Tuli kutsu miehen siskon häihin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nytkyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nytkyn

Aktiivinen jäsen
09.01.2007
3 276
0
36
Ja kuoressa oli vain minun ja mieheni nimet... Tietää varsin hyvin ettemme pääse ilman lapsia, tai no mies pääse, juu ja koko kevään ja talven ollut puhe että olemme kaikki kutsuttuja...

Nyt otin nokkiini kun mies soitti vielä ja kysyi lapsista, niin sanoi että kyllä lapsetkin saa tulla, kukaan muu ei oikeastaan tuo lapsia, on kyllä lapsille erillinen leikkihuone...

Nyt tuli todella paska olo ja taitaa mies saada mennä itse sinne ja menen itse lasten kanssa serkkuni häihin jotka ovat samana päivänä ja vastakkaisessa suunnassa, mutta kutsu sinne tuli miun nimellä ja perässä perheineen. Ja serkku valitteli juuri kun me emme taida päästä sinne...taidan sittenkin sinne lähtä lasten kanssa oman sukuni pariin...

Noin tekisin minäkin. Menisin lapsineni sinne, mihin koko perhe on tervetullut.Tai saattaisin haluta miehenikin sinne oman sukulaiseni juhliin..
Mutta jos kaksiin juhliin meneminen käytännössä onnistuu, niin älä ihmeessä pakota miestä olemaan pois siskonsa häistä. Perhesopu on paljon tärkeämpää!!!

Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
harmillista. mua ei haittais jos kutsu tulee vain aikuisille.

heti kun häistä tiedettiin HE puhuivat että tulettehan koko perheenä (välimatkaakin se 300km) ja saadaan olla heillä yötä, sekin oli nyt niin vaikeaa nyt...miksi mennä lupaamaan kysymättä meiltä ja sitten perutaan :(

Alkuperäinen kirjoittaja Mii-mustana:
Noin tekisin minäkin. Menisin lapsineni sinne, mihin koko perhe on tervetullut.Tai saattaisin haluta miehenikin sinne oman sukulaiseni juhliin..
Mutta jos kaksiin juhliin meneminen käytännössä onnistuu, niin älä ihmeessä pakota miestä olemaan pois siskonsa häistä. Perhesopu on paljon tärkeämpää!!!

kannatan

Mikä tossa nyt mättää? Lapset on tervetulleita ja on leikkihuonekin? Kaikki ei tajua etikettisääntöjä kutsun kirjoittamisessa (eli voivat kirjoittaa vain pariskunnan nimet vaikka lapsetkin ois kutsuttuja), ei siitä mielestäni tarvi nokkiinsa ottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Mii-mustana:

En pakotakaan jäämään pois, hän pääsee isänsä tai äitinsä kyydillä kyllä siskonsa häihin...saattaa kyll olla että miusta puhutaan sitten paskaa jos en tule, mutta sen verran olen oppinut nyt noista että kutsu koskee niitä joiden nimi on kuoressa, joten minua ja miestä, ja juuri sekrun häiden takia en saa lapsiakaan hoitoon enkä halauisikaan jättää, he kun tykkäävät ja haluavat myös paikalle ja kerta se onnistuu ilman mukinoita serkkuni luona niin taidamme sinne mennä

Alkuperäinen kirjoittaja Perfekta:
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
harmillista. mua ei haittais jos kutsu tulee vain aikuisille.

heti kun häistä tiedettiin HE puhuivat että tulettehan koko perheenä (välimatkaakin se 300km) ja saadaan olla heillä yötä, sekin oli nyt niin vaikeaa nyt...miksi mennä lupaamaan kysymättä meiltä ja sitten perutaan :(

ai,no onpas tylsää.. ehkä heillä ei sit riittänyt rahat ja päättivät jotenkin karsia osanottajia..
ei kovin reilulta kuulosta.. mutta noh,jos teiltä ei onnistu miehen siskon häihin meneminen mut serkun häihin meneminen onnistuu niin siinähän se ratkaisu on.

Alkuperäinen kirjoittaja jaahas:
Mikä tossa nyt mättää? Lapset on tervetulleita ja on leikkihuonekin? Kaikki ei tajua etikettisääntöjä kutsun kirjoittamisessa (eli voivat kirjoittaa vain pariskunnan nimet vaikka lapsetkin ois kutsuttuja), ei siitä mielestäni tarvi nokkiinsa ottaa.

Tietävät kyllä etikettisäännöt, mies hyvin tarkka kaikista asioista, oli isot kihlajaisetkin yms...joten..

Jos olisin sä.
Mä lähtisin tossa tapauksessa serkkuni häihin lasten kanssa. JA mies saisi valita ihan itse minne menee, en luokkaantuisi vaikka menisi siskon häihin.

Sinne siskon häihin en lähtisi periaatteesta lasten kanssa, jos kerran lapsia ei sinne ole kutsuttu, ja en saa lapsille hoitajaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
En nyt ihan tajunnu, kun lapsethan siis sai tulla? Oli leikkihuonettakin ym. Mutta minäkin saattaisin mennä oman sukuni häihin ja mies menisi sitten toisiin häihin.

niin monen mukinan kautta...ja kun sanoivat vielä että KUKAAN MUU EI OIKEEN LAPSIA SINNE TUO, se särähti korvaan ja pahasti... :ashamed:

Tätä minäkin ajattelin ja ihmettelin, mikä aplla nyt ongelmana on.

niin monen mukinan kautta...ja kun sanoivat vielä että KUKAAN MUU EI OIKEEN LAPSIA SINNE TUO, se särähti korvaan ja pahasti... :ashamed:

Ahaa, nyt tajusin :D Tässä tilanteessa minä menisin omiin häihini ja mies sais ihan itse päättää minne menisi. En lähtis tonne jos on tunne ettei lapset oikeen ole tervetulleita ja mahdollisuutta mennä ilman niitä ei ole.

Tietävät kyllä etikettisäännöt, mies hyvin tarkka kaikista asioista, oli isot kihlajaisetkin yms...joten..

No, mutta silti. Jos ovat aatelleet, että sisarusten lapset voi tulla, muut ei. Tai esim., että ei mielellään lapsia, mutta jos ei saa hoitoapua järjestyy, niin sitten voi lapsetkin tulla. Ja nythän lapset on kutsuttu ja leikkihuonekin järjestetty, niin miksi olet loukkaantunut? Miksi, kun lapset on kutsuttu puhelimessa ja leikkitilakin järkätty? Mä en vaan tajua. Mutta se on tietty eri asia jos serkkusi on sulle paljon läheisempi ja hänellä häät samana päivänä, niin varmasti sitten itsekin haluaisin mennä serkkuni häihin. Mutta en kyllä ikään kuin kostona miehen siskolle "että kun ei kutsukorttiin ollut lasten nimiä/ perheineen kirjoitettu".

Olisin mennyt mieluusti sinnekin kun miehen sukua ei ole pahemmin nähty, mutta vaikuttaa siltä että on parempi mennä miun lasten kanssa oman sukuni luokse..eipähän ainakaan ole vieras olo :|

kyse on siitä, että ensin ollaan puhuttu koko perheen tulosta ja yöpymisestä heille, sitten tulee vain vanhemmille osoitettu kutsu. Ja kun soitatte heille, niin nihkeästi ilmoittavat, että lapset voivat tulla, vaikka kukaan muu ei otakaan lapsia mukaan. Ja että sen alkuun luvatun yöpymisenkin kanssa on ongelmia. Näinkös se meni tiivistettynä?

Kyllä mäkin voisin tossa kohtaa loukkaantua mielenmuutoksesta. Ja oikeasti, jos lapset eivät aidosti ole tervetulleita heidän häihinsä, niin miksi sitten viedä heitä sinne...mä veisin heidät häihin, joihin he ovat tervetulleita. Kahtia taitaisi meidänkin juhlijaporukka tuossa kohtaa haljeta eli mies siskonsa häihin ja loppupoppoo sinne serkkusi häihin.

Ja mun mielestä miehesi voisi ihan hyvin sanoa siskolleen, miksi te ette tule (toki jo ennen häitä ). Ensin sovitaan ja sitten sopimukset pyörretään, teillä ei mahdollisuus saada hoitajia serkkusi häiden takia jne jne.

No, mutta silti. Jos ovat aatelleet, että sisarusten lapset voi tulla, muut ei. Tai esim., että ei mielellään lapsia, mutta jos ei saa hoitoapua järjestyy, niin sitten voi lapsetkin tulla. Ja nythän lapset on kutsuttu ja leikkihuonekin järjestetty, niin miksi olet loukkaantunut? Miksi, kun lapset on kutsuttu puhelimessa ja leikkitilakin järkätty? Mä en vaan tajua. Mutta se on tietty eri asia jos serkkusi on sulle paljon läheisempi ja hänellä häät samana päivänä, niin varmasti sitten itsekin haluaisin mennä serkkuni häihin. Mutta en kyllä ikään kuin kostona miehen siskolle "että kun ei kutsukorttiin ollut lasten nimiä/ perheineen kirjoitettu".

etiketti on etiketti...serkultani tuli kutsu miun nimellä perheineen...

Yhteistyössä