Tulipas mukava olo, mutta kertokaas pitäiskö mun huomenna mennä kiittelemmää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lasisilmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lasisilmä

Aktiivinen jäsen
04.01.2005
4 619
0
36
Siis meidän tossa tontin kulman takana on leikkipuisto,jonka vieressä jalkkiskenttä.

Meiän sälli, 6v oli leikkimässä kahden kaverinsa kanssa, ja yks kaks he juoksivat tähän meille, ja kertoivat etteivät uskalla mennä puistoonkun siellä joukko naapuruston "isoja poikia" (11-12v) räjäyttelee jotain paukkuja.

No mua on aina suututtanut mielettömästi noitten papattien sun muitten kiinalaisten paukuttelijat muulloin kuin uutenavuotena, ja eikös se lakikin ne kiellä muulloin?

Minä menin sitte puistoon,jossa nää pojat pelas sit jo jalkkista.Kysyin ihan nätisti, että kelläs teistä niitä ilotulitteita olikaan..?"no tolla" tuli alta kulmain vastauksia.Olivat posautelleet hiekkalaatikon aivan täyteen näitä papattejaan.Minä sitten, että mahtaaks pojat tietää, että millonka niitä sais lain mukaan pamautella? Ja sanoin vielä, että jospa meette ihan omalle pihallenne laittaan niitä sitten.Eipä sit mittään, lähin kotio.

Kunnes pojat tulee tas, että noi pojat uhkailee heitä ja lähtivät jahtaan heitä pois puistosta!! :o (Olivat raasut meneet sanomaan, että ne roskat pitäis kerätä pois sieltä hiekkikselta, kun siinä leikkii pikkusia taas huomenna.)
No, mullahan kihahti siinä vaiheessa.
Marssin puistoon takas, ja pidin pojille paaterin, että eiköhän he kaikki mahdu siellä puistossa leikkimään kumminkin, ja että jos antaisivat pienten sällien olla.On se kumm jos isot kollit ei osaa olla säikyttelemättä pienempiään!!

Noh, pojat jäi sitten sinne puistoon, ja meiän isäntä tuli lenkiltä siitä ohi ja kertoi että ihan nätisti pikkupojet siellä leikki ja isot pelas palloo.

Sälli sit tuli kotio aiivan hiestä märkänä, ja minä siinä ihmettelin etä mitäs ootte tehneet kun noin on kuuma?!
"No pelattiin isojen poikien kans jalkkista!!"
Olivat tulleet pyytämään pikkusia sällejä peliin mukaan!! =)
Siis nää esiteinit oli ihan ite pyytäneet pienet mukaan, ja ihan oikeeti kuulemma olivat joukkueina pelanneet!isoja poikia oli muistaakseni kuutisen kappaletta. Näitä pieniä kolme.

Että nyt tässä mietin, jotta menisinkö huomenna jos tulevat taas pelaamaan, niin antamaan myös sitä positiivista palautetta? Että tosi hienoo kun pienemmätkin ottavat mukaan, mikä siis on todellakin iso asia näille junnuille. Aivan tohkeissaan ovat kun ISOT otti mukaan!!

Tuli tosi mukava olo...Että kummiskin nuo paljon parjatut nykynuoret osaavat olla aivan loistavia esimerkkejäkin pienemmilleen!

Wau, hienoa.

Ja ihana kuulla, että näillä nykyajan esiteineillä on vielä järki ja tunteet olemassa. Jonkun vaan täytyy selkeästi tehdä selväksi, mitkä on rajat, mitä saa tehdä ja mitä ei.

Sitä kun valitettavan harvassa kodissa nykyään ilmeisesti harrastetaan.

Eikä todella haittaisi se positiivinen palaute. Jäisi pojillekin hyvä fiilis kun saisivat kiitosta siitä, että ovat tehneet jotain hyvää.

Käy vaan kiittelemässä. Aiheesta oikeasti. Kauemmin se kiitoksen kukkanen sydämessä säilyy ko kasa kovaa kritiikkiä :)

Kiva, kun joku joskus kehuu teinejä. Ja muitaki. Yleensä vaan muristaan ja äristään joka risahuksesta.

Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Wau, hienoa.

Ja ihana kuulla, että näillä nykyajan esiteineillä on vielä järki ja tunteet olemassa. Jonkun vaan täytyy selkeästi tehdä selväksi, mitkä on rajat, mitä saa tehdä ja mitä ei.

Sitä kun valitettavan harvassa kodissa nykyään ilmeisesti harrastetaan.

Eikä todella haittaisi se positiivinen palaute. Jäisi pojillekin hyvä fiilis kun saisivat kiitosta siitä, että ovat tehneet jotain hyvää.

No näin mäkin sen ajattelin..Että silleen kivasta käytöksestä sit ei jäis huomiotta. Et aina vaan se nega palaute muistetaan antaa, mutta kehuja ei.

Mutta meenkö ihan vaan sanallisesti kehasemaan, vai pitäiskö jotain muta keksiä lisäks..? Vai onko ihan tyhmä ajatus..?

Alkuperäinen kirjoittaja KotiHiippari Hetkinen:
Käy vaan kiittelemässä. Aiheesta oikeasti. Kauemmin se kiitoksen kukkanen sydämessä säilyy ko kasa kovaa kritiikkiä :)

Kiva, kun joku joskus kehuu teinejä. Ja muitaki. Yleensä vaan muristaan ja äristään joka risahuksesta.

Joo just.
Ja päteehän se tietty toistekinpäin. Siis että nuorisokin huomaa, että siitä hyvästä käytöksestäKIN voi saada palautetta. Eikä tosiaan aina vaan siitä huonommasta. :)

Hieno homma!
Olen esikoisesta (nyt 6v) huomannut, että juuri nuo isommat pojat ovat suuren ihailun ja "palvonnan" kohde. Ei tarvi kummonen positiivinen asia niiltä ISOILTA tulla kun meidänkin 6v leijuu loppupäivän katossa :)

Mutta asiaan. Isot pojat tekivät kaiken konnailun jälkeen hienosti, kun ottivat pienemmät mukaan. Ikään kuin yhdeksi heistä. Siinä on kyllä kiitoksen paikka :flower:
Ja onnittelut ap:lle, joka hienosti ja asiallisesti "saarnan" hoiti! Moni olisi voinut mennä paikalle ja räyhätä kunnolla (=asiattomasti). Hyvä ap =) :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Åsa:
Hieno homma!
Olen esikoisesta (nyt 6v) huomannut, että juuri nuo isommat pojat ovat suuren ihailun ja "palvonnan" kohde. Ei tarvi kummonen positiivinen asia niiltä ISOILTA tulla kun meidänkin 6v leijuu loppupäivän katossa :)

Mutta asiaan. Isot pojat tekivät kaiken konnailun jälkeen hienosti, kun ottivat pienemmät mukaan. Ikään kuin yhdeksi heistä. Siinä on kyllä kiitoksen paikka :flower:
Ja onnittelut ap:lle, joka hienosti ja asiallisesti "saarnan" hoiti! Moni olisi voinut mennä paikalle ja räyhätä kunnolla (=asiattomasti). Hyvä ap =) :flower:

No joo..Mä yleensä tosi harkiten meen noihin "poikien juttuihin" ja yleensäkin lasten sanomisiin puuttumaan. Mutt nyt se kynnys jotenkin ylittyi, kun kummiskin pikkusälleistä ihan selkeesti näki,että heitä hiukan pelottikin.

Ja mä kyllä olen oikeesti ihan p**kuleen paha suustani, mutta tarpeen vaatiesa osaan hillitä kielenkantani ;)
Ja toi tilanne oli sellanen, että aattelin asian niin et varmaan teinit ovat vastaanottavaisempia semmoselle tiukalle, mutta kummiskin asialliselle puuttumiselle. Kuin että oisin menny sinne pää punasena rääkymään. :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Lasisilmä:
Ja toi tilanne oli sellanen, että aattelin asian niin et varmaan teinit ovat vastaanottavaisempia semmoselle tiukalle, mutta kummiskin asialliselle puuttumiselle. Kuin että oisin menny sinne pää punasena rääkymään. :laugh:

Ja hyvä niin :)

Tuli mieleen, että olisko ihan pöllö idea, kun huomenna mulla leipomispäivä, niin kun sällit tuolla nyt melkeinpä päivittäin käyvät pelaamassa, jos veisin heille tuoreet pullat ja mehua reenaamisen väliin =)

Vie vaikka mehua (kun tulee kuuma ja jano pelatessa) ja vaik marjapiirakkaa tms jos sulla on ylimääräistä pakastimessa, tai pullaa tai pelkkä mehukin voi olla kiva juttu :)

Ehdottomasti antaisin myös sitä positiivista palautetta. Ja varmuuden vuoksi ottaisin sen papaattien paukuttelun vielä puheex. Selittäsin, ettei leikkikenttä oo hyvä paikka siihen, koska joku pienempi voi loukata tai syödä niitä jämiä ja niin edelleen.

Yhteistyössä