tuli noista synttäriketjuista mieleen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimmi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mimmi

Vieras
...eli viime vuonna kuopuksen synttäreillä ( 15. 12.) mun täti toi kaks lahjaa, joista toinen oli tarkoitettu meiän esikoiselle ja ne oli kääritty joulupaperiin. Hän sanoi selvästi siitä esikoisen lahjasta, että se on joululahja, mutta ei puhunut synttärisankarin lahjasta mitään. No, kysyin sitten että onko kuopuksen lahja jouluksi vai synttäri lahjaksi. Täti sanoi että ihan miten vaan. Mietin että jaa... Yritäppä selittää 2-vuotiaalle että täti ei nyt tuonutkaan lahjaa, jos oisin säästänyt paketin jouluksi. Annoin siis lahjan synttäreillä, mutta joululahjaa ei sit enää tädiltä tullut kuopukselle. Eikä ole rahasta kiinni, vaan ehkä omasta viitseliäisyydestä tai ajattelemattomuudesta. Viestini on ehkä vähän sekava, mut jos joku tajus pointin ni hyvä.

Itse muistan, että isosiskon synttäreillä vain sisko sai lahjoja, kun taas minun synttäreillä siskokin sai usein paketin - jopa samalla sisällöllä. Ei ole suurempia traumoja aiheuttanut (ainakaan minulle, tosin on käynyt mielessä että sisko taisi tästä jotain oppia), mutta jälkeenpäin on joskus ihmetyttänyt tämä logiikka.

Aika inhottavaa käytöstä tuoda "ihan miten vaan" joulu/synttärilahja mielestäni. Sen verran pitäisi munaa olla, että pystyy edes sanomaan, että nämä on nyt joululahjaksi, tai toin toiselle synttärilahjan ja toiselle joululahjan. Ei tuon ikäiselle (jos ei muillekaan) tarvitse isoa rahaa käyttää, muutamalla eurolla saa jo vaikka jonkun kivan kirjan. Jouluna (tosin kai synttäripäivänäkin) noita lahjoja tuppaa lapsille tulemaan reilusti muutenkin, joten jos joku täti antaakin lahjan vain toiselle, lapset tuskin sitä huomaavat.

No eikai se 2v ymmärrä sitä keneltä mikäkin paketti on tullu. Vai ymmärtääkö? Selitetäänkö lapselle, että "tässä sirkku-tädin lahja ja tässä esko-sedän lahja"? Mut tosiaan, joulun läheisten synttäreiden varjopuolia:(

Yhteistyössä