Tulojen ja menojen jakaminen

  • Viestiketjun aloittaja Kaisa
  • Ensimmäinen viesti
Kaisa
Meillä on sellainen tilanne, että miehellä on vakituinen virka ja noin 2500 euron tulot ja minä olen opiskelija ja teen kesällä töitä. Ennen mieskin opiskeli ja meillä oli käytössä yhteinen tili, jonne laitoimme saman verran kuussa rahaa yhteisiä menoja (mm. vuokra ja ruuat) varten ja omat tilit omia menoja varten. Nyt kun mies on töissä, hän haluaisi elää "leveempää elämää", mutta kaikki pitäisi silti maksaa puoliksi. Hän mm. kävi juuri ulkomaanmatkalla kaverinsa kanssa, koska minulla ei ollut rahaa lähteä mukaan. Olen hukassa tilanteen kanssa. Olisiko kokemuksia/mielipiteitä?
 
Pari- vai kaverisuhde?
Mieheni ja mina olemme siita onnellisessa tilanteessa etta tienaamme saman verran, ehka tonnilla vuodessa heittaa.

Mutta jos tuo olisi minun mieheni, ymmartaisin kylla tiettyyn rajaan asti etta opintojen jalkeen olisi kiva tehda kerrankin jotain repaisevaa, siis muutakin kuin aina kituuttaa. Yhdesta ystavan kanssa tehdysta ulkomaanmatkasta en hermostuisi. Varsinkin jos omat opinnot ovat loppusuoralla ja tiedan etta kohta paasen sitten itsekin matkaan.

Pitemman paalle avioliitossa tai avoliitossa kylla tulisi olla kummallakin partnerilla sama elintaso. Mika parisuhde se muuten on? Jos miehella on aina enemman rahaa, ei ole oikein reilua etta nainen joutuu aina jaamaan kaikesta kivasta paitsi, koska elamisen puolikkaan maksamisen jalkeen ei kateen jaa mitaan ylimaaraista. En ymmarra miten kukaan aidosti rakastava puoliso - mies tai nainen - voisi sellaista edes toiselle ehdottaa. Kylla siina ollaan enemmankin viela seurustelu- tai kamppistasolla jos on noin tarkeaa etta ylimaaraiset rahat jaa sitten itselle. Jos kyseessa ei ole vakiintunut parisuhde, ymmarran sen kylla.

Muuten jos teille tulisi lapsia, joutuisivatko lapsetkin jaamaan lomamatkojen ajaksi aidin kanssa kotiin jos rahat ei riita?
 
Inhorealisti1