Tulipa tässä yön tunteina sellainen mieleen nuista kissoista (synnytys yöllä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PinkLily
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PinkLily

Aktiivinen jäsen
25.04.2010
10 166
0
36
primalucecats.blogspot.com
Mitäs jos alkaa synnyttämään yötä vasten, täytyykö mun valvoa kissan kanssa sen läpi? Vai riittääkö, jos menen puolilta öin nukkumaan (jos ei ole kriittistä vaihetta päällä) ja herään vaikka seuraavaksi neljältä? Pelkään, että toi meidän mirri alkaa synnyttelemään yöllä ja kun on niin pienikokoinen kissa että jos tulee komplikaatioita ja kuolevat vielä kaikki.
Laskettuun aikaan on vielä kaksi viikkoa, mut mua jänskättää jo nyt.

Vataan vaikken tiedä kissasi taustoista..

Meillä kissat on aina synnyttäneet yhtä lukuunottamatta itsekseen, hakeutuneet pois silmistä. Mun sylikissa ekat pennut synnytti kirjaimellisesti syliin ja vanhempani pitivät sitä todella, todella outona käytöksenä kissalta.
Jos sua askarruttaa, eristä niin kissan liikkuminen, että nukut sen kanssa samassa huoneessa. Se kyllä "parkuu" jos on todella vaikeaa. Yleisesti ottaen terveillä eläimillä synnytykset menee hyvin, mutta lähtökohtaisesti sun kannattaa toimia niin kuin eläinlääkärinne on ohjeistanut.

Niin ja se mun kissa joka synnytti syliin ja vielä päivällä, oli pienikokoinen, pentue aika isohko ja kipuja oli sen verran, että ranteessa oli reijät hampaista..

Eläinlääkäri kuitenkin on se joka vaan voi auttaa tilanteessa ja kannattaa sellasen tiedot olla valmiina saatavilla.

Yhteistyössä