Tulipa paha mieli, "vuokranantajaehdokas" teki oharit :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ollaan etsitty tietynlaista asuntoa ja olin tosi iloinen, kun löysin ilmoituksen meille juuri sopivasta asunnosta (ei pk-seutu, pieni kaupunki). Oltiin yhteydessä tähän vuokranantajaan ja sovittiin, että käyn katsomassa asuntoa, tarkkaa ajankohtaa ei saatu heti sovittua ja vuokranantaja sanoikin, ettei ole kovin kiire. Asunto ei siis ollut heti vapaa, kesästä oli puhe. Tästä on toista viikkoa (en asu ko. paikkakunnalla joten ihan heti sillä viikolla en päässyt).

Nyt olen vajaan viikon yrittänyt tavoittaa, ei vastannut puhelimeen, ei viestiin ja ilmoitus kadonnut. Varmaan joku on siis tuon asunnon vuokrannut, mutta tuntuu ikävältä ettei ilmoittaja ole edes laittanut viestiä tai muulla tavoin ilmaissut asiaa. Lupaili mulle sitä asuntoa ja sitten kävi näin..

Ihmettelen muutenkin sitä, kuinka ihmiset eivät kommunikoi nykyään. Sama toistuu kirppispalstoilla, huutiksessa, missä vain. Onko vaikea laittaa vaikka tekstari: "Sori, asunto meni jo!". No, piti vain jonnekin purkaa tämä ärsytys.

Niin ja tämä informaatiotekniikan ihmeaika velvoittaa ihmiset koko ajan kyttäämään yötä päivää, kuka taas sattuu viestittämään jotain tai lähettämään joutavaa roskapostia ja kaiken huippuna vielä fb, jossa pitäisi olla nukkuessaankin, ettei joku vedä hernettä nenään, kun ei olla yhteydessä.

Sori ap. Meni vähän ohi tuosta vuokrausjutusta, mutta ei tuosta viimeisestä kappaleestasi.

Mun mielestä törkeetä jättää toinen odotteleen sitä asunto-asiaa. Ois voinu ilmottaa tai sanoa et nyt pitäs päästä katsoon tai se menee. Ettei jää odotteleen turhaan.

Sattuneesta syystä mulle tulee tällaisista "ei vastaa" -jutuista mieleeni, että ehkä jotain on tapahtunut. Omistaja joutunut sairaalaan ja/tai kuollut? Omaiset ottaneet ilmoituksen pois, koska asunto ei olekaan enää vuokrattavana? On oikeastaan aika yllättävää, miten paljon ihmisellä voi olla erilaisia "projekteja" menossa, josta omaiset eivät tiedä mitään tai joita ainakaan eivät ala hoitamaan. Sain todeta tämän itse maatessani kolme viikkoa sairaalassa.

Mutta noin muutoin olisi toki ihan kohteliasta ilmoittaa, jos jo aiemmin sovitusta ei voidakaan jostain syystä pitää kiinni.

Ja vieraalle #2: olen NIIIIIIIN samaa mieltä. Tänä päivänä on joku ihmeellinen oletusarvo olla aina tavoitettavissa. Vessaankin pitäisi mennä kännykkä kädessä ja läppäri kainalossa. Tunnen kyllä yhden tyypin, jolla on vessassakin iPad mukana *pyörittelee silmiään*

Musta jotenkin tuntuu että näin sähköpostin myötä on korostunut sellainen piitaamattomuus. Olen jonkun verran myynyt tavaraa esim Torilla ja olen useamman tavarasta hyvin kiinnostuneen ostajan kanssa keskustellut, mutta kuuntelisi maksun aika, ostaja häviää. Paras mun mielestäni oli se ostaja joka ihan parin päivänä sisälläni "unohtanut" ja rahaton jo, miksi ei vaan suoraan sanonut ettei halua.

[QUOTE="vieras";28352724]Ollaan etsitty tietynlaista asuntoa ja olin tosi iloinen, kun löysin ilmoituksen meille juuri sopivasta asunnosta (ei pk-seutu, pieni kaupunki). Oltiin yhteydessä tähän vuokranantajaan ja sovittiin, että käyn katsomassa asuntoa, tarkkaa ajankohtaa ei saatu heti sovittua ja vuokranantaja sanoikin, ettei ole kovin kiire. Asunto ei siis ollut heti vapaa, kesästä oli puhe. Tästä on toista viikkoa (en asu ko. paikkakunnalla joten ihan heti sillä viikolla en päässyt).

Nyt olen vajaan viikon yrittänyt tavoittaa, ei vastannut puhelimeen, ei viestiin ja ilmoitus kadonnut. Varmaan joku on siis tuon asunnon vuokrannut, mutta tuntuu ikävältä ettei ilmoittaja ole edes laittanut viestiä tai muulla tavoin ilmaissut asiaa. Lupaili mulle sitä asuntoa ja sitten kävi näin..

Ihmettelen muutenkin sitä, kuinka ihmiset eivät kommunikoi nykyään. Sama toistuu kirppispalstoilla, huutiksessa, missä vain. Onko vaikea laittaa vaikka tekstari: "Sori, asunto meni jo!". No, piti vain jonnekin purkaa tämä ärsytys.[/QUOTE]

No kyllä se on aika hankalaa, anteeks nyt vaan, kun jos soittoja tulee toistakymmentä ja samat ihmiset sanoo kaikki "olen tosi kiinnostunut ja tulen myöhemmin katsomaan" ja sitten saatkin sen jollekin meneen. Ei siinä aleta lähetteleen valikoiduille viestejä että meni jo, muutakin puuhaa varmaan ihmisellä elämässä....

Yhteistyössä