tuleeko poikalasten äideistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aamuvirkku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aamuvirkku"

Vieras
väkisin kamalia anoppeja? jotka hyysäävät vielä parikymppisiä lapsiaankin, kuin alakoululasia; vieläkin kiikuttavat uusia vaatteita ja hyvä ettei ruokaa annostella lautaselle. en suostu! ahdistaa jo nyt ja esikoispoika on vuoden. miksi puolet miehen kasvatustyöstä jää tulevan vaimon harteille?

en tunne yhtäkään poikalapsen vanhempaa, joka olisi kasvattanut poikansa vastuuntuntoiseksi ja itsenäiseksi ihmiseksi, joka osais tehdä ruokaa ja siivota jälkensä. okei, yhden, mutta oli yh:n lapsi, joten saavatko kaikki pojat tämän mallin isältään? joo, ehkä olen tavannut vain paskoja miehiä, mut mistä ne ois tapansa oppineet, jolleivat kotoaan?

kuinka kasvattaa pojasta semmoinen mies, jollaisen ois itsekin tahtonut löytää?

Ottamalla pojalle malliksi sellainen!
minun mieheni ainakin siivoaa, hoitaa lapsiaan jne. , ja meidän 3 pojasta tulee kyllä ihan omilla aivoilla ajattelevia..

Tulee. Mutta se johtuu vain ja ainoastaan siitä, että tytöt kasvatetaan täysin kiittämättömiksi ja itsekkäiksi omaan napaansa tuijottelijoiksi, että ei ole juuri muuta mahdollisuutta kuin olla hirviöanoppi :xmas:

Mulla on 20 v poika, joka sai siivousrätin kouraansa heti, kun ei enää tunkenut kaikkea suuhunsa. On siis aina osallistunut kotitöihin. Pyykkinsä - liinavaatteet mukaan lukien - hoitanut omatoimisesti 14-vuotiaasta lähtien. Siivoaa itse huoneensa, imuroi, pesee lattiat, pyyhkii pölyt jne. Käy kaupassa, laittaa ruokaa. Jos ei noin tekisi, olisin heivannut pojan isänsä luokse asumaan jo vuosia sitten. Tässä huushollissa äiti on liian laiska ja mukavuudenhaluinen ollakseen hovimestari, puutarhuri, pyykkäri, siivooja, kokki ja pankkiautomaatti.

• Tykkää
Reactions: Madicken04
ei siis ole mitään toivoa meidän pojalla, kun isänsäkin on tommonen lusmu :( tai sit pitää yrittää kouluttaa noita samaan aikaan.

miten se tyttöjen kiittämättömyys liittyy mihinkään? miksi poikalasten vanhemmilla on joku kaamea tarve paapoa vielä sitä aikuista ihmistä ja lahjoittaa kaiken maailman tarpeetonta kamaa koko ajan? mun anoppini tuo tullessaan aina vessapaperia "kun toi *** käyttää sitä niin paljon" ja vaippoja vavalle O.o ei me olla köyhiä! osaan kiittää, mut musta on vaan noloa ottaa vastaan jotain vessapaperia..........

[QUOTE="aamuvirkku";26028161]ei siis ole mitään toivoa meidän pojalla, kun isänsäkin on tommonen lusmu :( tai sit pitää yrittää kouluttaa noita samaan aikaan.

miten se tyttöjen kiittämättömyys liittyy mihinkään? miksi poikalasten vanhemmilla on joku kaamea tarve paapoa vielä sitä aikuista ihmistä ja lahjoittaa kaiken maailman tarpeetonta kamaa koko ajan? mun anoppini tuo tullessaan aina vessapaperia "kun toi *** käyttää sitä niin paljon" ja vaippoja vavalle O.o ei me olla köyhiä! osaan kiittää, mut musta on vaan noloa ottaa vastaan jotain vessapaperia..........[/QUOTE]
Tyttöjen kiittämättämyyteen liittyvän kirjoitukseni perässä oli hymiö, jonka tarkoitus oli kuvata, että en ollut tosissani. Mutta jos palstaa on uskominen, niin aikamoisia prinsessojahan tuntuu nykyajan nuoret naiset olevan. Mua jo valmiiksi pelottaa, millaisen prinsessan aikanaan saan miniäkseni. Täytyy vain toivoa, että rakkaus ei vie pojalta järkeä päästä.

Tiedän kyllä noita tapauksia, jossa anoppi paapoo poikaansa. En tiedä, miksi niin tekevät. Ehkä kyse on just niistä pojista, joiden ei ole koskaan tarvinnut laittaa tikkua ristiin kotona ja anoppi olettaa, että vaimo ottaa huolekseen aiemmat äidin tehtävät.

Niin ja vielä noihin vessapapereihin.... mun vanhempani ovat jo yli 80-vuotiaita, minä 50 v ja siskoni 56 v. Silti vanhempani aina välillä - kun on kaupassa joku hyvä tarjous - tuovat päivittäistavaroita meille tyttärilleenkin :D Yleensä ihan siksi, että tarjouksessa on joku "suurperhe-erä" eivätkä he tarvitse sellaista määrää kahdestaan.

keittiönoita, mun anoppini on sun ikäises ja tuo sen koko perhenivaskan meille. :D sitäpaitsi se papru on kultustavaraa, eikä sitä vauhtia maannu, etteikö sitä nyt sais käytettyä vaikka joku yksinäinenkin ihminen.

anoppilassa käydessä kyllä tuntuu juttuja kuunnellessa, että anopin, sekä miehen siskonkin asenne on, ettei miehistä ole mihinkään ja nainen on perheen pää. koita tässä sitten ite huudella tasa-arvosta siivouksen ja ruoanlaiton parissa.. ku ei vanha koira tunnu oppivan uusia temppuja :(

Ehdottomasti suurin osa mun tuntemista miehistä on oikein mukavia. Ja osaavat siivota, kokata, yms.

Kantsii joskus miettiä sitä, mitä se kertoo itsestä, jos törmää vain ja ainoastaan paskoihin miehiin. Miksi hakeutuu sellaisten seuraan toistuvasti?

hirvittää ajatus, että pojasta pitäisi kasvattaa sellainen mies, jonka itse olisi halunnut tavata... Eikö se riitä, että osaa kodin askareet, mutta vielä pitää olla joku unelmien mies?

[QUOTE="huh";26028435]hirvittää ajatus, että pojasta pitäisi kasvattaa sellainen mies, jonka itse olisi halunnut tavata... Eikö se riitä, että osaa kodin askareet, mutta vielä pitää olla joku unelmien mies?[/QUOTE]
Mä en ole poikaani kasvattaessani ajatellut, että siitä pitäisi tulla joku unelmien mies. Olen ajatellut, että sen ei tarvitse ottaa mitä tahansa liisaa kotiinsa hääräämään selviytyäkseen pyykeistään, villakoiristaan ja ravinnostaan.

[QUOTE="huh";26028435]hirvittää ajatus, että pojasta pitäisi kasvattaa sellainen mies, jonka itse olisi halunnut tavata... Eikö se riitä, että osaa kodin askareet, mutta vielä pitää olla joku unelmien mies?[/QUOTE]

Joo kannattaa kasvattaa täydellinen mies pojastasi, jottei hänkin päädy tälle palstalle naurettavimmat treffimokat -ketjuihin.

Miksi pitäisi hyysätä ja kasvattaa lapsistaan, olivatko he sitten tyttöjä tai poikia, uusavuttomia lusmuja?

Jos sinun tuttavapiirissäsi näin on tapana, niin sinä toki voit toimia fiksummin.

En usko että tulee. Mun mies osaa kokata, siivota ja korjata vaatteita siinä missä minäkin, ja vastaavasti mä pärjään myös useimmissa ns. miesten töissä. Me asutaan mieheni maatilalla ja vaikka enimmäkseen työnjako menee niin että mä hoidan lapsen ja kotityöt ja mies hoitaa tilaa, hoidetaan asiat välillä tosin päin ja mä pääsen hikoilemaan navettaan tai raksalle ja mies jää sisälle ripustamaan pyykkejä ja leipomaan pullaa.

Toisaalta mun anoppi kyllä välillä tuo miehelle niitä vaatteita, hössöttää esim. miehen hammaslääkärimenoista ja muutenkin huolehtii välillä vähän liikaa. Eikä mies silti ole mikään passattava vässykkä. Mä luulen, että anopin vaan on vähän vaikea päästää irti ainoasta lapsestaan ;)

Meillä on nyt yksi lapsi, 1-vuotias poika, ja kyllä se jo päivittäin ripustaa mun kanssa pyykkejä narulle ja tyhjentää astianpesukonetta. En usko, että esimerkiksi kotitöiden suhteen kasvattaisin poikaa ja tyttöä eri tavalla, koska haluan että lapseni pärjäävät sitten kun muuttavat omilleen. Siinä vaiheessa en enää aio opettaa miten pyykkikone toimii tai miten perunat keitetään :D

Minun mies kyllä siivoaa ja tekee kotitöitä ja on muutenkin hyvä mies, mutta silti minun anoppini on aivan kamala. Hän on rehellisesti sanottuna yksi epämiellyttävimmistä ihmisistä, joita olen koskaan tavannut - enkä ole yksin tämän mielipiteen kanssa, sillä edes hänen oma poikansa ja puolisonsa eivät oikein tule toimeen hänen kanssaan. Anoppini on manipuloiva, itsekäs, hankala ja epäkohtelias. Kaiken pitää mennä hänen pillinsä mukaan. Joka uskaltaa rikkoa hänen "sääntöjään" (jotka muiden pitää osata ymmärtää telepaattisesti), saa hänen katkeran vihansa niskaansa. Minä sain hänen vihansa niskaani menemällä naimisiin hänen poikansa kanssa, muuta ei tarvinnut. Olen välttänyt kaikkea kontaktia anoppini kanssa koko avioliittomme ajan. Ikävä sanoa näin, mutta onneksi hänelle on tullut dementia, vaikka hän ei vielä olekaan ihan kauhean vanha. Ei uskoisi, mutta joidenkin kohdalla dementia parantaa luonnetta... :)

Yhteistyössä