tsemppiä pumppaamiseen.. en jaksa enää.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja milla87
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

milla87

Vieras
Vauva 2kk, nukkuu huonosti ja minä olen ihan poikki. Imetyksestä ei tule mitään kun ei suostu rinnasta syömään, ellei ole jo tyytyväinen pullon jälkeen.

Mieskään ei yhtään tue asiassa. Olen sanonut että olen ihan poikki, hän ei oikein tunnu noteeraavan sitä mitenkään. Varmaan ihan sama sille kuinka paljon minä olen asian eteen nähnyt vaivaa. Yks hailee.

Nyt on sekin tilanne että maito alkaa loppumaan, aina vaan saan vähemmän pumpattua maitoa ja kohta se loppuu kokonaan. Minua vaan itkettää kun niin toivoin että onnistuisi koko imetys ja nyt ei edes pumppaaminen toimi. Tiedän kyllä kaikki niksit, mutta kun ei saa levättyä eikä oikein kunnolla syötyäkään kun on vaan niin loppu. Ihan kamalaa.

Ymmärrän pahan olosi! En tosin ole pumpannut maitoa noin mutta taistelin2kk että esikoinen oppi imemään rintaa ilman rintakumia. Oli kaikenlaista ongelmaa sen takia. Olet jo yrittänyt 2kk, se on ihailtavaa. On kuitenki varmasti parempi että saat nauttia lapsestasi ja tästä ajasta ilman ylenmääräistä väsymystä! Se ei ole synti. Äläkä pelkää, jos saat myöhemmin toisen lapsen kannattaa lähtä siitä oletuksesta että imetys onnistuu, lapset ovat yksilöitä.!

Antaisit korviketta. Se on oikeasti nykyään hyvää ja olen kuullut että korvikelapsilla olisi vähemmän vaivoja koska eivät joudu syömään samaa kun äiti. Vähemmän vatsavaivoja siis. Meillä on lapsi syönyt melkein alusta asti korviketta. Sairaalassa pumppasin ensimaidot lapselle mutta keskisuuren takia siis imetys jäi väliin. Haluaisin imettää toisen lapsen, mutta jos se ei onnistu, en poe siitä huonoa omaa tuntoa. Esikoinen ei ole allerginen, nyt kolmevuotiaana sairastanut ehkä pari kertaa ja flunssaa vaan. Oli hyvin helppo vauva aika ja nukkui hyvin.

mulla oli esikon kanssa alussa imetýsongelmia,kunnes keksin rentoutua....katsoin lempi tv sarjaani kun pumppasin maitoa (ja söin samalla suklaata),saman voi tehdä myös vauva rinnalla ja tyynyjen avulla tehdä oma asento ja vauvan asento hyväksi.Maitoa ei tullut kun yritin hermostuneena sitä pumppailla keittössä pöydän ääressä.Vaatii säännöllisyyttä,myös yöllä on herättävä imettämään/pumppaamaan,mutta sinnikkyys palkitaan.

Mulla 3 lasta ja kaikilla imetys takunnut aluksi. Ekan 4-5vko olen pumpannut käytännössä kaiken maidon ja antanut pullosta, kun vauvat eivät ole osanneet rinnasta imeä. Imetystukihenkilö kätilökään ei tiennyt missä vika, kun kaikki näyttänyt olevan ok, mut syöttöpunnitusten mukaan vauvat eivät saaneet maitoa ulos. Pumppaamalla sitä kuitenkin tuli. Stressi oli hirveä, varsinkin ekan kohdalla, mutta sinnikkyys palkittiin ja kaikkia olen lopulta täysimettänyt 6kk ja kaikkiaan 1v. asti.

Annathan vauvalle aina ensin rintaa ja sit pullosta pumpatun maidon päälle? Mä ainakin yritin pumppailla aina sen jälkeen kun olin eka imettänyt vauvaa tai silloin kun sain vauvan nukkumaan.

Älä luovuta ihan vielä. Mene päivä kerrallaan niin kyllä joku päivä huomaat että homma sujuukin. Pidä huolta itsestäsi, syö ja juo. Varsinkin juo paljon, joka välissä.

Tsemppiä! :)

Yhteistyössä