tuli yllättävä laivareissu ,,ja mua ahdistaa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AavikonNorsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

AavikonNorsu

Vieras
Mun kohta 2,5v tyttö ei ole ollut kylässä juuri nimeksikään ja nyt mulle tuli yllättävä laivareissu mikä tarjotaan mulle. Musta ois ihan kiva mutta ahdistaa ja jännittää jättää tyttö melkeen 2päiväksi..kun la klo12 lähetään ja su klo19.00 olisin kotikaupungissani..sanokaa nyt että lapsi ei luule että olen hylännyt hänet ja tulekohan tytön aika pitkäksi ja ja ja...huoh..mitä mä teeeeeen?? onko 2,5v tuo sellaisessa paikassa missä ei ennen ole ollut mutta tietty läheisten sukulaisten kanssa..niin pitkä aika??

Menkää jo aikasemmin kyläilemään kyseiseen paikkaan. Onko tyttö kauheesti äidin perään? Mites isin luo? Mä uskon,että hyvillä mielin voit mennä ja tyttö pärjää :)

Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
käy siellä kylässä tytön kans ennen matkaa tutustumassa ympäristöön?

no kyllä me siellä kylässä käydään aika monestikkin, on mun täti ja mulle kuin äiti. eli ei mikään vieras paikka. Mutta yötä ei ole ollut

2½ v ymmärtää puhetta hyvin...hänelle voi selittää asian, luvata jonkun kivan tuliaisen, ja ehkä hän on jopa innoissaan siitä että pääsee hoitoon. Hoitajatkin vielä tuttuja ihmisiä ja paikka tuttu. Nauti laivareissusta ihan rauhassa, lapsi pärjää kyllä :)

Alkuperäinen kirjoittaja vvv:
Menkää jo aikasemmin kyläilemään kyseiseen paikkaan. Onko tyttö kauheesti äidin perään? Mites isin luo? Mä uskon,että hyvillä mielin voit mennä ja tyttö pärjää :)

Isän luo ei. Eikä isää voi pyytää hoitamaan häntä tännekkään, on sen verta mustasukkainen että jos sanon lähteväni laivalle, ei tule :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
2½ v ymmärtää puhetta hyvin...hänelle voi selittää asian, luvata jonkun kivan tuliaisen, ja ehkä hän on jopa innoissaan siitä että pääsee hoitoon. Hoitajatkin vielä tuttuja ihmisiä ja paikka tuttu. Nauti laivareissusta ihan rauhassa, lapsi pärjää kyllä :)

Niin ymmärtää. Tästä nyt taas puskee tämä mun oma huono lapsuuteni esiin. siksi olen tällänen idiootti :headwall: ihan totta että voisin välillä rentoutua ja olla murehtimatta. aivan varmasti pärjää eikä luule että olen häntä hylkäämässä

Alkuperäinen kirjoittaja AavikonNorsu:

Niin ymmärtää. Tästä nyt taas puskee tämä mun oma huono lapsuuteni esiin. siksi olen tällänen idiootti :headwall: ihan totta että voisin välillä rentoutua ja olla murehtimatta. aivan varmasti pärjää eikä luule että olen häntä hylkäämässä

Ymmärrettävää, että mietit tällaisia asioita hieman enemmän, jos sulla on huonot muistot omasta lapsuudestasi. Ei se mitään idiotismia ole, vaan ihan ymmärrettävää.
Sun tytöllä on kuitenkin hyvä koti, perusturva kunnossa, ja hänet voi mainiosti jättää pariksi päiväksi hoitoon tutulle tädille :)

Ymmärrettävää, että mietit tällaisia asioita hieman enemmän, jos sulla on huonot muistot omasta lapsuudestasi. Ei se mitään idiotismia ole, vaan ihan ymmärrettävää.
Sun tytöllä on kuitenkin hyvä koti, perusturva kunnossa, ja hänet voi mainiosti jättää pariksi päiväksi hoitoon tutulle tädille :)

Aivan olet oikeassa. Jos vaan alan puhumaan reippaasti ennen reissua ja tuon jotakin mielekästä tallinnasta lapselle :heart:

Ja sinähän voit sopia, että tekevät hoitajan kanssa sitten kaikkea kivaa. Esim. syövät herkkuja ja katsovat jonkun kivan lastenelokuvan tms. Ja voit sitten kertoa jo etukäteen lapsellesi, mitä mukavaa siellä hoidossa on odotettavissa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja sinähän voit sopia, että tekevät hoitajan kanssa sitten kaikkea kivaa. Esim. syövät herkkuja ja katsovat jonkun kivan lastenelokuvan tms. Ja voit sitten kertoa jo etukäteen lapsellesi, mitä mukavaa siellä hoidossa on odotettavissa.

niin tiedän. Mä vaan mietin että jos just silloin tulee vaikka tosi kipeäksi tms..niin minä olen toisella puolella merta :| siis mä oon kyllä ihan hölmö mutten voi itselleni mitään..

siis mä oon kyllä ihan hölmö mutten voi itselleni mitään..

Eikun sä oot äiti :)

Mun ainakin piti ihan opettelemalla opetella olemaan erossa lapsista :snotty: . Nyt se jo sujuu, mutta kun ekan kerran vein muksut yökylään ja lähdin viihteelle niin vaikeaa oli!

siis mä oon kyllä ihan hölmö mutten voi itselleni mitään..

Eikun sä oot äiti :)

Mun ainakin piti ihan opettelemalla opetella olemaan erossa lapsista :snotty: . Nyt se jo sujuu, mutta kun ekan kerran vein muksut yökylään ja lähdin viihteelle niin vaikeaa oli!

:)

Mä olen noudattanut sitä periaatetta että niin monta yötä voi olla erossa kuin lapsilla on ikävuosia. Oltiin juuri viikonloppu miehen kanssa kylpylässä (2 yötä ja kolme päivää) ja 2,5v ja 4v oli mummolassa. Heillä oli ollut huippukivaa, samoin meillä. :)

Tulee ihan mieleen yksi sukulaislapsi, joka oil ihan täpinöissään, kun oli menossa yöksi hoitoon. Hän kun tiesi, että siellä hoidossa saisi syödä pipareita ja riehua vesisängyssä. :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

niin tiedän. Mä vaan mietin että jos just silloin tulee vaikka tosi kipeäksi tms..niin minä olen toisella puolella merta :| siis mä oon kyllä ihan hölmö mutten voi itselleni mitään..

Jos tulee, niin sitten tulee. Miten voit ikinä lähteä töihin jos lapsi vaikka sairastuu hoidossa?

Etkä sä ole poissa 2 päivää, vaan pikemminkin olet poissa reilun vuorokauden.

Noh mulla on ehkä "himppasen" isommat lapset mutta samat aatokset oli kun lähdin ensimmäistä kertaa pois kotoa kahdeksi yöksi työmatkalle kuukausi takaperin.
Olin ihan varma että lapset ikävöivät minua ja itkevät iltaisin tyynynsä märiksi. Koko maailma suistuu raiteiltaan kun olen poissa ja suhteeni lapsiin on romuttunut.

Ensimmäisen yön jälkeen kun soitin noin sadatta kertaa ja kysyin onko kova ikävä äitiä niin poika vaan totesi että ei ole, moido :whistle:
No reissu meni hyvin ja alkoholi lievitti minun erotuskaani.

Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:
Mä olen noudattanut sitä periaatetta että niin monta yötä voi olla erossa kuin lapsilla on ikävuosia. Oltiin juuri viikonloppu miehen kanssa kylpylässä (2 yötä ja kolme päivää) ja 2,5v ja 4v oli mummolassa. Heillä oli ollut huippukivaa, samoin meillä. :)

tuo pvä/vuosi -periaate on yksi idioottimaisimmista "keksinnöistä".

voi jee, mun elämä, naapurin elämä, työkaverin elämä. kaikki niin erilaista ja erilaiset ihmistyypit kuiteskii..

ja aapeelle, joo, olet kyllä liikaa huolissasi, kaikki menee hyvin
ja muista nauttia :)

Yhteistyössä