tuhruplussat

  • Viestiketjun aloittaja komppis
  • Ensimmäinen viesti
komppis
Kertokaa kokemuksianne tuhruilusta ennen menkkojen odotettua alkua/raskauden alussa. Tuhruilitteko ja olitteko silti raskaana? Milloin tuhruilu loppui? Sujuiko kaikki hyvin?
 
äitix2
Esikoista kun aloin odottaa niin kaksi päivää tuli sellaista ruskehtavaa vuotoa joka loppui sitten. Eli vuotoa tuli silloin kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Kun vuoto loppui tein testin, koska ihmettelin parin päivän tuhrua, menkkaoireita oli edelleen ja plussa sieltä sitten pamahti. Toisella kerralla sitten ei mitään vuotoa tullut.
 
Mimmu
Minulla oli jäi ihan vähän tuhrua vessassa käydessä paperiin yhtenä iltana ja yhtenä aamuna noin viikko oviksesta (eli noin viikko ennen kuukautisten odotettua alkua). Koskaan aiemmin ei ollut tuollaista ollut ja salaa toivoin, että olisiko sieltä plussa tulossa. Ja olihan sieltä :) Nyt rv 28+ ja ainakin tähän asti on mennyt oikein hyvin :)
 
dee
Mulla alko pillereiden lopettamisen jälkeen tuhruvuodot jotka kesti 2-5 päivää ennen menkkoja. Myös ennen plussausta tuhrut tuli niin kuin muissakin kierroissa, tällä kertaa ne vain kestikin 6 päivää jonka jälkeen normaaleja menkkoja ei tullutkaan. Plussauksen jälkeen tuhruvuotoa hieman niukempaa ruskeaa vuotoa on tullut päivittäin...
 
hankalaa
Hei, minua kiinnostaa myös tämä tuhruilu. Ollaan yritetty jo pidempään käärön hankintaa (parisen vuotta). Tuhruillu en ole koskaan ennen menkkoja kuin pari/muutaman tunnin. Nyt tuhruttaa välillä ja tuntuu että menkat alkavat justiinsa, mutta mitään ei sitten ""näykkään"". Toinen tuhrupäivä on nyt menossa, kp 34/28. Raskausoireita ei varsinaisesti ole, joten en tavallaan usko raskaanakaan olevani.

Mutta kaikenlaisten tuhruilujen kanssa raskautensa aloittaneilta kaipaisin silti vielä kokemuksia.
 
dee
Hei ""hankalaa"", niin kaikillahan ei niitä raskausoireita vielä ensimmäisinä viikkoina edes tule...ja joillain ei tule vielä ensimmäisien kuukausienkaan aikana! Raskaudet kun on niin yksilöllisiä...Plussa onnea! :)
 
dee
Hei Krisse, pillerit lopetin tasan vuosi ennen plussausta ja itse yritystä ehti kertyyn 10 kuukautta. Olin itse vähän huolissani tuhruista (vielä kun ne kestivät niin kauan ja kun ennen pillereitä ei mitään sellaisia ikinä ollut ollut) kun arveltiin niiden johtuvan hormonihäiriöistä (keltarauhasen vähyys) ja sen estävän raskautumisen, mutta plussa sieltä vihdoin kuitenkin tuli :eek:)
 
jospa olisi toivoa
Hei, kärsin myös tiputtelusta ennen menkkoja, joten saanen tunkea seuraanne:)?

Dee, hienoa, että plussasit tuhruilusta huolimatta!Haluaisin tietää, millaista tuhruilua tarkoitat ja te muutkin tarkoitatte?

Mulla tulee viikonkin ennen menkkoja tuhrua/tiputtelua, joka on välillä ihan kunnon verta ja sillon luulenkin, että vaihtuu kp 1, mut ei sittenkään..tai sitten ruskehtavaa/oranssihtavaa vuotoa..Onko muidenkin tuhruilu tällaista?
 
dee
Heipsan! Normaaleissa kierroissa tuhrut on ollut punertavaa/rusehtavaa niukkaa vuotoa niin että parilla pikkuhousunsuojalla päivässä pärjäs hyvin. Tosin jouduin tuhrujenkin aikana aika paljon käyttään siteitä kun ei sitä koskaan tiennyt koska se kp1 rapsahti...Tuhrupäivien määrä kun niin vaihteli kierroissa, kun kierrotkin oli kaikkea 22 ja 33 väliltä...
Kierrossa jossa raskauduin tuhrut olivat määrältään samanlaista niukkaa vuotoa, mutta varsinaisen punertavan vuodon tilalla tuli ennemminkin vaaleanpunaista vuotoa. Ruskea vuoto oli samanlaista kuin aikaisemminkin. Loppuviikon tuhrut olikin jo vähän ""limaisempia"" ja valkovuodonsekaisia. Lisäksi sen tuhruviikon jälkeen valkovuodon seassa tuli pari punaista riekaletta. Mitähän vielä...? No jos sulle/teille tulee jotain mieleen niin vastailen mielelläni lisää :)
Plussa onnea kaikille tuhruilijoille!
 
toivoa siis on
Kiitos Dee! Tutulta kuulostaa,mut mulla tosiaan parissa kierrossa nyt tullu välillä kunnon hyytymiä, että oon tosiaan luullu tädin kurvanneen paikalle aikasemmin.Huh, ku hankalaa tä naisen elämä!

Nyt menkat tuloillaa, tiputellu taas viikon ja oon ollu tosi, tosi kypsä.Meillä yritystä kohta puolisen vuotta.Ens kuus meen kyllä lekurille, että kattois vähän ultralla paikkoja ja sen semmosta.

Ai niin, Dee, kävitkö tutkituttamassa itseäsi tuhruilun takia?Otettiinko ultraa tai keltrauhashormonikokeita?Ajattelin pyytää molemmat.Mut siis ihan ""luomusti"", ilman hormoneitako teillä sitten tärppäs?
 
dee
Lääkärillä kävin kun pillereidenvaihdos oli laittanut mun hormonitoiminnan ihan sekasin...olin kuulemma jonkinnäkösessä synnytyksen jälkeisessä tilassa tai raskaana. Muita kokeita ei otettu kuin prolaktiini (prolaktiinia alkaa erittyyn synnytyksen jälkeen, se nostaa maidon rintoihin) ja tehtiin raskaustesti. No raskaanahan en ollut mutta prolaktiiniarvo oli hieman korkea.
Yllätyksenä lääkäri sanoikin ettei mitään hoitoja vaan annetaan luonnon korjata ajallaan ja jos ei vuodessa tuhrut vähene/lopu ja kierrot tasoitu niin sitten vasta lääkkeet. Sanoi kaiken johtuvan pillereistä ja et sellasta sattuu...ennuste lapsensaantiin ei ollut kauhean hyvä. Kuitenkin kaikkia todennäköisyyksiä vastaan tässä sitä nyt odotellaan esikoista ja ihan luomusti :)Toivottavasti vaan kaikki menee hyvin.
 
komppis
Tuhruilu kohdallani siis ongelma, siksi kyselen tätä asiaa. Olen kuullut että kuitenkin tuhruilijatkin ovat raskautuneet.
Mulla tuhruttelee viikon ennen menkkoja ja lääkärin mukaan keltarauhasen toimintahäiriö, joka estää alkion kiinnittymisen kohdun seinämään. Hoitona hormonit.

Luulin jo plussaavani, sillä oireet olivat sen mukaiset mutta kp2 menossa eli se siitä.

Kiitos kaikille vastanneille!
 
kristallli
osaisiko kukaan neuvoa minua, raskauden jälkeen otin hormoonikierukan joka poistettiin ( ei sopinut) sen jälkeen otin käyttöön nuvaring renkaan mutta päätettiin mieheni kanssa se lopettaa. nyt olen ollu 6kk ilman mitään.
ennen menkat tulivat ihan säännöllisesti mutta nyt kaks viikkoo sitten oli normaali vuoto, ja nytten kolmepäivää sitten alkoi taas!! mutta se on ollu sitä haisevaa ja ruskeaa vuotoa.
olisiko testin teko paikka?
 

Yhteistyössä