tuli veret pihalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fiona
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

fiona

Vieras
Synnytyksestä on aikaa 1 viikko ja 5 päivää. Jälkivuoto on ollut normaalia kuukautistuherointia jo monta päivää, eli ei mitenkään kovin runsasta. Se on myös pikkuhiljaa vähentynyt päivä päivältä. Eilen kuitenkin ihan äkki arvaamatta mulla alkoi valua verta kuin hanasta tuolta alapäästä. Ja julkisella paikalla tietenkin oltiin, vauvan kanssa, yksin. :( Noh, sitä verta tuli siis ihan kohtuuttoman paljon, mulla oli farkut pohkeisiin asti ihan veressä. Vuotoa kesti ehkä joku 5 min. Ja sitä siis tuli ihan pulppuamalla, ainakin se tuntu siltä.

Soitin sitte päivystykseen synnärille ja kerroin tilanteen.. aluksi en päässy mitenkään kyseiselle osastolle vaan vaihde pompotteli ees ja taas. Aattelin sitte soittaa hetken kuluttua uudestaan ja soitin noin 2 tunnin päästä siitä kun veret oli tullut. Siihen mennessä vuoto oli siis tasoittunut jo kohtuu normaaliksi. Täti sitten siellä päivystyksessä sanoi että ei tartte tulla näytille jos vuoto on jo loppunu. Että sitte pitää tulla jos vielä uudestaan alkaa vuotamaan, kun minulla ei mitään kuukautiskipuja kummempia kipuja ollut (perse siis turtana).

No tänä aamuna mulla oli järkyttävät kouristukset tuola alapäässä, lieneekö jälkisupistuksia...? Välillä tuntui että koko kohtu olis tulossa ulos..

Onko kellään ollu samallaista verenryöpsähtelyä ja onko se ollut normaalia/ei ole vaatinut mitään toimenpiteitä?

mulla oli
oli viel silleen et olin kaupassa ja vuoto oli jo loppunu ja sit yht äkkiä holahti :ashamed: se oli kamalaa
onneks oli tummat housut ja vauhilla autoon

mut mulla ainakin oli siks näin kun leikattiin ja kohtu ei sit palautunukkaan ihan heti tai jotain vastaa vaa mut ei siis tehty mitään

Ihan tuollaista ei ollut mulla. Mutta jälkivuoto ainakin kaksosten jälkeen (syntyivät sektiolla) kesti viikkoja. Välillä taukosi päiväksi ja sitten taas tulvi. Todella epätasaista oli, paitsi ekat päivät kun vuoto oli todella reipasta. Uskoisin kyllä jos on sanottu että jos vuoto on loppunut, ei tarvi mennä näytille. Jos tulisi uudestaan tuollainen hurja tulvahdus, menisin ehkä lääkärille.

Onneksi olkoon vauvan johdosta. :flower:

Mutta ku mulla on kohtu supistunu jo lähes entiselleen. Torstaina kävi terkkari ja se sano että se on jo tosi tosi hyvin supistunu että lähes normikokoinen.

Veren mukana tuli kyllä hyytymiä ja jotain ihme satkuloita -voisiko nämä olla jotain kalvojen jäänteitä?

Alkuperäinen kirjoittaja fiona:
Mutta ku mulla on kohtu supistunu jo lähes entiselleen. Torstaina kävi terkkari ja se sano että se on jo tosi tosi hyvin supistunu että lähes normikokoinen.

Veren mukana tuli kyllä hyytymiä ja jotain ihme satkuloita -voisiko nämä olla jotain kalvojen jäänteitä?

ois kyl varmaan hyvä ultrata, ettei sinne oo jääny mitään, ku voi tulla paha tulehdus.

mulla kävi niin että synnytyksestä oli jo ainakin kuukausi, ja vuodot loppuneet jne.. niin yksi ilta ihan yllättäen alkoi tulvimalla tulla verta, valui lahkeesta lattialle lammikoksi :( oltiin vielä miehen mummolassa maalla ja se oli kauheeta, sitte lähtee kaikki paikat veressä etsimään ulkohuussia :(

Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:
Mulle tuli mieleen, että oisko siellä kohdunsuulla voinut olla jokin hyytymä esteenä, ettei loput päässeet tulemaan ennenkuin se hyytymä suostui poistumaan.

Tämä mullaki tuli mieleen, että jotain ollu tukkeena?

Yhteistyössä