Tunnen itseni ulkopuoliseksi :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vaahteranlehti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vaahteranlehti"

Vieras
Aloitin vuosien tauon jälkeen opiskelun. Mutta, en ole löytänyt intoa opiskeluun ja tunnen itseni todella ulkopuoliseksi ryhmässä. Osittain tähän vaikuttaa se, että olen vanhempi opiskelija. Mutta, meitä "vanhoja" on kyllä muitakin. Ikää mulla on siis 31-vuotta. Enemmistö opiskelijoista taitaa olla 20-vuotiaita, tosin vanhin on noin 45-v.

Olen aika yksinäinen ja haluaisin luoda uusia ystävyyssuhteita. Tuntuu vaan, ettei onnistu. Vaikka olenkin puhelias, ulospäinsuuntautunut ja avoin. Olen väliinputoaja. En jaksa lähteä nuorempien opiskelijoiden kanssa baareihin, mutten toisaalta halua istua yksin kotonakaan :(

Tuntuu, ettei kukaan ota muhun kontaktia. Olen itse yrittänyt ottaa muihin, mutta mua vaan katsottiin pitkään. Omituista.

Olen myös hieman masentunut. Kävin lääkärissä, mutta ei suositellut lääkitystä. Kaipa olen vaan yksinäinen ja surullinen tilanteestani :(

Tuollaista se nyt vain on. Ellet juokse baarissa, on turha odottaa ystäviä yliopistosta. Mulla on neljäs vuosi menossa ja usko pois, kyllä se masennuskin sieltä vielä aikanaan tulee kun aikansa on yksin..

Ps. olen siis samanikäinen kuin enemmistö, 19 aloittaessani.

Mäkin olen vanhempi opiskelija (26 v.) parikymppisten seassa. Suurin osa kurssilaisista on 20-21 v. ja se kyllä oikeasti näkyy ja kuuluu. Välillä katselen näitä vauvankasvoisia nuoria ja tunnen itseni ihan eri planeetalta olevaksi. Vaikka oikeasti se ikäero nyt ei niin paljoa ole. Enkä jaksa yrittää ottaa kontaktia heihin, teen tarvittavat ryhmätyöt ja muuten istun yksin tunnilla. Joskus tuntuu hassulta seurata, miten kaikki muut istuvat jossain tietyssä järjestyksessä kavereidensa kanssa ja minä jään yksin johonkin riviin istumaan. No, life is.