Tummista vaaleiksi värjänneet, vinkkejä kaivataan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ikuinen vaalea
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mullaki oli monta vuotta blondit, sitten sekasin ja värjäsin ruskeaksi. Nämä ruskeat kyllä sopii mulle tosi hyvin, mutta jotenkin se vaalee vaan on mun "oma". Nyt laitoin raitoja, ja tuli päältä pikkasen vaaleammat, loppu viikosta ajattelin ihan ostaa pari purkkia värinpoistoa, sit hairstoresta sitä jauhetta joka vaalentaa tosi hyvin. Saa nähä. Aikaahan tässä menee et saa nätin blondit, mut ei voi mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja nan_i:
Mites se pikkuhiljaa vaaleammaksi raidoittaminen? minkälaiset raidoist mahtaa tulla jos värjää vaaleanruskeaa mustanruskean päälle? näkyykö se ollenkaan vai tuleeko siitä oranssia tai kusenkeltaista? onko jollakin kokemusta?

Mä laitoin eilen raita aineen ja oranssithan nuo on, paitsi juurikasvun kohdalta vaaleat. Tosin pitää ymmärtää, että tummasta menee aikaa, että saa kauniin vaaleat.

Silloin vuosia sitten aloitin mustasta blondaan ja meni valehtelematta vuosi että oli ihan puhtaan vaaleat.

Itelläni oli ollu jonku vuoden verran mustat hiukset lyhyet hiukset ja sitte lähin vaalentamaa niitä ni ihan oranssithan niistä tuli.. mutta 4 värinpoiston ja 5 värjäyksen jälkeen sain vasta kunnolla blondit.. Itse asiassa leikkasin kaikki oranssit latvat pois ja oli vielä lyhyempi tukka:( mutta nykyään mulla on hiustenpidennys ja pitkät vaaleat hiukset:) eli joten jos haluat vaalentaa tummaa tukkaa ei auta muu kuin leikata ne oranssit hiukset pois... mulla ei ainakaan muu auttanu.

oon pitkään halunnu takaisin vaaleita hiuksiani ja koska hiukseni kasvaa tosi hitaasti on vaaleeta vasta vajaa sentti. sitten luin tosta raidoilla vaalentamisesta niin meninpä kokeilee ja neljäkertaa kävin raidottaa ja nyt ihanat vaaleet hiukset taas<3 viel vaaleet pidennykset kun oma tukka luonnostaan ohut ja leikaukken vuoksi lyhyt niin awww<3 en kyllä värjää ikinä enää tummaks kun einää niin huonoon kuntoon menny kun vähän latvat vain

Nyt saa esim. Sokos emotionista värinpoisto ainetta. Irroittaa keinotekoiset pigmentit. Tein ensin värinpurun, sitten värinpoiston. Toisen värinpoiston olisi tarvinnut vielä blondiuteen. Ite halusin vaan tummanvaalean. Pistin tuhkasävyn punaisuutta/kellerrystä poistamaan. Suoraväri vasta että löytyy bueno sävy.

Tuolla värinpurulla ei saa ilmeisesti blondatusta ja sen jälkeen värjätystä tukasta väriä pois. Googlaa B4 värinpoisto.

Oma väri tumman ruskea (suomessa aina sanottu tummaksi, mutta ranskalainen kaveri sanoi vaaleanruskeaksi..), johon otin muutama vuosi sitten raitoja. Otin niitä usein vain kavereiden hiusten värjäämisten yhteydessä, ilman mitään sen kummempaa suunnitelmaa. Sitten raidotin kaksi kertaa hupulla ja oli kivan näköset. Noin parin kuukauden päästä laitettiin taas hupulla väriä melkein koko päähän, joka olikin aivan turha ja hölmö ratkaisu: tuloksena valmis juurikasvu muutamalla tummalla raidalla. Eli suoraan juurikasvua värjäämään.. Oon värjännyt kaikki kerrat schwarzkopfin blondella, sillä voimakkaimmalla L1++ värillä. Se värjää hiukset erittäin keltaiseksi, joten kerran värjäsin koko pään jollain garnierin platinanvaalealla. Nam mikä lopputulos! Ihanan väriset hiukset:) Ja kahden päivän päästä vielä tummempi juurikasvu. Nyt ollu viikon turkissa purjehtimassa, joten merivedellä pessyt tukkani ja hoitoainetta paljoo käyttänyt. Lopputuloksena iso takkukasa ja keltaiset hiukset. Ajattelin tänään alkaa tummentaan takaisin, jokapäiväinen harjaaminen ja sen jälkeen tuleva ahdistuitku tukan lähtemismäärästä alkaa riittämään. And after all, who wants to be fake? Ehkä reilu puolivuotta blondin elämää riittää tähän hetkeen, jää nekin pari kymppiä kuukaudessa opiskeluun. Ja niinkun toisessa ketjussa sanottiin, tummat pärjää työelämässä paremmin;) Nyt on mun aika AMK:ssa luoda suhteita ja olla vakuuttava, joten propably tumma ajaa asiaa paremmin.

On blondaamisessa ollut hyviäkin puolia! Aina ollut täysin terve silkkinen tukka, mikä on latistuneena roikkunut päänahan myönteisesti. Ei pysynyt tupeeraukset, ei kiharat. Joskus kysäsin kampaajalta mitä sille pitäisi tehdä, jolloin ehdottikin osittaista vaalentamista, jolloin osa tukasta "kuolisi" ja näin paksuuntuisi. Ja se toimii! Nyt paljon paksumman näköinen ja ei ole tylsä, vaikka pitkä onkin.

Eksyin tänne etsiessäni tietoa vaalennetuista takaisin tummaksi värjäämisestä.. Ei taida sekään tie olla ruusuilla tanssimista, vaikka aina oon puolustellut ja rauhotellut itseäni sanomalla "kyllä tummaksi saa aina värjättyä." Tumma kun olen, ihokin ruskettuu helposti ja tällä hetkellä taistelee keltaista tukkaa vastaan. Toivottavasti ei enää kauaa! Luulen omaa värjäämisprosessia auttaneen se fakta, että tarkoituksena oli vain ottaa raitoja and that's about it. Luonteeltani kun haluan kaiken heti eikä yhtään kärsivällisyyttä, olisin mahdollisesti tappanut vain hiukseni värinpoistolla ym. Mulla ei paljoa ole siis varaa sanoa, mutta malttakaa odottaa! Niin tulee paras:) Kyllä kokemus blondina näytti eri puolta asioista ja kyllähän sitä ikävä tulee:/ Varsinkin kun tietää ettei siihen nyt pariin vuoteen ainakaan uskalla palata.. hitto

itse olen vaalentanut väfinpoistoilla ja raidoilla ja kyllä ne raidat ovat parempi vaihtoehto! hiukset eivät mene edes huonoon kuntoon raidoittamalla kun taas värinpoistolla tuli tosi kamala hampputukka. suosittelen kampaajalla käyntiä ja vaaleita raitoja:)

Jos on hyväkuntonen ja luonnollisesti kiiltelevä hiuslaatu,
niin kyllä voi käyttää kaupan värinpoistoo ja vaalennus ainetta.
Ei mulle käyny mitää.

Mä oon kaks kertaa käyny kampaajalla värinpoistossa, eikä kummallakaan kerralla tullu hyvä.

Mutta, kotikonstein oon aina saanu värinpoistoaineilla tummasta vaalean. Se vaatii aikaa ja kärsivällisyyttä, mutta teen näin: ensin värinpoisto, ja päälle joku vaalea sävyte. viikko väliin (pari-kolme viikkoa ois parempi, mut en jaksa odotella....) ja uus värinpoisto, tässä vaiheessa tulos yleensä kusenkeltainen hirviö, eli joku tuhkanvaalea sävyte taas päälle. Ja kolmas kerta toden sanoo, eli taas viikko kaks väliin ja värinpoisto, sit voiki värjätä millä värillä tahtoo.

Tietty noiden värinpoistojen välillä pitää laittaa hiuksiin tehohoitoa, ja pestä hiuksia pelkällä hoitoaineella eikä shampoolla, ja oon välillä ihan laittanu oliviiöljyä hiuksuun ja suihkuhattu päähän puolekstunniks, ni ei oo tullu purkkaefektiä. Mutta, varotan nyt vielä, että kaikki hiuslaadut ei tätä tuu kestämään.