Tuliaisia matkoilta ärsyttääkö ketään muuta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Aina on yks kaveri vinkumassa kun menee tallinnaan, että tuo laatikko siideriä. Oon sanonut että en rahtaa mitään kun muutenkin menen lomaileen en kantamaan mitään lastia. Aina vaan jaksaa.
Jos ei niitä niin pitäs tuua karkkia tuliaisiksi. Sanoin että ne on kalliinpia sielä. Että en tuo enkä rahtaa.
Onko kellään muulla tällästä että ärsyttää toi vonkuminen?

Mulla ei ole tapana tuoda tuliaisia, eikä vinkua niitä muilta.

Se on eri asia, jos joku ystävistäni on lähdössä hakemaan lastillisen viinaa pakulla, niin voin pyytää, että josko se tois mullekkin laatikollisen siideriä, mutta en mä kyllä muuten. Ja siis tokihan mä siiderini itse maksan, että ei niitäkään tuliaisiksi tarvii tuoda.

Kukaan ei koskaan pyydä tuliaisia, ja koska en liiku autolla, en lähtisi mitään siiderilaatikoita tuomaan, liian hankalaa. Jos pystyisin ongelmitta tuomaan, voisin ostaa laivalta (jos ehdin), mutta maissa en tuskin ehtisin siideriostoksille. En tosin maksaisi ihmisten siidereitä itse, joten saisivat kyllä maksaa ne itse.

Tosiaan kaveri kyllä maksaa ostokset. Mutta en ymmärrä mitä jonkun suklaalevyn tuomisessakin laivalta on kivaa, samaa saa kaupasta.
Juomat toki on halvempia mutta mä vien aina niitä kärrillä en ole koskaan autolla. Nytkin lähen reissuun niin sieltä pitäs jotain tuua, sanoin että en lentokoneessa tuo mitään.
Pitääkin jatkossa mennä salaa johonkin matkoille ei tarvii kuunnella tota ruikuttamista.

Tosiaan kaveri kyllä maksaa ostokset. Mutta en ymmärrä mitä jonkun suklaalevyn tuomisessakin laivalta on kivaa, samaa saa kaupasta.
Juomat toki on halvempia mutta mä vien aina niitä kärrillä en ole koskaan autolla. Nytkin lähen reissuun niin sieltä pitäs jotain tuua, sanoin että en lentokoneessa tuo mitään.
Pitääkin jatkossa mennä salaa johonkin matkoille ei tarvii kuunnella tota ruikuttamista.

Jos laivalta vaan jotain suklaalevyä pyytää, niin kyllä sen voisin tuoda. Turhaahan se on, kuten sanoit, mutta itselle aika vaivatonta. Ymmärrän kyllä, että tuollainen on vähän rasittavaa. Vanhemmillani oli aina tapana tuoda jotain tuliaisia, missä ei ollut mitään järkeä, koska osa tuliaisista oli sinänsä turhia tai sitten ne oli muuten vaan outoa tuoda sieltä matkalta asti. Eri asia, jos olisi ollut joku tietty asia, jota saa vain sieltä matkakohteesta ja jota erikseen olisin toivonut.

Mummoille ja mammoille tuodaan pienet herkkutuliaiset, lapsi haluaa niin. Rengille yleensä tupakkakartonki ns. "hyvänmiehenlisää" samoin "appiukontapaiselle" tuotiin ennen, kun joskus on autellut rempoissa. Nykyisin vaan ryyppää niin viime reissulta ei enää tuotu. Kukaan ei ole koskaan pyytänyt. Ikinä ei mistään raahata mitää kalja-, siideri- tai lonkerolootia, ei itselle eikä muille.

Yhteistyössä