Tuleeko teille joskus finnejä häpyhuuliin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja odottaako vai lääkäriin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

odottaako vai lääkäriin

Vieras
Onkohan tämä yleistäkin, että joskus tulee finni alapäähän? Ja mistä se johtuu? Voiko karvojen ajelu olla syynä siihen?

Minulla tuli ensimmäinen finni ison häpyhuulen sisäpinnalle yli nelikymppisenä. Häppären sheivailun aloitin myös vasta tuossa iässä. Sain lääkärlltä varmuudeksi antibioottikuurin, vaikka finni oli jo kuivumassa pois.

Nyt parin vuoden päästä ilmestyi toinen finni ison häpyhuulen ulkopinnalle. Ensin tuntui arka patti ihon alla ja sen jälkeen pinnalle tuli valkoinen mätäpää, josta puristin mädät pois. Nyt pari päivää sen jälkeen tuntuu vielä ihon alla iso patti, mutta se ei ole enää kipeä. Pitääköhän taas mennä lääkäriin vai lähteekö patti itsekseen pois?

Ihmettelen tätä, kun on aika erikoinen paikka finnille. Onko muilla kokemusta vastaavasta?

Ei jukolavita... Hakekaa vaan juu turhia antibioottikuureja, niin saadaan lisää superbakteereita tuhoamaan ihmiskuntaa! Siis FINNIIN antibioottikuuri... Ei hyvää päivää ja hyvää yötäkin samantien. Eikö teillä ole mitään siellä korvien välissä? Pahan aknen ymmärrän, että siihen saattaa tarvuta antibioottia, mutta yksittäiseen finniin, joka paraneen ihan itsestääkin. Tiedän, helvetin kipiä se on vähän aikaa, mutta todellakin se paranee itsekseen. Tai susta en tidä - olet tainnut immuniteettisi tuhota jo lopullisesti niillä turhilla antibioottikuureilla...

Ei jukolavita... Hakekaa vaan juu turhia antibioottikuureja, niin saadaan lisää superbakteereita tuhoamaan ihmiskuntaa! Siis FINNIIN antibioottikuuri... Ei hyvää päivää ja hyvää yötäkin samantien. Eikö teillä ole mitään siellä korvien välissä? Pahan aknen ymmärrän, että siihen saattaa tarvuta antibioottia, mutta yksittäiseen finniin, joka paraneen ihan itsestääkin. Tiedän, helvetin kipiä se on vähän aikaa, mutta todellakin se paranee itsekseen. Tai susta en tidä - olet tainnut immuniteettisi tuhota jo lopullisesti niillä turhilla antibioottikuureilla...

Mikäs tollo sinä olet. Haukut nyt väärää puuta. Minä en hae turhia antibioottikuureja. Vain keuhkokuumeeseen ja muutamaan pahempaan tautiin olen sellaiset saanut. Viimeksi luotin tässä asiassa lääkäriin, kun en itse ollut varma, onko kyse harmittomasta finnistä vai jostain vakavammasta.

Käsitykseni mukaan pimpasaloorankin alue on ihan ihoa, huokosineen. Finni=tukkeutut ihohuokonen. Sheivaus voi myös aiheuttaa karvojen sisään kasvua, jokhon kroppa reakoi luonnollisesti "mätimällä" eli finnillä.

Ei antiobiootteja tuohon tarvita, kunhan vaan muistat puhkaista puhtailla sormilla ( jos yleensä tarve puhkaista)

Mikäs tollo sinä olet. Haukut nyt väärää puuta. Minä en hae turhia antibioottikuureja. Vain keuhkokuumeeseen ja muutamaan pahempaan tautiin olen sellaiset saanut. Viimeksi luotin tässä asiassa lääkäriin, kun en itse ollut varma, onko kyse harmittomasta finnistä vai jostain vakavammasta.

Kirjoitit; "Sain lääkärlltä varmuudeksi antibioottikuurin, vaikka finni oli jo kuivumassa pois." Eli lääkäri totesi sen finniksi, joka oli jo paranemassakin itsekseen, mutta pistelit kuitenkin sen antibiootin poskeesi "varmuuden vuoksi"... Olisit vain sanonut, että ok, no sitten en varmaankaan sitä antibioottia tarvitse.... Juuri tämän takia niitä superbakteereita syntyy, kun niitä biootteja popsitaan ihan vaan varmuuden vuoksi joka hemmetin vaivaan. Päänsärkyynkin pitäs varmaan saada aina kuuri, varmuuden vuoksi, JOS se onkin joku aivopaise...

Kirjoitit; "Sain lääkärlltä varmuudeksi antibioottikuurin, vaikka finni oli jo kuivumassa pois." Eli lääkäri totesi sen finniksi, joka oli jo paranemassakin itsekseen, mutta pistelit kuitenkin sen antibiootin poskeesi "varmuuden vuoksi"... Olisit vain sanonut, että ok, no sitten en varmaankaan sitä antibioottia tarvitse.... Juuri tämän takia niitä superbakteereita syntyy, kun niitä biootteja popsitaan ihan vaan varmuuden vuoksi joka hemmetin vaivaan. Päänsärkyynkin pitäs varmaan saada aina kuuri, varmuuden vuoksi, JOS se onkin joku aivopaise...

Ei lääkäri todennut sitä finniksi. Itse diagnosoin sen sellaiseksi. Luotin lääkärin asiantuntemukseen kuurin määräämisessä. Itse en pyytänyt antibioottikuuria. Ehkä lääkäri katsoi, että sisällä oleva mätäpaise vaati antibiootin. En tiedä, kun ei ollut aikaa kysellä sen enempää.

Ei lääkäri todennut sitä finniksi. Itse diagnosoin sen sellaiseksi. Luotin lääkärin asiantuntemukseen kuurin määräämisessä. Itse en pyytänyt antibioottikuuria. Ehkä lääkäri katsoi, että sisällä oleva mätäpaise vaati antibiootin. En tiedä, kun ei ollut aikaa kysellä sen enempää.
Karvatupen tulehdus voi pahassa tapauksessa vaatia antibiootteja. Yleensä menee ohi itsekseen.

Vastauksena alkuperäiseen kysymykseen: kyllä tuli silloin kun vielä söin viljoja. Nykyisin en onnistu saamaan finnejä edes naamaani.

Ja antibiootit kuulostaa kyllä kovin erikoiselta tässä kuviossa.

Vastauksena alkuperäiseen kysymykseen: kyllä tuli silloin kun vielä söin viljoja. Nykyisin en onnistu saamaan finnejä edes naamaani.

Ja antibiootit kuulostaa kyllä kovin erikoiselta tässä kuviossa.

Antibiootit eivät ole nyt pointti tässä jutussa. Tuo yksi vain halusi tarttua epäolennaisuuksiin. Minua kiinnostaa tietää, onko tämä ilmiö yleistäkin. Ilmeisesti ei kovin harvinaista ole, kun kerran muillakin on vastaavaa ollut.

Puristitko mädän pois vai annoitko parantua itsekseen?

Antibiootit eivät ole nyt pointti tässä jutussa. Tuo yksi vain halusi tarttua epäolennaisuuksiin. Minua kiinnostaa tietää, onko tämä ilmiö yleistäkin. Ilmeisesti ei kovin harvinaista ole, kun kerran muillakin on vastaavaa ollut.

Taisin puristaakin, en muista. Kyllähän nuo finnit yleensä paranevat itsestäänkin. No big deal.

"Tällä yhdellä" on kyllä myös ollut alapäässä finnejä, mutta eipä ole tullut mieleenkään mennä näyttämään sitä lääkärille, saati syödä antibioottia! Ja joo, en ole antibioottivastainen, mutta joku järki senkin käytöllä! Itse en syö sitä, kun äärimmäisessä hädässä "hengenlähdön partaalla". Eikä syö lapsenikaan. Tiesitkö edes, kuinka kauan suoliston kestää toipua siitä yhdestä kuurista? Ja suoliston hyvinvointihan on meidän muunkin hyvinvoinnin perusta. Niistä superbakteereista puhumattakaan, jotka olemme ihan itse luoneet niillä turhilla antibioottikuurilla. Ja se lääkäri tais kuulua niihin ihmispelkoisiin, jotka ei uskalla sanoa ei sille kuurille, kun pelkäävät, että potilaat tulee silmille. Onneksi meillä on menty siihen suuntaan täällä kehäkolmosen tuolla puolen, että kaikki mahdollinen, mistä voi, aletaan varmistelemaan bakteeriviljelyillä, ennen kun niitä turhia kuureja edes määrätään. Ja virusflussaan ei kannata edes kuvitella sitä kuuria saavansa ensimmäiseen kolmen neljään viikkoon. Ja potilas saa suuttua kuinka paljon tykkää, kun ei saa niitä varmuuden vuoksi kuureja, vaikka haluaisi.

Puristan jos häiritsee. Jos ei niin oon antanu olla. Mulla tulee näitä usein siksi että karva alkaa kasvaa ihon sisälle, silloin saatan puhtaalla neulalla "nostaa" karvan ihon ulkopuolelle tahi nyppään pinseteillä pois

Ihon pinta on nyt taas sileä, mutta ihon alle on jäänyt paise. Onko kokemusta vastaavasta? Pakko kai se on kohta lähteä lääkäriin, jos ei kohta häviä itsekseen.

Yhteistyössä