Tuli mieleen perinnöllisyysjutuista sun muista, että voiko ADHD tai

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietteliäs -ov-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietteliäs -ov-

Vieras
autismikirjoiset kehityshäiriöt tulla siitä, että raskaus on mennyt kunnolla yliaikaiseksi ja jos lapsi ei ole enää loppuaikana saanut riittävästi happea aivoille?

Tai voiko ADHD / autismi tulla siitä, että jos lapsen pää on kolahdellut esim; lattiaan tai tuolin kulmaan 1-2v ikäisenä?

korjatkaa het jos oon väärässä mutta mun käsityksen mukaan nuo kehityshäiriöt tulee kyllä ihan siellä raskauden alkupäässä jos on tullakseen. Raskauden lopussahan sikiö on hyvin pitkälti jo valmis, ja vain kasvaa ja pulskistuu.

Alkuperäinen kirjoittaja neiti Dina:
korjatkaa het jos oon väärässä mutta mun käsityksen mukaan nuo kehityshäiriöt tulee kyllä ihan siellä raskauden alkupäässä jos on tullakseen. Raskauden lopussahan sikiö on hyvin pitkälti jo valmis, ja vain kasvaa ja pulskistuu.

Autismihan puhkeaa usein vasta taaperoiässä, laukaisevaa syytä ei tiedetä. Uskon, että ympäristötekijöillä on iso osa kaikissa aloittajan mainitsemissa.

Kai tuo AD/HDkin on osittain perinnöllistä, kaiketi 50-50 mahdollisuus periä?
-Jostain muistan lukeneeni.
Jotenkin en millään jaksa uskoa, että tuolin kulmaan törmääminen aiheuttaisi näitä...
-Vaan minäpä en ole asiantuntija.

Mun tytärpuolella on dysfasia, ja se on todettu johtuvan siitä että kärsi hapenpuutteesta synnytyksessä. Mä luulen että suurin osa neurologisista sairauksista on joko perinnöllistä, tai jostain synnytyksen tai raskauden aikasista komplikaatioista. Toki sitten on niitäkin jotka saattavat puhjeta jostain ulkoisesta tekijästä, mutta esim väite että liika tv:n katselu lapsena voi aiheuttaa adhd:n... paskat!

Yhteistyössä