tubulaariset rinnat.

  • Viestiketjun aloittaja omenakaneli
  • Ensimmäinen viesti
vieras 96
olen 15 vuotias tyttö,rintani alkoivat kasvamaan kun olin 10-11 vuotias,kuukautiseni alkoivat 12 vuotiaana.Rintani ovat aina olleet samanlaiset,tissini ovat kolmiot roikkuvat kuin norsunkärsät.Olen koko murkkuikäni ajatellut,että kyllä ne siitä vielä muotoutuu,lopulta olen tajunnut että ehkä niin ei tule tapahtumaan,ja olen vakavissani suunnitellut meneväni leikkuaukseen täyttäessäni 18. En löydä sopivia rintaliivejä koska nänni luiskahtelee ulos kupista. Kaverini nauravat rinnoilleni koska olen ainut porukastamme jolla on tämä ongelma.. ):
 
moi
Tänne sitten eksyin kun pitkän mietinnän jälkeen halusin tosiaan tietää ovatko rintani normaalit. Aika roimasti laski itsetunto ja itkukin pääsi kun selvisi että nämä ovatkin ihan oikeasti epämuodostuneet ja jotenkin "häiriöiset". Jotenkin ajattelin vain että kaikilla on erilaiset ja ihan normaalia se on, mutta eipä ollutkaan.
Alasti oleminen hävettää ja edes omalle äidille en ole näitä läpysköitä näyttänyt sitten kun olin 13 (nyt olen 16) kun rintani olivat normaalit pikkutytön tissit. Uimahallissa en ole käynyt pariin vuoteen ja liikuntatuntien jälkeinen suihku ei tule kuuloonkaan.
Rintaliiveissä näyttää kaikki ihan normaalilta ja jopa vähän topatuissa bikineissäkin olen tyytyväinen mutta ilman minkäänlaista tukea en halua paljasillaan olla missään tilanteessa. Poikaystävää minulla ei ole koskaan ollut ja luulen että se johtuu osittain huonosta itsetunnosta ja sen takia en edes hakeudu poikien seuraan. Ja pelkään etten pysty riisuutumaan poikaystäväni edessä jos joskus edes sellaisen saan.
Kuitenkin luulen että tilanne ei ole minulla niin paha että mihinkään leikkaukseen pääsisin julkisella puolella ja en usko että 16-vuotiaille vielä mitään tehtäisikään..
Osaako joku sanoa että voiko tämä vielä kehittyä parempaan päin kun kuitenkin rinnat vielä minulla tod.näk kasvaa.

http://www.theplasticsurgerygroup.net/photo-gallery/gallery/view1307_before.jpg
^^ rintani näyttävät suunnilleen tältä
No mulla on suunnilleen sama juttu, mutta oon 15-vuotias.
Tähän asti oon ajatellut, että kyllä ne tästä vielä muuttuu, kun vähän vielä kasvaa. Mutta nyt sitten kans itkettää, kun tajuaa, että täähän on totista totta. Ja että tällähän on ihan termikin...
Topatuissa kans on ihan mukava olla, mutta heti jos pitää jotain ottaa pois niin eieieieii...
Poikia mä usein kyl lähestyn ja välil tuntuu, että vois tullakin jotain, mutta loppupeleissä mä aina peräännyn, koska ajattelen, että ei mua kuitenkaan kukaan huoli...

Mulla ne sitten muuttuu normaaleiksi no tietysti kylmemmässä, mutta sitten kans jos puristelen niitä. Mutta muuttaako ne muotoo kans kiihottuessa? Koska sittenhän se ois paljon helpompaa jätkänkin kanssa, jos ne ees vähä muuttuis siinäkin. :DD

Onko 18 ikäraja korjausleikkauksiin? Ja kuntako ei sitten maksa niitä?
 
Viimeksi muokattu:
Kehitysvaiheessa
No mulla on suunnilleen sama juttu, mutta oon 15-vuotias.
Tähän asti oon ajatellut, että kyllä ne tästä vielä muuttuu, kun vähän vielä kasvaa. Mutta nyt sitten kans itkettää, kun tajuaa, että täähän on totista totta. Ja että tällähän on ihan termikin...
Topatuissa kans on ihan mukava olla, mutta heti jos pitää jotain ottaa pois niin eieieieii...
Poikia mä usein kyl lähestyn ja välil tuntuu, että vois tullakin jotain, mutta loppupeleissä mä aina peräännyn, koska ajattelen, että ei mua kuitenkaan kukaan huoli...

Mulla ne sitten muuttuu normaaleiksi no tietysti kylmemmässä, mutta sitten kans jos puristelen niitä. Mutta muuttaako ne muotoo kans kiihottuessa? Koska sittenhän se ois paljon helpompaa jätkänkin kanssa, jos ne ees vähä muuttuis siinäkin. :DD

Onko 18 ikäraja korjausleikkauksiin? Ja kuntako ei sitten maksa niitä?
Kyllä se vaan niin on, että jokaisella nuorella tytöllä on ns ketunnenät. Aika tekee tehtävänsä ja muokkaa rintoja vielä moneen kertaan. Vain pienellä osalla naisia rinnat ovat todella korjausleikkauksen tarpeessa. Perintötekijät vaikuttavat rintoihin (kokoon ja muotoon) eli katselkaa ympärillenne (äiti, sisko, täti, mummo) niin näette itsenne. Lähes jokaisella naisella sydämen puoleinen rinta on suurempi kuin oikea.
Alle 25 vuotias on kovasti itsekeskeinen ja ulkonäköönsä kriittinen ja sekin on ihan normaalia, kuuluu kehitykseen. Liiallinen itsensä tuijottelu sekä vertailu toisiin naisiin on kuitenkin turhaa. Jokainen meistä on erilainen kasvoista, rakenteelta, rinnoista, emättimestä, sormenjäljistä koska olemme ainutlaatuisia yksilöinä. Se miltä tyttö nyt 15 vuotiaana näyttää ei todellakaan ole se sama nainen 30 vuotiaana puhumattakaan vanhempana. Kasvojen muoto muuttuu koska luusto (hampaissa sekä kasvoissa) muotoutuu ja lapsen kasvoisuus katoaa. Samoin käy koko keholle. Meihin vaikuttavat geneettiset tekijät mutta myös muut tekijät. Geenejä emme voi muuttaa, mutta nuo muut tekijät ovat sellaisia, joilla pystymme vaikuttamaan siihen miltä näytämme nyt ja tulevaisuudessa. Tulee sitten sitä diibadaabaa, joka kyllä pitää paikkansa ja on tutkittua. Esimerkiksi terveelliset elämäntavat ravinto (näkyy kasvussa, hiuksissa, kynsissä, ihossa, hampaissa ja yleisessä hyvinvoinnissa) liikunta (samat kuin edellä). Myös huonot asiat näkyvät valitettavasti kehossamme tupakointi, huono ravinto, alkoholin lipittely, liikkumattomuus, valvominen jne.
Seksi ei ole rinnoista kiinni, ei nyt eikä myöhemminkään. Pojat käyvät ikäisenäsi niin kuumana, että riittää kun on tyttö. Sitäpaitsi yksi tykkää pienirintaisista ja toinen isoista. Sinuna en olisi huolissasi lainkaan se oikea löytyy kyllä, joka rakastaa, kunnioittaa ja arvostaa sinua juuri sellaisena kokonaisvaltaisena yksilönä kun olet.
 
Viimeksi muokattu:
bluebee
Kirjotteleeko roikkutissi vielä täällä? Luin sun viestejä ja mulla on iha sama tilanne kun sulla, saman näköset rinnat ja sain tänää just kieltävän vastauksen terveyskeskuslääkäriltä jolla ei ollu mitään tietoa tubulaarisista rinnoista. Vaihto puheenaihetta muihin asioihin ja kyseli et onko rinnoissa kipua / selät jumissa. En tiedä pitäiskö varata aika vaan suoraan yksityiselle vai koittaa vielä julkisella. Voiko yksityiseltä lääkäriasemalta saada lähetteen julkiselle puolelle? Katselin myös tota Ruotsin hinnastoa ja nännipihan pienennys oli 1700 euroa eli ei kovinkaan paljon verrattuna Suomen korjausleikkauksiin.. Kysymys on, että riittääkö korjausleikkaus tän näkösiin rintoihin?

http://www.theplasticsurgerygroup.net/photo-gallery/gallery/view1307_before.jpg
ei oo aivan samanlaiset, mutta yhtäläisyyksiä on paljon
 
roikkutissi
Kirjotteleeko roikkutissi vielä täällä? Luin sun viestejä ja mulla on iha sama tilanne kun sulla, saman näköset rinnat ja sain tänää just kieltävän vastauksen terveyskeskuslääkäriltä jolla ei ollu mitään tietoa tubulaarisista rinnoista. Vaihto puheenaihetta muihin asioihin ja kyseli et onko rinnoissa kipua / selät jumissa. En tiedä pitäiskö varata aika vaan suoraan yksityiselle vai koittaa vielä julkisella. Voiko yksityiseltä lääkäriasemalta saada lähetteen julkiselle puolelle? Katselin myös tota Ruotsin hinnastoa ja nännipihan pienennys oli 1700 euroa eli ei kovinkaan paljon verrattuna Suomen korjausleikkauksiin.. Kysymys on, että riittääkö korjausleikkaus tän näkösiin rintoihin?

http://www.theplasticsurgerygroup.net/photo-gallery/gallery/view1307_before.jpg
ei oo aivan samanlaiset, mutta yhtäläisyyksiä on paljon

Joo täällähän mä vielä välillä käyn lueskelemassa. :) Mulla tuli siis kieltävä vastaus julkisen puolen plastiikkakirurgilta. En tiiä pääseekö yksityisen puolelta julkiselle leikkaukseen. Voithan aina yrittää. Mulla se ei auta, koska sama nainen siellä yksityisen puolellakin on. Mulla ainakin nännipihan pienennys vois riittää, mutta sitten ei jäisi oikeastaan mitään rinnoista jäljelle. Kylmässä rinnat näyttävät kuitenkin huomattavasti paremmilta. Itseäni huolettaa tuleva imetys ja siihen liittyvät riskit, jos päädyn korjailemaan rintoja nyt. Onneksi nyt on talvi tulossa! Paitsi, että saunaan ei voi mennä bikineissä... täytyy kehitellä joku syy, että voisin mennä kaveriporukkaa ennen saunaan/pyyhe päällä. Tsemppiä!
 
Viimeksi muokattu:
Plastiikkaa
Miksi itkette rintojanne ???? Plastiikkakirurgin veitsi tekee rinnoistanne nätit. Itkin aikani pieniä rintojani, otin silikonit ja nyt on hyvä. Olen erittäin tyytyväinen.

Tubulaarista rinnoista saa silikoni-implanteilla tosi nätit. Miksi ihmeessä valitaatte koko ajan, kun apu on satavissa!!!!
 
roikkutissi
Viimeksi muokattu:
bluebee
Varmaankin siks, että mulla ei ainakaan riitä rahat mihinkään yksityisen puolen rintaleikkauksiin ja en edes halua silikoneja.

Otin ite yhteyttä pariin yksityiseen paikkaan, jotka pienentäis nännipihoja ja nostais ylöspäin, toinen paikka sanoi 500-1000e kirurgista riippuen ja toinen alkaen 1300e. Eli tosi paljon halvempi kun nää aiemmat mitä oon katellu..
 
rumarinta
Olen aina ollut erittäin epävarma ulkonäöstäni. Olen lapsena ollut laiha ja kun tissit alkoi kehittyä yritin peitellä niitä, olin silloin varmaan joku 10 - 11 vuotias. En oikeastaan pitänyt tissejäni mitenkään outoina, kunnes yläasteella sain kuulla että "onpa oudon muotoiset tissit". Joo. Peittelin asiaa rintaliiveillä siitä lähtien. Enkä ole edes harkinnut luopuvani peittelystä, koska en ole kuullut yhdenkään tuntemani miehen sanovan pitävänsä suurista nännipihoista.

Miltä mun tissit sitten näyttää? Juurikin sellaiset putkilot, suuret nännipihat, toisessa vielä suurempi kuin toisessa. Suurempi nännipiha on suurimmasta kohdasta 7cm, itkettää kirjoittaa se tähän. Kylmässä näyttävät ihan siedettäviltä, kun nännipihat kurtistuu ja itse nännikin kohoaa hieman. Todellakin vain hieman. Nännitkin ovat erimuotoiset, toinen on kivan pyöreä ja oikean nännin näköinen. Toinen on ihmeellinen littana. En ymmärrä miksi tai miten se edes näyttää siltä. Nännipihat saa tissit näyttämään roikkuvilta ja onhan ne kai hieman, koska jos nostan rintaa tosta rintakehältä ylöspäin, tai vedän ihoa, niin tulee ihan erinäköiset tissit. Mutta suurin ongelma on ne nännipihat ja tissin muoto. Jos vähän roikkuu niin ihan sama, se on tapahtuu kuitenkin joskus.

En voi ikinä mennä saunaan edes tyttöporukalla, aina pitää keksiä joku syy miksen pääse mukaan. Uimahallissakin vaihdan äkkiä uikkarin päälle, en todellakaan kehtaisi olla tissit paljaana siellä! Minulla on onneksi poikaystävä, jonka mielestä tissini ovat kauniit ja "täydelliset". Hahahaha. En usko, että hän voi oikeasti olla sitä mieltä. Uskon, että hän sanoo niin, koska silloin säästyy mun itkupotkuraivareilta. Perheeni ei ole myöskään nähnyt tissejäni enää 14 ikävuoden jälkeen. Ja nyt olen 20-vuotias. En yksinkertaisesti KEHTAA näyttää tissejäni kenellekään. Jopa kotona ollesani piilottelen tissejäni poikaystävältä kun vaihdan vaatteita, menen suihkuun tms.

Jos joskus eroamme poikaystäväni kanssa, en usko että saan enää uutta poikaystävää. En pystyisi näyttämään tissejäni tälläisenä kenellekään. Muuten olen vartalooni erittäin tyytyväinen, olen laiha, minulla on kauniit kasvot ja kaikinpuolin olen vain tyytyväinen. Mutta sitten tulee nämä ulokkeet, kuten moni täällä onkin kirjoittanut. Ne pilaavat kaiken. Olen kahtena yönä nähnyt painajaisia tisseistäni, enkä ole pystynyt nukkumaan, koska asia vaivaa minua niin paljon. Kaksi päivää sitten nimittäin löysin termin tubulaariset rinnat ja se oli menoa sitten. Olen vain itkenyt ja vihannut itseäni.

Minäkin toisinaan revin tissejäni, tai nännipihaa, koska ei se tunnu missään. Se on vain ihoa. Poikaystävä haluaisi kosketella tissejäni, mutta minua pelkkä ajatus oksettaa. Eikä se edes tunnu missään, joten yritän aina välttää niitä tilanteita. Kuulostaa ihan sairaalta.

Tänään lähetin Siluettiin kyselyä, paljonko maksaisi nännipihan pienennys. Toivottavasti vastaisivat pian. Täällä joku oli kirjoittanut että joku 2000e. Sen rahan saisi vielä melko nopeasti kasaan. Mutta jos hinnaksi tulee joku 6000e niin en tiedä mitä sitten teen.

En usko, että tissini ovat niin pahat, että pääsisin julkiselle puolelle leikkaukseen. Mitkä ne kriteerit siihen ovat? Riittääkö putkilon muotoiset ketunkuono tissit, suuret nännipihat, epämuodotunut toinen nänni ja nännialueen tunnottomuus syyksi? Niin ja se, että toinen tissi on hieman alempana kuin toinen (ja todella vain hieman, huomasin asian vasta eilen)? Lääkäriajankin sain marraskuun alkuun... En vain tiedä mitä siellä sanoisin. "Moi, oon katsonut googlesta kuvia tubulaarisista rinnoista ja mulla taitaa olla sellaiset. Vihaan näitä nännipihoja ja haluaisin leikkaukseen, onnistuuko sellainen?"
 
tissihäpeä
Moikka.
Oon tänään katellut netistä monia keskusteluja sekä kuvia näistä tubulaarisista rinnoista, enkä oikein tiedä kuulunko itse niiden omaavien joukkoon vaiko en.
Olen 16-vuotias (pian 17) ja rinnat on kokoa 75C. Olen muuten tyytyväinen niihin, ainoastaan nännipiha ja itse nänni huolestuttaa. Näissä näkyy tuota tubulaaristen rintojen merkkejä, eli nännipiha on "pullistunut" ja suuri, eikä nänni ole esillä. Vaan kylmässä tms. nännipiha "rypistyy" ja nännikin tulee esille.
Asia on vaivannut mua jo kauan, enkä tiedä pitäisikö ottaa asia esille lääkärin kanssa, vai vaan odottaa että ne itsestään muotoutuisivat "normaaleiksi".
Neuvoja tai ajatuksia?
Olis kiva kuulla jotain mielipiteitä tai jos jollain olis sama "ongelma"..
Mulla on sama tilanne: En ole varma onko rinnoissani toi kehityshäiriö. Olen aina kuitenki epäilly et jotain vikaa niissä on. Sun rintojen tai siis nännien kuvaus osuu mun kohalla ihan täysin oikeeseen! Sain vasta tänään tietää että on olemassa joku kehityshäiriö, ja olen jo pitkään (pari vuotta) miettinyt ottaisinko tulevaisuudessa silikonit tms. Häpeän rintojani TOSI paljon, ja se alentaa itsetuntoani. Koska rintani ovat kuitenkin kavereideni mielestä isot, he usein kehuvat niitä, vaikkeivat tiedä miltä ne oikeesti näyttää, ja sitte mulle tulee tosi sellanen häpeävä olo. mun tissit on muuten suht normaalit, mutta ne on vähän "roikkuvat" (niitä on vaikea kuvailla) ja ne ovat kokoa C. Ilman rintaliivejä ne näyttävät kuitenkin tosi pieniltä. Kylmässä ne on suht normaalin näköiset, ja nännipiha pienenee ja kanssa rypistyy. Mutta miten asiasta voi varmistua? Pitääkö mennä lääkärille tutkituttamaan rintansa? En haluaisi koska häpeen niitä. Ja saako rintojen korjautukseen jotain rahallista tukea, jos on toi kehityshäiriö?? Tai, miks sä tietäisit ku itekkin pohdit täällä samoja asioita :D
 
Viimeksi muokattu:
tissihäpeä
Alkuperäinen kirjoittaja tissihäpeä;10998655:
Mulla on sama tilanne: En ole varma onko rinnoissani toi kehityshäiriö. Olen aina kuitenki epäilly et jotain vikaa niissä on. Sun rintojen tai siis nännien kuvaus osuu mun kohalla ihan täysin oikeeseen! Sain vasta tänään tietää että on olemassa joku kehityshäiriö, ja olen jo pitkään (pari vuotta) miettinyt ottaisinko tulevaisuudessa silikonit tms. Häpeän rintojani TOSI paljon, ja se alentaa itsetuntoani. Koska rintani ovat kuitenkin kavereideni mielestä isot, he usein kehuvat niitä, vaikkeivat tiedä miltä ne oikeesti näyttää, ja sitte mulle tulee tosi sellanen häpeävä olo. mun tissit on muuten suht normaalit, mutta ne on vähän "roikkuvat" (niitä on vaikea kuvailla) ja ne ovat kokoa C. Ilman rintaliivejä ne näyttävät kuitenkin tosi pieniltä. Kylmässä ne on suht normaalin näköiset, ja nännipiha pienenee ja kanssa rypistyy. Mutta miten asiasta voi varmistua? Pitääkö mennä lääkärille tutkituttamaan rintansa? En haluaisi koska häpeen niitä. Ja saako rintojen korjautukseen jotain rahallista tukea, jos on toi kehityshäiriö?? Tai, miks sä tietäisit ku itekkin pohdit täällä samoja asioita :D
Niin ja lisäykseksi vielä, olen 15-vuotias.
 
tissihäpeä
Kyllä se vaan niin on, että jokaisella nuorella tytöllä on ns ketunnenät. Aika tekee tehtävänsä ja muokkaa rintoja vielä moneen kertaan. Vain pienellä osalla naisia rinnat ovat todella korjausleikkauksen tarpeessa. Perintötekijät vaikuttavat rintoihin (kokoon ja muotoon) eli katselkaa ympärillenne (äiti, sisko, täti, mummo) niin näette itsenne. Lähes jokaisella naisella sydämen puoleinen rinta on suurempi kuin oikea.
Alle 25 vuotias on kovasti itsekeskeinen ja ulkonäköönsä kriittinen ja sekin on ihan normaalia, kuuluu kehitykseen. Liiallinen itsensä tuijottelu sekä vertailu toisiin naisiin on kuitenkin turhaa. Jokainen meistä on erilainen kasvoista, rakenteelta, rinnoista, emättimestä, sormenjäljistä koska olemme ainutlaatuisia yksilöinä. Se miltä tyttö nyt 15 vuotiaana näyttää ei todellakaan ole se sama nainen 30 vuotiaana puhumattakaan vanhempana. Kasvojen muoto muuttuu koska luusto (hampaissa sekä kasvoissa) muotoutuu ja lapsen kasvoisuus katoaa. Samoin käy koko keholle. Meihin vaikuttavat geneettiset tekijät mutta myös muut tekijät. Geenejä emme voi muuttaa, mutta nuo muut tekijät ovat sellaisia, joilla pystymme vaikuttamaan siihen miltä näytämme nyt ja tulevaisuudessa. Tulee sitten sitä diibadaabaa, joka kyllä pitää paikkansa ja on tutkittua. Esimerkiksi terveelliset elämäntavat ravinto (näkyy kasvussa, hiuksissa, kynsissä, ihossa, hampaissa ja yleisessä hyvinvoinnissa) liikunta (samat kuin edellä). Myös huonot asiat näkyvät valitettavasti kehossamme tupakointi, huono ravinto, alkoholin lipittely, liikkumattomuus, valvominen jne.
Seksi ei ole rinnoista kiinni, ei nyt eikä myöhemminkään. Pojat käyvät ikäisenäsi niin kuumana, että riittää kun on tyttö. Sitäpaitsi yksi tykkää pienirintaisista ja toinen isoista. Sinuna en olisi huolissasi lainkaan se oikea löytyy kyllä, joka rakastaa, kunnioittaa ja arvostaa sinua juuri sellaisena kokonaisvaltaisena yksilönä kun olet.

No mä olen 15-vuotias (marraskuussa 16), mun nuoremmalla isosiskolla 18-v. on täysin normaalit pyöreät ja isot rinnat, mun äitillä on kanssa ihan normaalit pyöreät ja isot rinnat (toki imetys vaikuttanut ja ikä) ja mun vanhemmalla isosiskolla 22-v. on vähäsen roikkuvat mutta pöyreät. Kaikilla kolmella on nätit normaalit rinnat, joissa se nännipiha on pieni ja symmetrinen ja nänni ulkoneva. Mulla sellaset "turvonneet" nännipihat ja ne on isot ja erikokoset toisiinsa nähden, ja nännit ei erotu ellei oo kylmä, tai jos oon koskenu rintoihini. Mutta ei se välttämättä riitä kun tämän ikäisillä pojilla on vaan tyttö, onhan se noloa jos ei poikaystäväs haluukkaan mitään koska tissit on iha rumat ja se on sille aikamoinen turn-off, kun se on nähny muualla vaan pyöreitä, symmetrisiä tissejä ja nännejä. Ja vaikka kelpaisikin, niin ei se silti itsetuntoa nosta, ja alastomuus tulee aina olemaan epämiellyttävä kokemus.
 
Viimeksi muokattu:
nuori vielä
itse olen 16 vuotias ja rinnat kokoa 75B, mietin ennen että kaikilla nuorilla on ensin ketunnokkatissit, mutta nämä eivät tästä ole kehittyneet pitkään aikaan, kun taas kaikilla muilla ikäisilläini on jo ihan normaalit rinnat... Tissieni kokoon olen ihan tyytyväinen, mutta nännipiha on todella pullea, ulkoneva ja roikottaa koko rintaa alaspäin. Itse nänni on lähes olematon! Kylmällä, kun nännipiha on "laskeutunut" ja nänni erottuu, olen kyllä tyytyväinen tissien ulkonäköön, joskus yritän jopa väännellä nänniä että se rypistyisi pienemmäksi, mutta tämä auttaa vain korkeintaan puolen minuutin ajan :D
 
Rohkaistunut
Haluan kiittää kaikkia tähän keskusteluun osallistuneita. Ilman tätä tuskin olisin rohkaistunut menemään näyttämään rintojani lääkärille.

Olen 23-vuotias ja kärsinyt pienistä ja tubulaarisista rinnoistani 10 vuotta. Yläasteen alusta asti jouduin aina keksimään tekosyitä olla menemättä uimahalliin tai saunaan, koska häpeä oli ylitsepääsemätön. En uskaltanut myöskään näyttää rintojani pojille, ja siksi menetin neitsyyteni todella myöhään. Ekan oikean poikaystävän sain vasta parikymppisenä, ja hän oli ensimmäinen, jolle uskalsin paljastaa rintani, mutta minusta tuntui, että ne inhottivat häntä, enkä pystynyt nauttimaan seksistä kunnolla.

Nykyinen poikaystäväni on minua reilusti vanhempi, ja hän pitää rinnoistani, eikä haluaisi minun menevän leikkelemään niitä, mutta itse haluan sen tehdä. Itsetuntoni on kärsinyt älyttömän paljon siitä, että olen kokenut olevani aina erilainen ja epämuodostunut. Jos kerran asia voidaan korjata, niin on varmasti pienempi häpeä näyttää rintoja lääkärille kuin joutua kärsimään lopun elämää huonosta itsetunnosta. Aika on varattu huomiseksi. Toivottavasti saan lähetteen hyksiin plastiikkakirurgille.
 
tubu
Täällä yksi tubulaariset rinnat omistava 21-vuotias, joka on menossa kuukauden sisällä julkiselle puolelle leikkaukseen :) 6 kk hoitotakuu tulee joulukuun puolessa välissä täyteen, ja viimeistään silloin pitäisi päästä. Viime viikolla kävin plastiikkakirurgin vastaanotolla, ja hän sovitteli sopivia implantteja. Mulla on järkyttävän rumien rintojen lisäksi myös n. puolen desin kokoero rinnoissa.

Kaikki alkoi omalla kohdallani niin, että törmättyäni aiheeseen netissä ja tunnistettuani rintani tubulaarisiksi, varasin ajan työterveyslääkärilleni, jotta voisin saada lähetteen julkiselle puolelle. Työterveyslääkäri ei yllättäen ollut koskaan kuullutkaan tubulaarisista rinnoista - vollotin koko käynnin ajan, ja lääkäri yritti vakuutella että ihan normaalit rinnat on, erikokoiset vain. ilmeisesti olin niin säälittävä, että hän loppujenlopuksi laittoi kuitenkin lähetteen eteenpäin ja tuumasi että "no, kai se voisi olla syy että häpeät rintojasi niin paljon."

Niin meni taas 3-4 kk, ja lopulta sain ajan näytille julkisen puolen plastiikkakirurgille. Olin jo valmistautunut kaikkiin mahdollisiin "puolusteluihin" joita tarvitsin työterveyslääkärille, mutta kappas vain, plastiikkakirurgi sanoi heti että kyllä, sinulla on rintojen kehityshäiriö. Se oli kamalaa, mutta myös samalla todella helpottavaa kuulla - rintojen ei kuuluisi olla näin rumat.

Nyt ainoa ongelma on se, että plastiikkakirurgi tahtoisi laittaa implantit lihaksen alle, mutta minä tahdon ne lihaksen päälle koska olen kilpaurheilija. Kovaa treenaavalla lihaksen alle laitettavilla implanteilla on useita miinuspuolia, ja koska toinen, urheilijalle sopivampi vaihtoehto on asettaa implantit lihaksen päälle, pidän asiassa puoleni. Toki kylläkin mikä vaihtoehto vain on parempi kuin nämä nykyiset rumilukset..

Nännejä ei plastiikkakirurgin mukaan pienennetä ainakaan vielä samassa istunnossa, myöhemmin, jos näin tahdon. Luultavasti tahdon. Kokoa implanteille tulee 215 ml ja 165 ml, koska kokoeroa rinnoilla on sen verran. Nyt odotan leikkausta oikein kovasti, ja toivon, että plastiikkakirurgi ottaa toiveeni huomioon.

Tällainen tarina tälläkertaa, siispä kyllä tarpeeksi tubulaariset rinnat leikataan :)
 
bluebee
olisipa mullakin käynyt noin hyvä tuuri, mä en saanut mitään lähetettä :(

ja kysyjälle: laitoin viestiä vain netistä löytämilleni plastiikkakirurgeille, tuo 500e ylöspäin oli pelkästä nännipihojen pienentämisestä, tosin itekin vähän ihmettelin että miten ihmeessä noin halpa.. plastiikkakirurgin nimi oli asko jotain? ilmeisesti aika tunnettu suomessa..
 
18itsetunnoton
Hei!
Olen 18-vuotias tyttö ja olen aina inhonnut rintojani, kuppikokoni on E75 tai F75, rintani ovat siis suuret. Nännit ovat aina olleet turvonneet ja nännin nipukka on näkyvissä vain kun minua oikeasti palelee. Ja rinnat roikkuvat todella reilusti (eikä se ole minusta tässä iässä normaalia). Gynekologin tehdessä rinta tutkimusta käynnin yhteydessä, olen kysynyt, onko rintani tavalliset. Gynekologi vastasi niiden olevan tavalliset. Siihen asti olin aina ollu hyvin häpeissäni rinnoistani. En koskaan ollut näyttänyt niitä kenellekkään.

Tästä kun rintoja näytin gynelle on aikaa jo pari vuotta. Sen jälkeen äitini kehotti minua olemaan itsevarma ja rakastamaan rintojani ja näyttämään ne rohkeasti myös poikaystävälleni. Minä tein näin ja tunsin pari vuotta rintojeni olevan tavalliset, vaikka niitä häpesinkin. Koskaan en ole ystävilleni rintojani näyttänyt tai olen käynyt n.6vuotta sitten viimeksi yleisessä suihkussa. Erosin poikaystäväni kanssa kolmen vuoden seurustelun jälkeen ja nyt hän kertoi kuinka rintani ovat kuvottavat ja roikkuvat ja kehotti minua tekemään niille jotain. Tämä lause sai minut suunniltani ja ryntäsin nettiin lukemaan roikkuvista rinnoista ja huomasin, että minulla todellakin on tubulaariset rinnat, isot sellaiset. Nyt en pysty asian kanssa enää olemaan ja ajattelin uskaltautua yksityiselle plastiikkakirurgille ja varata ajan leikkaukseen, korvaapa vakuutus tai ei.

Äitini on todella ymmärtäväinen ja varmasti kustantaa tämän jos vakuutus ei korvaa. Olen todella katkera nyt exälleni ku sanoi minulle näin ja pilasi itsetuntoni totaalisesti. Toisaalta olen iloinen että hän sanoi ja tajuan vihdoin tehdä asialle jotain, että voisin tuntea oloni itsevarmaksi. Lapsellinen exäni on ja tietysti sanoi minulle näin koska tietää minun häpeävän rintojani. Mutta nyt aijon oikeasti saada asiaan muutoksen!
Minua vain vaivaa, kun olen näin nuori, niin voiko muokatuilla nänneillä ja silikoneilla muokatuilla rinnoilla imettää? Ja ovatko arvet suuret ja näkyvät?
 
hmm..
Olen 15-vuotias tyttö, ja minäkin kärsin tubulaarisista rinnoista. Rintani ovat suunnilleen tämän näköiset: Uudelleenohjausilmoitus.........

Niissä ei ole tuonkaan vertaa "täytettä" ja nännit ovat hiukan isommat, eli voisi varmaan sanoa että tubulaarisuus rinnoissani ei ole ollenkaan lievää, päinvastoin. Olen jo käynyt näyttämässä rintojani terveydenhoitajalla sekä lastenlääkärillä neuvolan puolella, mutta heidän mielestään niissä ei ole mitään vikaa.. he eivät maininneet mitään siitä että rinnoissani olisi tälläinen kehityshäiriö, vaan sain itse eilen tietooni netissä surffaillessani että minun rinnoilleni on olemassa ns.diagnoosi.. En ole ala-asteen jälkeen kehdannut käydä suihkussa kenenkään kanssa, en edes siskoni enkä parhaan ystäväni.
Äidiläni ja siskollani on tavalliset rinnat, ja siskoni pilkkaa minua rinnoistani.. tuskin pilkkaisi jos tietäisi tubulaarisuudesta. Olisiko minun mahdollista päästä tässä iässä leikkaukseen? Rintojeni takia olo on koko ajan TODELLA epävarma, ilman vaatteita ja vaatteet päällä... Olen lukenut, että e-pillerit saattavat kasvattaa rintoja, joten voisiko niiden avulla tehdä rinnoista yhtään "normaalimman" näköiset?

Ja tässä lopussa täytyy kiittää tästä keskustelupalstasta, koska en ole koskaan nähnyt samanlaisia rintoja kellään muulla kuin minulla, joten luulin että olen maailman ainoa nainen jolla on tälläiset, omasta mielestäni todella rumat rinnat jotka alentavat itsetuntoa ja saavat tunteman itsensä vähemmän naiseksi... Ymmärrän kyllä, että rintani voivat nuoren ikäni vuoksi mahdollisesti vielä kehittyä, mutta koska rinnoissani ei ole tapahtunut ollenkaan muutosta kolmeen vuoteen ja olen myös lukenut muiden kokemuksia niiden kasvusta, oletan että näin ei tule käymään...:(
 
matuska8
Nimimerkki hmm...

Olen sua kymmenen vuotta vanhempi nainen. Muistan, kun olin sun ikäinen. Katsoin alastonta ylävartaloani katkerana peilistä. Aikuismaiset kasvot ja "rinnat", jotka eivät yhtään sopineet noihin kasvoihin. Kyllä itkin monet itkut.

Todella ikävää, ettet ole saanut hoitohenkilökunnaltakaan yhtään tukea. Ikäsi puolesta olet vielä nuori, eikä tämä ongelma ole kovin hyvin ilmeisesti ammattilaisillakaan tiedossa. Varmasti luulivat, että rintasi kehittyvät vielä. Vielä ikävämpää on tuo, että oma siskosi kiusaa. Onko kyseessä isosisko? Onpas lapsellinen!

Ainakaan mulla ei e-pillerit toimineet rinnan kasvattajina. Olin 16-vuotiaana todella hoikka ja lihonut reippaasti ylipainoiseksi vuosien varrella. Se on vaikuttanut vähän rintoihin. Vieläkin ne ovat tosin selkeästi tubulaariset ja epäsuhdassa muun kropan kanssa. En edelleenkään ole "ylpeä" rinnoistani tai esittele niitä helposti. Koen silti, että mulla on yhtälailla oikeus käydä uimahallissa jne. kuin muillakin. Olen myös onnellinen, että rinnat ovat terveet, ei syöpää tms.

Itseäni ahdisti ja pelotti nuoresta asti, että omassa kropassa on jotakin muutakin vikaa kuin vain ulkonäkö. Pelkäsin, etten koskaan saisi lapsia. Sitä ennen pelkäsin tietysti, etten koskaan saisi poikaystävää. Turhaksi osoittautuivat nekin huolet. Minulla on ollut poikaystäviä. Nyt olen raskaanakin rakkaalleeni, vuosien yrityksen jälkeen.

Sanoisin sulle, että anna ajan mennä. Korosta ulkonäössäsi muita piirteitä, varmasti olet muuten kaunis. :) Yritä kehittää itsetuntea muiden asioiden kuin rintojen ympärille! Muutaman vuoden päästä olet täysi-ikäinen ja voit reippaana mennä lääkäriin jos vielä koet asian ongelmaksi.
 
rarkam
Hei ja kiitos kaikille kirjoittajille! Ihanaa saada vertaistukea :)

Minäkin olen vuosikausia potenut häpeää ja inhoa pienistä kehittymättömistä rinnoistani ja vasta nyt kahden lapsen synnytyksen ja epäonnistuneiden imetysten jälkeen löysin syyn sille miksi rintani ovat mitä ovat. Olen vain ajatellut että ne nyt vaan ovat sellaiset ja hyvillä liiveillä niistä saa ihan ok näköiset. Kaikkein eniten minua harmittaakin se etten ole pystynyt imettämään lapsiani ja ulkonäköseikat tulevat vasta toisena. En vielä tiedä menenkö joskus leikkaukseen, toisaalta haluaisin, mutta toisaalta taas en. Pystyn varmasti elämään näidenkin kanssa. Ihan huvikseni haluaisin kuitenkin kuulla mielipiteen teiltä muilta, miltä nämä muiden mielestä näyttävät. Menisittekö leikkaukseen, ovatko nämä ihan kamalan epänormaalit? Löysin melkein identtisen kuvan netistä:

http://www.thebreastdocblog.com/tubular-breast-deformity/

Tuollaiset ketunnokat siis omistan :) Koskaan en ole pitänyt rintojani kauniina, mutta olen lapsesta aikuisuuteen harrastanut kilpauintia ja edelleenkin käydään uimahallissa viikoittain, joten rintani ovat osa minua ja sadat vieraatkin ihmiset ovat ne nähneet. Siltä osin mulla ei ole mitenkään huono itsetunto enkä ole jättänyt mitään tekemättä niiden vuoksi. Vasta nyt äskettäin kun kuulin että ne ovatkin jotenkin "kehitysvammaiset" olen alkanut niitä enemmänkin miettiä että ovatko ne nyt sitten ihan kamalan epänormaalit ja ovatkohan veraat ihmiset niitä kummastellen katselleet. Minulle kun ne ovat olleet vain hieman kummalliset pienet rinnat. Mutta sitähän tämä nykyään on, kun eletään niin ulkonäkökeskeisessä yhteiskunnassa. Mutta sanokaa ihmeessä suoraan, en loukkaannu :) Kivahan se olisi jos saisi sellaiset pyöreemmär rinnat mutta en tiedä olenko valmis maksamaan niin paljoa ja ottamaan niitä kaikkia terveysriskejä.

Ja tsemppiä kaikille kohtalotovereille, älkää masentuko :)
 
tukea tarvitsemassa.
Edelleen kaipailisin kokemuksia siitä, että onko kukaan käynyt näyttämässä tubulaarisia rintojaan Oulun YTHS:llä? Keneen lääkäriin suosittelisitte ottamaan yhteyttä? Pelkään ottaa yhteyttä terveyskeskukseen, koska en halua kuulla turhaan tietämättömiltä ihmisiltä sitä, että rintani olisivat 'normaalit'.
 
kuu
Hei ja kiitos kaikille kirjoittajille! Ihanaa saada vertaistukea :)

Minäkin olen vuosikausia potenut häpeää ja inhoa pienistä kehittymättömistä rinnoistani ja vasta nyt kahden lapsen synnytyksen ja epäonnistuneiden imetysten jälkeen löysin syyn sille miksi rintani ovat mitä ovat. Olen vain ajatellut että ne nyt vaan ovat sellaiset ja hyvillä liiveillä niistä saa ihan ok näköiset. Kaikkein eniten minua harmittaakin se etten ole pystynyt imettämään lapsiani ja ulkonäköseikat tulevat vasta toisena. En vielä tiedä menenkö joskus leikkaukseen, toisaalta haluaisin, mutta toisaalta taas en. Pystyn varmasti elämään näidenkin kanssa. Ihan huvikseni haluaisin kuitenkin kuulla mielipiteen teiltä muilta, miltä nämä muiden mielestä näyttävät. Menisittekö leikkaukseen, ovatko nämä ihan kamalan epänormaalit? Löysin melkein identtisen kuvan netistä:

Tubular Breast Deformity Houston, Katy, Sugar Land | The breast doc blog

Tuollaiset ketunnokat siis omistan :) Koskaan en ole pitänyt rintojani kauniina, mutta olen lapsesta aikuisuuteen harrastanut kilpauintia ja edelleenkin käydään uimahallissa viikoittain, joten rintani ovat osa minua ja sadat vieraatkin ihmiset ovat ne nähneet. Siltä osin mulla ei ole mitenkään huono itsetunto enkä ole jättänyt mitään tekemättä niiden vuoksi. Vasta nyt äskettäin kun kuulin että ne ovatkin jotenkin "kehitysvammaiset" olen alkanut niitä enemmänkin miettiä että ovatko ne nyt sitten ihan kamalan epänormaalit ja ovatkohan veraat ihmiset niitä kummastellen katselleet. Minulle kun ne ovat olleet vain hieman kummalliset pienet rinnat. Mutta sitähän tämä nykyään on, kun eletään niin ulkonäkökeskeisessä yhteiskunnassa. Mutta sanokaa ihmeessä suoraan, en loukkaannu :) Kivahan se olisi jos saisi sellaiset pyöreemmär rinnat mutta en tiedä olenko valmis maksamaan niin paljoa ja ottamaan niitä kaikkia terveysriskejä.

Ja tsemppiä kaikille kohtalotovereille, älkää masentuko :)
Hei!
En menisi leikkaukseen, jos minulla olisi tuollaiset rinnat kuin kuvassa. Minusta nuo ovat ihan ok, eivät edes roiku. Itse olen käynyt korjauttamassa rintani, ne olivat tubulaariset ja roikkuivat pahasti. En kuitenkaan ottanut implantteja, sillä minulla oli omaa rintakudosta tarpeeksi. Olisin ollut tyytyväinen, jos minulla olisi ollut noinkin terhakkaat rinnat. :)

Vaikken lääkäri olekaan, niin veikkaisin, että sen kokoiset rinnat kuin kuvassa oli, korjattaisiin varmaankin implanttien avulla (?), ja itse ainakin ottaisin mieluummin nuo luomuversiot. :) Ja varsinkin jos rinnat eivät muutenkaan rajoita elämääsi, eli käyt uimahalleissa yms., ja ne saa liiveillä ok näköisiksi, etkä ole menettänyt itsetuntoasi niiden takia, niin en sinuna alkaisi enää tässä vaiheessa miettiä korjausta, edes ilman silikoneja, ja puhumattakaan silikoneista, joista olisi pidemmän päälle vain enemmän vaivaa, jos/kun ne jossain vaiheessa pitäisi vaihtaa.

Siinä minun mielipiteeni! :) Hauskaa joulua!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä