Tuliko jo voimaan se, että hoitovapaa pitää pitää puoliksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Nuusku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Nuusku"

Vieras
Vai onko vasta suunnitelma joka ehkä tulee voimaan?

Todella ilkeästi ajateltu (myönnän heti alkuun) mutta kaverini jolla on nyt 2,5 v lapsi on syyllistänyt ja haukkumut minua kun laitoimme lapsemme päiväkotiin jo 2 vuotiaana. Itse ei kuulemma voisi kuvitellakkaan laittavansa lasta päiväkotiin kuin vasta 3 vuotiaana. Hänen miehensä on suht hyvässä työpaikassa eli pärjäävät jotenkin vaikka kaverini onkin kotona mutta joutuvat silti laskemaan menot tarkasti. Kaverini ei ole käynyt edes toisenasteen koulua loppuun vaikka ikää on kolmekymmentä. On saanut työskennellä pienipalkkaisella alalla niin, että puuttuvan pätevyyden takia pienestä palkasta vähennetään vielä 15% .

Nyt kaverini ilmoitti odottavansa heidän viidettä lasta. Saas katsoa kuinka käy, pystyvätkö taloudellisten syiden takia tekemään niin, että mies jää kotiin ja kaverini menee töihin jos tämä uusi laki/ säädös tulee voimaan. Sen verran ilkeästi on arvostellut minua kun laitoimme lapsemme jo 2 vuotiaana päiväkotiin, että aloin miettiä onko kaverinikin pakko luopua periaatteistaan jos rahat ei hain riitä. Vaikka lapsemme on päiväkodissa vain 3-4 pv/ viikko ja klo 10-16 eli ei kovin pitkiä päiviä niin tämä on kaverini mielestä aivan järkyttävää enkä kuulemma ajattele yhtään lapsen etua.

Eikai se vielä ole tullu voimaan

Mutta tuohan sit vaan tarkottaa sitä, että niitä lapsia pitää tehdä mahd monta putkeen. Nii ei tarvitse sit kuin se viiminen laittaa hoitoon alle kolme vuotiaana - ja silloinhan se on jo ihsn "luvallista " kun äiti jo kaipas töihin ja sitä omaa elämäö, ja kuopushan on aina se vilkkain ja sosiaalisin, nii kyllä hän pärjää hoidossa

Yhteistyössä