Tulipa todella paha mieli!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pupujussikat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pupujussikat

Uusi jäsen
15.05.2006
12
0
1
Olin pankkiautomaatilla ja nostin 40 e rahaa. Unohdin tietysti ottaa rahat ja ehdin kävellä alle 15 metriä, kun huomasin asian. Käännyin tietenkin heti takaisin, kun näin automaatille kävelevän naisen joka pysähtyi automaatille ja kääntyi heti pois. Hän lähti kävelemään poispäin hyvää vauhtia ja lähdin hänen peräänsä, koska olin varma että hän oli ottanut rahani. Kysyin naiselta, ottiko hän automaatilta 40 euroa, vastaus oli kieltävä. Kysyin uudestaan, mutta en saanut itsestäni sen enempää irti. :(

Menin sitten takaisin automaatille, jossa iäkkäämpi mies oli juuri nostamassa rahaa. Hänkin sanoi ihmetelleensä miksi nainen oli vain käväissyt automaatilla ja lähtenyt heti pois. Sinne menivät rahani. :(

Otin sitten tietenkin yhteyttä Stockmannin vartioihin, koska atomaatti oli Tapiolan Stockmannilla, mutta heillä ei ollut nauhaa juuri kyseisestä tapahtumasta. Tuo kaikki siis tapahtui varmasti alle 15 sekunnissa, joten olen täysin varma, ettei automaatti ehtinyt imaista rahojani takaisin. Ja aika outoa tietysti olisi, että juuri kun olin unohtanut rahani niin tuo nainen olisi vain mennyt "kääntymään" automaatilla.

Olisi pitänyt kerätä sen verran rohkeutta, että olisin sanonut naiselle vain että anna rahani takaisin, enkä alkanut turhia kyselemään. :( Tuli kyllä ihan todella paha mieli. Ja harmittaa oma "nössöys", kun asia kerran oli aivan selvä. Miksi en vain vaatinut rahoja takaisin ja uhannut soittaa vaikka poliisille tai pyytää vartijat paikalle?? Omapa oli vikani, kun unohdin rahani automaatille, mutta kyllä tuo silti harmittaa niin paljon että itkettää. Sinne menivät joululahjarahat. :( 40 euroa on meidän kahden lapsen opiskelijaperheellemme todella iso raha.

Voi harmi! Voin hyvin kuvitella miltä susta nyt tuntuu, kun meillekin tuo 40e on tosi iso raha. Jos sua yhtään lohduttaa niin paha saa aina palkkansa jossain muodoissa. Niistä rahoista ei ainakaan sille ihmiselle koidu kovin suurta siunausta kun vääryydellä vei. Toivottavasti saatte kuitenkin vielä hommattua lapsille ne joululahjat.

voi että jotkut on sitten sikoja. toivottavasti edes omatuntoa pistelee, mutta todnäköisesti ei jos kerta on ne rahatkin vienyt. En olis minä varmaan edes lähtenyt perään (sen verta reppana oon) mut hyvä että kävit edes sanomassa niin sai edes "kasvot"rahoille. 40 on iso raha, tosi kurja juttu. Onpahan ollut joulumieltä. Elä anna tuommoisen idiootin saada sulle kurjaa oloa, vaikka helppohan se on sanoa :(

no meneppä kuitenkin maanantaina sinne pankkiautomaatin hoitajalle ja selvitä onko automaatti imaissut rahat vai veikö nainen ne. ei ole oikein järkeä musta maalata tuolla perusteella ketään. se automaatti kiskaisee rahat aika äkkiä sisäänsä

Mulle töihin palautti eräs nainen 20euroa,joka oli unohtunut joltain automaatille-jos vaikka joku tulisi sitä kyselemään.....mutta eipä tullut viikkoon kukaan,joten kassaan meni
Eli eipä se automaatti ihan heti niitä rahoja takaisin imase!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja navettapiirin kikkakokkare:
no meneppä kuitenkin maanantaina sinne pankkiautomaatin hoitajalle ja selvitä onko automaatti imaissut rahat vai veikö nainen ne. ei ole oikein järkeä musta maalata tuolla perusteella ketään. se automaatti kiskaisee rahat aika äkkiä sisäänsä

Ajattelin ehdottaa juuri näin!
Ja toisaalta, jos ne rahat tuli ja meni sen naisen matkaan niin se varmasti näkyy tilitapahtumissasi nostona mutta jos ne rahat meni takaisin automaattiin, saldosi ei ole pienentynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja harmillista:
Alkuperäinen kirjoittaja navettapiirin kikkakokkare:

Ajattelin ehdottaa juuri näin!
Ja toisaalta, jos ne rahat tuli ja meni sen naisen matkaan niin se varmasti näkyy tilitapahtumissasi nostona mutta jos ne rahat meni takaisin automaattiin, saldosi ei ole pienentynyt.
elikkäs meneppä internettiin ja pankkisi sivuille ja tarkista saldo

:hug:
Törkee nainen, siis se joka vei rahat |O

Ei täst oo kauheen kauaa kun jonotin automaatille. Minuu ennen oli 2 ihmistä.
Vanhempi rouvas immeinen meni automaatille, hänen jälkeensä ennen minuu oli nuor mies (poika ). Tää rouva sit unohti ottaa rahansa ja lähti kävelemään. Tää nuorukainen otti ne rahat, katoin et mitä hittoa nyt teen :o kun kerran oon "silminnäkijä".

mut tää nuorukainen menikin sen rouvasihmisen luo ja vei hälle ne rahat. Oli siinä ainakin 5kymppinen ja 2kymppinen ja tää rouva viel antoi sille miehelle (edelleenkin voisin enemmin käyttää sanaa poika ) 20e setelin kiitokseksi!

Miä siinä kattelin ja läksin sit pois ja unohin ite nostaa rahaa! Mut hyvä mieli tuli tosta minullekin vaikka en muuta kuin vierestä kattonu tapahtumaa! Rouva oli hyvin tyytyväinen ja kovasti muille kauppaan menijöille sitä nuorukaista kehui!

ja tää varmaan "lohdutti" kauheesti :ashamed:

Tosi kurja juttu!
Meille kävi muutama vuosi sitten näin: mies lähti jouluostoksille ja pudotti lompakkonsa, kun meni autoon istumaan. Lähti toiseen kauppaan ja kassalla huomasi, ettei lompakkoa missään. Takaisin edellisen kaupan pihalle ja kaupasta kysymään, onko joku nähnyt/tuonut.
Seuraavana päivänä sanomalehtitalon vartija purki niiden valvontanauhan ja nauhalla näkyi, kuinka lomakko on maassa ja sitten ruutuun ajaa nuori mies volvolla, nostaa lompakon ja tutkii sen ja heittää autoonsa. Valitettavasti rekkaria ei näkynyt, kun oli pimeää.
Lompakko meni, kaikki kortit (pankki-, ajo-yms kortit) ja oltiin just saatu mummolasta lapsille 180e joululahjarahaa :( Siinä meni neljältä lapselta paljon jouluiloa pois. Yritettiin sitten visalla paikalla tullutta lovea, mutta koville otti, kun tulot olivat muutenkin alle köyhyysrajan :(

Ei ihan tahan liity, mut mulle kavi kerran niin et olin muuttamassa pois asunnostani ja asunnon ovi oli auki koska siita koko ajan vietiin tavaraa. Olin ite keittiosta josta oli nakoyhteys ovelle. Yhtakkia joku vilahti mun silmakulmassa ja ihmettelin et mika siel oikeen kavi? Menin kattomaan eteiseen ja huomasin et mun 70e uudet kengat oli viety!!! mun eteisesta. Ajattelin et tuskimpa muuttomiehet on niita vahingossa ottanu.

Juoksin asunnosta sukkasilleen alakertaan (asuin kerrostalossa) ja siella meni pariskunta ja olin ihan varma et he oli ottaneet mun kengat, otin sita miesta niskasta ja tukasta kiinni ja sanoin tosi vihasesti et nyt helvetti tahan ne kengat niinku olis jo. Niin se laski ne siihen kaytavalle ja lahtivat pois sitten. Onneksi sain kenkani takas, ne olivat meinaan ainoot kengat jotka mulla oli silloin siella asunnolla enaa eika olis ollu kiva menna sukkasilla kotiin :p Mut kylla olin aika tuohtunut tan tapauksen jalkeen.... |O

Kyllä se automaatti niitä rahoja siinä pitää pidemmän aikaa, ei imaise puolessa minuutissa takaisin.

Mutta luulen, että sillä naisellakaan ei ole hyvä oma tunto niitä käyttää, josko toi nyt yhtään lohduttaa.. Voihan olla jopa että sitä kaduttaa, mutta ei siinä tilanteessa vaan kehdannut myöntää enää mitä meni tekemään.

Tuollaisia ihmiset on nykyään! Oma napa on tärkein.. :'( Itselläni on samantapainen kokemus, todellakin tiedän miten pahalta tuntuu. :hug: Hitto, että pistää vihaksi! |O

Olipa törkeä nainen! :o
Mutta jos hän on yhtään normaali, ei hän ihan puhtaalla omallatunnolla pysty varastamiaan rahoja käyttämään. Ja ihan selkeä varkaushan tuo oli, kun äkkiä hiippaili pois automaatilta (yrittämättä katsoa minne rahojen omistaja ehti) ja kieltämällä vielä ottaneensa, kun omiesi perään kyselit. :( Ihme juttu, että osa ei kunnioita yhtään toisten omaa, eivätkä ajattele miltä tuo tuntuisi omalle kohdalle. Pohjatonta itsekkyyttä.
:hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Pupujussikat:
Alkuperäinen kirjoittaja lea:
Minkä ikäinen ja oloinen nainen oli? Ihan kiinnostaa tietää näyttääkö noin hävytön paskiainen normi tätöseltä vai onko ns.humppa.

Oli aivan normaalin näköinen. Ehkä 40-45-vuotias? Ihan siisti ja ns. normaalin näköinen. Ei ainakaan köyhältä näyttänyt. Luulen myös ettei hän kehdannut tunnustaa, mutta olisi nyt kuitenkin vain tunnustanut niin en olisi edes ollut vihainen kunhan vain olisin saanut takaisin. :(

Onko teillä jotain ilmaisjakelu lehteä? mie laittaisin siihen ilmoituksen tai kaupanseinälle lapun että palauttais rahat.
ei nyt mitenkään tökeröä mut vähän semmosen juvelan..
josko se herättäis jonkun sisällä.

Oikein että teit rikosilmoituksen! Vaikka ei loppujen lopuksi mihinkään johtaisikaan niin on hyvä että pidät kiinni oikeuksistasi. Ja jospa pitävät vähän tiukempaa vahtia automaatin luona lähitulevaisuudessa, joku muukin voi hyötyä aktiivisuudestasi. Älä anna yhden mätäpaiseen pilata joulunodotustasi! :hug:

kurjaa kyllä tuommonen...eri asia jos löytää lattialta rahan, niin silloin voin sanoa että taskuun menisi mutta jos automaatista niin ehdottomasti antaisin omistajalle.

Onneks kaikki ihmiset ei oo tollasii!
Täs pari vuotta sitten unohdin käsilaukkuni Itiksen penkille, kun oltiin pysähdytty jätskiä syömään. Huomasin vasta Anttilan kassalla, että laukku oli jääny johki. Olin ihan paniikissa, kiersin paikkoja missä oltiin oltu, kun kohta kuuluttivat mua info-pisteelle. Joku oli tuonu mun laukun siihen ja kukkaro oli rahoineen tallessa! Harmi, että löytäjä ei ollu jättäny yhteystietojaan, että oisin voinu kiittää häntä! =)

Automaatissa itsessäänhän on kamera, voisitko pankista kysellä?
Itsellänikin on joskus unohtunut (ja voi unohtua siitä huolimatta ettei tilillä olisi kuin se viimenen 20!!), siinä kävi sitten niin että kävin kysymässä kaupan kassalta onko kukaan tuonut sinne automaattiin unohtuneita rahoja. Se olikin ne rahat ottanut nuori mies siinä kassajonossa ja kuuli tietenkin kun kyselin rahoja, ja juoksi sitten mun perään ja sanoi et hälle tuli niin huono omatunto että oli pakko tulla antamaan rahat mulle takas! =)
Toisen kerran oli automaatti imassu ne rahat, mutta tietääkseni se silloin piippaa jonkun aikaa ennenkuin vetää ne takas, joten kai se nainen olis sitten huomannut sen... :(

Alkuperäinen kirjoittaja drakonia:
Ei ihan tahan liity, mut mulle kavi kerran niin et olin muuttamassa pois asunnostani ja asunnon ovi oli auki koska siita koko ajan vietiin tavaraa. Olin ite keittiosta josta oli nakoyhteys ovelle. Yhtakkia joku vilahti mun silmakulmassa ja ihmettelin et mika siel oikeen kavi? Menin kattomaan eteiseen ja huomasin et mun 70e uudet kengat oli viety!!! mun eteisesta. Ajattelin et tuskimpa muuttomiehet on niita vahingossa ottanu.

Juoksin asunnosta sukkasilleen alakertaan (asuin kerrostalossa) ja siella meni pariskunta ja olin ihan varma et he oli ottaneet mun kengat, otin sita miesta niskasta ja tukasta kiinni ja sanoin tosi vihasesti et nyt helvetti tahan ne kengat niinku olis jo. Niin se laski ne siihen kaytavalle ja lahtivat pois sitten. Onneksi sain kenkani takas, ne olivat meinaan ainoot kengat jotka mulla oli silloin siella asunnolla enaa eika olis ollu kiva menna sukkasilla kotiin :p Mut kylla olin aika tuohtunut tan tapauksen jalkeen.... |O

Mulla kans kerran kengät ja kaks takkia varastettiin kotoa! Asuin HOASin solussa ja siitä eteisestä ne vain katosi! Ilmoitin HOASille, mutta heitä ei asia kiinnostanut. Kysyin molemmilta kämppiksiltä, toinen kielsi. Toinen kämppiksistä oli juuri muuttanut pois, joten kysyin, että olisiko hän vahingossa ottanut ne, mutta kielsi myös. En kyllä usko. Tein rikosilmoituksen, mutta eihän poliisit ala tuollaisia tutkimaan... :(

En tiedä miten joillain ihmisillä on pokkaa varastella. Ärsyttää.

Yhteistyössä