Tunnettu miljonääri HS:ssä: hallitus tuhosi suomalaisten uskon tulevaisuuteen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras

Sijoittaja ja tietokirjailija Kim Väisänen on pettynyt nykyiseen hallitukseen.

Riikka Purra ja Petteri Orpo ovat myyneet suomalaisille ajatuksen, että toivoa ei ole. On vain tarkkailuluokka, Väisänen sanoo Helsingin Sanomien (HS) haastattelussa.

– Sitten he ihmettelevät, kun ihmiset lopettavat kuluttamasta. Vittu tämä hallitus on tuhonnut itse suomalaisten uskon tulevaisuuteen.

Väisäsen mukaan myös perintöverokeskustelu on typerää, yhteisöveron lasku ei auta talouskasvuun ja kiinteistöveroa pitäisi nostaa roimasti.

Täytyy olla paljon tai ei yhtään rahaa, jotta on aito sananvapaus, Väisänen toteaa HS:lle.

– Jos et ole tarpeeksi varakas, joudut pelkäämään, että sulta viedään.

Järkipuhetta. Jopa fiksut miljonäärit tajuavat tilanteen, toisin kuin nuo veropakoilijanallet ja suurpääoman ja elinkeinoelämän lobbarit.

Palautin mieleeni googlettamalla ketkä ovat olleet Suomen pääministereitä.
Listä on jo hyvin pitkä.
Toivoaan ei pidä koskaan menettää.
Olin Prismassa. Kassajonossa oli kaksi vieraskielistä naista. Toinen heistä kysyi maksaako paperipussi. Kassa sanoi, että maksaa. Nainen lähti hakemaan tilalle ilmaisen muovipussin. Tein hänelle tilaa kassajonossa.
Minulta on mennyt rahaa tässä kuussa kulutukseen normaalia enemmän. Kauppareissun jälkeen olin hyvillä mielillä. Päätin ottaa tuosta pienestä ja sinnikkäästä naisesta mallia. Alan elää taas nuukemmin. Toivottavasti elämääni ei tule yllättäviä rahareikiä. Vähälläkin pärjään, kun en humputtele.
Kim elää täysin eri maailmassa rahoineen. Jatkan Tuomiokirkon jumalanpalveluksen kuuntelemista. Kyllä meistä vähäosaisista joku ja jotkut pitävät huolta.

Sijoittaja ja tietokirjailija Kim Väisänen on pettynyt nykyiseen hallitukseen.

Riikka Purra ja Petteri Orpo ovat myyneet suomalaisille ajatuksen, että toivoa ei ole. On vain tarkkailuluokka, Väisänen sanoo Helsingin Sanomien (HS) haastattelussa.

– Sitten he ihmettelevät, kun ihmiset lopettavat kuluttamasta. Vittu tämä hallitus on tuhonnut itse suomalaisten uskon tulevaisuuteen.

Väisäsen mukaan myös perintöverokeskustelu on typerää, yhteisöveron lasku ei auta talouskasvuun ja kiinteistöveroa pitäisi nostaa roimasti.

Täytyy olla paljon tai ei yhtään rahaa, jotta on aito sananvapaus, Väisänen toteaa HS:lle.

– Jos et ole tarpeeksi varakas, joudut pelkäämään, että sulta viedään.

Järkipuhetta. Jopa fiksut miljonäärit tajuavat tilanteen, toisin kuin nuo veropakoilijanallet ja suurpääoman ja elinkeinoelämän lobbarit.
Mikä on sun tekosyy jättää verot maksamatta?

Yhteistyössä