Tuleeko poikakissoille juoksuaika niin kuin tyttökissoille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kissakuume
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kissakuume

Vieras
Olen harkinnut kissan ottamista ja mietin kumpaa sukupuolta otan. Tyttökissan mieluummin haluaisin kun se ei ehkä kasvais niin isoks kuin poikakissa, mutta se pitäis sit leikkauttaa. En nimittäin halua pentuja ja se mouruaminen kiima-aikaan on jotain ihan hirveetä.

Kertokaa plussia ja miinuksia molemmista sukupuolista?!

Kolleille tulee myös juoksuaika. Silloin merkkaavat reviiriään. Koko kämppä haisee niin kissankuselle kuin ollaja voi. Kollin leikkauttaminen hillitsee merkkauspuuhia.

meillä kaks poikaa ja huh huh....
mielummin mä kestäisin kerran kas vuodessa juoksuaikaa ku joka päivä tota jatkuvaa ramppausta ja tottelemattomuutta.
toki kyllä rakastan poikiani, mutta joskus mietin että ois pitäny valkata toisin.

joillakin kissoilla loppuu mouruaminen kun ne viedään sterilisoitavaks, mut näinkään ei oo aina.

Poikakissan leikkaus on helpompi kuin tytön :) Jos haluat jotain positiivista kuulla poikakissoista... Mutta leikkaamaton kolli harvoin pysyy omalla pihalla vaan juoksentelee ympäri kyliä ja merkkailee jopa sisällekin reviriiään...

Meillä molemmat, tyttö ja poikakissat leikattuja, koska eihän ne muuten pysy kotosalla ja heti tekevät pentuja ! Molemmat ovat aivan ihania kissoja sukupuolesta riippumatta, tosin poika on arempi kuin tyttö. Asumme maalla, niin paljon ovat ulkonakin.

tulee molemmille kima aika ja kaiken lisäks poikakisut pissii joka paikkaan merkatakseen ne! tosin poikakissan leikkuu oli ainakin 6 kertaa halvempaa kuin tytön...eikä tuo meiän kolli kovin isokaan oo...isompiakin oon nähny!
riippuu onko sisäkissa jolla koko ajan ruokaa tarjolla vai ulkokissa joka käy lenkin jälkeen naposteleamassa ja hiippailee taas ulos!!

Meinasitko sitten poikakissan jättää leikkaamatta :o ? Kissa leikattava, oli sitten poika tai tyttö!

Meillä molemmat leikattuja poikia, mutta silti heilläkin aina keväisin kevättä rinnassa.