Tulkkauspelleily on syytä lopettaa Suomessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Uussuomalaiset pitävät pilkkanaan suomalaista oikeuslaitosta ja suomalaisia. Lakia pitää muuttaa niin, että vuoden maassaoleskelun jälkeen kenellekään ei taata veronmaksajien rahoilla tulkkia, mutta henkilö voi itse hankkia sellaisen omalla kustannuksellaan.

Kuinka paljon tähänkin pelleilyyn ja rikollisen hyysäämiseen on jo uponnut rahaa:

https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000006196915.html

Raja voisi olla kolme vuotta ja sen jälkeen tulkki pitää itse kustantaa. On aika järkyttävää, että täällä 30 vuotta asuneet eivät osaa suomea. Tuollainen kertoo aktiivisesta kotoutumisen välttelystä.

Raja voisi olla kolme vuotta ja sen jälkeen tulkki pitää itse kustantaa. On aika järkyttävää, että täällä 30 vuotta asuneet eivät osaa suomea. Tuollainen kertoo aktiivisesta kotoutumisen välttelystä.
Ja sama kysymys; montako tällaista tapausta tiedossasi on?

Vai onko kyseessä entisen puoluesihteerinne toteanus, "ei sen ole väliä onko se totta vai ei koska näin nämä asiat nyt vaan koetaan".

Jokseenkin jokainen kantasuomalainenkin muuten tarvitsee oikeudenkäyntiin avustajaa...

Arvostelijan osa on helppo sikäli, että eitarvitse tietää mistään mitään ja kuitenkin voi sanoa mielipiteensä ja arvostella.

Ja sama kysymys; montako tällaista tapausta tiedossasi on?

Vai onko kyseessä entisen puoluesihteerinne toteanus, "ei sen ole väliä onko se totta vai ei koska näin nämä asiat nyt vaan koetaan".

Jokseenkin jokainen kantasuomalainenkin muuten tarvitsee oikeudenkäyntiin avustajaa...
No esimerkiksi nyt varmaan se tapaus, josta tämä ketju selvästikin lähti liikkeelle.

Mutta jos niitä tapauksia ei ole, niin sittenhän sinäkin varmasti kannatat ap:n ideaa tulkkauspelleilyn lopettamisesta? Kun ei sille ole tarvetta kuitenkaan enää sen kolmen vuoden maassa asumisen jälkeen. Ei siitä siis olisi mitään haittaa kenellekään ja systeemi yksinkertaistuisi ja virtaviivaistuisi huomattavasti ja ap:llekin tulisi hyvä mieli. Kaikki voittaisivat ja kukaan ei häviäisi.

Ei todellakaan ole oikeus ulkomailla. Jos hyvin käy, asianajaja osaa tulkata riittävästi, mutta muussa tapauksessa se menee niin, että olet allekirjoittanut tunnustuksen ennen kuin olet ehtinyt edes asianajajaa nähdä.

"Ulkomailla" on aika laaja käsite. Onko sinulla antaa esimerkkejä?

Eräs ystäväni on toiminut tulkkina suomalaisille maassa, jossa asuu, hyvinkin monesti.

Yhteistyössä