Tuhruvuoto ennen kuukautisia ja raskaustoiveet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vuotohäirikköinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vuotohäirikköinen

Vieras
Voiko raskaaksi tulla/oletteko onnistuneet vaikka tuhruvuotoa olisi ennen kuin varsinaiset kuukautiset alkaa?

Itsellä se alkaa vaihtelevasti muutama päivä- viikko ennen oletettuja menkkoja. Nyt esim kp 25/26(-28) ja tuhrua on pyyhittäessä... :-( Kierto on muuten suht säännöllinen 26. Onko se muuten aina merkki siitä, ettei ole raskaana, jos tuhrua on eli onko mun peli tämän kierron osalta pelattu?

Kyllä minusta raskaaksi voi tulla tuhrun aikana. Tuleehan joillekin ihan "normaalit" menkatkin. :) Muutaman päivän tuhruvuoto ennen menkkoja tuskin alkiolle on haitallista.

Minulla on ollut samaa ongelmaa, kierto 27-28 päivää, ovis kp 12-13. Tuhruttelu alkaa yleensä pari päivää oviksesta. Olen käyttänyt tuohon tuhruun niin teroja, primoja kuin lugeja, mutta ei niistä ole suurta apua. Oletko sä käyttänyt mitään lääkitystä tuohon vuotohäiriöön?

Nyt minulla on menossa todella outo kierto. Tällä hetkellä kp 20, eikä pisaraakaan tuhruttelua. :O Tässä kierrossa ei ole edes käytössä mitään noista lääkkeistä, vain 100mg ASAa päivässä. Elättelen jo vähän toiveita plussasta, mutta en vielä kovin suuria. :) Olen ehkä onnistunut kuvittelemaan itselleni raskausoireita, vaikka en vielä kovin opitimistinen olekaan. :D Viikon ajan mahani on turvonnut todella paljon iltaisin ja minulla on paha, etova olo lähes koko ajan. Nämä oireethan on aivan liian aikaisia, johtuakseen raskaudesta. :) Minun kierrollani se tarkoittaisi, että olisin alkanut oireilla heti hedelmöittymisen aikaan.

Mutta pidetään peukkuja, että saataisiin plussat tikkuun. :)

Hei!

Oman kokemukseni mukaan voitte olla raskaana, vaikka olisikin tuhrutellut. Minä luulin, että kuukautiseni alkoivat, koska oli pientä tuhruvuotoa. Seuraavana aamuna tein kuitenkin varalta testin ja sehän oli positiivinen. Eli se tuhruttelu ei välttämättä kerro mitään siitä, onko raskautunut vai ei.

t. Oink rv 10+5

Kiva saada vastauksia!
toinen samanlainen, kuulostaa ihan lupaavalta oireesi... :-)
en ole (vielä) syönyt muuta lääkitystä kuin kilpirauhasen vajaatoimintaan kuukauden verran. Ajattelin seurata tilannetta vielä vähän aikaa, jospa kilpirauhasarvojen normalisoituminen tasoittais sitten muitakin hormoneja ja kiertoa..? Varmaan se keltarauhasen toiminta pitäis testata myös. Onko sulla lääkitykseen ollut syynä siis keltarauhashormonin vähäisyys?

Oink, oliko sulla tuhruttelu joka kuukautinen vaiva, vai vain ennen plussaa? Onnittelut raskaudesta!

Mulla oli ovis tässä kuussa kp 15 (ovisplussa kp 14, normaalisti tullut kp12) nyt menossa kp26 ja testasin aamulla superherkällä ja negaa näytti :-( no eipä ainakaan tarvi pettyä niin pahasti kun (/jos?) menkat alkaa taas... eli pientä toivoa voi vielä elätellä.

Mulla on joka kierrossa ollut vähän tuhruvuotoa ensin. Niinpä luulin, että menkat alkavat ja olinkin tosi ihmeissään plussasta. Kiitoksia onnitteluista! Nyt toivotaan, että kaikki menee hyvin. Tsemppiä kaikille!

t. Oink

Olen neljä vuotta sitten tullut raskaaksi ja saanut lapsen, vaikka sitä ennen neljän vuoden ajan kärsinyt tuhrulla alkavista menkoista (3-4 päivän ajan ennen kunnon vuotoa tuli ruhrua). Siinä kierrossa kun raskaus luomusti tärppäsi ei kyllä tullut pisaran pisaraa mitään vuotoa. Synnytyksen jälkeen alkoivat pian normaalit menkat mitkä vähitellen muuttuivat taas tuhrulla alkaviksi. Nyt toista lasta yritetty jo pitkään, ja viimeiset neljä kuukautta olen lugesteronin avulla pitänyt tuhruvuodot täysin poissa. Se ei kuitenkaan ole auttanut raskautumiseen, sillä syy todnäk enemmänkin munasolujen laadussa, johon nyt clomit kokeilussa. Ennen lääkitystä minulla todettiin välillä alentunutta progesteronituotantoa, mutta välillä se on taas ollut ihan ok, vaikka siis tuhruilu ollut aina samanlaista. Ymmärtääkseni ovulaation jälkeen pitäisi olla ainakin 10 päivää niin, ettei tuhrua tulisi, jotta kiinnittyminen onnistuisi.

Hienoista oireista huolimatta en raskautunut tässä(kään) kuussa.

Mutta positiivista oli että tiputtelu alkoi vasta päivän ennen menkkoja, jotka nekin alkoivat kaksi päivää normaalia myöhemmin. Testiä en ehtinyt vielä tekemään, joten voihan olla että kemiallinen raskaus/alkuraskauden km tai joku vastaava aiheutti nuo oireet. Tosin en kyllä vieläkään vuoda "kunnolla", vaan pikkuhousunsuojilla pärjää vielä ihan hyvin. Kipuja on kyllä jonkun verran, normaalia vähemmän kuitenkin.

Olenko ihan tyhmä, jos testaan muutaman päivän päästä, vaikka menkat onkin alkaneet, mikäli ne ei nyt kohta puolin muutu normaaliksi vuodoksi? :) Yleensä kyllä pidän menkkoja selvänä merkkinä siitä ettei raskaus ole alkanut, mutta nyt on takana sen verran outo kuukausi...

Hienoista oireista huolimatta en raskautunut tässä(kään) kuussa.

Mutta positiivista oli että tiputtelu alkoi vasta päivän ennen menkkoja, jotka nekin alkoivat kaksi päivää normaalia myöhemmin. Testiä en ehtinyt vielä tekemään, joten voihan olla että kemiallinen raskaus/alkuraskauden km tai joku vastaava aiheutti nuo oireet. Tosin en kyllä vieläkään vuoda "kunnolla", vaan pikkuhousunsuojilla pärjää vielä ihan hyvin. Kipuja on kyllä jonkun verran, normaalia vähemmän kuitenkin.

Olenko ihan tyhmä, jos testaan muutaman päivän päästä, vaikka menkat onkin alkaneet, mikäli ne ei nyt kohta puolin muutu normaaliksi vuodoksi? :) Yleensä kyllä pidän menkkoja selvänä merkkinä siitä ettei raskaus ole alkanut, mutta nyt on takana sen verran outo kuukausi...

testaa ihmeessä! ei kai siitä muuta haittaa ole kuin että jonkun verranhan siihen rahaa menee.. (amazon.co.uk :sta clear bluet n. puolet halvempia kuin suomessa, kannattaa tilata, ja mainostaa asiasta apteekissa :-) jos vaikka laskisivat hintoja...) Minusta kuukautisten alkaminen on pahempi "shokki" kuin negatiivinen testi. Mulla siis itsellä menkat alkoi ajallaan tässä kierrossa, plaah... parempia plussatuulia sinulle! :-)

Viimeksi muokattu:
niin lisäyksenä vielä toinen samanlainen, käsitin siis että sulla vaan tuhrua/niukkaa vuotoa, ei oikeat menkat? niukka vuotoa voi olla raskaanakin, esim kiinnittyminen... tsemppiä joka tapauksessa!!

Yhteistyössä