelleen sama??
    Minä olen lopettanut pitkät lomamatkat. Selkäni ei kestä sitä istumista. Olen tyytyväinen kotimaan matkailuun ja silloin tällöin naapurimaihin.

18. Arja h Vierailija

- 800g menneellä viikolla. Sunnuntaisin pyrin aina punnitsenaan viikon tuloksen.

Oli hyvä että olimme mökillä, siellä tulee liikuntaa enempi. Kaupastakin haimme vain terveellistä syötävää.

Saapi nähdä miten käy tulevalla viikolla. Tällä viikolla ei ehkä tule liikuntaa ulkona kun on liian kylmä. Vierailuja on tulossa, saankohan pidettyä pintani tarjoilujen suhteen.

Malla, mitä kuuluu?

19. Malla 1979 Vierailija

Arja h: Tosi hyvä pudotus -800g! Onnittelut.

Mun viikonloppu meni vähän niin ja näin ja nyt on koko viikko mennyt korjaillessa. Karkkilakossa olen ollut enkä oo syönyt pullaakaan. Viikonloppuna käytiin ulkona syömässä ja tuli otettua jokunen olutkin. Siitä kertyy tosi tosi paljon ylimääräistä.

En mielellään liiku ulkona talvisin. Inhoan talvea eikä ihokaan tykkää kylmästä. Jos ei oo pakko niin en mene ulos. Katotaan sit keväällä kunhan kelit lämpenee.

Ihmeen hyvin on kuitenkin pysynyt motivaatio vieläkin. Vaikka hankalaa tämä on ollut kyllä. Mukavaa olisi vaan sohvalla maata ja syödä pullaa ja suklaata mutta sinnillä mennään päivä kerrallaan.

20. Malla 1979 Vierailija

Arja h: Mitä kuuluu? Miten meni viikonloppu?

Sain oltua herkkulakossa viikonlopun ylikin. Ihme ja kumma. Ainoina paheina oli paahtoleivän syöminen. Olisi välttänyt muutama pala vähempikin kuin mitä söin :D

Paino ei ollut laskenut yhtään. On tämä kyllä tosi rankkaa ja haastavaa joka päivä. Tuntuu että extra tiukassa istuu kyllä kilot!! Jatkuvasti tekisi mieli kaikkea hyvää.

Liikunta ei kiinnosta yhtään vieläkään. Ehkä sitten kun kelit paranee.

Ensi viikonloppuna olisi kaverin juhlat. Sinne on kait mentävä ilman laihdutuskuuria. Huokauss....

21. Arja h Vierailija

Minulla oli yhtä huono viikko, viime viikko, kuin sinullakin Malla. Paino ei laskenut yhtään, olin pahoillani. En ollut lenkillä yhtään ja mitään ei tapahdu näköjään, jos en liiku.

Ruokailutkin ovat olleet terveellisemmät ja välipalat samoin,kuin aikaisemmin, mutta se ei yksin riitä.

Täällä viikolla olin vasta tänään lenkillä mutta huomenna, ylihuomenna...

Ruokailuja voisi vielä tehostaa mutta olen laiska tekemään vain itselleni ruokia ja toiselle toista.
    Yritystä on jäljellä, eikä ole kiirekään.

22. Malla 1979 Vierailija

Kyllä tää laihdutushomma etenee tosi tosi tosi hitaasti vaikka oon ollut jopa herkku- ja karkkilakossakin useamman viikon. Ehkä ei oo niin turvonnut olo, mutta muutoin se ei oo kyllä vaikuttanut painoon. Tieten ei oo onneksi paino noussutkaan, mutta laskusuuntaa ei oo juuri ollut.

Pitäis varmaan ihan kylmästi vähentää vaan ruuan määrää totaalisesti ja luopua kokonaan viljatuotteista (pasta ja leipä). Kovin tuntuu vaan ankealta, kun oon jo luopunut suurimmaksi osaksi kaikista herkuista, välillä vaan viikonloppuisin. Tuntuu ettei mitään saisi syödä.

Mut sinnillä eteenpäin, päivä kerrallaan. Tuntuu että mitä enempi ikää kertyy niin sen sitkaammassa on kyllä kilot.

Vielä kun sais liikunnan aloitettua kuten sulla arja h. Tulee minulla onneksi noin puoli tunti/päivä kun kävelen pysäkille kotoa ja takaisin töihin mennessä. Mutta eihän se ole juuri mitään.

Olen myös koittanut miettiä että ei nämä kilot hetkessä ole tulleet, eivätkä ne hetkessä lähdekään. Tulee vaan välillä olo että kaikkitännehetinyt :D

Oon ite tosi laiska kokki eikä kiinnostais ruuanlaitto ollenkaan, mutta pakko se on aina jotain kokkailla. Valmisruokia en juuri syö. Maksalaatikkoa joskus ja jotain keittoa saatan ostaa.

23. Arja h Vierailija

Nyt en päässyt lenkille kun polvi kipeä ja turvonnut. Ehkäpä eilisestä rasituksesta näitä oireita.

Olen tehnyt isoja satseja pakasteeseen annosrasioihin vihanneskeittoja ja -laatikkoa. Mutta vaikka sellaisen syön yleensä näkkileivän kera niin ei ole kauaa täyteläinen olo. Smoottien teen myös joka päivä ja teeta 2 - 3 kupillista. Ehkäpä on liian suuret ennokset mutta vähemmällä nälkä ja kiukkuinen!!

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri