Tukiperheistä Oulun seudulla..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "väsynyt äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"väsynyt äiti"

Vieras
Tietääkö kukaan, miten helposti tukiperheen saa Oulun suunnalla? Olen yh-äiti ja aivan loppu vajaa kaksi vuotiaani kanssa. Olen masentunut ja syön lääkkeitä, silti olen kärttyinen koko ajan. Hermostun pienistäkin asioista ja tukiverkostoa ei ole, tai olisi kyllä jos jollakulla vain olisi aikaa auttaa, mutta ei. Rakastan lastani enemmän kuin mitään muuta, ja olen kuullut tukiperhetoiminnasta pelkkää hyvää. Mietin, että onko ihan mahdotonta kuvitellakaan saavansa tukiperhettä? Mies ei kuvioissa.

Niistä on ilmeisesti kova kysyntä? Ja kuinka pitkä "odotusaika" näissä yleensä on? Kokemuksia haluaisin kuulla myös, ihan ympäri Suomea. Vai onko täällä ketään, jolla lapset käkyvät tukiperheessä?

en ole oulun seudulta, mutta itselläni on samanlainen tilanne ja olen hakenut tukiperhettä nyt noin 8kuukautta, vaikeahan niitä on saada, jos vain rahaa olisi palkkaisin lastenhoitajan välillä katsomaan, mutta kun kotona olen lapsen kanssa se on täysi mahdottomuus. Lapseni on vielä kaiken lisäksi sairas niin sitä tukiperhettäkään ei taida niin vaan löytyä kun lasta pitää lääkitä, seurata jne.. ylimääräistä touhua.

Saako tukiperheet jotain rahallista korvausta? Meinaan itse ihan mielelläni olisin vaikka tukiperheenä, mutta valitettavasti asutte kaukana etelä-pohjanmaalta, enkä olisi mitenkään rahan takia eli eikös illä suuntaa löytyisi jotain vastaavaa, koetappa kysyä vaikka paikallisesta MLL yhdistyksestä.

Lapseni hyvin energinen ja ihana tapaus. Toisaalta juurikin tuo (jopa liiallinen) energisyys saa minut väsymään, ja tietysti kaikki menetykset ja henkilökohtaiset surut vaikuttavat jaksamiseen kovasti. Olen nuori äiti, jaksoin hyvin lapsen isän ollessa apuna, nyt on jaksaminen niin äärirajoilla, että itku kurkussa saan päivän ruuatkin tehtyä.
Olen kotihoidontuella, suunnittellut jatkavani opintoja kunhan "mielenterveyteni" antaa periksi. Kärsin siis kovasta paniikkihäiriöstä, joka todettiin ollessani 16-vuotias.

Huomaan taas vähätteleväni ongelmiani, mutten viitsi niitä tännekään kirjoittaa ettei tunnisteta. Kiitos vastauksistanne!

Asumme Oulun yläpuolella. Nykyiset lapset ovat odottaneet tukiperhettä 6-vuotta. Mutta eivät ole tainneet olla jonon kärkipäässä. Joten odotusajat voivat olla pitkiäkin.

Lomaperhe on sellainen, missä lapset käyvät lomalla esim. kesäisin ovat viikon. Meillä tukilapset olivat lomalla viikon, joten näinkin menee "yhdistää". Täällä tukiperheistä/lomaperheistä on huutava pula.

Mekin olemme pohtineet tukiperheeksi ryhtymistä, tuntuu olevan tosi suuri pula tällä hetkellä.. Asumme n. 250km Oulusta, eli taitaa olla liian kaukana?

Oiskohan PeLa:lla jotain toimintaa Oulussa? MLL?

En mä tiedä onko se nyt sitten niin kaukana. Ylipäätään jos tukiperheestä on mun jaksamisen kannalta hyötyä, kuljen vaikka vähän pidemmänkin matkan. Mutta varmaan pitää koittaa soittaa jompaan kumpaan noista ehdottamistasi paikoista. Alkaiskohan ne neuvolasta hoitamaan asiaa eteenpäin, vai onko parempi tapa ottaa yhteys ihan suoraan? :)

En mä tiedä onko se nyt sitten niin kaukana. Ylipäätään jos tukiperheestä on mun jaksamisen kannalta hyötyä, kuljen vaikka vähän pidemmänkin matkan. Mutta varmaan pitää koittaa soittaa jompaan kumpaan noista ehdottamistasi paikoista. Alkaiskohan ne neuvolasta hoitamaan asiaa eteenpäin, vai onko parempi tapa ottaa yhteys ihan suoraan? :)

Oisko sulla mahdollista kirjautua ja laittaa vaikka yksityisviestiä? Tai rekisteröityä siis.. :)