tulipa mieleen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmmh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hmmh"

Vieras
Täällä on paljon keskusteluja laihduttamisesta, ruokavaliosta jne. Kun niitä lukee,
tulee mieleen yksi kysymys: kuinka moni harrastaa liikuntaa säännöllisesti. Usein liikkuminen on pihalla seisoskelua lapsen kanssa tai koiran aamupissatus. Sehän ei todellisuudessa ole liikuntaa
alkuunkaan. Kuinka moni tietää, paljonko viikossa pitäisi harrastaa liikuntaa. Liikkumalla
on vaikea laihduttaa, mutta se auttaa pysymään tavoitepainossa.

Noh, kyllä mä ainakin osaan liikkua ihan ilman että täällä pitäisi kysellä kuinka kuuluu liikkua.. Mulle ainakin toi ruokavalio on se vaikeempi juttu. Uskon, että monelle muulle myös.

Liikun säännöllisesti. Jos ei hyötyliikunta ole hikeä saanut pintaan niin jumppaan kotona/menen lenkille. Yleensä pelkkä arkilikunta saa mulla päivän suositukset täyttymään (kävelen joka paikkaan).

Minä kanssa liikun joka paikkaan kävellen, työntäen vaunuja. aamulla yksi eskariin, toinen kouluun ja sitten kauppaan ja sama päivällä uudelleen. matkalla hyviä mäkiä ja reipas tahti.

Riittääkö 15 min crosstrainerilla reippaasti? Hiki tulee pintaan
+ vatsalihaksia ja jalkojen nostoja sarjoina.

Painoa nyt 68,5kg. Lähtöpaino 78,5kg

Vielä pitäisi 10 kg saada pois

#2:lle, tarkoitin, että tietääkö ihmiset, mikä on ihan virallinen suositus liikunnalle. Minusta tuntuu, että paljon enemmän on saatavana tietoa terveellisestä ruokavaliosta kuin liikuntasuosituksista.

#5:lle Hienoa! Näyttäähän tuo ainakin sinulla tuottavan loistavia tuloksia :)

Eikös se suositus ole puoli tuntia päivässä?
Vai oonko ihan väärässä... No, itselläni liikuntaa tulee mielestäni reilusti, joka päivä n. puolesta tunnista kolmeen tuntiin koiran kanssa lenkkeilyä (ja meidän koiran kanssa se tarkoittaa reipasta vauhtia!) ja kerran viikossa 1,5t joogaa.

Yhteistyössä