Tuleeko muille huono omatunto jos viette lapsen syömään "roskaruokaa"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mimmuska"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mimmuska"

Vieras
Mulle nimittäin tulee. Tänään kävimme kirjastossa kaupungilla, jonka jälkeen tarkoitus oli mennä ravintolalounaalle kuten aina. No ravintola missä käydään yleensä olikin ihan tupaten täynnä (myöhäisempi ajankohta kuin yleensä) ja kun olimme jo odotelleet tarjoilijaa pitkät ajat lapsi alkoi olla ihan väsynyt ja kieriskeli paikoillaan. Oli kyllä ihan kiltisti eikä riehunut mut näin et hänen pitäisi päästä pian nukkumaan (nukkuu kotimatkalla vaunuissa aina). Lähdettiin viereisistä ravintoloista katsomaan tilannetta, kaikki täynnä paitsi hiton hese. Mentiin sinne sitten ja lapsi 2,5v oli innoissaan ja sanoi kiitos äiti! Mutta mulle tuli vaan huono omatunto kun vein lapsen syömään roskaruokaa.

Meillä ei syödä kotona lähes ikinä mitään eineksiä kun en pidä niistä, ja hesellä/pitsalla käydään ehkä joka toinen kuukausi. Olenkohan ehkä hieman hysteerinen tässä asiassa? En näyttäny lapselle huonoa omaatuntoa koska kyllä munki järki sanoo et on ok joskus syödä roskaruokaakin. Kohtuu kaikessa ja niin päin pois, miten pääsis eroon kolkuttelevasta omatunnosta? Sama tulee jos otetaan joskus jätskiä tms, mitä vaan mikä ei ole "terveellistä". Huoh, en haluaisi olla hysteerikko..!

[QUOTE="Mimmuska";25239739]Mulle nimittäin tulee. Tänään kävimme kirjastossa kaupungilla, jonka jälkeen tarkoitus oli mennä ravintolalounaalle kuten aina. No ravintola missä käydään yleensä olikin ihan tupaten täynnä (myöhäisempi ajankohta kuin yleensä) ja kun olimme jo odotelleet tarjoilijaa pitkät ajat lapsi alkoi olla ihan väsynyt ja kieriskeli paikoillaan. Oli kyllä ihan kiltisti eikä riehunut mut näin et hänen pitäisi päästä pian nukkumaan (nukkuu kotimatkalla vaunuissa aina). Lähdettiin viereisistä ravintoloista katsomaan tilannetta, kaikki täynnä paitsi hiton hese. Mentiin sinne sitten ja lapsi 2,5v oli innoissaan ja sanoi kiitos äiti! Mutta mulle tuli vaan huono omatunto kun vein lapsen syömään roskaruokaa.

Meillä ei syödä kotona lähes ikinä mitään eineksiä kun en pidä niistä, ja hesellä/pitsalla käydään ehkä joka toinen kuukausi. Olenkohan ehkä hieman hysteerinen tässä asiassa? En näyttäny lapselle huonoa omaatuntoa koska kyllä munki järki sanoo et on ok joskus syödä roskaruokaakin. Kohtuu kaikessa ja niin päin pois, miten pääsis eroon kolkuttelevasta omatunnosta? Sama tulee jos otetaan joskus jätskiä tms, mitä vaan mikä ei ole "terveellistä". Huoh, en haluaisi olla hysteerikko..![/QUOTE]

Ei tule, ku käydään niin harvoin. Yksi vko tosin oli sellainen, että syötiin maksalaatikkoa yms 4 päivää peräkkäin. Silloin vähän ahdisti. Oli tosi kiire töissä ja kotona. Ei vaan jaksanut/ehtinyt.

Ei tule huonoa omatuntoa, ne kerrat kun mennään siitä missä aita on matalin, nautitaan ja rentoudutaan. Lapsellekin se on jotain ihmeellistä kun painellaan jonnekin mäkkiin tilaamaan ja syödään käsin ihmisten ilmoilla.

Muulloin kun syödään terveellistä ja hyvää kotiruokaa, ulkoillaan tarpeeksi niin on varaa toisinaan herkutellakin.

Siihen mulla ei ole vastausta kuinka pääset tuosta tunteesta eroon, mä oon jo luonteeltani asteen rennompi, jaksa nipottaa ihan pikkujutuista.

Viimeksi tänään, juurikin Hesellä :D Tosin huonoa omatuntoa helpotti se, että kyseiseen Heseen tuli muitakin suht samanikäisten lasten kanssa, äitien kanssa vaihdettiin varovaisia silmäyksiä ja jotenkin kaikista huokui se helpotus että kun on muitakin lasten kanssa :laugh:

Oikeasti, ilman palstailua en varmasti edes tajuaisi paheksua (mielessäni, itseäni) jossain hesessä käyntiä! Ja me käydään ehkä n. puolen vuoden välein syömässä roskaruokaa (vaikka ei se tarkoita että nyt niin täydellisen terveellisesti syötäisi muutenkaan).

Kiitos! Kyllä mua itteäniki naurattaa eikä ihan vähän. Kun tietää olevansa hysteerinen mutta silti potee tota huonoa omatuntoa.. Täytyy yrittää pikkuhiljaa tietosesti päästä eroon tuosta.. Poika sano varmaan kolme kertaa kiitos äiti kun oli niin innoissaa, naama ketsupissa.. :)

Siis kertokaa nyt mulle, mitä haittaa lapselle on siitä jos se syö Hesessä vaikka 2 krt kuukaudessa? Ja muuten ihan peruskotiruokaa. Mä en vaan osaa paheksua itseäni moisesta, mutta pitäiskö sittenkin?

Viimeksi tänään, juurikin Hesellä :D Tosin huonoa omatuntoa helpotti se, että kyseiseen Heseen tuli muitakin suht samanikäisten lasten kanssa, äitien kanssa vaihdettiin varovaisia silmäyksiä ja jotenkin kaikista huokui se helpotus että kun on muitakin lasten kanssa :laugh:

Oikeasti, ilman palstailua en varmasti edes tajuaisi paheksua (mielessäni, itseäni) jossain hesessä käyntiä! Ja me käydään ehkä n. puolen vuoden välein syömässä roskaruokaa (vaikka ei se tarkoita että nyt niin täydellisen terveellisesti syötäisi muutenkaan).

:) Tuolla Hesellä missä me käytiin ei ollut muita lapsia, ja musta vielä tuntu et noi kaikki kyttää et miksi tuo tuo noin pienen lapsen heselle.. Heh. Tuskin kyttäsivät kuitenkaan..

Me käydään mäkkärissä tai hesessä silloin kuin siltä tuntuu. Ehkä n. 2- 3krt. kk tai joskus voi mennä 3 kk.ettei käydä ollenkaan. Nuorin syönyt välillä purkkiruokaa kun me muut vedetty hamppia jne.Nyt kun hän kohta 2,5v.haluua myös oman hampin ja apua... tykkää kokiksesta kun sai kerran sitä maistaa.Noh, juo yleensä kyllä ihan maidon ruoan kanssa mutta saattaa myös lipittää multa pikkasen sitä colaakin;) Siis En RESSAA:D

Ap, tuleeko sulle huono omatunto siksi, että se ruoka ei ole terveellistä vai siksi, että tiedät muiden (joidenkin) esim, palstamammojen sitä paheksuvan? Jos paheksunnan vuoksi, kannattaa opetella sulkemaan silmät ja korvat turhalta arvostelulta. Toki omaa toimintaansa voi aina miettiä, jos saa kritiikkiä, mutta ei kannata ajatella, että mitähän muut tästä ajattelee.

Ja ei, en tunne huonoa omaatuntoa jos vien lastani heselle tms.

Ap, tässä rehellinen vastaus.

Lapsesi on pilalla kaikista niistä moskista, joita hän tänään söi. Ajattele nyt mitä sinä menit tekemään hänelle, omalle lapsellesi. Hävettää sun puolesta.

Meillä syödään vaan luomua ja ei mitään lisäaineita!! Niin!

[QUOTE="ert";25239825]Siis kertokaa nyt mulle, mitä haittaa lapselle on siitä jos se syö Hesessä vaikka 2 krt kuukaudessa? [/QUOTE]

Ei mitään. Siis suoraa fyysistä terveydellistä haittaa. Mutta silti kysyisin ennemmän, että mitä hyötyä siitä on?

Meillä lapset eivät ole koskaan syöneet hampurilaispaikassa tai juoneet limsaa. Mitä he ovat menettäneet?

[QUOTE="vieras";25239918]Ei mitään. Siis suoraa fyysistä terveydellistä haittaa. Mutta silti kysyisin ennemmän, että mitä hyötyä siitä on?

Meillä lapset eivät ole koskaan syöneet hampurilaispaikassa tai juoneet limsaa. Mitä he ovat menettäneet?[/QUOTE]

Eiväthän lapsesi mitään ole menettäneet, mutta onhan se lapselle pieni elämys käydä joskus hampparilla. Varsinkin, jos se ei ole joka vkoista :). Ja pääsee äiti helpommalla ja lapset syö hyvin :).

Tulee joo huono omatunto, juurikin palstan takia, vaikka todella harvoin käydään. Mutta en tiedä miten perusruokaravintola ruoka ois sen terveellisempää, varsinkin jos lapset ottaa siellä lihapullat/nakit ja ranskalaiset. Samaa mössöä vähän eri muodossa.

Ei tule huonoa omatuntoa, ne kerrat kun mennään siitä missä aita on matalin, nautitaan ja rentoudutaan. Lapsellekin se on jotain ihmeellistä kun painellaan jonnekin mäkkiin tilaamaan ja syödään käsin ihmisten ilmoilla.

Muulloin kun syödään terveellistä ja hyvää kotiruokaa, ulkoillaan tarpeeksi niin on varaa toisinaan herkutellakin.

Siihen mulla ei ole vastausta kuinka pääset tuosta tunteesta eroon, mä oon jo luonteeltani asteen rennompi, jaksa nipottaa ihan pikkujutuista.

Just näin! Meillä syödään silloin tällöin ja mitä sitten. Esikoisen lempiruokaa on siltikin hernekeitto ja kaalilaatikko. Tiedätkö muuten miten se vakiravintolasi sen ruoan tekee, monissa käytetään valmiita kastikepohjia jne joten ei nekään ihan auvoisia ole.

Yhteistyössä