Tuli paha mieli hammaslääkärissä tai no suuhygienistillä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vierasmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vierasmä

Vieras
Eskarilaisen kanssa kävin ja tutkimuksen jälkeen tyttö kierteli ympäri huonetta hoitajan ja mun juttelun aikana.

Tyttö tuli sanomaan mulle, että painoi jotain nappia. Sanoin siihen, että ei mitään nappeja saa mennä painelemaan.
Sitten kuului hoitajan ääni "Antoiko joku sulle luvan painaa nappeja? Kuka sulle antoi luvan painaa nappeja?"

Ymmärrän toki, että ihmisiä ärsyttää jotkut lapset. Mutta olisi asian silti voinut hoitaa fiksumminkin.

Sitten lopussa oli muka mielinkielin ja lässytti jotain hienoista hampaista.

Kyllä ne lapsetkin on asiakkaita, vaikka olisivat hoitajan mielestä ärsyttäviä.

Toivottavasti ei koskaan tuon kanssa tavata. Työnsä toki hoiti hyvin, mutta vähän käytöstä peliin.

No, huonostihan mekin käyttäydyttiin, en huomannut ajoissa napin painamista ja tytön olisi pitänyt tietää, että niin ei tehdä.

No, oli miten oli, saipahan hetken kuunnella hyvää musaa (oli muuten Apulantaa). Niin vaarallista nappia tyttö sattui painamaan. =D

No hoitaja ei tietenkään olisi saanut tuolla tavalla tivata,

MUTTA et olisi saanut myöskään antaa lapsesi vaeltaa ja kytätä itsekseen pitkin huonetta.

Olen lapseni kanssa ollut suuhygienistillä pari kertaa ja taas olisi meno vuoden kuluttua.
Lapsi istuu kiltisti vieressä.
Tietenkin haluaisi lähteä tutkimaan huonetta, mutta tiukka kuri ja komento tässä tilanteessa.
Lääkärillä ei viipoteta ympäri huonetta vaan ollaan paikallaan. Ei se mikään huvipuisto ole.

ei taida kyllä mukulas olla tota menoa koulukypsä ens syksynä jossei eskari ikäsenä pysty hetkee paikalla istuun vaan kulkee ilman huonetta räpeltämässä tavaroita jotka ei ole hänen. Mun 3 veekään ei käyttäydy noin puhumattakaan eskari.

Alkuperäinen kirjoittaja huh:
ei taida kyllä mukulas olla tota menoa koulukypsä ens syksynä jossei eskari ikäsenä pysty hetkee paikalla istuun vaan kulkee ilman huonetta räpeltämässä tavaroita jotka ei ole hänen. Mun 3 veekään ei käyttäydy noin puhumattakaan eskari.

:laugh:

Ei kierrellä siellä hygieenikon tiloissa. Siellä saattaa olla desinfoituja instrumentteja, joita ei sovi räpeltää tai teräviä välineitä. Kalliit laitteet saattavat mennä myös rikki. Paras oli omana kandiaikoina kun eräs lapsi olisi halunnut stetoskoopilla leikkiä ja huutaa siihen kuin mikkiin. Siinä olisi penskalta korvat mennyt ja parasta oli että äiti veti herneet nenään vaikka kiltisti ja järkevästi kerroin miksei lääkärin instrumenteilla leikitä

Voi tosiaan olla, että ei ole koulukypsä. Mutta lupaan opettaa hänelle pilkkusäännöt sitten myöhemmin :D Säkin voit tulla oppiin...

Vauva palstalta löytyy lisää näitä täydellisiä äitejä, täydellisine lapsineen. Minusta tuo osoittaa vaan tervettä uteliaisuutta ja uskallusta kokeilla uusia ja erilaisia asioita. Tottakai olis pitäny vahtia paremmin, eikä olis saanu painaa, mutta nyt vaan kävi niin. Minustakin tuo oli kyllä asiatonta käytöstä suuhygienistiltä.

Toivottavasti ette tarvitse tälle samalle mennä enää toista kertaa. Niin ja ennen kaikkea toivon, ettei liiaksi pelästyttänyt lastasi, jotta ei ole vaikeaa tulevaisuudessa käydä hammaslääkärissä tai lääkärissä. Hän kuitenkin painoi vaan radiota, todennäköisesti jopa tunnisti sen radioksi, eikä todellakaan kokeillut poraa tai röngenlaitetta.

Tsemppiä sulle näiden vastausten kanssa.

Mistä nämä Kaija-Petterien vanhemmat tulevat: päivittäin näkee lapsia jotka terrorisoivat ympäristöään. Ja vaan onnellisesti hymyilevät vieressä. Olisivat onnellisia että joku yrittää opettaa käytöstapoja.

Alkuperäinen kirjoittaja ll:
Ei kierrellä siellä hygieenikon tiloissa. Siellä saattaa olla desinfoituja instrumentteja, joita ei sovi räpeltää tai teräviä välineitä. Kalliit laitteet saattavat mennä myös rikki. Paras oli omana kandiaikoina kun eräs lapsi olisi halunnut stetoskoopilla leikkiä ja huutaa siihen kuin mikkiin. Siinä olisi penskalta korvat mennyt ja parasta oli että äiti veti herneet nenään vaikka kiltisti ja järkevästi kerroin miksei lääkärin instrumenteilla leikitä

Siis tyttö ei kierrellyt ympäri huonetta, vaan siinä mun ympäristössä. Ja ne napit oli siinä vieressä. Ilmaisin itseäni huonosti (taas).

Äh, täällä on ihan tyhmää kirjoittaa, ku joutuis niin pitkästi selittään. :D

Pitäis suunnilleen lähettää pohjapiirros, että kaikki tietää, minkälaisesta huoneesta puhutaan.

Ja pitäis aina ottaa huomioon ihan kaikki asiat, että ei tulisi väärinymmärretyksi.

Vaikka kai tää on niin, että jos tää olis joku oikee keskusteluhetki, nää kommentit olis vain niiden muiden ajatuksia... Niitä, joita ei sanota ääneen.... :)

Kumma, että mä en meinaa tottua tähän nettimaailmaan, vaikka täällä iät ajat viettäny :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Voi tosiaan olla, että ei ole koulukypsä. Mutta lupaan opettaa hänelle pilkkusäännöt sitten myöhemmin :D Säkin voit tulla oppiin...

:D :D :D

Alkuperäinen kirjoittaja wwq:
Mistä nämä Kaija-Petterien vanhemmat tulevat: päivittäin näkee lapsia jotka terrorisoivat ympäristöään. Ja vaan onnellisesti hymyilevät vieressä. Olisivat onnellisia että joku yrittää opettaa käytöstapoja.

Mä en kyllä hymyillyt :O Enkä ollut onnellinen.

Ja meillä on sellasia käytöstapoja, mistä toiset ei ole ikinä kuulletkaan.

Mutta mistä sä arvasit mun lapsen nimen????

Alkuperäinen kirjoittaja jos kiinnostaa:
Vauva palstalta löytyy lisää näitä täydellisiä äitejä, täydellisine lapsineen. Minusta tuo osoittaa vaan tervettä uteliaisuutta ja uskallusta kokeilla uusia ja erilaisia asioita. Tottakai olis pitäny vahtia paremmin, eikä olis saanu painaa, mutta nyt vaan kävi niin. Minustakin tuo oli kyllä asiatonta käytöstä suuhygienistiltä.

Toivottavasti ette tarvitse tälle samalle mennä enää toista kertaa. Niin ja ennen kaikkea toivon, ettei liiaksi pelästyttänyt lastasi, jotta ei ole vaikeaa tulevaisuudessa käydä hammaslääkärissä tai lääkärissä. Hän kuitenkin painoi vaan radiota, todennäköisesti jopa tunnisti sen radioksi, eikä todellakaan kokeillut poraa tai röngenlaitetta.

Tsemppiä sulle näiden vastausten kanssa.

Kiitos :) Kyllä minä kestän. Olen elänyt paljon vaikeampienkin asioiden kanssa ja aika monta enempi vuotta elämää takana, luulisin ainakin, kuin useimmilla vastaajilla.

Siis tyttö ei kierrellyt ympäri huonetta, vaan siinä mun ympäristössä. Ja ne napit oli siinä vieressä. Ilmaisin itseäni huonosti (taas).

Pitäis suunnilleen lähettää pohjapiirros, että kaikki tietää, minkälaisesta huoneesta puhutaan.

Ja pitäis aina ottaa huomioon ihan kaikki asiat, että ei tulisi väärinymmärretyksi.

Vaikka kai tää on niin, että jos tää olis joku oikee keskusteluhetki, nää kommentit olis vain niiden muiden ajatuksia... Niitä, joita ei sanota ääneen.... :)

Kumma, että mä en meinaa tottua tähän nettimaailmaan, vaikka täällä iät ajat viettäny :D

Joo no sorge kun en ole ajatustenlukija. Jos kirjoitat että lapsi kierteli ympäri huonetta, niin mistä voisin tietää? Mitä oikein odotit? Sanon vain niin kuin itse ajattelen ja näin sanoisin ihan ammattini puolesta myös keskustelussa toiselle. Ihan on tarpeeksi kokemusta Pirjo-Pettereistä, jotka eivät osaa istua hetkeäkään aloillaan vastaanottotilanteessa (ei nyt puhuta edes mistään taaperoista, vaan 6+) ja joiden tipotöille äidit vain hyväntahtoisesti naurahtavat.

Joo no sorge kun en ole ajatustenlukija. Jos kirjoitat että lapsi kierteli ympäri huonetta, niin mistä voisin tietää? Mitä oikein odotit? Sanon vain niin kuin itse ajattelen ja näin sanoisin ihan ammattini puolesta myös keskustelussa toiselle. Ihan on tarpeeksi kokemusta Pirjo-Pettereistä, jotka eivät osaa istua hetkeäkään aloillaan vastaanottotilanteessa (ei nyt puhuta edes mistään taaperoista, vaan 6+) ja joiden tipotöille äidit vain hyväntahtoisesti naurahtavat.

Tähän on vielä pakko vastata. Ensinnäkin nuo Pirjo-Petterit ym nimitykset alkaa olla jo aika tylsiä.
Ja minä en ainakaan naurahtele lasteni huonolle käytökselle. Meillä on tarkat käyttäytymissäännöt ja sillain. Olen sen ikäinen äiti, että käytöstavat ovat mulla ihan ytimessä (vaikka ei se tietenkään ole iästä kiinni).

Hammashoitajan käynnillä toruin lastani, että toimi väärin. Mutta en hyväksy sitä hoitajan tivaamista, mitä ihan alkuperäisessä viestissäni selitin. Enkä jaksa enää enempiä selitellä. Huooooh. Hyvää yötä :)

Aivan asian vierestä, edellyttääkö koulukypsyys ettei saa kaupassa koskea tavaroihin?
Tai minkä ikäiseltä voi edellyttää, ettei ala pompottaa palloa sellaisen kaupassa nähdessään? :xmas:

Yhteistyössä