Tulossa pienet häät (kai), miltä kuulostaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja päivänkakkara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

päivänkakkara

Vieras
Tiedän, ettei tämä ole hääpalsta, mutta kuitenkin. Kertoisitteko mielipiteitänne, miltä minun ja kihlattuni suunnittelemat hyvin pienet häät kuulostavat? Kävimme tänään varaamassa kirkon, häitä vietetään ensi elokuun viimeisenä lauantaina. Molempien vanhemmat (tai lähinnä äidit) taitavat toivoa suuria häitä, mutta olemme itse toista mieltä, sillä emme ole kovin sukurakkaita eikä meillä ole kovin suurta kaveripiiriä. Myöskään luonteeltamme emme oikein ole sellaisia, että viihtyisimme "valokeilassa", vaikkemme nyt kovin ujojakaan ole. Muutenkaan emme suhtaudu häihin kovalla hössötyksellä: meille tärkeintä on saada toisemme kauniissa kirkossa, "puitteet" eivät ole niin tärkeät. Silti hiukan mietityttää, kokevatko vieraat, ettei ohjelmaa ole tarpeeksi.

Eli: Vihkiminen kirkossa, jonka jälkeen menisimme (kävellen) lähellä sijaitsevaan, ihan hyvätasoiseen ravintolaan (emme ole vielä varanneet). Ravintolassa meillä olisi kabinettityylinen tila omaan käyttöömme. Voisimme soittaa musiikkia cd:ltä. Voisimme pitää joko toisillemme kauniit puheet tai pyytää jommankumman/kummankin vanhempia pitämään puheen. Sen kummempaa ohjelmaa ei olisi, paitsi toki hyvää ruokaa ja lopuksi kahvit ja kakkua. Syödä ja jutella voisi pidemmän kaavan mukaan, jopa 2-4 tuntia. Ravintolan jälkeen emme ole ajatelleet muuta ohjelmaa, itse varaamme kaupungista hotellin (emme enää kesällä asu kys. kaupungissa, tällä hetkellä kyllä, mutta haluamme silti mennä juuri tässä kaupungissa naimisiin).

Vieraita olemme ajatelleet kutsua n. 13 plus me, kummeista emme ole vielä aivan varmoja (silti vieraita maksimissaan 17). Hääpuvut ja kampaukset hankimme silti ihan kuin "kunnon" häissä, tosin aion jättää esim. laahukselliset puvut pois laskuista, samoin hunnun. Koristeluihin emme aio satsata, mitä nyt ravintolassa pöydässä kaunis liina ja ehkä jokin kukkakimppu.

Miltä teistä vieraina tällaiset häät tuntuisivat? Kiitos kommenteistanne jo etukäteen.

Kyllä minulle kelpaisi.

Pitäkää huoli, etteivät äidit jyrää ja kutsu kummin kaiman serkkujakin paikalle. Kyllähän sekin täytyy kutsua ja kyllä sinne mahtuu...

Erittäin hyvältä kuulostaa! Oikeasti, miksi pitäisi olla suuri (ja kallis) tapahtuma, johon ladataan kauheat odotukset ja pettymykset on sitten sitä suuremmat, jos kaikki ei mene niin kuin suunnitteli. Sataa tai muuta "kamalaa".

AP, todella kivalta kuulostaa teidän suunnitelma. Siskollani oli hyvin saman kaltasiet juhlta. Oikeen mukavat oli, ehti jutella ja seurustella kaikkien kanssa.

Kannatan!

ihan ku meidän häät paitsi ei käytetty kirkkoa kun se oli kiinni.
pappi kävi sanomassa aamen juhlapaikalla joka oli pieni idyllinen juhlapaikka joka on tehty sota-aikaiseen ammusvarastoon ja kolme seinistä oli kalliota..
Paljon kynttilöitä seinille ja kaunista oli.
meillä tosin oli vieraita n. 30 miehen sisaruksista johtuen.

Kuulostaa paljon paremmalta kuin sellaiset häät, joita suunnitellaan 2v ja kaikki on parasta ja kalleinta. Hääpäivän jälkeen ei enää osata elää, kun kaikki on ohi ;) Pääasia on naimisiinmenon jälkeinen elämä kuitenkin.

Kivalta kuullostaa. Aika "isostihan" te juhlitte meihin verrattuna! Meidät vihkastiin maistraatissa kahden vieraan todistaessa; käytiin neljästään syömässä ja siinä se.

Mä ajattelin itse sellaisia häitä itselleni, että tulemme tod näk ostamaan omakotitalon ja häät olis samalla tuparit. Kirkkoon kaikki ovat tervetulleita. Vanhuksille (noin 10 kpl) on omat kahvittelut kirkon jälkeen pari tuntia, jonka jälkeen vanhuskutsut loppuu. Sit alkaa nuorisobileet, joissa viina virtaa suomen suvessa läpi yön. Ja nämä siis omassa kotona.

Kivalta kuulostaa. Sisko meni vihille pienimuotosesti. Ensin oli pieni vihkiminen ja sitten ravintolassa yksityistilassa pieni juhla syömisineen. Ohjelmaa ei ollu kun yksi lapsen laulu ja muu aika oli seurustelua ja syömistä. Meitä oli ehkä 30 yhteensä paikalla ja oikein kiva juttu. Ei ne häät vaadi suurta juhlaa ja isoa vierasmäärää.

tosi hyvältä kuulostaa! itsekin olen ollut samankaltaisissa häissä vieraana, hääpari oli luonnollisestikin tosi läheinen meille kun olimme tarkoin valittujen kutsuvieraiden joukossa ;) oli tosi lämmin ja intiimi tunnelma, ihan hääparin näköinen juhla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuulostaa paljon paremmalta kuin sellaiset häät, joita suunnitellaan 2v ja kaikki on parasta ja kalleinta. Hääpäivän jälkeen ei enää osata elää, kun kaikki on ohi ;) Pääasia on naimisiinmenon jälkeinen elämä kuitenkin.

Hmmm ei kai se tarkoita, että vaikka kaikki on parasta ja kalleinta, niin ei osata elää enää häiden jälkeen....? :o

Kuulostaa ihan kivalta ja mukavan intiimiltä:) Meilläkin oli ihan pienet häät, joihin kutsuttiin vaan ihan kaikkein läheisimmät henkilöt. Kannattaa kuitenkin neljä tuntia varata sitä ruokailu-kahvittelu aikaa. Meillä oli vihkimisen jälkeen seurakunnan tiloissa kahvittelut ja aikaa 3h. Se kolme tuntiakin meni tosi äkkiä, vaikka meillä ei ollut edes mitään varsinaista ruokailua.

Ihanalta kuulostaa. Olin taannoin juuri samanlaisissa häissä, paitsi että siellä oli hieman elävää musiikkia. (soittaja lähipiiristä) Ja kun kaikki oli ohi, hääpari ja paikalla olleet nuoremmat ihmiset karkasivat kaljalle. Kuuluu parhaiden häämuistojeni joukkoon.

Kuulostaa kauniilta häiltä, ei sitä ohjelmaa tarvitse olla. yleensä pienet häät on tunnelmallisemmatkin, kun ehtii kaikkien kanssa jutella ja noin pieni sakki mahtuu syömäänkin ihan lähekkäin.

Me mentiin mieheni kanssa maistraatissa naimisiin ilman todistajia (tai siis maistraatista tuli todistajat). Seuraavana aamuna lähdimme matkoille viikoksi etelän lämpöön ja lähtiessä postitimme kortit perheillemme, joissa kerroimme naimisiin menosta ja kutsuimme kaikki illalliselle varaamaamme kabinettiin viikon lomalta paluumme jälkeen. Yhteensä meitä oli alle 20 henkilöä ja juhlat olivat kauniit. Kabinetin vuokra sisältyi ruokaan ja ruokalasku oli kokonaista 350 eur ja juhlapöytä oli kyllä runsas! Jälkkäriksi oli hääkakku

Olin tuolloin raskaana, odotin toista lastamme, mutta teetin silti itselleni hääpuvun (iltapukutyyppisen), kampaajalla kävin myös ja meikissä.

ihanalta kuulostaa. mä haluisin just pienet häät, mulla ei paljon sukua eikä ystäviä. miehellä taas paljon sukulaisia ja tuttuja ja haluaa isot häät. varmaan laitetaan kiista poikki ja pidetään keskisuuret häät....

Ihana kuulla, että häämme kuulostavat teistä mukavilta! Anoppini näytti niin nyrpeää naamaa, kun kerroimme mieheni kanssa, että suunnittelemme pieniä häitä... mieheni sisaruksilla on myös ollut melko pienet häät, joten anoppi taisi siksi toivoa suuria sukujuhlia ja nyt tunnen itseni ihan pahaksi miniäksi, kun en itse sellaisia oikein halua. Ei miehenikään, mutta tietysti suurin syy on jonkun muun kuin oman pojan. ;)

Mietimme elävää musiikkia, mieheni esim. ehdotti, että pyytäisimme vaikkapa musiikkiopistosta jonkun lahjakkaan nuoren esittämään muutaman kappaleen. Minusta se oli ihan mukava idea, se on harkinnassa. Omassa suvussani vain minä ja isäni olemme musikaalisia, mutta itse en viitsisi morsiamena laulaa omissa häissäni ja isäni on liian ujo ja jörö esiintyäkseen. Myökään mieheni suku ei harmiksi ole musiikkiväkeä.

Olen itse ollut vastaavanlaisissa häissä, sillä erotuksella että pariskunta meni naimisiin maistraatissa. Kivat oli =)

Me ollaan aateltu kans mennä ens kesänä naimisiin, mut ei kirkossa vaan maalla uuden huvilamaisen talomme pihalla hippihenkisesti, ajattelin olla mm. paljain jaloin... Saa nähä mitä vieraat sanoo ja miten häiden tyylin saisi kutsuissa tiedoksi. Ja mitä mies pukee hippihäihin...