Tunnustan! Yhdestä asiasta olen lapsettomille kateellinen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kotiruokaa vain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kotiruokaa vain

Vieras
... nimittäin ruuasta. :p

Haikeana kuuntelen lapsettomien ystäväpariskuntien gourmet-juttuja. Miten he vapaapäivinä kokkailevat ties mitä balsamico-vuohenjuusto-seesam-krutonki-hässäköitä, tuntikausia hauduttelevat patojaan ja nauttivat rauhassa laadukkaan viinin kanssa.

Minä: riittoisa annos makaronilaatikkoa, pottumuussia ja mitä nyt milloinkin. Ja tavallinen tuoresalaatti tomaatista, kurkusta ja lehtisalaatista, ei mitään yrttiöljyjä ja viinietikoita seassa. Kyllähän te tiedätte... Tiedättehän? Ja ruokailu miehen kanssa vuorotellen, jos vauva sattuu olemaan SILLÄ tuulella, että yksin-lattialla-viihdy-mä-en. Korkkaa siinä älämölön keskellä sitten joku viinipullo, hehhee. :D En väitä, ettäkö lapsi/lapset poissulkisi hässäköiden hauduttelun mahdollisuuden, mutta itselläni aika ja energia eivät riitä. Jotenkin noloa, kun oma bravuurini on ihan vaan jauhelihakastike...ilman alkupaloja. :ashamed:

Minä taas aloin kokkailemaan erikoisempia hässäköitä kun lapsi tuli siihen ikään että saapi syödä samaa kuin muu perhe.
Täytyyhän lapsi totuttaa kaikenmoisiin makuihin ettei tule ronkeli.

Viiniä meillä ei tosin juoda koskaan..

Itse lapsettomuudesta useita vuosia kärsineenä voin kertoa että jokainen tahattomasti lapseton vaihtaisi ihan jokaisen vuohenjuusto-seesam-krutonki-hässäkkänsä ihan tavalliseen perus jauhelihakastikkeeseen ilman alkupaloja jos voisi saada lapsen.

Oon osittain samaa mieltä!
Mulla on tosin niin helkkarin nirso äijä ruuan suhteen että mikään "erikoinen" ei kelpaa. Ja sama homma lapsilla!
Eli jos mä haluan herkutella teen jotain hyvää itelleni ja mies ja lapset syö sitten jotain niinkin kutkuttavaa kuin makaroonilaatikko :D

Kyllä meillä nimenomaan tehdään niitä haudutettavia ruokia, kuten stroganoffia, usein, kun niitä ei tarvi olla syömässä just sillä sekunnilla kun valmistuvat :D Muutenkin laitetaan samaa mitä ennen lapsiakin, thaimaalaista ja muuta joka vaatii vähän näpertelyä. Huolelliset esivalmistelut ja oikea ajoitus ovat kaiken a&o ;)

Jotain samansuuntaista silloin tällöin käy mielessä mullakin. Ollapa sinkku, ja sais ostaa oikein gourmet suklaata ihan vain itselleen ym. herkkuja. Sais kerrankin syödä itse eikä tartteis jakaa.

Voisinhan mä nytkin ostaa, mutta ei se ole sama juttu. Tulee huono omatunto, jos vaan itse mussuttaa ja meillä minä oon se joka säästää ja nautiskelee seuraavanakin päivänä. Muut hotkii kaiken heti. ;)

Minulla alkaa taas olla aikaa tehdä ihania ruokia, mutta kieltämättä nyt on mennyt joku kuukausi silleen yhden käden kokkaamisella, eli mahdollisimman paljon ruokaa mahdollisimman helposti ja nopeasti...

Pääsiäisenä ajattelin vähän petrata ja tehdä taas herkkuja. Taaperokin on kysellyt monta kertaa marinoitujen oliivien perään, kun ei ole muka ollut aikaa edes niitä värkätä.

Alkuperäinen kirjoittaja Että näin!:
Itse lapsettomuudesta useita vuosia kärsineenä voin kertoa että jokainen tahattomasti lapseton vaihtaisi ihan jokaisen vuohenjuusto-seesam-krutonki-hässäkkänsä ihan tavalliseen perus jauhelihakastikkeeseen ilman alkupaloja jos voisi saada lapsen.

No tietysti :hug: Ei tässä siitä olekaan kyse.

kun on nähnyt suuren vaivan ruuan eteen ja sitten tulee sukulaiset lapsineen syömään ja kakarat heittelee ruokaa pöydässä eikä mikään kelpaa, niin en vaihtaisi niitä "lapsettomia" ruokailuhetkiä...mihinkään!

En ole lapsettomille mistään kateellinen. Itse kärsin keskenmenoista ja masennuksista ennen kuin onnistuin saamaan lapsen ja toisenkin. Jos silloin olisin lukenut tällaisen typerän aloituksen niin huhhuh sitä mielipahaa ja epäoikeudenmukaisuuden tunnetta!!! Olen pahoillani kaikkien lapsettomien puolesta, kaikki eivät vain sitä ymmärrä!

Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Nii hei, ja pssst. Jauhelihasoossista saa jauhelihastroganovin, kun kippaa sekaan hiukan suolakurkkukuutioita ja smetanaa. Kuulostaa hienolta ja maistuu hyvältä. :p

Kiitos vinkistä! :D Just tällaisia muka-hienoja nämä mun yritelmät aina on. Vähän jotain krutonkia viskaan salaattiin tai suolakurkkua soossiin, niin sitten on niin fiiniä, että... :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja törkeetä:
En ole lapsettomille mistään kateellinen. Itse kärsin keskenmenoista ja masennuksista ennen kuin onnistuin saamaan lapsen ja toisenkin. Jos silloin olisin lukenut tällaisen typerän aloituksen niin huhhuh sitä mielipahaa ja epäoikeudenmukaisuuden tunnetta!!! Olen pahoillani kaikkien lapsettomien puolesta, kaikki eivät vain sitä ymmärrä!

En tarkoittanut pahalla, mutta ymmärrän kyllä, että tällaisestakin aloituksesta voi joku todella pahoittaa mielensä. Itse asiassa kyse ei edes välttämättä ole lapsista ollenkaan, vaan mun kyvyttömyydestä kokata hienosti. Better? :hug:

Ajattelin vain, että lapsiperheissä joku muukin saattaa olla kyllästynyt ainaiseen jauhelihasoossiin... Eikä se ole lapsettomien kustannuksella irvimistä mielestäni.

pahoillani olen puolestasi ym jne. mutta eihän täällä voisi yhtään mitään ja yhtään mistään tehdä aloituksia ja keskustella kun ainahan joku lapseton voi vetää herneet nenäänsä..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

En tarkoittanut pahalla, mutta ymmärrän kyllä, että tällaisestakin aloituksesta voi joku todella pahoittaa mielensä. Itse asiassa kyse ei edes välttämättä ole lapsista ollenkaan, vaan mun kyvyttömyydestä kokata hienosti. Better? :hug:

Ajattelin vain, että lapsiperheissä joku muukin saattaa olla kyllästynyt ainaiseen jauhelihasoossiin... Eikä se ole lapsettomien kustannuksella irvimistä mielestäni.

Juu, ymmärrän pointin tosta ruuan laittamisesta, tai no, itte kyllä kokkailen edelleen yhtälailla ja muksujen kanssa kokkaillaan ja maistellaan kaikkea eksoottistakin, että oppisivat syömään ja tekemään. Toisen herkkua on keitetty parsakaali ja pienempi tykkää napostella capriksia...3-v toimii yleensä kylmäkkönä (salaattivastaava) ja pienemmän kanssa hoitavat taikinakulhon "putsuksen". Tiskaamaankin molemmat ovat aina halukkaita!

Ja ravintolaan lähtö kaksin miehen tai ystävien kanssa on nykyään aina perusteltua.

Mutta edelleenkin tunnen ne samat tunteet kaikkien tahattomasti lapsettomien puolesta koska se on oikeasti ihan sanoin kuvailemattoman kauheeta...Mutta ollaan kavereita!

Alkuperäinen kirjoittaja JouJou85:

pahoillani olen puolestasi ym jne. mutta eihän täällä voisi yhtään mitään ja yhtään mistään tehdä aloituksia ja keskustella kun ainahan joku lapseton voi vetää herneet nenäänsä..

Voi aina kuitenkin miettiä, MITEN asiat esittää. Yhtenä esimerkkinä vaikka, että "oon katellinen niille Etiooppialaisille kun ne on niin laihoja ja hyvin ruskettuneita"...hieman kärjistettyä, mutta oon joskuks tällästäkin provoo kuullu

Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
meillä syödään sekä arkiruokaa että kurmeeta. en näe mitään syytä, miksi lapset estäisivät tuntikausien hauduttelun, kurmeeruuan tai viinin.

No eihän ne estä, mutta kun mies on pitkää päivää töissä, vauva on vaativahko ja kämppä on kaaos, niin ei ole "kurmeen" vääntö ja viinit ekana mielessä.

Ja onhan tässä vielä sekin pointti, että jos on rahat tiukilla, niinkuin lapsiperheillä usein on, niin ne kurmeet on väännettävä jauhelihasta. Jää seesamiöljyt ostamatta...

meillä syödään sekä arkiruokaa että kurmeeta. en näe mitään syytä, miksi lapset estäisivät tuntikausien hauduttelun, kurmeeruuan tai viinin.

No eihän ne estä, mutta kun mies on pitkää päivää töissä, vauva on vaativahko ja kämppä on kaaos, niin ei ole "kurmeen" vääntö ja viinit ekana mielessä.

Ja onhan tässä vielä sekin pointti, että jos on rahat tiukilla, niinkuin lapsiperheillä usein on, niin ne kurmeet on väännettävä jauhelihasta. Jää seesamiöljyt ostamatta...

aina on varaa siihen, mikä on tärkeää. niin se vain on. ja kurmeeseen ei välttämättä tartte hirmukalliita aineksia. meillä esim pesto-mozzarellaleivät ovat arkiruokaa, kuten vuohenjuustoperunatkin. eikä ne nyt niin kalliita ole.

Alkuperäinen kirjoittaja JouJou85:

Voi aina kuitenkin miettiä, MITEN asiat esittää. Yhtenä esimerkkinä vaikka, että "oon katellinen niille Etiooppialaisille kun ne on niin laihoja ja hyvin ruskettuneita"...hieman kärjistettyä, mutta oon joskuks tällästäkin provoo kuullu

Juu olen pahoillani, se varmaan kävikin jo ilmi. Lähinnä tuo mun otsikointini oli reaktio siihen, kun täällä palstalla aina syytetään puoli ja toisin, miten kaikki on aina joka asiasta muka niin KATEELLISIA, ja sitten syytös kiistetään puolin ja toisin. No, nyt rehellisesti myönsin, mistä olen kateellinen, irvaile en.

aina on varaa siihen, mikä on tärkeää. niin se vain on. ja kurmeeseen ei välttämättä tartte hirmukalliita aineksia. meillä esim pesto-mozzarellaleivät ovat arkiruokaa, kuten vuohenjuustoperunatkin. eikä ne nyt niin kalliita ole.

Niin... ehkä mun täytyy vain alkaa tosissaan miettiä vaihtoehtoja sille nakkisopalle. :)

Perustakaas joku tänne palstalle sellanen "Kotiäidin arkikurmeeta" -ketju, ja sinne sitten kerättäis parhaimmat vähän erilaiset kotiruuat, hih. :D

Yhteistyössä