Tuli tosta toisesta ketjusta mieleen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja moekoe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

moekoe

Aktiivinen jäsen
27.09.2011
4 182
0
36
...että mikä teistä on kohtuullinen "varoitusaika" puolisonne työmatkalle, jossa menee yli 5 vrk?
Meillä kun on toisinaan tullut tilanteita, että miehellä soi aamupäivällä puhelin ja jo alkuillasta on matkalla johonkin. Jos siis vaikka työkaveri on sairastunut tms. Enkä ole tajunnut pitää tätä mitenkään outona!
Mutta johtuuko siitä, että me ollaan totuttu jo näihin reissuhommiin vai miten?
Nyt alkoi kiinnostaa, että missä menee teidän muiden "raja"? :D

No eilen ei voi lähteä. Ei meillä oikeasti kovin kiireisiä työmatkoja voi tullakaan tosin. Joskus on lähdetty koulutuksiin pienellä varoituksella. Ja toisaalta samoin koulutuksia on peruuntunut lyhyellä varoitusajalla. Työjutut on työjuttuja, niistä ei valiteta, niitä ei valita, niihin mennään, kun käsketään. Se pitkäaikaisena valtion virkamiehenä oli itsestäänselvyys, siksi kai niitä komennuksiksi sanottiinkin =) Sama systeemi siis kummallakin meistä, samat reissut kummallakin, ei onneksi samaan aikaan. Mutta ei se sitä poista, että joskus joko oma reissu tai toisen reissu harmitti rankasti.

Ei minulla ole mitään aika rajaa. Olen naimisiin mennessä tiennyt että mies joutuu työssään matkustamaan ja jos se ei olisi minulle sopinut niin tuskin oltaisiin naimisissa tai että meillä olisi lapsi ja koiria.

Mulle on ihan sama, missä mies viikolla on, kun on jokatapauksessa poissa. Mutta jos mies olisi aina kotona esim. iltaisin, niin ainakin pariviikkoa aiemmin olisi hyvä tietää 5 päivän reissut, jotta osataan setviä lasten hoidot yms., sen mukaan.

No nyt kun ei ole vielä lapsia, niin semmonen 6 h on minimi. Sopii mun puolesta lähteä vaikka heti, mutta soisin kuitenkin että ei ihan rönttäsenä kuljeskele ympäri maailmaa vaan käy hakemassa siistit vaatteet sun muut kamat. Harvemmin tulee äkkilähtöjä, kai ainoa on ollut seuraavana päivänä Helsinkiin. Yleensä tulevat n. viikon varoituksella viimeistään ja pisimmät matkat 10 päivää.

No hyvä. Mä jo ajattelin olevani joku kummajainen. :p Viime viikolla oli puistossa yhden toisen äidin kanssa puhetta asiasta ja hän ihmetteli, että miten mä viitsin päästää mieheni aina vaan reissuun?? Enpä osannut siihen mitään sanoa, en kuvitellut, että voisin jotenkin edes estää töihin menoa, aikuiselta?? Ihan vieras ajatusmaailma mulle.

No hyvä. Mä jo ajattelin olevani joku kummajainen. :p Viime viikolla oli puistossa yhden toisen äidin kanssa puhetta asiasta ja hän ihmetteli, että miten mä viitsin päästää mieheni aina vaan reissuun??

No mä ainakin kattelen mieluummin työhönsä tyytyväistä miestä, vaikka se olisikin sitten pikkusen vähemmän kotona. Jos en päästäisi reissuun (mikä nyt on ihan utopistinen ajatus), niin loppuisi herralla aika pian mielekkäät työt. Ja sitä työhönsä leipiintynyttä mörrimöykkyä en enää halua nähdä ja mies itse vielä vähemmän.

Nimimerkillä: Odottelenpa tässä miestä Pariisin reissulta kotiin

• Tykkää
Reactions: moekoe
Pahimmillaan mies lähti 3tunnin varoituajalla viikoksi matkalle palasi pe iltana klo 23 ja aamulla 7 oli muuttomiehet oven takana :( Oli tiukka vähän viikko .
Normi ilmoitus matkasta on 1-2päivää silloin matkustetaan kun on tarvetta.

Yhteistyössä