Tukkoisuus/ limakalvot turvoksissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja C 81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

C 81

Vieras
Heips!
Mies ei saa nukuttua, kun mie kuulemma nyt kuorsaan (itsehän en sitä myönnä.. ;) korkeintaan tuhisen vienosti ja söpösti...). Tosiasiassa itsekin huomannut että hengittäminen nenän kautta on tosi vaikeaa, kun on limakalvot turvoksissa. Mistään flunssasta ei liene kyse, kun muita oireita ei ole. Ja muissakin limakalvoissa on selkeää turvotusta havaittavissa.
Onko muila samaa ongelmaa,.. ja mikä tärkeintä - onko kenelläkään 'parannuskonstia' ?? En haluaisi vaihtaa toiseen huoneeseen nukkumaan, mutta emme saa kumpikaan nukuttua - kun mies kuuntelee metelöimistäni, ja minä herään koko ajan kun toinen tökkii kylelleen minua (missä asennossa en pysty nukkumaan)

APUA?

Kiitollisin terveisin , C 81 rv 20+3

Keskustelin juuri eilen ystäväni kanssa joka synnytti puolisen vuotta sitten. Hänellä oli myös tuota tukkoisuutta joten meni lääkäriin. Lääkäri sitten määräsi ystävälleni antibiootteja, mutta ystäväni ei ollut tästä yhtään mielissään, kun ei raskausaikana turhaan halua antibiootteja popsia. Ystävä sitten marssi homeopaatille, joka ei määrännyt mitään lääkeittä, vaan korjasi ystäväni ruokavalion uuteen uskoon. Tämän jälkeen koko ongelma katosi. Ilmeisesti meidän ruokavaliostamme löytyy elimistöä liikaa rasittavia aineita raskausajalle, vaikka kuvittelemme syövämme terveellisesti. Ystäväni on aina syönyt erittäin "terveellisesti". Kannattaa siis käydä jos haluaa kokeilla luomumpaa vaihtoehtoa. Helsingissä ainakin Sofia Novasta saa Kelaltakin korvauksia, sillä tämä homeopaatti on myös lääkäri. :)

mulla kans nenä ollut tosi tukossa jo kohta 2kk (nyt 20.vk menossa), aluksi oli kyllä ihan flunssaakin. Suihkuttelen aina välillä nasolinia, se auttaa ja sitä saa käyttää.

Minulla myös ollut nenä tukossa jo toista kuukautta, nyt 18.viikko menossa. Kiva kuulla että muillakin sama "oire", vaikka siis ikävän tuntuista tämä jatkuva nuha..

Rv 15 menossa ja nenä tukkoinen. Lisäksi aivastutta koko ajan (allergiaa/hometta ei ole ja siivotaan ihan yhtä usein kuin ennenkin). En ole vielä keksinyt mikä auttaisi...

Kiitos vinkeistä! Mie laitoin saman kysymyksen toiseen paikkaan, ja sielläkin kehoitettiin kokeilemaan nenäkannua. Taidanpa kokeilla ensin sitä. En oel niin innokkas iskemään kiinni lääkkeisiin..

Nenäkannu/sarvikuono toimii!!! Nukuttiin molemmat kuin tukki koko yö! Miksen ole saanut aiemmin kokeiltua, ei ollut yhtään vaikeaa eikä epämiellyttävää - päinvastoin, tuli hyvä olo kun sai huuhdottua kaikki nenäonkalot, ja se suolavesi laski turvotusta huomattavasti. Tulee ehdottomasti joka iltaiseksi tavaksi!
Jos jollakulla muulla on sama ongelma, suosittelen kokeilemaan ihan oikeasti!!!

Yhteistyössä