Tuli vaan mieleen yhdestä ketjusta kun tuntuu et joillakin ei riitä ymmärrys. Sossussusta ja ulosotosta luottotietoineen.

Harmaa idiootti

Aktiivinen jäsen
17.04.2009
1 146
0
36
Että mikä siinä on vaikeaa tajuta ettei se yh saa toimeentulotukea esim. Tai jos on luottotiedot mennyt ei sekään ole syy että sitä toimeentulotukea saisi!?

Jossain kohtiin voisi miettiä miksi niin monelle käy näin että ne luottotiedot ovat menneet. Mulla meni kaverin takia! Eli ei kannata lainata omalla kortilla kirjoja toisen tarkoitukseen!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kaveri vissiin unohti palauttaa kirjat? Onneksi meidän kirjastos sakkojen ylämaksu on 20 ?.

Sakkoja perittäisiin siis enintään 20 ?, vaikka mitä tekisi? Vaikka lainaisi koko kirjaston kotiinsa eikä palauttaisi?

Eiköhän ap:lla ollut kyse siitä, että joutuu korvaamaan palauttamattomat kirjat.

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Niin ja pointtisi oli?
mä en itse vaan halua mennä sossun luukulle ikinä.

No jos elämässä tulee jostain syystä niin vakava tilanne että ei sitten olisikaan kykenevä maksamaan kaikkea tai ruokkimaan lastaan. No mulle ei ole tullut mutta onhan noita ja se että siitä syystä velkaantuu kun menoja on enemmän kuin tuloja. Et taida tuolla ajatuksella ymmärtää kuitenkaan mitä ajan takaa. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Harmaa idiootti:
Kaveri vissiin unohti palauttaa kirjat? Onneksi meidän kirjastos sakkojen ylämaksu on 20 ?.

Ei se unohtanut. Laskun saatuani pyysin palauttaan ja hän muka niin teki.

Sulle tuli kyllä muutamat huomautuslaskutkin ennen ulosottoon menoa..

No eipä tullut :|

Alkuperäinen kirjoittaja Tiheän palstailun kausi:
Sakkoja perittäisiin siis enintään 20 ?, vaikka mitä tekisi? Vaikka lainaisi koko kirjaston kotiinsa eikä palauttaisi?

Eiköhän ap:lla ollut kyse siitä, että joutuu korvaamaan palauttamattomat kirjat.

No ainoastaan myöhästymisistä on kattona 20?, oli lainassa sitten 100 kirjaa ja ne jättäis palauttamatta. Tietysti jos kirjat tuhoaa tai kadottaa kokonaan niin pitää ostaa uudet tai korvata rahallisesti.

No minnes ne sitten meni? :o
Ennenkuin se ulosottoon menee,sieltä tulee pari huomautusta,sen jälkeen se menee perintätoimistolle ja siitä vasta sitten ulosottoon..

Tai eikai kukaan siihen halua mutta jos elämässä tulee joku väliaikainen huonohetki jossa tarvii apua niin en ymmärrä jos ylpeys menee edeltä että saisi sillä esim vältettyä ongelmat.? Ja siis tarkoitan oikeista syistä jos elämä yhtä äkkiä yllättää.

No minnes ne sitten meni? :o
Ennenkuin se ulosottoon menee,sieltä tulee pari huomautusta,sen jälkeen se menee perintätoimistolle ja siitä vasta sitten ulosottoon..

Jaa a en tiedä. Varmaan sinne minne mun moni muukin posti on eksynyt.

Tosin siitä miten se meni on aikaa yli 10 vuotta jo.

Nyt mä en kyllä oikein ymmärtänyt..

No mun postejani mitä oon odotellut on mennyt moneen otteeseen ilmeisesti mun kaimalleni joka ei ole palauttanut niitä postiin koska niitä ei koskaan tänne ole saapunut. Ja lastenvalvoja niitä oli 2 kertaa laittanut ja kumpikaan ei tullut perille. Postiin soitin sen jälkeen että saisivat olla tarkempia.

Yhteistyössä