Tulkinta-apua, onko mulla ovulaatio vai raskaus?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äimän käki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äimän käki

Vieras
Nyt olen ymmällä. Kierto ollut jotenkin omituinen, nyt on menossa kp 23/28. Ovulaatiota en tässä kierrossa tuntenut, lämmötkin ovat sahanneet eestaas, eikä nousset kuten yleensä, rinnatkaan eivät arat kuten yleensä ovulaation jälkeen. Olenkin miettinyt onko ovulaatio vasta tulossa. Niinpä tein testit, sekä raskaus- että ovulaatiotestin.
Ja tulokset ovat tässä, ylempi raskaustesti, alempi ovulaatiotesti.
Aijaa.com - 7677712.jpg
Mitähän näistä pitäis ajatella. Ovulaatio näyttää selvää plussaa, raskaus on vaaleampi, mutta selvä sekin.

Kai se sitten uskottava on. Tää on kyllä ihan käsittämätöntä näin oudon kierron jälkeen. Menkkojen jälkeen joskus kp 10 tuli vielä tiputteluvuotoa, ja tosiaankaan ei oo lämmöt nousseet niin kuin yleensä aina mulla tekevät. Miten tällaisesta kierrosta sitten raskautuu kaikkien mallikiertojen jälkeen?! Oon kyllä niin äimänkäki ettei mitään rajaa! Mut onnellinen jos näin tosiaan on. Uskomattoman aikaisin näkyy jo testissä.

[QUOTE="vieras";23345887]Onko mahdollista että raskaus olis jo pidemmällä,eli viimesimmän menkat olis ns. valemenkat.. Jos muutenkin omituinen kierto.[/QUOTE]

Ei voi oikein pidemmälläkään olla. Edellisen kierronkin lopussa testailin puhtaita negoja. Ja ovistestit tässä kierrossa eivät näyttäneet kunnon plussaa missään vaiheessa, eli jos ovistesti näyttää raskauden, niin olisi kai näyttänyt sen jo oletetun oviksen aikoihin, jos olisin raskautunut jo aiemmin.
Todella yllättynyt oon tästä plussauksesta, kun tosissani luulin hutikierroksi, peittojakin heiluteltu vain pari kertaa. Voiko tää olla totta...?!

Ajattelin vielä etsiä ihan luotettavaa tietoa tuosta raskaustestin reagoimisesta ovulaatioon, tässä muutama lainas:

Wikipediasta,
"Väärä positiivinen tulos voidaan joskus nähdä verikokeessa, jos muut veressä olevat yhdisteet häiritsevät käytettyä testimenetelmää. Tällaisia yhdisteitä ovat mm. luteinisoiva hormoni (LH), reumatekijä, tietyt vasta-aineet ja aivolisäkkeen tuottama hCG. "

ja toinen

"HCG muistuttaa rakenteeltaan aivolisäkkeen lu-teinisoivaa hormonia (LH), jota on aina veressä. Sekä HCG että LH koostuvat kahdesta ketjusta: alfa- ja beetaketjuista, joista alfaketjut ovat samanlaisia ja beeta-ketjut erilaisia. Tämän vuoksi HCG-vasta-aineet reagoivat myös LH:n kanssa.."

Peukkuja sinne! :)

Yhteistyössä