Tumpelo neuvolalääkärikö??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kvartetin äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kvartetin äiti

Vieras
Neljättä lasta odotan viikoilla 16+. Supistusten takia kävin neuvolalääkärin vastaanotolla. Hän väitti, että kohdunsuu on täysin kiinni ja napakka ja katsoi vielä spekulallakin ja väitti samaa.

Miten ihmeessä tämä on mahdollista, kun itse ole tehnyt sisätutkimuksen (puhtain käsin tietty) ja sormi menee kohdunkaulakanavaan ensimmäistä niveltä myöten??? Ja on siis minusta jo selvästi osin pehmennyt. Lääkäri nuori ja kokematon. Itse olen kokeillut kohdunsuuta erilaisissa tilanteissa (ei raskaana, raskaana jne) ja tiedän kyllä, miltä täysin kiinni oleva ja napakka kohdunsuu tuntuu.

Te, jotka tiedätte mille kohdunsuu tuntuu: Voinko olla itse väärässä?

Oi mikä tumpelo lääkäri! Mitä sitä ollenkaan käydä lääkärissä kun voi aina itse tutkia itsensä. Ehkä vois ensin tutkia itsensä ja sitten antaa lääkärin vähän yrittää, ja sitten neuvoa ja kommentoida ihan suoraan hänelle itselleen, niin hänelläkin olisi ehkä jokin mahdollisuus oppia, jos vaan on vastaanottavainen.

Mutta siis jos sormi menee sisään, niin onko kohdunsuu muka kiinni? Tuolle toiselle kommentoijalle: Samainen lääkäri ei saanut muksulta vaginan kautta sydämen sykettä näkyviin eikä vatsan päältä löytänyt koko vauvaa. Ultralla siis. Ettei ei hän nyt ihan pro ole.

Minulla alkoi supistukset viikolla 16+. Niitä tuli välillä satoja päivässä.
Vauva syntyi 41+0.

Miksi ihmeessä kukaan ronkkisi itse omaa kohdunsuutaan?

No mutta kaipa tämä on provo.
Ja vaikka ap nyt päivystyksessä odottelisikin niin ei siellä tehtäisi mitään noilla viikoilla.
Jos menee kesken niin sitten menee.

Mutta siis jos sormi menee sisään, niin onko kohdunsuu muka kiinni? Tuolle toiselle kommentoijalle: Samainen lääkäri ei saanut muksulta vaginan kautta sydämen sykettä näkyviin eikä vatsan päältä löytänyt koko vauvaa. Ultralla siis. Ettei ei hän nyt ihan pro ole.

No ei sen vagina umpeen mee, kyllä sinne saa se miehesikin sen 13-20 cm värkkinsä edelleen laitettua. Mutta sörkkimässä itse sitä kohdunsuuta saat varmasti sinne tulehduksen ja siten ennen aikaisesti vauvan ulos. Pestyt kädet ei oo sama kun steriilit kädet.

No ei sen vagina umpeen mee, kyllä sinne saa se miehesikin sen 13-20 cm värkkinsä edelleen laitettua. Mutta sörkkimässä itse sitä kohdunsuuta saat varmasti sinne tulehduksen ja siten ennen aikaisesti vauvan ulos. Pestyt kädet ei oo sama kun steriilit kädet.

Ei ne kyllä lääkäritkään steriilein käsin kokeile kohdunsuuta. Kyllä ne on ihan vaan tehdaspuhtaat hanskat!

Ei ne taida aina osata sillä neuvolassa. Fiksusti teit kun menit yksityiselle.Mun loppuraskaudessa olivat sitä mieltä, että vauva olisi pää alaspäin, mutta eipä ollutkaan. menin neuvolasta suoraan yksityiselle gynelle, joka ultrasi ja totesi, että perätilassa oli. olisen n. satesen köyhempi, mutta tyytyväinen tiedosta. isokokoinen esikoinen syntyikin sitten suunnitellulla sektiolla. en edes halua ajatella, mitä olisi voinut käydä, jos olisin jäänyt odottelemaan luonnollista käynnistymistä.

En halua olla ilonpilaaja, mutta sinällään noilla viikoilla sillä kohdunsuulla ei ole merkitystä. Sitä keskenmenoa ei voisi mitenkään estää ja mitään supistuksiakaan estävää lääkitystä ei vielä anneta noin pienillä viikoilla. Ulkosuu on usein uudelleensynnyttäjillä auki alusta asti ja jos tuo 1,5cm on käsikopelolla, niin mitta katsotaan vielä normaaliksi. Toivottavasti kuitenkin kaikki hyvin.

Yhteistyössä