tuli tossa mieleen tästä lasten varastamisesta ja lasten toisten lelujen ottamisesta mieleen, että kannattaa miettiä

isoäiti mölykylästä

Aktiivinen jäsen
04.05.2007
26 699
2
36
ennen kui menee kenenkään lasta varkaaksi syyttämään.

Muutama vuosi sitten tääll kaikki alkoi viattomasta lasten tavaroiden vaihtamisesta. tytöt menivät ekaluokalle ja siellä alettiin sitten vaihtelemaan kyniä ja kumeja keskenään. lopulta se riistäytyi hallinasta ja alkoivat ottaa jo luvatta. myös vaihtoivat luvatt niin että kun kaveri oli pois pul´petistaan, niin toinen meni ja vaihtoi kynän tai kumin toiseen kysymättä.

no siitä alkoi sitten kunnon sota, kun vanhemmat alkoi syytellä että sä olet ottanut mun lapsen sen ja sen ja toinen väittää, että ei kun me vaihdettiin. ja enää kukaan ei tiennyt miten asiat oikeesti oli.

no tää sitten vanhempien ja opettajien toimesta lopetettiin niin että kukaan ei saanut enää vaihtaa mitään keskenään. jokainen osti omansa ja sillä hyvä.

siinä varmaan tuli sekä oikeita että vääriä syyötöksiä, koska kukaan ei enää tiennyt miten asiat oli menneet. lapset puhui asiat aina niin että siitä ei selville päässyt milloin oli tapahtunut luvatta ottaminen ja milloin oli tapahtunut luvan kanssa

Tuo on kyllä totta. Jos ei ole itse nähny tilannetta, sillon kyllä kannattaa miettiä miten asian esittää. Vaikka se oma lapsi kertoo asian, silti ei kannata lähtee heti ekaks varkaaks syyttämässä.

Jos taas aikuinen itse näkee, että lapsi on viemässä, voi asian hoitaa reilusti ja sanoa et toiselta ei saa viedä.

[QUOTE="minna";21986812]Tuo on kyllä totta. Jos ei ole itse nähny tilannetta, sillon kyllä kannattaa miettiä miten asian esittää. Vaikka se oma lapsi kertoo asian, silti ei kannata lähtee heti ekaks varkaaks syyttämässä.

Jos taas aikuinen itse näkee, että lapsi on viemässä, voi asian hoitaa reilusti ja sanoa et toiselta ei saa viedä.[/QUOTE]

ja myös niin on meillä tehty, että jos lapsi on tullut kotiin ja sillä on ollut mukana joku tavara, joka ei ole meidän olen soittanut sinne mistä lapsi on tullut, että meidän nikopetterillä oli tällainen mukana. ja silloin on sitten selvinnyt se että miksi tavara on lapsella. usein on ollut niin että se kaveri oli sen antanut. kerran oli sittten päiväkodilta ottanut jotain ja silloin soitin että lapsi on ottanut päiväkodin tavaran mukaan ja palauttaa sen huomenna.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;21986856:
ja myös niin on meillä tehty, että jos lapsi on tullut kotiin ja sillä on ollut mukana joku tavara, joka ei ole meidän olen soittanut sinne mistä lapsi on tullut, että meidän nikopetterillä oli tällainen mukana. ja silloin on sitten selvinnyt se että miksi tavara on lapsella. usein on ollut niin että se kaveri oli sen antanut. kerran oli sittten päiväkodilta ottanut jotain ja silloin soitin että lapsi on ottanut päiväkodin tavaran mukaan ja palauttaa sen huomenna.

Juuri näin!

Yhteistyössä