Tulossa yksinäinen joulu.... :( (tuosta toisesta ketjusta tuli mieleeni....)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shokki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

shokki

Vieras
Olen eronnut lapseni isästä ja lapsi tämän joulun isällään.
Olen myös eronnut 9 vuoden parisuhteesta keväällä, joten ei ole miestäkään jakamassa joulua kanssani.
Siskoni aikoo viettää joulun perheineen anoppilassaan ja mun vanhemmat on puhuneet etelään lähdöstä....

Nyt sitten havahduin, että mitäs helvettiä mä sitten teen?! :ashamed:
En ole mikään jouluihminen et tarvis hössöttää ja tössöttää, mutta aika ankee ajatus istua yksin vuokra-asunnossa jotain punkkua lipittäen ja joululauluja kuunnellen.. :ashamed:

Kaikki kaveritkin joko perheellisiä tai viettävät joulun tyyliin mummulassa tms.

KAMALAA!! :O

[QUOTE="Ilona";27025900]Ihme kitinää taas. Mä ainakin nauttisin kun saisin olla aivan yksin hiljaisuudessa![/QUOTE]

Ai koska SÄ nauttisit niin kaikkien muidenkin tulis nauttia yksinäisestä joulusta?
On ihme kitinää juu, mua ainakin ahdistaa koko ajatus!!!

Monen monta joulua olin yksin....14 vuotta. Aattona käynti kaupassa ja kävelylenkki. Tee hyvää ruokas, kata pöytä ja koristele vaikka minisypressi tuomaan jouluiloa. Kuuntele joululauluja vaikka radiosta ja leivo pipareita. Katso telkasta samat jouluohjelmat. Eli tee oma rutiinisi.
Asuuko naapurissa yksinäinen vanhus? Pyydä syömään/ kahville.
Joulu on masentavan perhekeskeinen, tiedän fiiliksen :-(

Lähdepä sinäkin vaikka kylpyläjoulun viettoon tai jonnekin pidemmälle reissuun! Tai tunnetko muita, joilla ei kenties jouluna ole seuraa, kutsu heidät luoksesi ja vietätte joulua yhdessä.

• Tykkää
Reactions: Scindapsus
Kyllä minuakin äkkiseltään ahdistaisi, mutta toisaalta olen kyllä kuullut joidenkin ihan oikeasti nauttivan siitä omasta joulusta.. Kun oikeasti saa tehdä ihan mitä haluaa, sillä tavalla kuin haluaa. Viihdytkö muutenkaan olla yksin?

Onko sinulla sinkkukavereita, joilla olisi sama tilanne? Jos saisitte pidettyä kaveriporukan joulun yhdessä? Tai lähdettyä jonkun kaverin kanssa matkoille, jos et omien vanhempien kanssa lähde? Tai jos on se tilanne, ettei ketään ole niin voisin myös harkita tuossa tilanteessa sitä että matkustaisin yksin jonnekin.. olisi ainutlaatuinen kokemus eikä olisi sitä joulun tunnettakaan ehkä samalla tavalla vieraassa ympäristössä.. tai siis tottakai se joulu olisi edelleenkin, mutta eri kulttuurissa ei olisi mitään painetta siitä kuinka se tulee viettää.

En tiedä käytkö yleensäkään minkä verran baarissa, mutta jouluisin baareissa on paljon yksinäisiä ihmisiä ja hyvän tahtoisia/hyvällä mielellä.

Mä olen muutaman joulun ollut ilman lasta. Silloin olen käynyt porukoilla syömässä. Lipitelty viiniä mun luona (aina jollain muullakin sattunu olee lapsi/lapset poissa) ja sit on menty paikalliseen tapaamaan muita yksinäisiä. Kivoja jouluja ollut, yksinäisyydestä huolimatta :) Ja hyvin erilaisia!

Ensimmäisen joulun, kun lapsi oli isällään, pakenin ulkomaille nykyisen mieheni kanssa. En olisi kestäny sitä joulua yksin. Itse rakastan joulua ja haluan tehdä siitä ihanan lapsille.

Minäkin harkitsisi sitä vaihtoehtoa, että lähtisin ulkomaille vaikka sitten yksin, jos muuta vaihtoehtoa ei olisi.

Ei mulla ole varaa lähteä etelään...
Ja mulla on 2 koiraa joille ei olis jouluks hoitajaa.

Tarvii ottaa selvää olisko kukaan halukas tulemaan mun luo vaikka sitten illalla istumaan kun on ensin sukuloinut tms... :)

Tää nyt oli tällanen alkushokki kun tajusin asian, en ole joululle tuhlannut tätä ennen ajatustakaan.

Voi kauhea, voin vaan kuvitella kuinka ikävä tilanne! :( Mulle joulu on tärkein aika vuodesta, ihan totaalijouluhullu olen ja tuollainen tilanne pistäis kyllä vakavaksi. Varmaankin hommaisin koirille hoitopaikan ja lähtisin vaikka liftaten sinne, minne vanhemmatkin menee. Tai sitten kysyisin siskolta, huolivatko minutkin mukaan sinne anoppilaan. En kykenis olemaan joulua yksin, kaikki muut juhlapyhät kyllä menis jos ois pakko.

Viimeset 2 joulua olen viettänyt ihan omassa ylhäisessä yksinäisyydessä, ja oon nauttinut siitä. Ensin ajatus oli epämiellyttävä, mutta kun se joulu tuli niin ajattelin vaan että päivä muiden joukossa ja tein omia juttujani :)

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;27026177:
nythän sitä toki kannattaa alkaa suremaan. maakin on ihan vihree vielä, puissa on lehdet ja aurinko paistaa.

sä se oot oikee ilopilleri :D
Oliko tähänkin pakko tulla kommentoimaan jos ei mitään muuta sanottavaa ole? :D

Tämä asia oli nyt MULLE ajankohtainen koska tuli mieleeni ja aiheutti hetkellisen ahdistuksen. Kai sitä nyt saa keskustelupalstalla puhua vaikka vuodesta 2098 jos siltä tuntuu vaikkei eläiskään enää sillon :D

sä se oot oikee ilopilleri :D
Oliko tähänkin pakko tulla kommentoimaan jos ei mitään muuta sanottavaa ole? :D

Tämä asia oli nyt MULLE ajankohtainen koska tuli mieleeni ja aiheutti hetkellisen ahdistuksen. Kai sitä nyt saa keskustelupalstalla puhua vaikka vuodesta 2098 jos siltä tuntuu vaikkei eläiskään enää sillon :D

Olen kanssasi ihan samaa mieltä. Sitä paitsi joulu on talven ainoa valopilkku ja syksy tekee kovasti tuloaan. Sen jälkeen, kun kesä on ohi - kuten se nyt on - ei syksyllä ole muuta tarjottavaa kuin valmistautumista tulevaan jouluun: joululahjojen tekoa, kynttilöiden polttamista ja jouluisen tunnelman hakemista, leipomista, korttien valmistelua, askartelua... kaikkea ihanaa, jota joulun nimissä pääsee tekemään jo syyskuussa.

Pidä itsellesi hyvä joulu. Varaa jotain ihanaa itsellesi ja rakkaille koirillesi. Voit suunnitella levollisen päivän ihan itseäsi varten. Ja voithan myös miettiä olisiko tänä vuonna se joulu, kun lähdet johonkin vapaaehtoistempaukseen, esim. spr:n tai muun järjestön asunnottomien/työttömien/yksinäisten vanhusten joulunvieton piristykseksi. Itse olen hoitoalalla, ja olin nuorena paljonkin aattona ihan töissä-töissä, ja voin kertoa että ei ne olleet mitenkään huonoja jouluja ne.

Ennen kaikkea, älä pelkää joulua. Ota juhla juhlana vastaan, itseäsi varten. Lapset tulee taas joulun jälkeen... tärkeää on näyttää heille että sinut voi turvallisesti jättää viettämään joulua yksinkin, hyvin pärjäät. Ehkäpä tästä tulee elämäsi paras joulu?

Yhteistyössä