Tuli kutsu hemmotteluiltaan - mikähän pakkomyyntitilaisuus taas odottaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kotikutsuille?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kotikutsuille?

Vieras
Kaveri laittoi tekstarilla kutsun naisten hemmotteluhoitoiltaan ja lupauduin jo menemään. Nyt aloin miettimään, mikähän tilaisuus mahtaa odottaa. Luultavasti taas myydään jotain ylikalliita voiteita, joita en kehtaa sitten olla ostamatta. Aarhg.

Onko muut käyny tällasilla kotikutsuilla tai hemmotteluilloissa? Oletteko aina joutuneet ostamaan jotain?

Alkuperäinen kirjoittaja hlkj:
veikkaan Oriflamea.

Vois hyvinkin olla muuten tämä, oon joskus kymmenen vuotta sitten ollu samanlaisilla. En muistanutkaan enää. Kiitti.

Mä en vaan kehtaa olla ostamatta edes jotain. Siksi en yleensä edes mene mihinkään kutsuille, mutta nyt tuli jo lupauduttua.

No ei kai niistä tietenkään ole oikeasti pakko ostaa mitään, mutta kyllä useinkin niihin tilanteisiin liittyy jonkinlainen "sosiaalinen pakko" ostaa edes jotain pientä. Erityisesti jos myyjänä on joku kaveri/ tuttava. Mun mielestä on hirveän rasittavia semmoiset tuttavat, jotka on aina myymässä jotain. Ne on aina ne samat tyypit. Milloin tulee kutsua kynttiläiltaan, milloin meikkiesittelyyn, milloin lastenvaatekutsuille..huoh.

Hei, jos tilanne painostaa, ota ja peruuta menemisesi. Eihän siinä sen kummempaa ole. Ei sinulla pitäisi olla mitään pakkoa mennä ensinkään, tai mennä ja ostaa jotakin. Jos kaverisi ei sitä ymmärrä, ongelma on hänen puolellaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ikinä en ole kokenyt pakkoa ostaa, vaikka kuinka ois kamu myyjänä. taidat olla jotenkin outo?

Tai sitten sinä niitä tyyppejä, jotka aina ovat myymässä jotain..? Kyllä mä ihan oikeasti uskon, etten ole ap:n kans yksin tämän "ostopakkotunteen" kanssa. Mitä lie kiltin-tytön-syndroomaa?

ikinä en ole kokenyt pakkoa ostaa, vaikka kuinka ois kamu myyjänä. taidat olla jotenkin outo?

Tai sitten sinä niitä tyyppejä, jotka aina ovat myymässä jotain..? Kyllä mä ihan oikeasti uskon, etten ole ap:n kans yksin tämän "ostopakkotunteen" kanssa. Mitä lie kiltin-tytön-syndroomaa?

en ole mitään myymässä. ostan jos on tarvetta. en kai minä kaupastakaan maitoa osta, jos on kaappi täynnä enkä tartte? jos myyjä loukkaantuu siitä, etten osta maitoa, niin asia on yksin hänen.

en ole mitään myymässä. ostan jos on tarvetta. en kai minä kaupastakaan maitoa osta, jos on kaappi täynnä enkä tartte? jos myyjä loukkaantuu siitä, etten osta maitoa, niin asia on yksin hänen.

Ok, ehkäpä sitten olet niin kova tapaus, ettet koe ostopakkoa. Tai sitten sulle ei ole tuttuja ne tyypit, jotka aina kauppaavat jotain rasittavuuteen asti. Tai sitten et yksinkertaisesti halua ymmärtää sitä tosiasiaa, että noihin kotikutsuihin usein liittyy vahva toive/ paine ostamisesta. Kyllä mun mielestä on useinkin ihan aistittavissa semmoinen vaivautunut fiilis siinä vaiheessa, kun myyjä on kehuskellut tuotteensa ja olisi tilaamisen aika. Eivätkä tämmöiset pikkukutsut tietenkään ole mitenkään vertailukelpoisia ruokakauppareissun kanssa, jossa anonyymisti ostellaan ja kassatätille lopuksi maksetaan. Mutta ihmiset ovat erilaisia, kuluttajinakin.

Alkuperäinen kirjoittaja kotikutsuille?:
Kaveri laittoi tekstarilla kutsun naisten hemmotteluhoitoiltaan ja lupauduin jo menemään. Nyt aloin miettimään, mikähän tilaisuus mahtaa odottaa. Luultavasti taas myydään jotain ylikalliita voiteita, joita en kehtaa sitten olla ostamatta. Aarhg.

Onko muut käyny tällasilla kotikutsuilla tai hemmotteluilloissa? Oletteko aina joutuneet ostamaan jotain?

Siis ei joudu ostamaan mitään ellei halua. Turhaa kiltteyttä tollanen että muka pakko. Esittely on esittely. En ole ikinä ostanu ellen tahdo.
Olen ollut hemmotteluillassa, hauskaa oli ja ilman ostelua. Miehen työkaveri on haksahtanut tällaseen hommaan ja nyt se ruinaa kokoajan meitä myyjiksi tai hän menettää sen ja tämän edun jne... |O Ei voi vähempää kiinnostaa joku tollanen homma.

no en kyllä minäkään niin "tyhmä" ole että ostan vaikken tarvitse, ettei "kaveri" suutu!! huh huh... ja todella monesti olen ollut kutsuilla enkä ole mitään ostanut kun ei ole tarvetta!!

mun tuttu on tupperware konsultti, ja se tyrkyttää niitä kutsuja mulle pidettäväks jatkuvasti. millon tulee tekstaria millon s.postia millon mitäki. ihan rasittavaa, oon sanonu hienotunteisesti et en pidä ei kiinnosta, mut ei tajua vain, vissii pitää vääntää rautalangasta. joka kerta ku nähään sama loru "kato mikä emännänlahja nyt olis" ja aina mukaan tunkee niitä esitteitä.

Amwayta veikkaan! Mulla kans yks kaveri, joka kutsuu milloin mihinkin hemmotteluiltaan ja AINA on joku taka-ajatus, nyt uusimpana ollut pari vuotta Amway.. En ole mennyt, enkä mene.YÖK!

Alkuperäinen kirjoittaja tupperi:
mun tuttu on tupperware konsultti, ja se tyrkyttää niitä kutsuja mulle pidettäväks jatkuvasti. millon tulee tekstaria millon s.postia millon mitäki. ihan rasittavaa, oon sanonu hienotunteisesti et en pidä ei kiinnosta, mut ei tajua vain, vissii pitää vääntää rautalangasta. joka kerta ku nähään sama loru "kato mikä emännänlahja nyt olis" ja aina mukaan tunkee niitä esitteitä.

No just tätä tyyppiä mä tarkoitan:-) Hirveän rasittavaa!

Alkuperäinen kirjoittaja tupperi:

Väännä ihmeessä ja sano reilusti.Kaikille se vihjailu ei mee jakeluun. Yksi tuttava on oriflamen renkaassa, hän ei ole ikinä tupannut niitä tuotteita tai painostanut esittelyihin jne. Myy kyllä jos joku haluaa. Tää toinen jo mainitsemani on sitten toinen tapaus...

sain itsekkin äskettäin kutsun hyvinvointi-iltaan. saavuin paikalle tietämättä mitä on edessä, kyseessä oli nikken kutsut. eli erilaisia magneetti koruja , peittoja. terveysjuomia yms. oli viimmenen kerta kun menen rannekorut 160?, kaulakorut vielä kalliimpia. 500? patjoja, peittoja yms. jonku hedelmätiiviste terveysjuoman sai vähän yli 50? , sen sitten ostin kun en kehdannut olla ostamatta mitään

Alkuperäinen kirjoittaja gg:
sain itsekkin äskettäin kutsun hyvinvointi-iltaan. saavuin paikalle tietämättä mitä on edessä, kyseessä oli nikken kutsut. eli erilaisia magneetti koruja , peittoja. terveysjuomia yms. oli viimmenen kerta kun menen rannekorut 160?, kaulakorut vielä kalliimpia. 500? patjoja, peittoja yms. jonku hedelmätiiviste terveysjuoman sai vähän yli 50? , sen sitten ostin kun en kehdannut olla ostamatta mitään

Ehkä kutsuja ajatteli, että oot niin rikas, että voit ostaa noin kalliita tuotteita? :) Mua ei varmaan edes kutsuttais tollasille kutsuille, kun kaikki tietää, että oon vaan köyhä kotiäiti.

Henk. koht en ymmärrä tuollaisia "hyvinvointi-iltoja", mitä lie kutsujan mielessä liikkuu kun tuollaisia järkkäilee. Järkikin sanoo, että harvalla on oikeasti varaa 500 euron peittoon tai koruun.

Yhteistyössä